MB Sprinter pikkubussi -00. Sellainen 1+20 sohvamalli pitkällä peräylityksellä. Onko tuollaisesta arkiautoksi? Sen tiedä, että ne kaikki on tehty norjankromista ja siistimistä on luvassa joka kevät, mutta miten tekniikka yms.
Lappi/Kainuu akselilla tuo on elämäntyönsä tehnyt ja omistajan mukaan ajamalla pihaan tuotu
Haaveissa olisi heittää soramonttuun tuo takasohva ja laittaa tilalle tavaratila+koiraosasto paikkoja jäisi semmoiset 12-14 plus kuski
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Helppohan sun kun on pihoja molemmin puolen maapalloa Any how. Valupata tuo on ja alusta on ollut mukana vuosikatsastuksessa menestykkäästi. Monta toimivaa kohdetta löytyi koeajon yhteydessä. Pellit kukki, mutta kukkii ne 5-vuoden ikäisissäkin Mersuissa, Tuo on kuitenkin täysikäinen ja vastuussa itsestään.
Koritehdasta en tiedä, mutta siellä on tankosohva takana ja puiset kaapinovenkarmit.
Liitteet
soffa.PNG (335.92 KiB) Katsottu 22911 kertaa
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Ainakin nuo on automaailman hirveimpiä vehkeitä ajaa. Ja tekniikka alkaa pettämään kaikkialta n 180tkm jälkeen. Kardaania, moottoria, peltitöitä. Kiertäisin oikeasti kaukaa.
Ihan hyvä tuo oli ajaa. Semmoinen Mesen karu käyttöliittymä. Askit ja kone on vaihdettu varmaa sen viisi kertaa. No - tiistaina näen sen sisätiloissa ja pääsen tutkimaan sitä tarkemmin.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Kyllähän noilla on paljon ajettu ja ajetaan.
Kotokylillä oli yks taksari (rauha hänen muistolleen), joka sahasi rintterillä miljoonan mittariin ennen eläkkeelle jääntiä.
Mätähommat noissa lie on se pahin. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta yks kaveri puheli kerran noista bussimuunnoksista, että koripajojen puolesta ei olisi sitäkään vähää ruostesuojausta mitä tehtaalta?
Osa sitämyöten melko murheellisia jo nuorella iällä, riippuen paljon kuinka on viitsitty pestä ja puunata.
Jos sprintteristä menee kone/laatikko/perä, se ei ole mitnkään kovin suuri katastrofi, kun varaosia on maa väärällään.. Tosin ei ne noista nyt mielestäni mitenkään erityisen herkästi mene.
Ne ruostuvat, mutta toisaalta ne ei ole piiloruostujia, vaan ihan rehdisti keskeltä kylkeä, eli se ei vähemmänkään tekniselle omistajalle tule yllätyksenä että auto on mätä, toisin kuin esim Ducato joka voi muuttua "ruosteettomasta" "ei kannata korjata" tilaan kahdessa vuodessa.
Jos ruostetta pelkää, niin ehkä Renu Master, tai jokin sen sisaruksista. Ja alkaa sen jälkeen pitää sillä silmällä silmällä myyntipalstoja renun 2,5l koneen osalta.
Joo - pari italiavalmistetta on tullut kierrettyä kaukaa. Yksi uudempi Crafter oli testissä - olihan se siisti, mutta minä en ymmärrä uusien tekniikasta mitään.
BTW. Miten tuollainen kattoilmastointi toimii eli mistä saa voimansa yms. Minulle ihan vierasta tekniikkaa. Siinä Mesessä on takaosan katolla sellainen kanttiinsa metrin lauhdutinpömpeli ja kuskin pään kohdalla rivi nappeja ja potikka.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Edullinen rosteritanssitanko hommattu ja kylkiäisenä tuli jokin mystinen autonraato joka siihen oli pultattuna kiinni. Huomenna pitäisi vakuutusfirmaa hätyytellä, jotta saisi tarrakilvet liiskattua tallin oveen
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Kamerassa oli vissiin puusilmä-suodatin päällä - Minä keekoilin konepallin päällä ja kuvaan jäi ukon muotoinen aukko??. Saatan jopa avata oman topicin tuosta MB:stä.
Off topic; Sisusta ja jatkoperä on Prostyle:n pajauttama
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Kuvassa näyttää pinta nätiltä, mutta siinä kukkii saumat MB:n tyyliin, joten pohjahommia on luvassa. Alusta on suhteellisen tikissä. Muutama kotelopaikka olisi hyvä laittaa ja kurakaaret voisi väkertää alumiinista. Tuossa rakenteessa takarenkaat heittää kaiken moskan palkkien päälle.
Turbon huohotinputki on tiensä päässä, mutta siitä selviää klemmareilla ja silikoniputkella. Turbo on huolehtinut alustan rasvauksesta etupään osalta.
Tämä vehje on näkynyt muutaman kerran Nettikoneessa ja sitä on tullut ihmeteltyä muutamaan otteeseen. Nyt se oli ilmestynyt myyntiin 5km kotioveltani - niin pakko siihen oli tarttua. Työkaverini auton nähtyään kysyi; Miksi ostit? Vastasin; Miksi en? ja homma oli sillä käsitelty.
Aktiiviuransa tuo on tehnyt Savokarjalan Linja Oy:llä
Nyt voin vihdoinkin kulkea työmatkani linja-autolla kustannustehokkaasti.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Niin ja ei tainut tulla esiin tässä mutta on Prostyle sisusta... Ja tuo kattoilmastointi niin letkut menee pohjan alla ja kun mulla oli tuollainen 416 niin meni letkut, kompura, ohjain ja taisi vielä mennä myös yksi puhallin vaihtoon ennenkuin sain sen henkiin... Tarkista että kiertääkö remmi ilmastointikompuran kautta, se kertoo jo paljon... sitten pitäisi lähteä päälle kun käännät sitä namiskaa, eka asento muistaakseni vain puhallus ja toinen kylmä mukana.
Letkut ilmastoinnille menee kotelossa katolle, minulla ne jätettiin sinne ja vedettiin uudet pohjan alla myös ja sitten tavaratilan kautta katolle. Huoltoventtiilit olivat myös auton alla mutta uusien letkujen mukana ne laitettiin huoltoystävällisesti tavaratilan kohdalle kun ne letkut meni siellä kuitenkin
Minun nykyinen rintteri on myös ex. Savo-Karjalainen
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.
Remmi on paikoilaan ja järjestelmä tuntuisi toimivan juurikin kuvailemallasi tavalla. Tuosta kylmäntuotosta en osaa vielä sanoa, sillä auto ollut kokoajan kylmässä ulkoilmassa. Pitää päivänä jonain ajaa se työpaikkani talliin lämpenemään ja kokeilla järjestelmää silloin.
Tavaratilan luukun pumppu oli poissa paikoiltaan. Sen liiskaaminen takaisin paikoilleen oli hieman haastava homma. Nyt toimii luukku kevyesti ja uusia lukkopesiä on tilattu. Olisi mukava saada auto lukittua. Tällä hetkellä toimii ainoastaan kuskinoven lukko. Onhan tuossa puuhaa....
Positiivisena yllätyksenä on polttoaineenkulutus. Tuntuisi kulkevan 10l/100km plus miinus litra suuntaan tai toiseen.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun