Siinä on koon ja varusteiden lisäksi ulkonäköäkin mukavasti. Eurooppalaiset ökyimmät tehdastekoiset kulkurit tai isot tupperwaret on jostain syystä varsin karuja ulkonäöltään. Ihan kuin miljoonan euron autosta tulisi pröystäilevä vasta kromikoristeilla, ja pröystäilyä yritetään välttää ettei kateellisia harmita?
Toi on maalattu HS:llä... Ite vetäsin vaan MS:llä, vaatimaton kun olen =) Europpalaiset on vaatimattomia, ei mitään kurdituuninkeja, kromi bling bling ja muita mauttomuuksia kuten tuossa. Mielestäni tyyli on hyvä säilyttää, mutta joitakin kromilistat joka raossa miellyttää...
Joo - Ökyin komponentti tuossa Rällissäni taitaa olla navigaattori - on siinä sentään Euroopan kartat. Tai sitten tuo astianpesukone. No se on ihan "entry level" -malli valkoisella luukulla. Rosteriluukku saattaisi laittaa isännän henkselit koetukselle
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Mun silmään tuo on hemmetin komea.
Kun jossakin vaiheessa saan tän taloprojektin päätökseen, on aika aloittaa oman kulkurin rakentaminen.
Levitettävä rakenne on ehdottomasti laitettava ja korkeutta pitää myös löytyä.
itse oon kyl näyttävyyden ystävä.. tässä meiän kylillä näkee pariakin jenkkirekkaa aina toisinaan, peterbild ja toinen tais olla mack.. ovat kyllä helvatan hienoja kaikkine kromihilpistyksineen.
mut jos amerikan mallia linjuriautoon meinaa, ni lähtökohdaks tarvis miun mielestä ottaa greyhound ja kustomoida sit sitä.. jotenkin tyylikkäästi. toi on jotenkin sekava, jotenkin vähän liikaa kaikkea.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Ikävää, kun on tuota tehonpaskaa; telinkeventimellä ei saa vetäville riittävästi pitoa, on pitänyt laittaa ilmahöyläkin...
Viilataanpa vähän pilkkua, kun tuli tuo Greyhound esille. Greyhound Bus Lines LTD on "vain" liikennöitsijä, vaikka nimeä monesti käytetäänkin synonyymina tietynlaiselle kalustolle. Greyhoundin kalustoa on tällä hetkellä pääasiassa MCI (Motor Coach Industries), meilläkin tuttu Vain Huol... siis Van Hool, sekä Prevost (Volvo). Aiemmin mm. GMC, Fageol ym.
hyvä huomio. tarkoitin sellaista alumiinikylkistä mallia, jollaista tommolan herra epäilemättä käytti jonkinlaisena esikuvana ensimmäistä kabusia hahmotellessaan. kenen lie valmistajan, vai useampienkin, sitä en tiedä.
mut luulen kuitenkin, et jos jostain tota rahanpaskaa siunaantuis paljoltikin tuhlattavaks, ni investoisin pitkänokkaiseen peterbiltiin ja kiillotetusta rosterista tehtyyn kärryyn. internetistä tuttu suomalainen noita on tuonu useammankin. siis vetureita.
sellainen olis helppo kustomoida tyylikkäästi, ku niitä on tehty hyvällä maulla niin pirusti. linjuriauton koristelu vaatisi aika paljon näkemystä ja tyylitajua jotta tulisi yleisönkin mielestä kaunis. umpinaisen rakenteen takia homma jää helposti valoraudan, vanteiden ja maalauksen varaan.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Juu, enpäs osaa sanoa minäkään, mikä malli, vai onko mikään erityisesti, ollut Martilla esikuvana. Sen sijaan bussien väritys on lähes suoraan MTA:lta lisättynä harmaalla alaosalla, joka ennen tosiaan oli Kabuseissa paljasta alumiinia, nykyisin niissäkin vain maalia. Taisipa nuo MTA:n autotkin muinoin kantaa harmaita helmoja..?
Voin lohduttaa kromistapitämättömiä ( kateelliset ) sillä että nuo ovat vain muovikromia ja pahasti hilseilleet..
Olisin kyllä itse maaluttanut osat jo aikapäivää sitten.
Muuten laite oli virheettömässä kunnossa ja puhdas, mutta nuo "kromi" osat lähempää oli aika kurjassa kunnossa.
Ainoat virheettömät "kromi" alueet on tuo kirkas teippi kyljessä..