Auton maalaus ?

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
MAN
Rattimajuri
Truck: Man

Auton maalaus ?

Viesti Kirjoittaja MAN »

Olen suunnitellut vaihtaa väriä autoon joku kerta. Mitähän mahtanee maksaa bussin maalaus ja kuka tekee kohtuuhintaan kohtuullista jälkeä etelä-Suomessa päin? Onko kukaan maalaillut itse? Mullakin olis korkeapaineruisku ja paikkakin varmaan löytyis, mutta uskaltaako kokeilla.....:-). Katon vois varmaan maalata jollain kumipohjaisella tai elastisella maalilla....... sellaisia oli joskus kattojen korjaukseen......
*the* MAN
Kori : Niessman & Bischoff Clou Liner 1100 -89
Alusta : Man 8.170 FOC

Carthago E-Liner 55XL 2017
MB Sprinter 319 4X4 retkeilyauto
Sisu
Rattiamiraali
Truck: Scania K92 Vähämaa

Viesti Kirjoittaja Sisu »

Haku on kätevä toiminto. Joka tapauksessa Lahti32 teki maalauksen viime vuonna.
-Jussi-
Mik@_75

Viesti Kirjoittaja Mik@_75 »

Korkkarilla en ihan ensimmäisenä lähtisi kokeilemaan, kun tuppaavat "piirtämään" aika rajusti, riippuu tosin rungosta ja suuttimesta, mutta korkkarilla tykkää mennä maaliakin aika reilusti... No, hyvä vaihtoehto on hyvä kannuruutta, ja kaveri sekottamaan velliä, toinen ruiskii silläaikaa.
Lahti32
Vapaaherra
Truck: Jäämeri Express

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

käy kattoo kuvia mun linkissä. Siellä maalataan pihalla :wink: Ei ollu kovin kallista mutta työtä piisasi. Sullahan on hyvä jos joku paikkakin on missä maalata. Ja se ruiskutus mittää vaikiaa oo, ruisku kättee ja suhhuuttaa malliksi johonki eka. Sitte vaa rohkiasti bussia kylykee itkiä ehtii myöhemmin
Tulevaisuus on sähköinen
MAN
Rattimajuri
Truck: Man

Viesti Kirjoittaja MAN »

Joo..... täytyy miettiä kun ei vielä ajankohtaista....ajattelin hiukan ennakkoon kysellä....... vois vaikka harjoitella hiukkasen......:-).... hyvältä toi ainakin näyttäää......:-).....
*the* MAN
Kori : Niessman & Bischoff Clou Liner 1100 -89
Alusta : Man 8.170 FOC

Carthago E-Liner 55XL 2017
MB Sprinter 319 4X4 retkeilyauto
pl606

Viesti Kirjoittaja pl606 »

halvimmat yläkannu ruiskut maksaa parikymppiä...
sellaisella pärjää ihan loistavasti
veden erotin on kyllä hyvä olla letkussa niin ei tule vesikuplia maalin alle joka sitten lohkaisee maalia...
olen muutaman linajauton ruiskuttanut ja pienempiä autoja parikymmentä

maalia menee riippuen tietysti värin peittävyydestä ja halutusta pinnasta riippuen 5-15L
itse ostin starkilta seraluxia jota käytetään mm. traktoreiden maalauksissa ja hyvin on pysynyt eikä tarvi kalliita ohenteita ja kovetteita
pintakiilto ei tosin ole ihan yhtä hyvä ja kestävä kuin kalliimmissa maaleissa mutta ainahan voi väriä vaihtaa muutamanvuoden välein
ja harva jaksaa pohjia niin tarkkaan isoon kulkupeliin tehdä että kestäisi pidempään hyvänä...

nykyinen keikka-bussi on tällä hetkellä tosin telalla hutaistu ja on kyllä sen näköinenkin :oops:
onpahan kuitenkin yks värinen

(ei ole tuon pikkukuvan värinen nykyään vaan jäätelöauton vaalean sininen :roll: )
B9M
Kansleri
Truck: Volvo FH12 380 XL
Member id: 048

Viesti Kirjoittaja B9M »

Siirsin jutun tonne paremmin sopivan otsikon alle. Tv. Ari

viewtopic.php?t=583
Vastaa Viestiin