Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Tänään tuli käytyä Mainostalossa, nyt aletaan teippaamaan autoa. Tulee jonkinlaisen talvimaiseman, kun kerran auto on jo "täynnä lunta".
Saas kattoo mitä se kaveri keksii, annoin vapaat kädet ja n 500e budgetin. Ja taakse tulee iso haukka, ehkä tällainen...
Saas kattoo mitä se kaveri keksii, annoin vapaat kädet ja n 500e budgetin. Ja taakse tulee iso haukka, ehkä tällainen...
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
ilmauksesta
Periaatteessa ilma poistuu kun ylimmästä kohdasta päästää painetta ulos. jos ei tuu, ei oo painetta. Sitä saa lisää kun polkee kaasua. Paine on ilmeisen vähäinen kun eipä oikein koskaan tule kunnolla vettä, lorina poistuu itsekseenkin ajan kanssa. Sähköpatruuna joskus keittää systeemiin ilmaa ja se ainakin lähtee omia aikojaan. Se antura on alhaisen vedenpinnan valoa varten. Sen säiliön yläpuolella on vielä joku putkimainen pönttö jonka tehtävä on pitää "ilmatyynyä" kun säiliö menee ylitäyteen. Ilmeisesti ihan normaali homma. Kylmänä lisätään vettä ja lämmetessään nousee yli korkin reunan.
onko kellään muuten ylimääräistä korkkia tuohon, alkaa olla tiiviste huono ja pitää vaihtaa koko korkki
Periaatteessa ilma poistuu kun ylimmästä kohdasta päästää painetta ulos. jos ei tuu, ei oo painetta. Sitä saa lisää kun polkee kaasua. Paine on ilmeisen vähäinen kun eipä oikein koskaan tule kunnolla vettä, lorina poistuu itsekseenkin ajan kanssa. Sähköpatruuna joskus keittää systeemiin ilmaa ja se ainakin lähtee omia aikojaan. Se antura on alhaisen vedenpinnan valoa varten. Sen säiliön yläpuolella on vielä joku putkimainen pönttö jonka tehtävä on pitää "ilmatyynyä" kun säiliö menee ylitäyteen. Ilmeisesti ihan normaali homma. Kylmänä lisätään vettä ja lämmetessään nousee yli korkin reunan.
onko kellään muuten ylimääräistä korkkia tuohon, alkaa olla tiiviste huono ja pitää vaihtaa koko korkki
Tulevaisuus on sähköinen
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Lisäsin vähän webaston huollosta tuonne wikiin, käykää ihmeessä viisaammat korjaamassa minun tekstiä...
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Taas ollaan viisaampia, tai ainakaan ei oll tyhmempiä. Nyt on ECU avattu ja katsottu miten se käyttäytyy kun sytytys alkaa.
Eli kun laitteen laittaa päälle niin menee rele 1 (flekti) ja rele 4 (kiertovesipumppu sekä jokin muu, voisiko olla itse piirilevyn sähkö?) päälle. Kun sytytyksen pitäisi alkaa, eli rele 3 vetää about ½ sekunttia niin rele 1 sammuu ja rele 4 heti sen jälkeen.
Olisiko tuosta rele 4 mennyt se toinen kärki? Näyttää ainakin ok, mutta pitää mitata vielä.
Niin ja testasin laittaa päälle, sekä muovilusikalla laittaa sytytyksen päälle, heinosti toimii eli logiikassa on vika, ei itse releessä.
Tiedä sitä... kai se on ostettava se toinen webasto. Laitan sinulle YV:tä...
Eli kun laitteen laittaa päälle niin menee rele 1 (flekti) ja rele 4 (kiertovesipumppu sekä jokin muu, voisiko olla itse piirilevyn sähkö?) päälle. Kun sytytyksen pitäisi alkaa, eli rele 3 vetää about ½ sekunttia niin rele 1 sammuu ja rele 4 heti sen jälkeen.
Olisiko tuosta rele 4 mennyt se toinen kärki? Näyttää ainakin ok, mutta pitää mitata vielä.
Niin ja testasin laittaa päälle, sekä muovilusikalla laittaa sytytyksen päälle, heinosti toimii eli logiikassa on vika, ei itse releessä.
Tiedä sitä... kai se on ostettava se toinen webasto. Laitan sinulle YV:tä...
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Mitäs porukka sanoisi tästä: http://www.netanttila.com/webapp/wcs/st ... uctDisplay
Ajattelin jos hankkisi kaksi tollaista ja laittais päätyihin ne pitkät ja keskelle sitten ne yhteen ylhäällä ja alhaalla, ja mahdollisesti keskelle joku tukitanko.
Pitää vielä käydä mittaamassa korkeutta autossa, jos riittää että ottaa ton alasokkelin pois mikä tossa kuvassa näkyy.
Ajattelin jos hankkisi kaksi tollaista ja laittais päätyihin ne pitkät ja keskelle sitten ne yhteen ylhäällä ja alhaalla, ja mahdollisesti keskelle joku tukitanko.
Pitää vielä käydä mittaamassa korkeutta autossa, jos riittää että ottaa ton alasokkelin pois mikä tossa kuvassa näkyy.
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Taas sitä ollaan täällä.
Kävin tossa heittämässä rundin kaupunkiin, että sai auton lämpimäksi. En kuitenkaan saa ilmat pois, vai onko se vaan sellainen tooooodella pitkä operaatio? Oli auto käynnissä nyt tässä kotipihalla, kierrokset sinne 1000r/min ja ruuvailemaan. No, jos ei ole webaston kiertovesipumppu päällä niin ei meinaa tulla mitään, vaikka auto on käynnissä.
Samoin sain selville että nyt webastonkin on kunnossa, kunhan akuissa riittää virtaa
ja auto on käynnissä, muuten lähtee vaan käyntiin kerran ja palaa parikyt sekunttii ja sammuu. Mutta auto käynnissä niin toimii... eli johtuu ilmasta.
Jos sammuttaa kaiken, ja laittaa kiertovesipumpun päälle, niin kuulee ekan sekunnin että on vettä ja sitten "kevenee" ääni ja luultavasti vesi ei kierrä.
Kävin tossa heittämässä rundin kaupunkiin, että sai auton lämpimäksi. En kuitenkaan saa ilmat pois, vai onko se vaan sellainen tooooodella pitkä operaatio? Oli auto käynnissä nyt tässä kotipihalla, kierrokset sinne 1000r/min ja ruuvailemaan. No, jos ei ole webaston kiertovesipumppu päällä niin ei meinaa tulla mitään, vaikka auto on käynnissä.
Samoin sain selville että nyt webastonkin on kunnossa, kunhan akuissa riittää virtaa

Jos sammuttaa kaiken, ja laittaa kiertovesipumpun päälle, niin kuulee ekan sekunnin että on vettä ja sitten "kevenee" ääni ja luultavasti vesi ei kierrä.
- Jailbird
- Rattimajuri
- Viestit: 224
- Liittynyt: 23 Huhti 2005 21:27
- Truck: Scania k112 Vanhool
- Location: Imatra
- Member id: 012
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Tää linkki on jo tosi pitkä enkä taas muista/"pysty" muistaa kaikkea mitä on kirjoitettu/vikana ja mitä on jo korjattu mutta tuo oireilu minkä webastosi tekee niin on juuri sama minkä omani teki ja kun sen poksin laitatin kuntoon niin sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia webaston kanssa... paitsi kun työntää niin saatanan kuumaa pakoputkesta alaspäin, ja monessa paikassa on syttynyt märkä nurmikkokin palamaan... viimeeksi Hankalassa... yöllä...
Lueskelin uudestaan tässä ja tuli mieleen ettei vaan kannen tiiviste vuoda..?
Lueskelin uudestaan tässä ja tuli mieleen ettei vaan kannen tiiviste vuoda..?
Viimeksi muokannut Jailbird, 30 Marras 2007 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Juu, mutta en epäile että johtuu boksista, koska tämä toimii kun auto on käynnissä. Ja aikaisemmin kiertovesipumppu ei lähtenyt päälle, mutta se korjaantui kun juotin tuota relettä.Jailbird kirjoitti:Tää linkki on jo tosi pitkä enkä taas muista/"pysty" muistaa kaikkea mitä on kirjoitettu/vikana ja mitä on jo korjattu mutta tuo oireilu minkä webastosi tekee niin on juuri sama minkä omani teki ja kun sen poksin laitatin kuntoon niin sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia webaston kanssa... paitsi kun työntää niin saatanan kuumaa pakoputkesta alaspäin, ja monessa paikassa on syttynyt märkä nurmikkokin palamaan... viimeeksi Hankalassa... yöllä...
Eli kyllä minä sanoisin että vaan nyt on ilmaa putkissa, en tiedä pitäisikö jotain raanoja laittaa kiinni tai jotain... Mutta saapa nyt ainakin autoon lämmintä kun se on käynnissä...
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Jos johtuiskin boksista joka toimii auton käynnissä ollessa latausjännitteellä, mutta moottori sammuksissa webasto käymässä jännite laskee sen verran että heikkokuntoinen elektroniikka ei jaksakaan pelata?
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Niin se teki ensin, mutta nytten se ajaa hallitusti alas sen. Eli kerran syttyy, mutta sitten lämpösuoja ajaa sen alas. Toimii taas kun laitan napista päälle. Eli kyllä se johtuu ilmasta? Vai mitä sanoo Bussiton? Eikös sinulla ollut juuri sama ongelma, eli palaa hetken ja sammuu... Ajattelin jos laitan raanat kiinni kapyysiin ja kokeilen pelkällä moottorinkierrolla.
EDIT: Kun oli liian matala jännite niin se ei koskaan syttynyt, vaan flekti pyöri 15sek ja kaikki sammui. Sitten oli auto käynnissä puolisen tuntia, sammutin ja kokeilin, niin silloin syttyi. Pitää vielä vääntää jännitemittari tähän. Mutta nyt nukkumaan, huomenna herätys klo 4.30, pitää olla porvoossa auton kanssa 6.30 ja määränpää Länsisatama.
Huomenna liikenteessä Erikssonin pikkusetralla, saa morjestaa jos näkee jossain. AGO-810 on rekisteri.
EDIT: Kun oli liian matala jännite niin se ei koskaan syttynyt, vaan flekti pyöri 15sek ja kaikki sammui. Sitten oli auto käynnissä puolisen tuntia, sammutin ja kokeilin, niin silloin syttyi. Pitää vielä vääntää jännitemittari tähän. Mutta nyt nukkumaan, huomenna herätys klo 4.30, pitää olla porvoossa auton kanssa 6.30 ja määränpää Länsisatama.
Huomenna liikenteessä Erikssonin pikkusetralla, saa morjestaa jos näkee jossain. AGO-810 on rekisteri.
- Jailbird
- Rattimajuri
- Viestit: 224
- Liittynyt: 23 Huhti 2005 21:27
- Truck: Scania k112 Vanhool
- Location: Imatra
- Member id: 012
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
En nyt halua vängätä "selvää" asiaa mutta niin se teki minullakin vaikka oli kä(y)nnissä... millo webasto millo asentaja... ja juotettukin on... niitä releitten nastoja...
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Tarkista suuttimen tyyppi.... Tyypin pitäisi olla H 0.65 60' (tai 80') Tuo ' tarkoittaa astetta eli liekki palaa palotilan reunoilla, voisi vissiin kutsua myös ontelosuuttimeksi. S-suutin polttaa liekkiä keskellä palotilaa ja suurin osa lämmöstä karkaa pakoputkesta ulos - sytyttää taatusti vaikka nurmikon!Jailbird kirjoitti:... paitsi kun työntää niin saatanan kuumaa pakoputkesta alaspäin, ja monessa paikassa on syttynyt märkä nurmikkokin palamaan... viimeeksi Hankalassa... yöllä...
- Jailbird
- Rattimajuri
- Viestit: 224
- Liittynyt: 23 Huhti 2005 21:27
- Truck: Scania k112 Vanhool
- Location: Imatra
- Member id: 012
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Kiitos vinkistä, täytyy tarkistaa! Tänään viimeeksi käyttelin webastoa illan pimetessä niin kyllä sieltä kipinää sinkoilee koko ajan joka suuntaan!!
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Sattuiko kuulumaan juuri ennen kuin webasto sammui näitä kevyitä "vasaran" paikahduksia?only4pro kirjoitti:Taas sitä ollaan täällä.
Samoin sain selville että nyt webastonkin on kunnossa, kunhan akuissa riittää virtaaja auto on käynnissä, muuten lähtee vaan käyntiin kerran ja palaa parikyt sekunttii ja sammuu. Mutta auto käynnissä niin toimii... eli johtuu ilmasta.
Jos sammuttaa kaiken, ja laittaa kiertovesipumpun päälle, niin kuulee ekan sekunnin että on vettä ja sitten "kevenee" ääni ja luultavasti vesi ei kierrä.
Tämä muistuttaa jo liikaa sitä ongelmaa mikä pitkään vaivasi minun Webastoa. Siis tähän mennessä et ole tehnyt seuraavaa operaatiota eili purkanut kiertovesipumpun vesipyörää! tee se koska saatat yllättyä.
Vesipyörä ei pyöri vaikka moottori pyörii!
Tämä oli minulla syynä.
"vasara"= kun vesi ei kiertänyt alkoi vesi Webastolla kiehua, nämä kaasukuplat ne siellä kolisteli kunnes ylikuumenemissuoja pysäytti Webaston.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
oli sitten webasto tai primus kyseessä, laitteelle täytyy tulla täysi jännite
webaston "akkuvahti" sulkee masiinan, jos jännite putoaa samoin primus ei enää hehkuta riittävästi. en hoksannut ketjusta, oletteks testannut, tuleeko täysi jännite laitteelle sen käydessä
oli vaan yks nosturi, jonka kääntökehän läpiviennissä oli n 1v jännitehäviö, ja aina vaihdettuamme uuden osan, masiina pelasi kunnes koneen ajoi hallista pakkaseen ja jännite akuilla hieman laski, taas tilttas koko keksintö
osas mokoma ottaa otsalohkoon, ennenkuin "vika" löytyi....




- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Jos paineet puuttuvat voi syynä olla se että paisuntasäiliön korkki tai itse säiliö vuotaa. Oman säiliön jouduin vaihtamaan kun muoviin tuli halkeamia ja silloin ei tule painetta. Halkeama nestepinnan yläpuolella tarkoittaa että nesteet eivät karkaa.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Juu, noin se teki ensin, mutta silloin se ei sytyttänyt ollenkaan, mutta se korjaantui kun auto oli hetken käynnissä, ja sitten kokeilin uudestaan. En epäile sitä kiertovesipumppua, eli kuuluu että se pumppaa mutta sitten ääni muuttuu korkeammaksi, eli ns. alkaa pyörimään tyhjää. Sitten kun pumpun sammuttaa niin kuuluu kun vesi valuu takaisin alas. Kun pumpun taas laittaa käyntiin kuuluu että vesi liikkuu vähän mutta taas jää ilmaa. Pitää vielä kaikki raanat kokoeilla että varmasti on auki.motoku kirjoitti:oli sitten webasto tai primus kyseessä, laitteelle täytyy tulla täysi jännitewebaston "akkuvahti" sulkee masiinan, jos jännite putoaa samoin primus ei enää hehkuta riittävästi. en hoksannut ketjusta, oletteks testannut, tuleeko täysi jännite laitteelle sen käydessä
oli vaan yks nosturi, jonka kääntökehän läpiviennissä oli n 1v jännitehäviö, ja aina vaihdettuamme uuden osan, masiina pelasi kunnes koneen ajoi hallista pakkaseen ja jännite akuilla hieman laski, taas tilttas koko keksintö
![]()
osas mokoma ottaa otsalohkoon, ennenkuin "vika" löytyi....
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Tänään kattelin rekisteriotetta, ollut aikaisemmin RBE-920, löytyykö jollain tietoa sellaisesta?
Löysin googlella että on ollut Lahti 20 edellinen kori
http://www.slhs.fi/kalusto/A/AUTOLINJAT.htm
Löysin googlella että on ollut Lahti 20 edellinen kori
http://www.slhs.fi/kalusto/A/AUTOLINJAT.htm
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Nyt olisi vähän mietittävää...
Kun näköjään tämä sivuduuni tuottaa xxx määrän extraeuroja tuloja kuukaudessa, niin kannattaisiko myydä tämä nykynen projekti ja ostaa uudempi? Tai jos pitäisi tämän, mutta sitten ei säästäisi missään kuluissa...
Jos näin, niin seuraavaksi vien sivuluukut Loviisaan sellaiseen firmaan kun Lovmet (taitaa nykyään olla steelmet), kuulema hyviä hitsaamaan alumiinia, ja laitan sivuluukkuihin L-profiili alumiinia vahvistamaan pumppujen paikkaa, nyt ovat parissa luukussa tulleet luukun läpi ja pultattu kiinni...
Ei luulisi hirveän paljon maksavan, parilla sadalla varmaan pärjää ja sitten taas luukut kestää... Pitää vaan ruuvata ne luukut irti, ja tilata samalla uudet alulistat/kumilistat Lahden autokorista...
Se on vaan kun yhden ostaa niin löytyy jo niin monta hienompaa/uudempaa/paremmassa kunnossa olevaa...
Kun näköjään tämä sivuduuni tuottaa xxx määrän extraeuroja tuloja kuukaudessa, niin kannattaisiko myydä tämä nykynen projekti ja ostaa uudempi? Tai jos pitäisi tämän, mutta sitten ei säästäisi missään kuluissa...
Jos näin, niin seuraavaksi vien sivuluukut Loviisaan sellaiseen firmaan kun Lovmet (taitaa nykyään olla steelmet), kuulema hyviä hitsaamaan alumiinia, ja laitan sivuluukkuihin L-profiili alumiinia vahvistamaan pumppujen paikkaa, nyt ovat parissa luukussa tulleet luukun läpi ja pultattu kiinni...
Ei luulisi hirveän paljon maksavan, parilla sadalla varmaan pärjää ja sitten taas luukut kestää... Pitää vaan ruuvata ne luukut irti, ja tilata samalla uudet alulistat/kumilistat Lahden autokorista...
Se on vaan kun yhden ostaa niin löytyy jo niin monta hienompaa/uudempaa/paremmassa kunnossa olevaa...
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
No nyt on auto huollossa, tai ollut jo kuukauden mutta sanoin että ei ole kiirettä, eilen sitten soitti että auto on nosturilla tänään jos haluan kattoa alta, ja siellähän se oli... Kuvia laitoin galleriaan.
Samalla selvisi että automaattirasvari on käytössä, joten pitänee täyttää se säiliö. Tai taisinkin sanoa sille huoltomiehelle että täyttää sen samalla.
Nyt vaihdettiin löpöfiltterit, öljysuodattimet sekä öljyt perässä, laatikossa ja moottorissa. Ja toinen vähemmän kiva asia selvis eli tässä autossa ei ole H/L vaihdelaatikossa eikä tässä ole kaksoisperää, eli vain viidellä vaihteella mennään... Ellei käy kysäisemässä osia Paimelasta... Olisko helpompi/edullisempi vaihtaa laatikko jotta siinä olisi H/L vaiko perä jossa olisi kaksi aluetta?
EDIT: niin ja mahdollinen öljyvuoto tukittiin, kuten yhdessä kuvassa näkyy
Samalla selvisi että automaattirasvari on käytössä, joten pitänee täyttää se säiliö. Tai taisinkin sanoa sille huoltomiehelle että täyttää sen samalla.
Nyt vaihdettiin löpöfiltterit, öljysuodattimet sekä öljyt perässä, laatikossa ja moottorissa. Ja toinen vähemmän kiva asia selvis eli tässä autossa ei ole H/L vaihdelaatikossa eikä tässä ole kaksoisperää, eli vain viidellä vaihteella mennään... Ellei käy kysäisemässä osia Paimelasta... Olisko helpompi/edullisempi vaihtaa laatikko jotta siinä olisi H/L vaiko perä jossa olisi kaksi aluetta?
EDIT: niin ja mahdollinen öljyvuoto tukittiin, kuten yhdessä kuvassa näkyy
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Kyllä on ollut ruotsalais insinööri fiksu kun on laittanut ton takimmaisen poikkipalkin niin että on maanmainio kouru kerätä moskaa
mulla oli tossa Expressissä kans hiekkaa ne täynnä 



Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Pjuup
- Kuski
- Viestit: 30
- Liittynyt: 15 Maalis 2008 15:43
- Truck: Bova Futura 12/380
- Location: Kokkola
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Laitoin itse omaan bussiin just tommosen, yllättävän hyvin tehty hintaansa nähden sekä paremman näköinen pyökkipinta kuin kuvasta vois päätellä, hintansa arvoinen kokonaisuus (toiseks halvimmasta paikasta kun ei ois saanut kuin yhden kaapin ovineen,saranoineeen ja kahvoineen samaan hintaan).
Itse katkaisin komeron ja yläkaapit yläpäästä ja tapitin uudestaan kasaan.
Alasokkelihan ei oo irrallinen osa vaan alaosa kaapeista vain muotoiltu näyttämään sokkelilta.
Pöytätaso oli sit kyl aika halpahalli kamaa(onneks oli jäänyt keittiörempasta just sopiva kivitason pala yli, ei tarvinnut ees sahata kun sattui millilleen oikea mitta)
Asennuksesta sen verran että itse ruuvasin ne kattokanavan kohdalta kaappien sisältä kiinni hattuhyllyihin, hyvin on ainakin toistaiseksi pysynyt.
Pjuup
Itse katkaisin komeron ja yläkaapit yläpäästä ja tapitin uudestaan kasaan.
Alasokkelihan ei oo irrallinen osa vaan alaosa kaapeista vain muotoiltu näyttämään sokkelilta.
Pöytätaso oli sit kyl aika halpahalli kamaa(onneks oli jäänyt keittiörempasta just sopiva kivitason pala yli, ei tarvinnut ees sahata kun sattui millilleen oikea mitta)
Asennuksesta sen verran että itse ruuvasin ne kattokanavan kohdalta kaappien sisältä kiinni hattuhyllyihin, hyvin on ainakin toistaiseksi pysynyt.
Pjuup
only4pro kirjoitti:Mitäs porukka sanoisi tästä: http://www.netanttila.com/webapp/wcs/st ... uctDisplay
Ajattelin jos hankkisi kaksi tollaista ja laittais päätyihin ne pitkät ja keskelle sitten ne yhteen ylhäällä ja alhaalla, ja mahdollisesti keskelle joku tukitanko.
Pitää vielä käydä mittaamassa korkeutta autossa, jos riittää että ottaa ton alasokkelin pois mikä tossa kuvassa näkyy.
Pjuup
Bova Futura 12/380 -89 (ollut ja mennyt:Scania 112 Delta Star 50 -86)
"Jos emäntä kuulee mitä puhutaan toisessapäässä autoa se on liian lyhyt".
Bova Futura 12/380 -89 (ollut ja mennyt:Scania 112 Delta Star 50 -86)
"Jos emäntä kuulee mitä puhutaan toisessapäässä autoa se on liian lyhyt".
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Hiljaa hyvää tulee... kai, mutta ompahan tämä projeti jäänyt jo monelta unholaan...
Puhalletaampa tähän vähän uutta tuulta...
Torstaina kävin hakemassa huollosta, johon sen 13 tammikuuta vein. Okei, ei ihan ollut kiire, joten en hosuttanut huoltokaveriakaan. Kyllä se kaveri osaa lasikuidut... Nyt on etu ja taka vasen kulmat korjattu, vähän maalia päälle eikä edes huomaa että on ollut risa.
Tänään purkasin puolet penkit pois, pitää vielä purkaa ne penkit kahteen osaan, selkänoja erikseen niin saa paremmin varastoon. Patterit suurimaksi osaksi irti niitten kannattimista, pitää katsoa miten virittää ne toimimaan.
Otimpa samalla lattialuukun auki, ja ajattelin että jospa vähän imuroisi tota moottoria... oli se aikakin, puolet imuroitu enkä tarvinnut kun kaksi kertaa tyhjentää imuria (20L Einhell kuiva/märkäimuri).
Miten on vjk55 ja Lahti32, onko teillä paljon "romua" moottorin päällä?
Ennenkun tulin autosta pois, jäin vielä vähän miettimään tota vippioven puristumissuojaa, se on nyt pois käytöstä. Taitaa olla yksi rengas siinä joka nousee ja ei pitäisi. Pitää selata sitä bode:n ohjekirjaa joka Puu Tiainen laittoi linkkinä tänne jonnekkin.
Katsotaan tässä miten nyt taas inspis riittää, tosin tässä talossakin on lattiaremontti meneillään, onnex faija hoitaa suurimaksi osaksi sitä. Rossipohja ja 15v sitten vesivahinko. Silloin kunnan rakennustarkastaja oli sitä mieltä että "kyllä nämä vanhat kunnolla rakennetut talot kuivuu itsestään" eikä siis lattiaa silloin purettu. Nyt on kantavat palkit mädäntyneet.
EDIT: Niin ja webasto lakkasi toimimasta taas, eli jos jollain olisi tohon minun webaston "tynnyriin" sopiva tsydeemi niin voisin osta...
Puhalletaampa tähän vähän uutta tuulta...
Torstaina kävin hakemassa huollosta, johon sen 13 tammikuuta vein. Okei, ei ihan ollut kiire, joten en hosuttanut huoltokaveriakaan. Kyllä se kaveri osaa lasikuidut... Nyt on etu ja taka vasen kulmat korjattu, vähän maalia päälle eikä edes huomaa että on ollut risa.
Tänään purkasin puolet penkit pois, pitää vielä purkaa ne penkit kahteen osaan, selkänoja erikseen niin saa paremmin varastoon. Patterit suurimaksi osaksi irti niitten kannattimista, pitää katsoa miten virittää ne toimimaan.
Otimpa samalla lattialuukun auki, ja ajattelin että jospa vähän imuroisi tota moottoria... oli se aikakin, puolet imuroitu enkä tarvinnut kun kaksi kertaa tyhjentää imuria (20L Einhell kuiva/märkäimuri).
Miten on vjk55 ja Lahti32, onko teillä paljon "romua" moottorin päällä?
Ennenkun tulin autosta pois, jäin vielä vähän miettimään tota vippioven puristumissuojaa, se on nyt pois käytöstä. Taitaa olla yksi rengas siinä joka nousee ja ei pitäisi. Pitää selata sitä bode:n ohjekirjaa joka Puu Tiainen laittoi linkkinä tänne jonnekkin.
Katsotaan tässä miten nyt taas inspis riittää, tosin tässä talossakin on lattiaremontti meneillään, onnex faija hoitaa suurimaksi osaksi sitä. Rossipohja ja 15v sitten vesivahinko. Silloin kunnan rakennustarkastaja oli sitä mieltä että "kyllä nämä vanhat kunnolla rakennetut talot kuivuu itsestään" eikä siis lattiaa silloin purettu. Nyt on kantavat palkit mädäntyneet.
EDIT: Niin ja webasto lakkasi toimimasta taas, eli jos jollain olisi tohon minun webaston "tynnyriin" sopiva tsydeemi niin voisin osta...
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Yks timpuri totesi monesti ettäonly4pro kirjoitti:Hiljaa hyvää tulee... kai, mutta ompahan tämä projeti jäänyt jo monelta unholaan...
Miten on vjk55 ja Lahti32, onko teillä paljon "romua" moottorin päällä?


Niin mitä "romua" ei ainakaan soraa eikä moskaa ole kun olen pari kertaa painepesurilla siivonnut konehuoneen. Aika hitaasti se hiekka sinne kerääntyy kun vuonna 2004 pesin ja nyt 2008 taas. On ne jotkut mahurit ollu aika soraisia mitä olen nähnyt ja alkaa olla pikkukiviä jo kaasuvipujenkin välissä. Ehkäpä tuo koritehtaan laittama iso "roiskeläppä" koneen edessä auttaa asiaa, sellainen paksu kumiseinä alas asti, taitaa toimia myös äänieristeenä. Kaikissa korimalleissa tuota ei ole.
Tulevaisuus on sähköinen
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Joo, eipä ole minulla roiskeläppää, pitääpi laittaa...
Eli just soraa ja kiviä (jopa 15mm) löytyi, esim pumpun akselin alla oli niin paljon että ristikoiden välillä olevat metallilevyt ovat ihan kiiltävät... paljon on ruostunut, mietin että pitäiskö tota nyt maalata tai jotain. Ruiskuputket ihan ruosteessa, ja samoin vähän muitakin putkia.
Huomenna ehkä lisää imurointia. Tämä on korjattu paikallaan 2006, mutta empä tiedä paljonko ne on ajanut sen jälkeen, kun tän näköinen on...
Eli just soraa ja kiviä (jopa 15mm) löytyi, esim pumpun akselin alla oli niin paljon että ristikoiden välillä olevat metallilevyt ovat ihan kiiltävät... paljon on ruostunut, mietin että pitäiskö tota nyt maalata tai jotain. Ruiskuputket ihan ruosteessa, ja samoin vähän muitakin putkia.
Huomenna ehkä lisää imurointia. Tämä on korjattu paikallaan 2006, mutta empä tiedä paljonko ne on ajanut sen jälkeen, kun tän näköinen on...