Crafter kevytkuorma-auto ja vaunu vain 2tn
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Crafter kevytkuorma-auto ja vaunu vain 2tn
Mikäköhän on syy että Crafterilla ei saa vetää kuin 2tn kärryä? Koukku? Kuljettajan penkissä luvut 5000kg ja 7000kg, eli samat mitä lukee otteessa kohdissa ajoneuvon kokonaismassa ja yhdistelmän kokonaismassa kentissä.
Eipä taida saada tuota korotettua että saisi kunnollisen dinon vedettyä tolla? Eipä se tosin otetta kato kun laittaa perään ja en tiedä onko virkavalta miten kiinnostunut kun on paripyörät ja täyspitkä ja suht korkea vehje käytössä jos dinoa vetää.
Itse ajattelin että olisi koukusta kiinni kun näin että ne jossa on alkuperäinen muovillä päällystetty astinlautakoukku niin ne koukut on vain 2tn. Pitää käydä konttorilla kyselemässä että onnistuuko.
Eipä taida saada tuota korotettua että saisi kunnollisen dinon vedettyä tolla? Eipä se tosin otetta kato kun laittaa perään ja en tiedä onko virkavalta miten kiinnostunut kun on paripyörät ja täyspitkä ja suht korkea vehje käytössä jos dinoa vetää.
Itse ajattelin että olisi koukusta kiinni kun näin että ne jossa on alkuperäinen muovillä päällystetty astinlautakoukku niin ne koukut on vain 2tn. Pitää käydä konttorilla kyselemässä että onnistuuko.
Re: Crafter kevytkuorma-auto ja vaunu vain 2tn
Crafter ja sprinter jotka periastteessa samona autoja ( koelauta ja moottori eri) , vw vm11/ joskus omistin ja just tuota koukkuasiaa ong, kysyin myös veholtakin, nyt kun kaikki tehdään mahd ” tarkasti” tuo koko kai riittää yleisesti, taustalla on pakoaasupäästöt,,esim mersun saa isommallakin koukulla tilattua uutena lisähinnalla (paketti/retki autona päästömaksu suurempi), siinä on muisteli jäähdytys puhallin,koukku ym huomioitu suurempi yhdistelmäpainon. ( oma ratkaisu 3,5 ton trailerin vetoon on vanha ML mersu jossa koukku 3,35, uudemmissa 3,5) , voi olla tehopykäliäkin nykyään.
Viimeksi muokannut BussMAN, 06 Elo 2019 23:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kuski
- Viestit: 30
- Liittynyt: 10 Heinä 2015 23:46
- Truck: MB508 1978/87
- Location: Kaakkois-Suomi
Re: Crafter kevytkuorma-auto ja vaunu vain 2tn
Hassua sikäli, että 75 heppasella Transulla saa vetää saman 2000kg
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 993
- Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
- Truck: 1968 Vanaja Ajokki
- Location: Uusimaa
Re: Crafter kevytkuorma-auto ja vaunu vain 2tn
Hassua että päältä neljänsadan hevosvoiman BMW 750:llä ei saa vetää ku 2100kg.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 993
- Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
- Truck: 1968 Vanaja Ajokki
- Location: Uusimaa
Re: Crafter kevytkuorma-auto ja vaunu vain 2tn
Löysin netistä vähän viritellyn, päältä 500 hp Audi S4:n jolla ei saa vetää ku 1700kg. Hassua
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Re: Crafter kevytkuorma-auto ja vaunu vain 2tn
Mun käsittääkseni ne tehopykälät on samat mitä kuorma-autoille, eli oliko se nyt 5kW/tonni, eli sen puolesta tuolla 75 heppaisella transitillakin saisi vetää 11 tonnin yhdistelmämassan.
Kevyessä kalustossa on vaan yleisesti totuttu niin suuriin tehoihin ettei sitä tehon määrää osaa arvostaa. Termi "kiihdytys" saa vähän uudenlaisen merkityksen tuolla 5kW/tonni suhteella.
Kevyessä kalustossa on vaan yleisesti totuttu niin suuriin tehoihin ettei sitä tehon määrää osaa arvostaa. Termi "kiihdytys" saa vähän uudenlaisen merkityksen tuolla 5kW/tonni suhteella.
Re: Crafter kevytkuorma-auto ja vaunu vain 2tn
Saahan tolla vetää 3tonnia jos koukku sallii, mutta sillon autossa ei saa olla kokmassa kuin 4000kg...only4pro kirjoitti: ↑17 Kesä 2019 19:36 Mikäköhän on syy että Crafterilla ei saa vetää kuin 2tn kärryä? Koukku? Kuljettajan penkissä luvut 5000kg ja 7000kg, eli samat mitä lukee otteessa kohdissa ajoneuvon kokonaismassa ja yhdistelmän kokonaismassa kentissä.
Eipä taida saada tuota korotettua että saisi kunnollisen dinon vedettyä tolla? Eipä se tosin otetta kato kun laittaa perään ja en tiedä onko virkavalta miten kiinnostunut kun on paripyörät ja täyspitkä ja suht korkea vehje käytössä jos dinoa vetää.
Itse ajattelin että olisi koukusta kiinni kun näin että ne jossa on alkuperäinen muovillä päällystetty astinlautakoukku niin ne koukut on vain 2tn. Pitää käydä konttorilla kyselemässä että onnistuuko.
Oikeesti syynä on täyspitkässä yleensä se että siinä vaikuttaa aikapaljon enemmän koukkukuorma ajettavuuteen kuin pätkässä.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.