Outo käynnistysongelma
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Outo käynnistysongelma
En usko että putkissä näkyy märkiä kohtia, ja toisaalta ei vuoto paljastu välttämättä paineilmallakaan. Nafta kun ei tule niin pienestä reijästä ku ilma, ja alipaineella se imee mikroskooppisesta reikulista ilmoja. Ei muuta ku nylokkiputki tankilta lasikupille, niin pelaa!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Re: Outo käynnistysongelma
Päivitystä tilanteeseen. Nyt kun auto on ollut taas ulkona, vika paheni huomattavasti. Käynnistys pumppaamllakaan ei meinannut onnistua millään. Ja kun sitten lopulta onnistui, tyhjäkäynti pelasi hyvin. Lähdin ajamaan hallille taas lisää tutkittavaksi ja moottori sammui 3-4 kertaa matkalla aina ylämässä tai kun muuten tarvittiin kiihdytyksessä lisää potkua. Ylämäkeen, loivaankaan, ei meinannut päästä millään. Lopulta pienillä vaihteilla ja 1500 rpm kierroksilla narrailemalla auto nilkutti 10 km matkan. Lähti sentään käyntiin aina kaasu pohjassa starttailemalla.
Kun pääsin sisälle lampimään ja aloin tutkia pumpun nurkilta mahdollisia vuotoja, huomasin laskikupin rungon liitoksen olevan kostea. Tämä oli ainoa kohta, johon en ollut uusinut tiivistettä, koska ne loppuivat, kun kaikki banjopulttien tiivisteet oli letkujen päistä uusittu. Putsasin sen rätillä ja näin siellä alumiinitiivisteet. Sain keploteltua 19 mm hylsyn kiinni pulttiin ja kas - pultti kiertyi ihan selvästi tiukemmalle, sain sitä käännettyä räikällä 2 kertaa.
Sitten vielä varoiksi ilmasin hieman suodattimen ilmaruuvista ja kone lähti 5 sekunnin starttauksella käyntiin. Se kävi hyvin jopa aivan alikierroksilla, alle 400 rpm ja otti kierroksia herkästi. Ei kun työkalut kasaan ja koejolle. Auto kiihtyi aivan kuin parhaina päivinään, ylämäissä voi kiihdyttää ja vedättää liian isoilalkin vaihteilla ja kaikki toimi niin kuin pitikin. Auto takaisin ulkoparkkiin ja vuorokaudeksi seisomaan.
Tänään sitten illalla autolle ja Webastoa 3 varttia ja käynnistysyritys ja auto pamahti käyntiin aivan kuin kahvitauon jäljiltä
Käyttelin sitä siinä vajaan tunnin akkuja lataillakseni ja ei mitään ongelmaa.
Summauksena: Lasikuppisuodattimen kiinitys oli siis löystynyt banjostaan ja fuskasi ilmaa sisään. Pakkanen pahensi vuotoa ja toi vian esille märkänä liitoksena. Nyt kaikki tuntuu olevan kunnossa ja auto taas seisontaan odottamaan keikkoja maaliskuulle.
Ne lasikupin kannan tiivisteet pitää varmuuden vuoksi uusia kuparisiin heti kun pakkaset vähän hellittävät. Kyseiset tiivisteet ovat pahin paikka, kaikkiin muihin pääsi huomattavasti helpommin käsiksi, mutta eivätköhän nuokin onnistu
Kun pääsin sisälle lampimään ja aloin tutkia pumpun nurkilta mahdollisia vuotoja, huomasin laskikupin rungon liitoksen olevan kostea. Tämä oli ainoa kohta, johon en ollut uusinut tiivistettä, koska ne loppuivat, kun kaikki banjopulttien tiivisteet oli letkujen päistä uusittu. Putsasin sen rätillä ja näin siellä alumiinitiivisteet. Sain keploteltua 19 mm hylsyn kiinni pulttiin ja kas - pultti kiertyi ihan selvästi tiukemmalle, sain sitä käännettyä räikällä 2 kertaa.
Sitten vielä varoiksi ilmasin hieman suodattimen ilmaruuvista ja kone lähti 5 sekunnin starttauksella käyntiin. Se kävi hyvin jopa aivan alikierroksilla, alle 400 rpm ja otti kierroksia herkästi. Ei kun työkalut kasaan ja koejolle. Auto kiihtyi aivan kuin parhaina päivinään, ylämäissä voi kiihdyttää ja vedättää liian isoilalkin vaihteilla ja kaikki toimi niin kuin pitikin. Auto takaisin ulkoparkkiin ja vuorokaudeksi seisomaan.
Tänään sitten illalla autolle ja Webastoa 3 varttia ja käynnistysyritys ja auto pamahti käyntiin aivan kuin kahvitauon jäljiltä


Summauksena: Lasikuppisuodattimen kiinitys oli siis löystynyt banjostaan ja fuskasi ilmaa sisään. Pakkanen pahensi vuotoa ja toi vian esille märkänä liitoksena. Nyt kaikki tuntuu olevan kunnossa ja auto taas seisontaan odottamaan keikkoja maaliskuulle.
Ne lasikupin kannan tiivisteet pitää varmuuden vuoksi uusia kuparisiin heti kun pakkaset vähän hellittävät. Kyseiset tiivisteet ovat pahin paikka, kaikkiin muihin pääsi huomattavasti helpommin käsiksi, mutta eivätköhän nuokin onnistu

-
- Rattimajuri
- Viestit: 231
- Liittynyt: 02 Loka 2009 15:44
- Truck: Star M1 matkailuauto
- Location: Tammisaari
Re: Outo käynnistysongelma
Jos se "lasikupinkanta" on muutakuin rautapohjaista materiaalia, esim alumiinia, niin älä ihmeessä laita siihen kuparitiivistettä. Hieman maantiesuolaa ja alumiini muuttuu pulveriksi.
Siinä kuuluu olla alumiinitiiviste
Siinä kuuluu olla alumiinitiiviste
Kori: Erikoiskori Star 11, Iisalmi
Runko: MB O 814DA
Moottori: MB 364 LA 4000cm3
M1 Matkailuauto
Runko: MB O 814DA
Moottori: MB 364 LA 4000cm3
M1 Matkailuauto