scania k113 carrus jumbostar
scania k113 carrus jumbostar
Moi.
Syksyllä tuli haettua tuollainen pieni projekti.
Suunnitelmissa olisi:
-ylös taakse sauna sekä suihkutila
-taakse suihkun vastakkaiselle puolelle keittiö
-loput vähän auki miten saadaan ylös sohvaryhmä, sängyt, kiinteet pöydät ja tuolit
-kattoikkunasta kulku katolle minne tehdään koko bussin mittanen kattoteline mihin liitetään aurinkokennot ja kattoterassi.
-Alas tarkoitus avartaa takaovea leveämmäksi että sivusta saa sisään ajettua moottorikelkat, rossipyörät ja mahdollisesti pienen auton.
Tässä nyt karkea suunnitelma.
Runko osottautui onneksi terveeksi eikä mitään pahempia reikiä. Ulko pellit menevät uusiksi, tarkoitus olisi laittaa rst pellit ulko puolelle kun runkokin jotain rst tyyppistä seosta.
Syksyllä tuli haettua tuollainen pieni projekti.
Suunnitelmissa olisi:
-ylös taakse sauna sekä suihkutila
-taakse suihkun vastakkaiselle puolelle keittiö
-loput vähän auki miten saadaan ylös sohvaryhmä, sängyt, kiinteet pöydät ja tuolit
-kattoikkunasta kulku katolle minne tehdään koko bussin mittanen kattoteline mihin liitetään aurinkokennot ja kattoterassi.
-Alas tarkoitus avartaa takaovea leveämmäksi että sivusta saa sisään ajettua moottorikelkat, rossipyörät ja mahdollisesti pienen auton.
Tässä nyt karkea suunnitelma.
Runko osottautui onneksi terveeksi eikä mitään pahempia reikiä. Ulko pellit menevät uusiksi, tarkoitus olisi laittaa rst pellit ulko puolelle kun runkokin jotain rst tyyppistä seosta.
Viimeksi muokannut -S71K1, 10 Elo 2021 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: scania k113 carrus jumbostar
Kuvia ei näköjään saa liitettyä tähän 
-
- Kansleri
- Viestit: 1052
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: scania k113 carrus jumbostar
Nykyaikaiset puhelimet ja kamerat ottaa niin hyvänlaatuisia kuvia, ettei ne mahdu sellaisenaan.
Vähän kun pienentää niin homma rokkaa.
Itse olen käyttänyt photo&picture resizer appia hommaan, on ilmainen ja helppo käyttää.
Scania BF86S Lahti 10 -78
Re: scania k113 carrus jumbostar
Siinä tämän hetkinen tilanne.
Katosta puretaan tällä hetkellä ilmastoinnin luukkuja pois (5kpl). 3 niistä vedetään umpeen ja yhteen tulee liesikupu kiinni ja takimmaiseen saunan poisto.
Takimmainen kattoluukku vedetään luultavasti kiinni ja etummainen kattoluukku tulee käyttöön, jää vielä nähtäväksi vaihdetaanko se uuteen.
Katosta puretaan tällä hetkellä ilmastoinnin luukkuja pois (5kpl). 3 niistä vedetään umpeen ja yhteen tulee liesikupu kiinni ja takimmaiseen saunan poisto.
Takimmainen kattoluukku vedetään luultavasti kiinni ja etummainen kattoluukku tulee käyttöön, jää vielä nähtäväksi vaihdetaanko se uuteen.
-
- Kippari
- Viestit: 64
- Liittynyt: 28 Helmi 2013 22:31
- Location: pohjanmaa
Re: scania k113 carrus jumbostar
Nyt on komea projekti ja suuret suunnitelmat,nyt olisi hyvä puhaltaa uretaanit joka koloon niin pysyy kesällä lämpö ulkona ja talvella sisällä
Re: scania k113 carrus jumbostar
Kiitos 
Tarkoitus on laittaa ruisku uretaanit joka koloon.
Täytyy ensin katto saada valmiiksi että ei vesi valu sisään ja kylkipellit vaihtaa ja alakerran lattia purkaa vielä kokonaan.
Tarkoitus on laittaa ruisku uretaanit joka koloon.
Täytyy ensin katto saada valmiiksi että ei vesi valu sisään ja kylkipellit vaihtaa ja alakerran lattia purkaa vielä kokonaan.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 667
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: scania k113 carrus jumbostar
Tsemppiä rojektiin, nää saattaa vaatia "vähän" sisua välillä, kun löytyy kaikkea kivaa tiedossa olevien ongelmien lisäksi
kyllä se sit palkitsee kun pääsee taipaleelle itse tehdyllä.
Kattelin tuota samaa kun omaa ostattelin, mut poistui myynnistä juuri sopivasti niin tuli 701. Jos siinä on runko oikeasti ehjä, myös jousten ylitykset, ne melkein kannattaisi hiekkapuhaltaa ja suojata hyvin. On aika katoavaa tavaraa Scanian teräs, arvaapa mistä tiedän
Tuossako tosiaan oli kuoret ruostuvaa ja kehikko kirkasta? Enpä ollut ennen kuullut tuollaisesta, monesti on ollut kehikko mustaa ja kuoripellit ruostumatonta. Toisaalta pellin vaihtohan vai olla jopa helpompi kuin kehikon korjaus, silloinhan pitäisi pellit kuitenkin irrottaa ja laittaa takaisin.
Kattelin tuota samaa kun omaa ostattelin, mut poistui myynnistä juuri sopivasti niin tuli 701. Jos siinä on runko oikeasti ehjä, myös jousten ylitykset, ne melkein kannattaisi hiekkapuhaltaa ja suojata hyvin. On aika katoavaa tavaraa Scanian teräs, arvaapa mistä tiedän
Tuossako tosiaan oli kuoret ruostuvaa ja kehikko kirkasta? Enpä ollut ennen kuullut tuollaisesta, monesti on ollut kehikko mustaa ja kuoripellit ruostumatonta. Toisaalta pellin vaihtohan vai olla jopa helpompi kuin kehikon korjaus, silloinhan pitäisi pellit kuitenkin irrottaa ja laittaa takaisin.
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki

Re: scania k113 carrus jumbostar
Juuri saatiin yksi konkurssihuutokaupan "helmi" scania 3 akselinen leimattua niin tuli scanian rauta tutuksiMikaeli kirjoitti: ↑10 Elo 2021 13:37 Tsemppiä rojektiin, nää saattaa vaatia "vähän" sisua välillä, kun löytyy kaikkea kivaa tiedossa olevien ongelmien lisäksikyllä se sit palkitsee kun pääsee taipaleelle itse tehdyllä.
Kattelin tuota samaa kun omaa ostattelin, mut poistui myynnistä juuri sopivasti niin tuli 701. Jos siinä on runko oikeasti ehjä, myös jousten ylitykset, ne melkein kannattaisi hiekkapuhaltaa ja suojata hyvin. On aika katoavaa tavaraa Scanian teräs, arvaapa mistä tiedän
Tuossako tosiaan oli kuoret ruostuvaa ja kehikko kirkasta? Enpä ollut ennen kuullut tuollaisesta, monesti on ollut kehikko mustaa ja kuoripellit ruostumatonta. Toisaalta pellin vaihtohan vai olla jopa helpompi kuin kehikon korjaus, silloinhan pitäisi pellit kuitenkin irrottaa ja laittaa takaisin.
Siltä vähän vaikuttaa koska kehikko ehjä mutta penkeille hitsattu lattarautaa ja kulmarautaa mitkä kyllä lähteny ruostumaan kun sen verran hikoillut huonon eristyksen johdosta.
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: scania k113 carrus jumbostar
Vallan hieno, ellen sanoisi jopa näppärä ihmisensiirrin - paljonko tuonne saa yläkertaan sisäkorkeutta?
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Re: scania k113 carrus jumbostar
Yläkertaan jää takaosaan noin 5m matkalle 1820mm ja etuosaan noin 6m matkalle 1700mmRosvolinna kirjoitti: ↑10 Elo 2021 17:59 Vallan hieno, ellen sanoisi jopa näppärä ihmisensiirrin - paljonko tuonne saa yläkertaan sisäkorkeutta?
-
- Kansleri
- Viestit: 1052
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: scania k113 carrus jumbostar
Onko noin?
Alusta ja korihan ovat hyvin vahvasti samaa ikäluokkaa kuitenkin. Onko saanut pahan mällin uudehkona vai mikä syy?
Scania BF86S Lahti 10 -78
Re: scania k113 carrus jumbostar
Osa ulkopelleistä ovat muuten niiteillä kiinni ja osa taas heppailtu kemppiliimalla 50mm välein kiinni
Nyt on vihdoin parin kuukauden aikan rupenut tapahtumaan edistystä.
Kaikki vanerit revitty, ohjaustehostin putket uusittu, runkoa vahvistettu "seinä aukon" kohdalta ja ikkunat poistettu, runkoa muutettu suihkun kohdalta, saunan kaadot ja kaivon paikka tehty, yläkerran keskikäytävä tiputettu noin 80mm, etu rappusten päärunko tehty, hantinpuolen ulkopellit vaihdettu, kattolla olevat reijät laitettu umpeen.
Kylmä ja lämmin vesisäiliöitä ruvettu hahmottelemaan.
Kaikki vanerit revitty, ohjaustehostin putket uusittu, runkoa vahvistettu "seinä aukon" kohdalta ja ikkunat poistettu, runkoa muutettu suihkun kohdalta, saunan kaadot ja kaivon paikka tehty, yläkerran keskikäytävä tiputettu noin 80mm, etu rappusten päärunko tehty, hantinpuolen ulkopellit vaihdettu, kattolla olevat reijät laitettu umpeen.
Kylmä ja lämmin vesisäiliöitä ruvettu hahmottelemaan.
Tankit saatiin vihdoin irti. En kyllä ymmärrä miks tankki tehdään tuosta ferriittisestä rst pellistä ja kylkeen hitsataan mustaa rautaa. Putsaus ja niin iso rst lappu päälle että peitti syöpymät. Kaasu loppu joten uutta pulloa hakee ni päästään eteenpäin.
Telin jarrut ja nivelet käyty läpi. Uskovaiset onneks huoltanu bussia ku oli uudet palat ja rummut.
Kiire tulee kun reilu kuukauden päästä pitäisi ruotsiin lähteä tolla.
Telin jarrut ja nivelet käyty läpi. Uskovaiset onneks huoltanu bussia ku oli uudet palat ja rummut.
Kiire tulee kun reilu kuukauden päästä pitäisi ruotsiin lähteä tolla.

Re: Re:
No onneksi riittää että saisi leiman paperiin ni loput viimeistely hommat voi tehä sitten kun selkii vähä tarkemmin käytössä mikä menee mihinkin.

-
- Ajoneuvos
- Viestit: 667
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: scania k113 carrus jumbostar
Stemppiä rakentamiseen, ja toivotaan että löytyy virtaa tekemiseen sen leiman jälkeenkin. On ainaki sen näköistä tekemistä ettei heti tarvi tehdä samaa kohtaa uudestaan
tuleeko parempi kuin uutena?
Jos saat tuohon leiman ja si into loppuu, niin saattasin olla kiinnostunut ostamaan
Jos saat tuohon leiman ja si into loppuu, niin saattasin olla kiinnostunut ostamaan
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki

Re: scania k113 carrus jumbostar
Kyllä tämä loppuun viedään varmaan ensivuoden puolella.Mikaeli kirjoitti: ↑13 Touko 2022 07:34 Stemppiä rakentamiseen, ja toivotaan että löytyy virtaa tekemiseen sen leiman jälkeenkin. On ainaki sen näköistä tekemistä ettei heti tarvi tehdä samaa kohtaa uudestaantuleeko parempi kuin uutena?
Jos saat tuohon leiman ja si into loppuu, niin saattasin olla kiinnostunut ostamaan![]()

Sillä tavalla nyt yritetään että ei heti tarvii uudestaan tehdä. Ei ehkä parempi kun uutena mutta melkeen.

Pistetään korvantaakse jos tuosta luovutaan jos into lopahtaa.

Re: scania k113 carrus jumbostar
Nyt on saatu muutoskatsastettua bussi.
Ruotsiin oltiin lähdössä mutta 60km päästä matka jäi kesken ja hinurilla kotia. Iso päävirta kaapeli sulannut turboon kiinni ja poikki, onneksi ei syttynyt koko bussi.
Sit pitäis keksiä millä verhoillaan ja muut pintamateriaalit, sauna ja suihku kesken vielä ja luukkua kylkeen joutuu ajan kanssa miettimään että saa sen tiiviiksi ja toimimaan.
Ruotsiin oltiin lähdössä mutta 60km päästä matka jäi kesken ja hinurilla kotia. Iso päävirta kaapeli sulannut turboon kiinni ja poikki, onneksi ei syttynyt koko bussi.
Sit pitäis keksiä millä verhoillaan ja muut pintamateriaalit, sauna ja suihku kesken vielä ja luukkua kylkeen joutuu ajan kanssa miettimään että saa sen tiiviiksi ja toimimaan.