Noin sen kuuluukin toimia. Systeemi tarkistaa, että kaikki renkaat lähtivät mukaan pihasta Anturi haistelee kehää ja saatuaan vainun liikkeestä kuittaa ABS-boxille.
Vieläkö se antaa vikakoodeja?
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Rosvolinna kirjoitti:Noin sen kuuluukin toimia. Systeemi tarkistaa, että kaikki renkaat lähtivät mukaan pihasta Anturi haistelee kehää ja saatuaan vainun liikkeestä kuittaa ABS-boxille.
Vieläkö se antaa vikakoodeja?
OK. Tuossa on kyllä tietty järki.
No toistaiseksi on rauhoittunut. Viimeinen koodi oli 7-2-1-11. Ensimmäisellä kerralla tuon koodin vilkuttelun jälkeen valo sammui itsekseen. Vain syttyäkseen uudelleen seuraavana päivänä. Päättelin että ei voi olla iso vika jos ajaessa korjaantuu. Tänään kömmin auton alle ja koputtelin tonnin pas... bassoa semmoisesta vetävien pyörien välissä olevasta, letkujen viitoittamasta pänikästä. Tänään on jo pariin otteeseen ABS-valo sammunut koeajolle lähdettäessä ja vilkkukoodi on ollut 7-2-1-1. Peukkuja! Huomenna pitää viedä kärri konttorille uusintakierrokselle. Kuukausi edellisestä käynnistä tulee täyteen.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
jos mulla jättää virrat autoon päälle ajon jälkeen, ei toi abs merkkivalo syty (niin kauan kun on virrat päällä). Että silleekin voi ajaa halliin ja jättää virrat päälle.
Tulipas sitten korjattua ABS vika, toisestakin autosta kun rupesin ja nyt voisi jo sanoa ymmärtävänsä sen systeemin toiminnan. Ei se ole edes vaikea korjailla tai hakea vikaa kunhan pääsi sinuiksi ja sai Meritor-Wabcolta manuaalin.
Kaapeli jäänyt edessä jonnekin väliin ja katkos, löytyi ihan silmällä kohta kun tiesi mistä etsiä. Ostin uuden anturin mutta katsastettu kolvatulla johdolla ja vaihdetaan kun seuraavan kerran temppuilee.
Mulla tuli leimalla hylky kun ei absin valo palanut ollenkaan. Tiesin kyllä ettei ne toimi. vilkkuvalo antaa koodia 2-2-11-15, mitä tuo nyt sit tarkottaa? Paaliin? samalla hidastimen vilkkuvalo naputtaa 2-5-2-7 koodia.
Tässä olis nuo vikakoodit, nämä on nelossarjan autosta, mutta soveltuvat myös vanhempiin versioihin.
Kolmas lohko/sekvenssi = piiri 1 (VE/OT)
Neljäs lohko/sekvenssi = piiri 2 (OE/VT)
1 Ei havaittua vikaa -
2 Ohjausyksikön vika -
3 Väärä ilmarako tai oikosulku, etupyörän anturi
4 Väärä ilmarako tai oikosulku, takapyörän anturi
6 Katkos tai oikosulku, etupyörän anturi
7 Katkos tai oikosulku, takapyörän anturi
9 Ohjausyksikön alijännite tai säätöventtiili alijännite
10 Katkos tai oikosulku, etupyörän säätöventtiili
11 Katkos tai oikosulku, takapyörän säätöventtiili
13 Ohjausyksikön rele ei maata tai ohjausyksikön ja säätöventtiilin välisen johtimen katkos
14 Katkos tai oikosulku, TC-magneettiventtiili
15 ABS/TC-ohjausyksikkö ei saa yhteyttä moottorinohjauksen (EDC) liitäntään/Katkos tai oikosulku, proportionaaliventtiili
tai ajopiirturin signaali
18 Etu- ja takapyörän läpimittojen ero liian suuri -
19 Oikosulku +24 V:n jännitteeseen tai maahan, DBR-johto
20 Vika CAN-tietoliikennöinnissä
21 Jarruvalon virtakytkintä ei suljettu tai se on viallinen
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.
Vm-96 scania k113 kyseessä ja en oikein pääse jyvälle noista koodeista..vilkuttaa 2-2-10-10..ymmärränkö oikein että etupuoli oikea ja säätöventtiili kyseessä..jos se kyseessä niin minkälaista vikaa voisi olettaa siinä venttiilissä olevan.