Kone hyytyi..

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
Zippo
Rattiamiraali
Truck: Scania K113 Falcon

Kone hyytyi..

Viesti Kirjoittaja Zippo »

Scania 113, lähti kun palmun alta käyntiin (-4) ja ajelin pienen matkan. Puol tuntia kävi nätisti ja sitten pytty kerrallaan sammui.. Vedenerottimes ei ainekaan vettä ollut. Kesälöpöö tankis, pitäis viel pelata vissiin.. Suodattimien vaihto? Vastaavia kokemuksia?
KajNyy1
Vapaaherra
Truck: B10M, Ajokki 7000
Member id: 061
Viesti:

Re: Kone hyytyi..

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

No en osaa sanoa, täällä palmun alla käynnistyy edelleen hyvin

http://picasaweb.google.com/KajNyy1/Portugal1010Syksy#
Liitteet
DSC01000.JPG
DSC01000.JPG (51.51 KiB) Katsottu 5281 kertaa
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Zippo
Rattiamiraali
Truck: Scania K113 Falcon

Viesti Kirjoittaja Zippo »

KajNyy1 kirjoitti:No en osaa sanoa, täällä palmun alla käynnistyy edelleen hyvin

http://picasaweb.google.com/KajNyy1/Portugal1010Syksy#

Joo, toi auttoi alkuun..
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Vaihappa suodattimet nyt alkuun, tai edes tarkista, veikkaa että veti hyhmään. Ite tänään tässä oon pohtinu jotta kävis tankilla laittaa 100l talvilaatua, mutta en taija tohtia, tuonne ku se 8-tielle hyytyy, niin voi olla ruuhkaa. Ja milläs sen sielä heat pois ennen kevättä =)
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Lahti32
Vapaaherra
Truck: Jäämeri Express

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Onko polttoainetankki missä kunnossa? Tuttavalla on scania juonitellut välillä melko huolella kun tankin imuputki vetää tankin pohjalta ruostehilettä henkeen ja tukkii sakkakupin. Ahkera putsailu ja imuputken lyhentäminen poisti ongelman. Mutta tielle jäi senkin jälkeen koska tankkimittarin mukaan ainetta oli mutta imuputki veti sitten jo tyhjää ;)
Tulevaisuus on sähköinen
motoku
Ajoneuvos
Truck: scania k114 carrus

Viesti Kirjoittaja motoku »

nexbtl-sisältöinen polttoaine vaikuttais tekevän ihme valkoista sakkaa, vaikka niin maailman parraaksi kehuivat. laboratoriossa huippukamaa ja jakelumittarilta saa välillä jotain aivan muuta.
Rosvolinna
Vapaaherra
Truck: B10M + MB515

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Saattaisi olla tuota tankinpohasakkaa. Tuossa minun MB.ssä alkoi naftan paluuputki vuotamaan tankin päältä. Putkia uusiessani jouduin irroittamaan tankin.

Tankin pohjalle oli kertynyt kahdessakymmenessä vuodessa aikamoinen liejuklöntti. Ei se koskaan mitään käyntihäiriöitä aiheuttanut, sillä imuputkessa on iso tiheäverkkoinen siivilä esisuodattimena.

Dieselissä oleva parafiini saattaa jähmettyä jo pienessäkin pakkasessa tukkien suodattimet. Minulla oli ennen LT-volkkari - se hyytyi useammankin kerran tuosta syystä. Vika / ominaisuus korjaantui vasta kun asensin naftan esilämmittimen. LT:ssä on kaksi suodatinta ja niistä ensimmäinen sijaitsee moottoritilan ulkopuolella eturenkaan lokasuojassa - sangen viileä paikka :)
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Vastaa Viestiin