Ihan mukavalta näyttää kun Oulussa Limingantullin ST1 taulussa diesel maksaa 0,979 € litralta. Kaukana takana on aika jolloin tankattiin norjalaiselta ICA-marketin mittarilta 1,82 € litrahinnalla, ei laitettu paljoa ... Mitenkähän kauan tuo vielä laskee, vai lähtiskö nyt lataamaan tankit täyteen kevättä varten Säästöä viime kesän 1,50 hintaan tulee tankillisella jo melko paljon.
Oho, no sitä ei tiedä kukaan että kauanko laskee, mutta se on varmaa että se nousee. Todella erikoista että se kuitenkin on laskenut, kun tuntuu että vaikka maailman taloustilanne olisi mikä vain, niin hinnat ei ainakaan tipu. Ei ainakaan välttämättömien hinnat, kuten polttoaineet.
Kauankohan dieseli säilyy, bensaa nimittäin en uskaltaisi tankata ensi kesää varten jemeliin.
Minä olen tuon Borgwardin tankin täyttänyt usein syksyllä, eikä ole keväällä ollut käynti ongelmia, tosin tekniikka on viiskytluvun lopulta jolloin diiselin laatu on kai ollut ehkä vähän vaihtelevaa. Vanhat V8 moottorit poltta ihan hyvin kaksikin vuotta vanhaa bensaa, Kävis kai käyneellä kirnupiimälläkin, ei ole niin turhan tarkka laadusta kunhan määrä riittää.
Borkkari kirjoitti:Minä olen tuon Borgwardin tankin täyttänyt usein syksyllä, eikä ole keväällä ollut käynti ongelmia, tosin tekniikka on viiskytluvun lopulta jolloin diiselin laatu on kai ollut ehkä vähän vaihtelevaa. Vanhat V8 moottorit poltta ihan hyvin kaksikin vuotta vanhaa bensaa, Kävis kai käyneellä kirnupiimälläkin, ei ole niin turhan tarkka laadusta kunhan määrä riittää.
Tähän pakko kommentoida että mulla on -72 Fiat 600 SL, ja se käy yli vuotisella bensalla, mutta ei raasu jaksa kun tasasella liikkua hirveällä huutamisella ja kytkimen luistattamisella. Purin kaasarin ja katoin nokan ja sysytyksen ajotuksen, kaikki kunnossa. No sitten tyhjäsin tankin ja laitoin uutta bensaa, ja niin piirsi vanaa pihaan että hihnat katkesi =) Voima häviää ainakin nyky bensoista, tuosta naftasta en sitten tiedä.