agregaatin "lohko" öljynlämmitin
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
agregaatin "lohko" öljynlämmitin
onkos joku virittänyt tuollasita lämmitintä agregaattiin? onkohan jotain sopivaa vastusta jonka vois tökätä öljyntäyttö/mittareijästä sisään? öljyähän noissa ei ole kun jokunen desilitra, mutta -20 asteen pakkasessa ei lähde käyntiin sitten millään... nyt on jotain mobil 3000 öljyä, en ole vielä ehtinyt vaihtaa jos se vähän auttaisi.
eli epäilen että ei lähde käyntiin koska ei saa öljypainetta, ei sähköstartilla eikä narusta.
tuollainen lämmitysvastushan ei tarttis montaa minuuttia olla päällä niin olis tuo 5dl lämmin...
eli epäilen että ei lähde käyntiin koska ei saa öljypainetta, ei sähköstartilla eikä narusta.
tuollainen lämmitysvastushan ei tarttis montaa minuuttia olla päällä niin olis tuo 5dl lämmin...
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4446
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: agregaatin "lohko" öljynlämmitin
Kokeile ensin nostaa lämpimään ja saada käyntiin, jos olisi vettä kaasarissa tjms. Toki voit startatessa mitata öljyvahdin tai ohittaa sen. Joku 10w40 mineraali tai semisyntti on kai noissa hyvä, en usko että 0w-sarja on hyväksi jos kiinan kone. Onhan siinä ryyppy ja se on päällä?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: agregaatin "lohko" öljynlämmitin
joo, no pitää kokeilla nyt kun ei ole "enää" kun 7 asetetta miinuksen puolella...
tätä on: Mobil Super 3000 5W-40 Täyssynteettinen
mutta sitä ei ole vaihdettu siis vielä...
tätä on: Mobil Super 3000 5W-40 Täyssynteettinen
mutta sitä ei ole vaihdettu siis vielä...
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: agregaatin "lohko" öljynlämmitin
Tuo minun Kiina-aggre lähtee kyllä tulille pikku nykimisellä. Butaania tai Start Pilottia olen ilmanottoon laittanut, jos ei meinaa kovalla pakkasella lähteä käyntiin. Samat öljyt on koneessa kuin MB:ssäkin. Ostin sellaisen 20 litran sukukanisterin.
Ihme vekotin on Stigan ikiaikainen ajoleikkuri B&B 10hv koneella. Lähtee käyntiin vaikka olisi mikä pakkanen. Siinä on sähköstartti ja kahvipaketin kokoinen akku. Leikkuri toimii lumiaurana ja on ihan superhauska lelu - kola saa nojata vajan seinään...
Ilmakompuran olen pakkasella saanut toimimaan lämmittämällä lohkoa kuumapuhaltimella. Oikosulkumoottori ei jaksa kylmää kompuraa pyöräyttää käyntiin. Tuo kuumapuhallin voisi toimia aggrekaatinkin kanssa.
Ihme vekotin on Stigan ikiaikainen ajoleikkuri B&B 10hv koneella. Lähtee käyntiin vaikka olisi mikä pakkanen. Siinä on sähköstartti ja kahvipaketin kokoinen akku. Leikkuri toimii lumiaurana ja on ihan superhauska lelu - kola saa nojata vajan seinään...
Ilmakompuran olen pakkasella saanut toimimaan lämmittämällä lohkoa kuumapuhaltimella. Oikosulkumoottori ei jaksa kylmää kompuraa pyöräyttää käyntiin. Tuo kuumapuhallin voisi toimia aggrekaatinkin kanssa.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Re: agregaatin "lohko" öljynlämmitin
Chevy vanissa 6.2 V8 dieselissä vm.90 tai jotain, on polttoainesuodattimessa sähkölämmitys.
Se lämppäri on lyijykynän paksuinen metallitikku,jonka päässä on muovijenka josta tulee kaksi
johtoo pihalle.Toimii 12V jännitteellä.
Elikkä kävisköhän tuo suoraan öljytikun paikalle,niitä löytyy kaiketi us-partsista.
Se lämppäri on lyijykynän paksuinen metallitikku,jonka päässä on muovijenka josta tulee kaksi
johtoo pihalle.Toimii 12V jännitteellä.
Elikkä kävisköhän tuo suoraan öljytikun paikalle,niitä löytyy kaiketi us-partsista.
Falcon
- konenikkari
- Rattiamiraali
- Viestit: 411
- Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
- Truck: Ajokin varakuski
- Location: Rauma
Re: agregaatin "lohko" öljynlämmitin
Kiina agreissa, bensakäyttöisissä, on kiinaan suunnitellut suuttimet ja bensanpinnan korkeus.
Paremmin lähtee sähköstartillakin varustettu käymään narusta nykäisemällä,
kunhan ensin on vaihtanut kunnollisen käynnistysnarun.
Alkuperäiset sytytys tulpat on tosi kehnoja.
Se öljynpintaa tarkkaileva kytkin on tosikehno,
johonkin suuntaan kallistaminen auttaa.
Öljyksi kannattaa pistää talvella yksasteinen kymppi,
ja vaihtaa usein.
Ei noihin moniasteöljyjä voi suositella,
kunhan muistaa vaihtaa kesäksi.
Jos ei yksiasteisia löydä,
kannattaa valita joku 5W30,
tai yleensäkin se öljy jossa tuo,
isompi numero on mahdollisimman pieni,
ja jotka on yleensä halvimpiakin
Paremmin lähtee sähköstartillakin varustettu käymään narusta nykäisemällä,
kunhan ensin on vaihtanut kunnollisen käynnistysnarun.

Alkuperäiset sytytys tulpat on tosi kehnoja.
Se öljynpintaa tarkkaileva kytkin on tosikehno,
johonkin suuntaan kallistaminen auttaa.
Öljyksi kannattaa pistää talvella yksasteinen kymppi,
ja vaihtaa usein.
Ei noihin moniasteöljyjä voi suositella,
kunhan muistaa vaihtaa kesäksi.
Jos ei yksiasteisia löydä,
kannattaa valita joku 5W30,
tai yleensäkin se öljy jossa tuo,
isompi numero on mahdollisimman pieni,
ja jotka on yleensä halvimpiakin

Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: agregaatin "lohko" öljynlämmitin
tässähän metsästetään sitä etäkäyttöä, eli ei tarttisi olla agregaatin viereissä starttaamassa... ryypylle on jo servo hankittu, pitää vielä vaan se ohjain tehdä sille, sekä nuo katkaisimet on piuhan päässä... koneessa on starttilukon tilalla nyt sellainen hätäseis-nappula, katkaisee sähköt panelista sekä sammuttaa koneen...
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4446
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: agregaatin "lohko" öljynlämmitin
Ettei nyt olis se sama ongelma kun virittelit sitä, että se ryyppy tipahtaa pois kun laite "lähtee käyntiin"? Vai voit siis pitää paneelista ryyppyä päällä niin kauan kuin haluat, mites kuorma, onko se päällä startatessa?only4pro kirjoitti:tässähän metsästetään sitä etäkäyttöä, eli ei tarttisi olla agregaatin viereissä starttaamassa... ryypylle on jo servo hankittu, pitää vielä vaan se ohjain tehdä sille, sekä nuo katkaisimet on piuhan päässä... koneessa on starttilukon tilalla nyt sellainen hätäseis-nappula, katkaisee sähköt panelista sekä sammuttaa koneen...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: agregaatin "lohko" öljynlämmitin
Sama viritys, ei ole ryyppy vielä säädettävä mutta ei ole tuo agregaatti lopullisessa paikassa vielä...
ja kuorma on 16A releen/kontaktorin takana, eli sekin laitetaan päälle käsin... siihenkin tarkoitus virittää pakoputken lämpötilaa haistavaa anturia, että kun lämpötila on riittävästi niin rele vetää...
tuolta saatu mallia... http://www.j-pk.net/tekniikka/generaattori/
ja kuorma on 16A releen/kontaktorin takana, eli sekin laitetaan päälle käsin... siihenkin tarkoitus virittää pakoputken lämpötilaa haistavaa anturia, että kun lämpötila on riittävästi niin rele vetää...
tuolta saatu mallia... http://www.j-pk.net/tekniikka/generaattori/
- konenikkari
- Rattiamiraali
- Viestit: 411
- Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
- Truck: Ajokin varakuski
- Location: Rauma
Re: agregaatin "lohko" öljynlämmitin
Voiskohan noihin tehdä ryyppyläpän siten että, kun 12V ulosotosta tulee se akun lataamiseen tarkoitettu jännite, solenoidi vetäis ryypyn pois päältä.
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4446
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: agregaatin "lohko" öljynlämmitin
Ei jaksa käyvä ku kylmä kone. Tuo pakoputken termostaatti on kohtuu näppärä, rli kun putki on esim.50c niin solenoidi vetää ja kytkee vaikka kuorman perään.konenikkari kirjoitti:Voiskohan noihin tehdä ryyppyläpän siten että, kun 12V ulosotosta tulee se akun lataamiseen tarkoitettu jännite, solenoidi vetäis ryypyn pois päältä.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: agregaatin "lohko" öljynlämmitin
kokeilin, noin oli tarkoitus mutta ryyppy on päällä -> ei ota kierroksia -> ei tuota 12V... oli paljon alle, olisko ollut 4V?konenikkari kirjoitti:Voiskohan noihin tehdä ryyppyläpän siten että, kun 12V ulosotosta tulee se akun lataamiseen tarkoitettu jännite, solenoidi vetäis ryypyn pois päältä.
- konenikkari
- Rattiamiraali
- Viestit: 411
- Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
- Truck: Ajokin varakuski
- Location: Rauma
Re: agregaatin "lohko" öljynlämmitin
Juups läpän pitäis varmaankin olla kevyesti jousikuormitteinen jotta aukeaa alipaineella.
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 121
- Liittynyt: 01 Helmi 2010 19:09
- Truck: Scania BF 86 wiima
- Location: Padasjoki
Re: agregaatin "lohko" öljynlämmitin
Noi pikku nelitahtiset; mitä suurin osa agreisstakin on, lienee ns. roiskevoitelu koneita joissa ei ole öjypumppua. Niihin ei sais laittaa kun mineraaliöljyjä eli ei mitään synteettisiä tai semi synteettisiä. tarkottanee myös sitä että öljyn painetta seuraavia käynnistyksen estolaitteita tuskin on? Öljypumput tulee vasta hiukan isomissa koneissa ja dieseleissä. Tälöinhän niissä on myös suodatin?
Yksiaste öljyt lienee kesällä ihan hyvät mutta 10w30 ehkä talveks sanoi pien kone korjaaja.
Yksiaste öljyt lienee kesällä ihan hyvät mutta 10w30 ehkä talveks sanoi pien kone korjaaja.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4446
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: agregaatin "lohko" öljynlämmitin
No sellaisissa maamoottoreissa joita agreissa 6,5hv 9hv tai 13hv on, on öljyvahti joka estää käytön öljyittä. Liekko sitten tasovahti? Moottori on ohv, ja voitelu yltää kanteen asti keinuille, joten joku pumppu siellä kai on silti oltava?+Maankio- kirjoitti:Noi pikku nelitahtiset; mitä suurin osa agreisstakin on, lienee ns. roiskevoitelu koneita joissa ei ole öjypumppua. Niihin ei sais laittaa kun mineraaliöljyjä eli ei mitään synteettisiä tai semi synteettisiä. tarkottanee myös sitä että öljyn painetta seuraavia käynnistyksen estolaitteita tuskin on? Öljypumput tulee vasta hiukan isomissa koneissa ja dieseleissä. Tälöinhän niissä on myös suodatin?
Yksiaste öljyt lienee kesällä ihan hyvät mutta 10w30 ehkä talveks sanoi pien kone korjaaja.
Oisko kellään kokemusta hong kongissa myynnissä olevasta 2kW invertteriagresta, ois suht pieni ja äänikin on ilmeisesti pienempi? Olisko ollu markan alle 300e.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- niki-racing
- Rattiamiraali
- Viestit: 342
- Liittynyt: 01 Elo 2005 13:00
- Truck: scania k113
- Location: lieksa
Re: agregaatin "lohko" öljynlämmitin
Meillä olis sellainen 2kw invertteriaggri aivan uusi, jos joku on kiinnostunut. Sen verran on käytetty, kun testasin että toimii. On todella hiljainen "turisija"... Se tuli jonkun kaupan yhteydessä, eikä olla tarvittu. Siihen kuulemma voi tietsikat ja kaikki kytkeä pelkäämättä "piikkejä"....
Kaunis kiitos ei kaikelle valmiille, eli edulliselle...
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 121
- Liittynyt: 01 Helmi 2010 19:09
- Truck: Scania BF 86 wiima
- Location: Padasjoki
Re: agregaatin "lohko" öljynlämmitin
no juu nimen omaan taso vahti niissä vain on.Voitelu toimii niin että siellä kiertokangen alapäässä on sellanen pieni "kauha" joka aina liipasee pohjalla olevan öljyn läpi ja siitä lähtee kanavat joka paikkaan, että kyllä se kiertää mutta painetta ei välttämättä ole niin paljon kun pumpullisessa.Joku pien kone mies vois osata selittää ymmärettävämmin? Ihan hyvin toimii tuokin koska mulla on tuolla työ vermeissä sellanen 8 hp honda jolla tunteja takana arviolta yli 13 000 ja vielä talvella revitään käyntiin tarvittaessa yli -30 pakkasesta. 5 nykäsyä on maksimi sillonkin.jos voitelu ei pelais niin eiköhän tuo olis jat sitte levinny?Reddewil kirjoitti:No sellaisissa maamoottoreissa joita agreissa 6,5hv 9hv tai 13hv on, on öljyvahti joka estää käytön öljyittä. Liekko sitten tasovahti? Moottori on ohv, ja voitelu yltää kanteen asti keinuille, joten joku pumppu siellä kai on silti oltava?+Maankio- kirjoitti:Noi pikku nelitahtiset; mitä suurin osa agreisstakin on, lienee ns. roiskevoitelu koneita joissa ei ole öjypumppua. Niihin ei sais laittaa kun mineraaliöljyjä eli ei mitään synteettisiä tai semi synteettisiä. tarkottanee myös sitä että öljyn painetta seuraavia käynnistyksen estolaitteita tuskin on? Öljypumput tulee vasta hiukan isomissa koneissa ja dieseleissä. Tälöinhän niissä on myös suodatin?
Yksiaste öljyt lienee kesällä ihan hyvät mutta 10w30 ehkä talveks sanoi pien kone korjaaja.
Oisko kellään kokemusta hong kongissa myynnissä olevasta 2kW invertteriagresta, ois suht pieni ja äänikin on ilmeisesti pienempi? Olisko ollu markan alle 300e.
http://www.edu.fi/oppimateriaalit/puuta ... /vpk11.htm
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 121
- Liittynyt: 01 Helmi 2010 19:09
- Truck: Scania BF 86 wiima
- Location: Padasjoki
Re: agregaatin "lohko" öljynlämmitin
No eipä se kaksine linkki ollukkaan tuo edellinen mutta hakemalla löytyy varmasti parempia tiedonjanosille....