K114 Irizar startti ei pyöritä avaimesta
-
- Renkaiden potkija
- Truck: Scania K114 Irizar
K114 Irizar startti ei pyöritä avaimesta
Elikkäs 2001 Scanian Irizar kulkine. Alkolukko poistettu ja sen jälkeen ei ole startti avaimesta pyörinyt (kuulemma). Itse siis hommasin auton tälläisenä. Takaa pyörähtää napista käyntiin kuin palmun alta, mutta ei siis avaimesta. Irrotin mittariston ja katsoin virtalukolta tulevat johdot. Keltainen 1,5mm johto pitäisi mennä käynistimelle ja siellä olikin tinattuna yhteen keltainen - keltaiseen ja ruskea - ruskeaan (eli ilmeisesti alkolukko ollut näiden välissä). Onko vastaavaa tullut vastaan ja mistä alkaisi metskaamaan vikaa...
-
- Renkaiden potkija
- Truck: Dethleffs Trend T661
Re: K114 Irizar startti ei pyöritä avaimesta
Tarkista keltaisen johdon ehjyys virtalukolta starttimoottorille, ketju voi olla katkennut alkolukon poiston jälkeen.
Varmista, että virta menee solenoidille, kun avainta käännetään. Jos ei mene, syynä voi olla virtalukko tai väliin jäänyt rele.
Varmista, että virta menee solenoidille, kun avainta käännetään. Jos ei mene, syynä voi olla virtalukko tai väliin jäänyt rele.
Viimeksi muokannut Kalevvi, 12 Kesä 2025 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla käynyt välillä k114 irizarissa sillain että ei avaimesta starttaa (pitkän seisomisen jälkeen).
Perästä välillä startannut tai ei.
Mutta kun startin navoista laittanut käyntiin ni sen jälkeen toimii avaimesta ihan normaalisti.
Ja avaimestahan ei ainakaan mulla starttaa ollenkaan jos perä luukku on etes vähän auki.
Perästä välillä startannut tai ei.
Mutta kun startin navoista laittanut käyntiin ni sen jälkeen toimii avaimesta ihan normaalisti.
Ja avaimestahan ei ainakaan mulla starttaa ollenkaan jos perä luukku on etes vähän auki.
- setrailija
- Rattiamiraali
- Truck: M-B 416
Joskushan on ollut ongelmana moottoritilan palonsammutin. siitä taka startin kytkimestä mittaus kun toinen starttaa. On ollut kahdeneuronvika. se käy hyvin siihen pinnien väliin.
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
+358440422887