Hinta on hurja, idea sinällään kuin suoraan täältä kulkureiden sähköjärjestelmistä ammennettu. Eli generaattorilla tehdään lisää jos akuista ei tehot riitä.MASTERVOLT GPX-5 on varsinainen taikalaatikko. Se sisältää dieselgeneraattorin, akkuvaraajan, invertterin ja generaattori/invertteri/maasähkö-syöttöautomatiikan. Toisin sanoen siihen voidaan liittää kaikki mahdolliset eri jännitteillä olevat sähköntuottajat, ja se tuottaa aina automaattisesti oikeaa jännitettä tarvittavina määrinä.
Perinteisissä järjestelmissä generaattorin koko on mitoitettava suurimman kuorman mukaan. GPX-5 poistaa ylisuuren generaattorin tarpeen, joten se säästää sekä tilaa että energiaa, koska laite osaa käyttää huppukuormien aikana sekä akkuja että generaattoria. Näin ollen se on aito hybridijärjestelmä.
Generaattorin jatkuva teho on 3,3 kW, ja invertterin avulla se selviää jopa 10 kilowatin käynnistystehoista. Jatkuvaa tehoa se kykenee tuottamaan noin 5 kW. Täysin koteloitu ja äänieristetty, vesijäähdytteinen monitoimilaite painaa noin 80 kiloa ja maksaa 11 000 euroa
http://www.mastervolt.com/gpx
http://www.mastervolt.fi/index.php?page ... news_id=13