Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
B9M
Kansleri
Truck: Volvo FH12 380 XL
Member id: 048

Viesti Kirjoittaja B9M »

Vekkuli vekotin tuntuu olevan. Pikkuisen tuntuu olevan ongelmia osaamisessa ainakin täällä. Ruusu9000 ja justiinsa Nyyssosen kanssa tuli kokeiltua. Hyvä ohjelma. Tv. Ari Skype: ari.kuikka
pupetti
Rattimajuri
Truck: mercedes-benz

Re: Skype

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Hyvä juttu se on, eilen olin yhteydessä parit tunnit parinkin kaverin kanssa, pelattiin korttia ja soitettiin suutamme toisillemme.
Ihan kiva juttu tuo skype, kun ei muuten tule oltua kaukana oleviin ystäviin yheydessä ja kun tuohon yhdistää vielä kameran, niin on tunne että se kaveri on nenän edessä. Ja on sityten hyvä soittaa suustansa varsinkin jos ja kun vastapuoli on vähän ottanut.
Mulla ainakin toiminut täällä kotimaassa ihan hyvin, mutta kun välimatka kasvaa toisellepuolen maapalloa niin yhteys vähän tökkii ja tulee sellaisia ihmeellisiä värinöitä ja välillä yrittää tulla mainoksia.
Voihan se olla näistä meidän yhteys nopeuksistakin kiinni, mutta tonne austraaliaan tai yhdysvaltoihin kun on yhteys auki niin välillä vähän tökkii. Ei aina kuitenkaan, ja sillä on varmaan jotakin asian kanssa tekemistä että millaiset on ilmat, eli kelit.
Mutta yleisesti ottaen aivan hyvä ja halvempi kuin kännykkä tai lanka puhelut, vaatii tietysti vastapuoleltakin sen skype yhteyden, mutta hyvä juttu, parempi kuin tuo messengeri.
Terveisin: pupetti Skype: pupetti8
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
KajNyy1
Vapaaherra
Truck: B10M, Ajokki 7000
Member id: 061
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Minun matkana pisin yhteys on Espoo - Itä Timor :mrgreen:

Tämä yhteys kulki kaiken lisäksi Itä Timorilla PC-> Sateliitilautanen 35000km korkeudessa :? olevalle sateliitille ja takaisin maanpinnalle tukiasemalle joka oli pohjois Austraaliassa :wink: . sieltä sitten tänne pohjolaan, eikä yhteudessä ollut edes aikaviiveitä niin että niihin olisi kiinnittänyt huomiota :roll: . Äänen laatu hyvä sen jälkeen kun saivat puhelumme aikana antennin kohdistettua satelliittin. Lautasantennin halkaisija oli 3 m, tämä jotta lähetystehot saadaan pienemmiksi. :mrgreen:

:shock: Toinen erikoinen skypeyhteys minulla on ollut saman kaverin kanssa. Näin että hän on linjalla ja soitin hänelle, hän tekstas takaisin että mikki ei ole mukana, joten chattasimme. Hän istui lentokoneessa jossa paikallinen WLAN josta sai Internet yhteyden lentokoneen oman tukiaseman kautta 8) . Lensivät yhteydemme aikana Saudiarabian yllä. :mrgreen:

Lisäksi minulla on ollut Skypellä puhelinyhteys Singaporelaiseen kännykkään joka sillä hetkellä kuitenkin oli Helsingissä.
Espoo :arrow: Banglades :arrow: Helsinki tämän yhteyden äänen laatu ei ollut hyvä :x

Mutta kyllä Skypen CO2 päästöt ovat pienet lentokoneeseen verrattuna eli on hyvä :!:
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
pupetti
Rattimajuri
Truck: mercedes-benz

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Juu, ja mikä parasta niistä pitkänmatkan puheluista kun ei tule laskua, siis muuta kuin oma nettiyhteys maksaa.
Meillä kun on sellainen 24/7 ja liian pieni yhteys niin välillä vähän tökkii.
Mutta täytyy nyt vähän aikaa pärjätä näin, mieli tekisi sitä 2megan kaistaa, mutta kun kuitenkin ollaan muuttoa harkittu n.1½ vuoden päähän niin katsoimme sen tarpeettomaksi tällähetkellä, ja se että hinta nousisi vallan paljon, kun asumme tällähetkellä saariston puolella johon vedettiin kaapelit vasta toissa kesänä, ja vetävät niitä vieläkin tuonne sivukylille.

Ja siitä johtuen on aika paljon ollut sellaisia "tökkimis" taukoja.
Ja kun täällä on kaikille tarjouksena tuputettu sitä 512/512 kaistaa niin kun siellä kaikki yhtäaikaa surffailee niin siksi välillä vähän kestää, varsinkin ulkomaiset sivustot, ja kuvablogin lataaminen.

Ja omaan koneeseen pitäisi muistia lisätä sais vähän enemmän nopeutta, näin olen antanut itselleni kertoa.
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
Ruusu 9000
Apukuski
Truck: Volvo B58 Kutter 9S
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ruusu 9000 »

Vekkuli peli kuten Ari kirjoitti ja vielä ilmainen. Ruusu 9000 Skype-yhteys on Sirkka19. Meillä tätä yhteyttä on kokeiltu Arin kanssa ja hyvin pelasi. Web-kamera yhteys vähän vielä on hakusessa, mutta eiköhän kaikki aikanaan. Ulkomaille ei ole vielä yritetty, mutta kun on sukulaisia tuolla Australiassa, niin pitää tiedustella heidän yhteyksiään tähän tällaiseen yhteydenpitoon.
vjk55
Rattiamiraali
Truck: Volvo B58 lahti v.79
Member id: 093

Viesti Kirjoittaja vjk55 »

Joo kyllä skype toimii ja tunnus on vjk8888
Volvo B58 Lahti 13 m. v 79.
ISOOIITA
Kuski
Truck: SCANIA
Member id: 027

Viesti Kirjoittaja ISOOIITA »

koitin opetella poistamaan viestiä saa nähdä onnistuko näköjään onnistuin mut edelleen meillä on se skype
Viimeksi muokannut ISOOIITA, 15 Tammi 2008 15:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
ISOOIITA/PIKKU-EINARI
kuoppaukko
Rattimajuri

Viesti Kirjoittaja kuoppaukko »

Skype on hyva yhteysmuoto. Olen kayttanyt jatkuvasti siita lahtien kun ensimmaiset vinkit ilmaantuivat joskus 2001??? Monet isot kansaivaliset yhtiot kayttavat Skype'a tai vastaavia omia IP virityksiaan (esim. Nokia) erityisesti kansainvalisissa yhteyksissaan. Nythan Skypella voi soitella myos mobiiliin ja kiinteaan numeroon kun panee kortilla vahan depoa tilille- lahes paikallispuhelun hinnalla. PC/PC on ilmainen. Minulle on lahes ainoa yhteysmuoto tama IP puhelu. Esim. Uusi Seelanti/ Suomi yhteys toimii hyvin. Viivetta ei parhaina yhteysaikoina juuri havaitse. Kiinassa on joskus rankasti viiveita kun turvallisuuspoliisin kompuutterit eivat huippuaikana ehdi kaikkea puheludataa kerata mutta aivan kaytettava yhteysmuoto on sieltakin. Naita samanlaisia IP yhteysmuotoja on muitakin,,, MSN ja Google Talk lienevat aika tunettuja/ kaytettyja IP palveluita,,
Alussa oli tie, kuoppaukko ja Scania BF86S/Lahti31.
vjk55
Rattiamiraali
Truck: Volvo B58 lahti v.79
Member id: 093

Viesti Kirjoittaja vjk55 »

Jos on tuo gmail niin googletalk on myös kätevä pieni puhelin ohjelma ja satti onnistuu myös ja on ilmainen tietysti toimii vaan tietokoneiten välillä. Mulla on tuo talk myös ja kuuluu hyvin.
Volvo B58 Lahti 13 m. v 79.
Vastaa Viestiin