Auton maalaus ?
- MAN
- Rattimajuri
- Truck: Man
Auton maalaus ?
Olen suunnitellut vaihtaa väriä autoon joku kerta. Mitähän mahtanee maksaa bussin maalaus ja kuka tekee kohtuuhintaan kohtuullista jälkeä etelä-Suomessa päin? Onko kukaan maalaillut itse? Mullakin olis korkeapaineruisku ja paikkakin varmaan löytyis, mutta uskaltaako kokeilla.....
. Katon vois varmaan maalata jollain kumipohjaisella tai elastisella maalilla....... sellaisia oli joskus kattojen korjaukseen......

*the* MAN
Kori : Niessman & Bischoff Clou Liner 1100 -89
Alusta : Man 8.170 FOC
Carthago E-Liner 55XL 2017
MB Sprinter 319 4X4 retkeilyauto
- Lahti32
- Vapaaherra
- Truck: Jäämeri Express
käy kattoo kuvia mun linkissä. Siellä maalataan pihalla
Ei ollu kovin kallista mutta työtä piisasi. Sullahan on hyvä jos joku paikkakin on missä maalata. Ja se ruiskutus mittää vaikiaa oo, ruisku kättee ja suhhuuttaa malliksi johonki eka. Sitte vaa rohkiasti bussia kylykee itkiä ehtii myöhemmin

Tulevaisuus on sähköinen
- MAN
- Rattimajuri
- Truck: Man
Joo..... täytyy miettiä kun ei vielä ajankohtaista....ajattelin hiukan ennakkoon kysellä....... vois vaikka harjoitella hiukkasen......
.... hyvältä toi ainakin näyttäää......
.....

*the* MAN
halvimmat yläkannu ruiskut maksaa parikymppiä...
sellaisella pärjää ihan loistavasti
veden erotin on kyllä hyvä olla letkussa niin ei tule vesikuplia maalin alle joka sitten lohkaisee maalia...
olen muutaman linajauton ruiskuttanut ja pienempiä autoja parikymmentä
maalia menee riippuen tietysti värin peittävyydestä ja halutusta pinnasta riippuen 5-15L
itse ostin starkilta seraluxia jota käytetään mm. traktoreiden maalauksissa ja hyvin on pysynyt eikä tarvi kalliita ohenteita ja kovetteita
pintakiilto ei tosin ole ihan yhtä hyvä ja kestävä kuin kalliimmissa maaleissa mutta ainahan voi väriä vaihtaa muutamanvuoden välein
ja harva jaksaa pohjia niin tarkkaan isoon kulkupeliin tehdä että kestäisi pidempään hyvänä...
nykyinen keikka-bussi on tällä hetkellä tosin telalla hutaistu ja on kyllä sen näköinenkin
onpahan kuitenkin yks värinen
(ei ole tuon pikkukuvan värinen nykyään vaan jäätelöauton vaalean sininen
)
sellaisella pärjää ihan loistavasti
veden erotin on kyllä hyvä olla letkussa niin ei tule vesikuplia maalin alle joka sitten lohkaisee maalia...
olen muutaman linajauton ruiskuttanut ja pienempiä autoja parikymmentä
maalia menee riippuen tietysti värin peittävyydestä ja halutusta pinnasta riippuen 5-15L
itse ostin starkilta seraluxia jota käytetään mm. traktoreiden maalauksissa ja hyvin on pysynyt eikä tarvi kalliita ohenteita ja kovetteita
pintakiilto ei tosin ole ihan yhtä hyvä ja kestävä kuin kalliimmissa maaleissa mutta ainahan voi väriä vaihtaa muutamanvuoden välein
ja harva jaksaa pohjia niin tarkkaan isoon kulkupeliin tehdä että kestäisi pidempään hyvänä...
nykyinen keikka-bussi on tällä hetkellä tosin telalla hutaistu ja on kyllä sen näköinenkin

onpahan kuitenkin yks värinen
(ei ole tuon pikkukuvan värinen nykyään vaan jäätelöauton vaalean sininen