** Siniaaltoinvertteri laturilla, jouluksi? **

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

** Siniaaltoinvertteri laturilla, jouluksi? **

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Vuoden 2011 viimenen tilaus.

Tässä kesän korvalla on tullut kyselyjä tuollaisesta siniaaltoinvertteristä laturilla. Minun kauttahan niitä on jokunen uitettu kiinasta kulkuriautoihimme ja toimivia kapistuksia ovat olleet.
Joten, olisiko ihmisillä tarvetta tälle kesää varustella autojaan paremmin. Eli jos kiinnostaa, pukkaa viestiä yv:llä.

Kesä meni ja sama ralli jouluksi 2011, keep in touch!

Tuolla kuvia manuaalista ja itse laitteesta: http://gallery.kylahullutkulkurit.fi/th ... ?album=248

Laite on 24V-malli joka tuottaa 3000W jatkuvaa 230V siniaaltoista verkkosähköä, eli kaikki herkimmätkin laitteet pelaavat. Laite sisältää myös 45A laturin, joten maasähkössä verkkovirta syötetään invertterin läpi jolloin invertteri lataa ja vahtii akkujen kuntoa älylaturilla. Invertterissä on 10m johdon päähän asennettava ohjauspaneeli, jolla invertterin voi sammuttaa tai laittaa auto-asentoon, jolloin invertteri käynnistyy havaitessaan kuormaa.
Invertteri toimii myös UPS:ina, eli maasähkön katketessa verkkovirta säilyy autossa, koska invertteri siirtyy lataustilasta silmänräpäyksessä syöttämään 230V autoon. Sama tapahtuu myös toiseen suuntaan, eli verkkosähkö tulee autoon ja akkujen lataus alkaa kun pistoke tökätään maasähköön.

Huomioitavaa: Olen itse käyttänyt laitetta ilmalämpöpumpun pyörittämiseen, hitsannut invertterimigillä (Kemppi minarc 150), käyttänyt kompressoria, imuroinut, keittänyt kahvia, tehnyt ruokaa 2kW induktioliedellä, ladannut puhelinta, rälläköinyt, käyttänyt tehokasta pöytätietokonetta, 46" telkkaria. Viime viikolla testasin autossa suihkun, niin invertterin perässä ollut 1500W(50L) lämminvesivaraaja, 800W painevesiautomaatti ja 150W lattialämmitys pelasi mainiosti, akuissa ei olisi riittänyt virta veden lämmitykseen (reilu 1h), mutta auto olikin tyhjäkäynnillä tämän ajan. Oli mukava ottaa pitkä kuuma suihku 6-koneen hyrskyttäessä!

Laitteen asennus on helppoa, jos autossa on maasähkö jo rakennettuna, niin invertteri kytketään maasähköpistokkeen ja auton 230V asennuksen väliin, lisäksi vedetään akuilta 24V riittävillä kaapeleilla.
Viimeksi muokannut Reddewil, 15 Marras 2011 18:35. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
MB1962
Rattiamiraali
Viestit: 299
Liittynyt: 21 Syys 2009 21:55
Truck: MB-62ja63+Scania-87
Location: Kuru
Member id: 95
Paikkakunta: Kuru

Re: Invertterilaturi, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja MB1962 »

Itsellä on ollut tuo laite käytössä ja on ihan hyvä.
Aina kun laittaa agren tulille tai saa verkkovirtaa se lataa samalla hupiakkuja. Oliko hyvä mainospuhe ????
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Invertterilaturi, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Juu hyvä mainospuhe oli, ja sullehhan tuli noita kaksin kappalein!

Nostetaas tätä ketjua ylös. Uusi tilaus on lähdössä, joten halukkaat voi laittaa YV:llä viestiä niin sovitaan maksuista ja muusta.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
janze
Kuski
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Heinä 2007 22:27
Truck: volvo b9m kiitokori
Location: Tornio/himanka
Paikkakunta: lappi

Re: Invertterilaturi, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja janze »

ois tarvetta kyllä tommoselle invertteri laitokselle mutta mikäs se on tommosen laitoksen hinta-noin
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Invertterilaturi, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Päivitetty aloitusviestiä ks. boldit. Laita yv:tä jos laite kiinnostaa!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Siniaaltoinvertteri laturilla, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

No niin, eli lasti on tullattu ja tulossa kovasti suomeen, mutta laivan muissa konteissa on ongelmia ja lähtö on viikon myöhässä. Tällä tiedolla itse olen ja tällä mennään.
Tänään huomasin invertterissä hyvän ominaisuuden, kun kylkipeltejä rälläköin irti. Auto oli maasähkössä ja käytin auton pistorasioita rälläkkään sekä 2,2kW V-kompuralle. Virtahan menee invertterin läpi kun auto on maasähkössä ja samalla se lataa akkuja, mutta kun näppärästi olin köyttänyt auton 50m 1,5mm piuhan päähän ja kulutusta oli reiluhkosti, niin ihmettelin kompuran outoa jaksottaista kiihdyttelyä. No mutta kun verkkojännite tipahti niin, niin invertteri osasi jaksottaa akkujen latausta!
Eli kun verkkovirran jännite kyykkää, niin invertteri löysää (lopettaa akkujen) latusta, ennen kuin läpi menevä virta kärsii liikaa. Toki tuo vaatii 16A sulakkeen kun polttarireissulla ILPO päällä ja ladatessa tuppas mennä 10A sulakkeita yyterin mökistä. Toki auto oli kaverin jatkojohdon päässä joka oli luokkaa ala-arvoinen...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Siniaaltoinvertteri laturilla, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Pientä päivitystä:
The ship will leave shenzhen port today. The ship will take about 25~30 days from shenzhen to your port.
Eli kuukauden päivät vielä...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Siniaaltoinvertteri laturilla, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

http://www.marinetraffic.com/ais/fi/shi ... =372104000 siellä ne on tulossa. Tarviis maalia tuokin purkki vaikka noinkin uusi on -06.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Siniaaltoinvertteri laturilla, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Näyttäs purkki könyävän Malesian vesillä...
Olipa eilen kivaa 3,5h ja tänään liki 3h ku sähköt oli poikki ukkosen takia. Meinas tylsää tulla ja jääkaappi lämmetä kotona. No eipä siinä, vetäsin bussin peräkontista roikan pirttiin ja löin sähköt jääkaapille, tietokoneelle ja tölsylle, hyvin riitti akut eikä tarvinnu edes pyöräyttää bussia tulille =) Ja katkespa sähköt taas, pitikö lähtee nykäsee roikka taas sisälle...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Pilotti
Ajoneuvos
Viestit: 597
Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
Truck: Scania K112Superstar
Location: Vantaa

Re: Siniaaltoinvertteri laturilla, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Pilotti »

Reddewil kirjoitti:Näyttäs purkki könyävän Malesian vesillä...
Olipa eilen kivaa 3,5h ja tänään liki 3h ku sähköt oli poikki ukkosen takia. Meinas tylsää tulla ja jääkaappi lämmetä kotona. No eipä siinä, vetäsin bussin peräkontista roikan pirttiin ja löin sähköt jääkaapille, tietokoneelle ja tölsylle, hyvin riitti akut eikä tarvinnu edes pyöräyttää bussia tulille =) Ja katkespa sähköt taas, pitikö lähtee nykäsee roikka taas sisälle...
Sähkökatkothan on volvomiesten arkea :D
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Siniaaltoinvertteri laturilla, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Alkaa tuo Pilotin kuittalu olla sitä luokkaa että laitetaan kohta tunnukset jäähylle. Tuo kommenttisi nyt ei varmaan liittynyt volvoinesi mitenkään siihen että apinakehällä kulkee sähköt ja Lankosken sähköllä on siirtovaikeuksia? Jos on jotain lisättävää, niin laita ihmeessä YV:tä tai tule käymään. Nyt riittää tuo jokaiseen ketjuun kuittailu, oli hymiöitä tai ei.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Pilotti
Ajoneuvos
Viestit: 597
Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
Truck: Scania K112Superstar
Location: Vantaa

Re: Siniaaltoinvertteri laturilla, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Pilotti »

Reddewil kirjoitti:Alkaa tuo Pilotin kuittalu olla sitä luokkaa että laitetaan kohta tunnukset jäähylle. Tuo kommenttisi nyt ei varmaan liittynyt volvoinesi mitenkään siihen että apinakehällä kulkee sähköt ja Lankosken sähköllä on siirtovaikeuksia? Jos on jotain lisättävää, niin laita ihmeessä YV:tä tai tule käymään. Nyt riittää tuo jokaiseen ketjuun kuittailu, oli hymiöitä tai ei.
Anteeksi kaikilta, jotka ovat loukkaantuneet. Tuo Volvo vs. Scania kuittailu on vaan tullut tutuksi jo tuolta vuosien takaa työmaailmasta. Mielestäni suurin osa viesteistäni on ollut kuitenkin muiden kysymyksiin avun tarjontaa. Jos nuo "kevennykset" silloin tällöin foorumilla, jonne ei vättämättä joka päivä tule yhtäkään viestiä, sen ruuhkauttavat ja peittävät "oikeat" asiat niin sitten kai näin on. En löytänyt tuolta omista tiedoista kohtaa, jossa voisi täältä erota. Ehkä sen fiksummat löytäisivät. Mutta adminstraattori tai mikä lie voi kyllä tietoni poistaa. Enpä taida tarvita tunnuksia enää. Hyvää kesää kaikille, Volvomiehillekin. Ja ilman hymiöitä.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4280
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Siniaaltoinvertteri laturilla, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Pilotti kirjoitti: En löytänyt tuolta omista tiedoista kohtaa, jossa voisi täältä erota. Ehkä sen fiksummat löytäisivät. Mutta adminstraattori tai mikä lie voi kyllä tietoni poistaa. Enpä taida tarvita tunnuksia enää. Hyvää kesää kaikille, Volvomiehillekin. Ja ilman hymiöitä.
Älähän nyt leikistä suutu :shock: Ei kai kukaa oo kovin tosissaan ottanu pientä kissanhännänvetoa :? Ainahan sitä paremmuudesta väitellään.

Volvo vai Scania
Valmet vai Massey Ferguson
Ilto vai Enervent
Oulu vai Helsinki
Mersu vai Bemari
integroitu vai alkovi

Aiheita riittää niin kauan kuin on väittelijöitä ja mitä tuosta suuttumaan minä en ainakaan vaikka oon aina vähän osallistunut Pilotin väittelyyn :D

Foorumilta on suuttumalla lähtenyt aikaisemmin yksi käyttäjä joka ei kestänyt näin leppoisaa keskustelua. Tämä on kumminki pyörinyt yli 5 vuotta ja käyttäjiä 500 ja viestejä kymmeniä tuhansia.

Pistähän Pilotti superstarin kuva takaisin.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Zyke64
Rattiamiraali
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
Truck: Volvo Carrus 502
Location: Keminmaa

Re: Siniaaltoinvertteri laturilla, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Zyke64 »

Reddewil kirjoitti:Tässä kesän korvalla on tullut kyselyjä tuollaisesta siniaalto invertterilaturista. Minun kauttahan niitä on jokunen uitettu kiinasta kulkuriautoihimme ja toimivia kapistuksia ovat olleet.
Joten, olisiko ihmisillä tarvetta tälle kesää varustella autojaan paremmin. Eli jos kiinnostaa, pukkaa viestiä yv:llä.

Tuolla kuvia manuaalista ja itse laitteesta: http://gallery.kylahullutkulkurit.fi/th ... ?album=248

Laite on 24V-malli joka tuottaa 3000W jatkuvaa 230V siniaaltoista verkkosähköä, eli kaikki herkimmätkin laitteet pelaavat. Laite sisältää myös 45A laturin, joten maasähkössä verkkovirta syötetään invertterin läpi jolloin invertteri lataa ja vahtii akkujen kuntoa älylaturilla. Invertterissä on 10m johdon päähän asennettava ohjauspaneeli, jolla invertterin voi sammuttaa tai laittaa auto-asentoon, jolloin invertteri käynnistyy havaitessaan kuormaa.
Invertteri toimii myös UPS:ina, eli maasähkön katketessa verkkovirta säilyy autossa koska invertteri siirtyy lataustilasta silmänräpäyksessä syöttämään 230V autoon.

Huomioitavaa: Olen itse käyttänyt laitetta ilmalämpöpumpun pyörittämiseen, hitsannut invertterimigillä, käyttänyt kompressoria, imuroinut, keittänyt kahvia, tehnyt ruokaa 2kW induktioliedellä, ladannut puhelinta, rälläköinyt. Joku kehasi kokeilleensa 4kW kuormaa, ja hyvinhän tuo kuulema jaksoi niin kauan kun akut tyhjeni :lol:
Laitteen asennus on helppoa, jos autossa on maasähkö jo rakennettuna, niin invertteri kytketään maasähköpistokkeen ja auton 230V asennuksen väliin, lisäksi vedetään akuilta 24V riittävillä kaapeleilla.

-----------------------------------------------

Päivitystä tilanteeseen:
Tilaus on tehty ja jokunen on varmistanut laitteen saamisen itselleen, yksi on vielä vailla omistajaa joten otappa yhteyttä ennen kuin nämä taas loppuu! Laitteet on Kiinassa tullissa, ja lähtevät tullauksen jälkeen Shenzhenistä :D
Vieläkö näitä vois saaja? nimim. "kyllästynyt värkkäämään" :mrgreen:
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)
Addica
Rattimajuri
Viestit: 181
Liittynyt: 31 Maalis 2008 13:52
Truck: B10M, B12M
Location: 38700

Re: Siniaaltoinvertteri laturilla, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Addica »

Zyke64 kirjoitti: Vieläkö näitä vois saaja? nimim. "kyllästynyt värkkäämään" :mrgreen:
Pamahti myös tarve päällensä auton ilmestyttyä pihaan. :D
Avatar
j0ri
Rattiamiraali
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
Truck: K112-Lahti 450 Eagle
Location: Savonlinna

Re: Siniaaltoinvertteri laturilla, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja j0ri »

Hep hep, eipäs nyt oteta ihteemme. Kaikki me puhumme ja ymmärrämme asioita hieman omalla tavallamme ja pidetään tämä mielessä. Tällä foorumilla on ollut reilua porukkaa ja kukaan meistä ei varmaan pahuuttaan halua sotkea asioita. Yritetään ymmärtää toisiamme, eikös? Nyt virtuaalisesti kädet pois puuskasta ja käännytään kohti kaveria, paiskataan kättä, seuraavalla kerralla ymmärrämme toisiamme paremmin.

Ja ettei ihan menisi ohi aiheen, todettakoot että tuo invertteri on kelpopeli ja hinta/laatusuhteeltaan huippu! =)
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
timppa49
Kuski
Viestit: 20
Liittynyt: 22 Maalis 2010 18:11
Truck: HymerMobil MB 601
Location: ESPOO

Re: Siniaaltoinvertteri laturilla, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja timppa49 »

Hinta??
Avatar
[Volvo B57]
Vapaaherra
Viestit: 72
Liittynyt: 16 Tammi 2005 23:24
Truck: Volvo B57 Wiima M300
Location: Espoo
Viesti:

Re: Siniaaltoinvertteri laturilla, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja [Volvo B57] »

Pilotti kirjoitti:
Reddewil kirjoitti:Alkaa tuo Pilotin kuittalu olla sitä luokkaa että laitetaan kohta tunnukset jäähylle. Tuo kommenttisi nyt ei varmaan liittynyt volvoinesi mitenkään siihen että apinakehällä kulkee sähköt ja Lankosken sähköllä on siirtovaikeuksia? Jos on jotain lisättävää, niin laita ihmeessä YV:tä tai tule käymään. Nyt riittää tuo jokaiseen ketjuun kuittailu, oli hymiöitä tai ei.
Anteeksi kaikilta, jotka ovat loukkaantuneet. Tuo Volvo vs. Scania kuittailu on vaan tullut tutuksi jo tuolta vuosien takaa työmaailmasta. Mielestäni suurin osa viesteistäni on ollut kuitenkin muiden kysymyksiin avun tarjontaa. Jos nuo "kevennykset" silloin tällöin foorumilla, jonne ei vättämättä joka päivä tule yhtäkään viestiä, sen ruuhkauttavat ja peittävät "oikeat" asiat niin sitten kai näin on. En löytänyt tuolta omista tiedoista kohtaa, jossa voisi täältä erota. Ehkä sen fiksummat löytäisivät. Mutta adminstraattori tai mikä lie voi kyllä tietoni poistaa. Enpä taida tarvita tunnuksia enää. Hyvää kesää kaikille, Volvomiehillekin. Ja ilman hymiöitä.
Katos Pilotti omia tietojasi, liittynyt 2005 ja 287 viestiä. Ei noin aktiivista tunnusta kannata poistaa vaan lisää viestejä palstalle :!:
Volvo B57-60/6000 -76 / Wiima M300
janze
Kuski
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Heinä 2007 22:27
Truck: volvo b9m kiitokori
Location: Tornio/himanka
Paikkakunta: lappi

Re: Siniaaltoinvertteri laturilla, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja janze »

mites noi inverrtterit onko tietoo koska ne on suomessa
menopeli
Rattiamiraali
Viestit: 360
Liittynyt: 14 Joulu 2009 21:05
Location: Tukholoma

Re: Siniaaltoinvertteri laturilla, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja menopeli »

Useammalla tuntuu olevan kiinnostusta hommata em. vehettä. Monilla herne nokassa!"Mitä se namu oikeen maksaa?" Hinta info poistas varmasti pullon kaula ilmiön.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Siniaaltoinvertteri laturilla, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Tuo hintahan ei ole salaisuus, mutta oikeasti kiinnostuneet on jaksaneet ottaa yv:llä yhteyttä ja samalla on voitu sitten soitella ja jutella muutenkin. Tällä erää hinta on 780e sisältäen etäkäyttöpaneelin ja kuljetuksen lähimpään matkahuoltoon. Yksi laite on vapaana vielä.
Laitteet ovat suomessa viikolla 30, jonka jälkeen toimitukset alkavat.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Siniaaltoinvertteri laturilla, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Kontti on purussa ja toimitukset alkaa ensi viikolla! Koittakaa malttaa =)
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Siniaaltoinvertteri laturilla, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

No niin odotus on päättynyt, laitteet lähti postin kuljetettavaksi eilen keskiviikkona 3.8.11! Ennakkotiedoista poiketen laitteet matkaavat postilla.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
janze
Kuski
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Heinä 2007 22:27
Truck: volvo b9m kiitokori
Location: Tornio/himanka
Paikkakunta: lappi

Re: Siniaaltoinvertteri laturilla, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja janze »

mahtava homma ja kiitos vaivan näöstä
Avatar
Zyke64
Rattiamiraali
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
Truck: Volvo Carrus 502
Location: Keminmaa

Re: Siniaaltoinvertteri laturilla, olisiko tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Zyke64 »

Kiitos kiitos :D , paketti saapui perjantaina!!! Hyvän näköinen laite. Uudet 190Ah akut 2kpl tulee ensviikolla hupipuolelle ja asennus alkaa, saadaan tämäkin puoli kuntoon lopullisesti :mrgreen:
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)
Vastaa Viestiin