Bussipalo
- neppi
- Vapaaherra
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
Re: Bussipalo
Ai nii sillee!
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Truck: Haaveissa taas
- Member id: 065
Tuohon painepesurilla pesuun liittyen: riippuu siitä kuinka suurella paineeella pesee.. Hihnojen tuki- ja kiristysrullien laakerit ei tykkää yleensä vedestä eikä ohjausboksit sun muut sähkölaitteet. Itse tulee harvoin pestyä minkään laitteen moottoria painepesurilla tai sitten ihan kevyellä sumulla huuhtelee liuottimet pois. Tietysti selkeästi esim. moottorinlohkoa voi pestä kovemmalla paineellakin. Painepesuri ottaa paitsi lian myös maalin ja lakan pois tehokkaasti
Nykyisien henkilöautojen valmistajat taitaa kieltää esim moottoritilan pesun painepesurilla.
Öljyvuodot on varmaan yksi yleinen syy paloihin. Olen nähnyt mahuri bussin jossa turbon öljyputki vuoti aivan lirisemällä maahan ja koko konetila ja moottori oli tuoreessa öljyssä päältäpäin. Melkoinen palopommi!

Nykyisien henkilöautojen valmistajat taitaa kieltää esim moottoritilan pesun painepesurilla.
Öljyvuodot on varmaan yksi yleinen syy paloihin. Olen nähnyt mahuri bussin jossa turbon öljyputki vuoti aivan lirisemällä maahan ja koko konetila ja moottori oli tuoreessa öljyssä päältäpäin. Melkoinen palopommi!
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- neppi
- Vapaaherra
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
Näin semmosen ite ihan tosi läheltä tässä pari viikkoo sitte! Ü
N
N
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
Öljyvuodot ei oo niin pahoja kuin polttoainejärjestelmän vuodot.
Varsinkin korkeapainepuolella olevat polttoainevuodot on vaarallisia.
Nyrkkisääntö: aina kun nafta haisee on vuoto korjattava, jos vuotaa tai roiskii sumuna.
Varsinkin korkeapainepuolella olevat polttoainevuodot on vaarallisia.
Nyrkkisääntö: aina kun nafta haisee on vuoto korjattava, jos vuotaa tai roiskii sumuna.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.