Kotona taas
Ballangenissa alkoi satamaan vettä mutta kyllä silti pojat kokeili kivaa pikkukaivuria hiekkalaatikolla ja polkuautot ja leikkipaikat testattiin myös mutta uimaan ei menty koska satoi. Illalla oli lapsilla vähän aikaa vahingossa kuuma, väsy ja nälkä yhtäaikaa jolloin meinas yhdessä välissä karata homma lapasesta kakaroiden kanssa kokonaan mutta saunan ja iltapalan jälkeen koko revohka nukkui pitkät yöunet. Paikasta löytyi jopa ajokaivo kun kolmesti kävin asiaa selvittämässä, respan päätyseinällä roskisten takana 110mm putken pää. Oli se vähän lyhyt paikka bussilla käydä kaivolla mutta kylläs e onnistui. Edellisen kerran tyhjennettiin Gullesfjordbotnin campparilla. Matkailuoppaan mukaan Narvikin yhdellä Statoililla piti olla ajokaivo myös mutta ei siellä siitä mitään tiedetty. Hotdogin olisi saanut. Tunnelma alkoi kuitenkin kääntymään matkaväsymyksen puolelle joten keula kohti kauppaa josta tuliaiset mukaan ja Narvikin kautta Kiirunaan. Kiirunan bussiaseman vieressä oli hyvätasoinen leikkikenttä, siinä syötiin ja pidettiin taukoa. Sitten illan mittaan ajettiin Gälllivareen jossa punnittiin auto taas ja vähän tarkemmin ja todettiin tasapainoiseksi joka suhteessa. Yö vietettiin Lansjärv nimisellä rattplatsilla, olikin erinomainen parkki. Sieltä amusella sitten Morrijärven kautta Haaparantaan. Morrijärven tien varressa nähtiin kirjastoauto leirintäalueella sellaisen kosken kohdalla, varmaan joku suomalainen kulkuri? Näitä kulkurimallin busseja näkyi siellä täällä ja jopa puoliperätyyppinenkin tuli vastaan Norjassa. Myös 2krs Neppareita ja hirveitä dd-teliautoja peräbokseineen liikkui paljon ja erityisesti sekajunia eli sellaisia rekkaperäisiä busseja on tietysti Ruotsissa mutta myös Norjassa. Yksi rekkaperäinen parkkeerasi viereemme Ikean parkissa. Siinä kohtaa tuli taas kaatamalla vettä. Yritin olla nokkela ja parkkeerata pääoven eteen lastausalueelle jotta ostokset saisi kannettua kastumatta bussiin. Lopputulos oli että oltiin "motissa" ei eteen ei taakse, henkilöautot poukkoilivat miten sattuun mistä vaan. No lopulta saatiin laiva käännnettyä henkilö ja matkailuautojen seassa kaatosateessa ei nähnyt edes mitään. Sitten urheasti ostoksille "esterataa" kiertämään ja selvittiin sieltäkin onneksi kohtuudella pois.
Kotipihassa matkamittariin oli kertynyt 2554 kilometriä, 9 vrk ja polttoainetta paloi noin 530 litraa. Campingit maksoivat 200-440NOK vrk sähköllä, EU direktiivipistokkeita ei ollut missään, en ole Norjassa ennenkään niitä nähnyt. Yhdessä sähkötolpassa oli jopa rautalankaa

. Ajopiirturin kiekkoa koetin käyttää koko matkan mutta kyllä niitä nuppeja ei meinaa millään muistaa käännellä koska ajetaan ja koska levätään. Onkohan ne muuten konstaapelit tarkkoja noiden nuppien pyörittelystä, näkeehän siitä kiekosta muutenkin liikkuuko auto vai ei. Yhdessä merenalaisessa tunnelissa liikkui kiekon laitaan asti

ja siitä piirsi hetiperään vastamäessä jyrkän viivan toiseen laitaan
Teknisiä murheita ei juuri ollut, etuvastus meni mutta niin on mennyt ennenkin tai ei ole lähtiessäkään toiminut, niin ja toinen takaroiskeläppä tippui. Saan onneksi hyvän syyn ostaa komeat Volvo- roiskeläpät resusten tilalle. Ja ilmalämpöpumppu lisätään hankintalistalle. Lähtiessä lisäsin yläkaappien hyllyjen etureunoihin listat esteeksi ettei tavarat paina kaapin ovia ja putoa mutkissa pois. Olivat tarpeen sillä aika paljon sai tehdä nopeita jarrutuksia mutkissakin.
Laitan kuvia matkasta galleriaan kunhan ehdin, niitä kyllä läiskittiin niin paljon kun kerettiin