Osta toinen onhan niitä joillakin useitaKajNyy1 kirjoitti:Silloin ei olisi matkailukulkinetta Suomen päässä.
Haittaako dieselin hinta harrastusta
- Mimyy
 - Rattiamiraali
 - Viestit: 309
 - Liittynyt: 27 Touko 2007 21:28
 - Truck: Volvo B9M /Kiitokori
 - Location: Lohja
 - Member id: 047
 
Re: Haittaako dieselin hinta harrastusta
Pohjantähti
						Re: Haittaako dieselin hinta harrastusta
Tee toinen tänneKajNyy1 kirjoitti:Ensi vuonna syksyllä laitan harkintamyssyyn sen että jätän auton Porttugaliin kesän yli seisomaan. Vartioitu säilytyspaikka maksaa 2€/vrk joten puoli vuotta maksaa 360€ ajo edestakaisin maksaa 3000€. Lentolippu kahdelle maksaa noin 700€ edestakaisin.
Silloin ei olisi matkailukulkinetta Suomen päässä.
Aika halpa kyllä seisotus portugalissa, ei kukaan haluais viedä tota mun menopeliä sinne seisoon, jos vaikka kuivuiskin sisältä kokonaan kerrasta.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto) 
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
						Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
- KajNyy1
 - Vapaaherra
 - Viestit: 2415
 - Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
 - Truck: B10M, Ajokki 7000
 - Location: (Algarve Portugal)talvella
 - Member id: 061
 - Paikkakunta: Espoo
 - Viesti:
 
Re: Haittaako dieselin hinta harrastusta
Dieseli taitaa olla täällä hieman halvempaa kuin Suomessa
1,344€ / litra
			
							
			
									
									1,344€ / litra
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
						B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- 
				motoku
 - Ajoneuvos
 - Viestit: 625
 - Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
 - Truck: scania k114 carrus
 - Location: uusimaa
 
Re: Haittaako dieselin hinta harrastusta
1.505 tais olla halvinta pikku maakuntakierroksen varrella, keskiarvo aikalailla 1.55. tekisi mieli kommentoida tuota hallituksen nykypolitiikkaa...
			
			
									
									
						- Reddewil
 - Vapaaherra
 - Viestit: 4446
 - Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
 - Truck: Tukato & FM
 - Location: Pori
 - Member id: 037
 
Re: Haittaako dieselin hinta harrastusta
Kai se pitää alkaa katella bensakonetta tuohon volvoon, onko ehdotuksia?  
 Tankkasin pari sataa litraa just ennen ku se mysky tuli ja pimensi pitäjän viikoksi, kerettiin jakajalta justiinsa lähtiä.
			
			
									
									-Koska sen voi tehdä myös itse-
						- Lahti32
 - Vapaaherra
 - Viestit: 4287
 - Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
 - Truck: Jäämeri Express
 - Location: Lumijoki
 
Re: Haittaako dieselin hinta harrastusta
Kannetaan vastuuta. Pitäähän ne rahat jostain kerätä että saadaan maailmalle sitä jakaa. Mikä parempi lypsylehmä kuin suomalainen kuluttaja. Vähän murisee mutta maksaa kiltisti kun ei kehtaa tunnustaa että alkaa jo hermoille käymään. Ja kyllä suomalaisen veronmaksajan rahoille osoitteita riittää kun käteinen jakaa. Samaan aikaan uutisoidaan pojista jotka uunottaa pullonpalautuskonetta siimalla. Kunhan pysytään vain epäolennaisuuksissa niin kaikki hyvin.
Oikeasti politiikkaan enempi puuttumatta tuntuu epäoikeudenmukaiselta maksaa enää erillistä käyttövoimaveroa.
			
			
									
									Oikeasti politiikkaan enempi puuttumatta tuntuu epäoikeudenmukaiselta maksaa enää erillistä käyttövoimaveroa.
Tulevaisuus on sähköinen
						- only4pro
 - Vapaaherra
 - Viestit: 1860
 - Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
 - Truck: Volvo B58 Falcon 430
 - Location: Loviisa
 
Re: Haittaako dieselin hinta harrastusta
ei hätää, ensivuonna perusvero nousee sekä bensalle tulee myös käyttövoimavero...Lahti32 kirjoitti:
Oikeasti politiikkaan enempi puuttumatta tuntuu epäoikeudenmukaiselta maksaa enää erillistä käyttövoimaveroa.
http://www.epressi.com/media/userfiles/ ... o-2013.pdf
jos ei avadu suoraan niin tämän kautta: http://www.epressi.com/tiedote/logistii ... -2013.html
- [Volvo B57]
 - Vapaaherra
 - Viestit: 72
 - Liittynyt: 16 Tammi 2005 23:24
 - Truck: Volvo B57 Wiima M300
 - Location: Espoo
 - Viesti:
 
Re: Haittaako dieselin hinta harrastusta
Sähkö ja bensiini tarkoittaa 'hybridiä', ei pelkällä bensalla kulkevaa?only4pro kirjoitti:ei hätää, ensivuonna perusvero nousee sekä bensalle tulee myös käyttövoimavero...Lahti32 kirjoitti:
Oikeasti politiikkaan enempi puuttumatta tuntuu epäoikeudenmukaiselta maksaa enää erillistä käyttövoimaveroa.
http://www.epressi.com/media/userfiles/ ... o-2013.pdf
jos ei avadu suoraan niin tämän kautta: http://www.epressi.com/tiedote/logistii ... -2013.html
Volvo B57-60/6000 -76 / Wiima M300
						- only4pro
 - Vapaaherra
 - Viestit: 1860
 - Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
 - Truck: Volvo B58 Falcon 430
 - Location: Loviisa
 
Re: Haittaako dieselin hinta harrastusta
ai katsos joo, näinhän siinä lukee... en tiedä mistä sain että myös normi bensalle tulis...
			
			
									
									
						- 
				mikko
 - Ajoneuvos
 - Viestit: 995
 - Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
 - Truck: 1968 Vanaja Ajokki
 - Location: Uusimaa
 
Re: Haittaako dieselin hinta harrastusta
miul on tos kaverin pihassa peltivammanen carina II.. siitä moottoria. eiku oli kyl yhtä huono vitsi miulta ku siultakin. diesel-auto on edelleen taloudellisempi tällaisessa käytössä, vai paljonko arvelet 1000nm vääntävän bensiinimoottorin kuluttavan?Reddewil kirjoitti:Kai se pitää alkaa katella bensakonetta tuohon volvoon, onko ehdotuksia?![]()
en kyl ymmärrä koko viestiketjua. olisko vaik 2000km keskimääräisen kylähullun ajosuorite vuodessa? mitäs toi naftan hinnankorotus tekee vuodessa, kymppejä..
ja tosta rahan jakamisesta eurooppaan on ehkä turha narista. en epäile hetkeäkään etteikö sen rahan lainaaminen olis paras vaihtoehto just nyt siitäkin huoimatta, et niitä kaikkia ei varmaankaan saada takaisin ihan hetkeen tai lainkaan. vaihtoehtona noi kriisimaat menis epäilemättä nurin, ja se taas vaikuttais koko euroalueen luotonsaantiin. myös me maksettais korkeampaa korkoa, jos edes saatais lainaa. ojasta syvempään allikkoon.
ylipäätään suomi oyj tarvii rahaa toimiakseen, huolimatta siitä et yritetäänkö pitää eurooppaa osaltamme pystyssä. en tiedä miksi, ehkä sen takia et kenen tahansa olis järkevää ajatella tän pallon tilaa myös tulevien sukupolvien kannalta, on verotuksen painopiste kallistettu ympäristöstä huolehtimiseen. painopiste vois olla myös vaik tulojen verottamisessa, mut se aiheuttais kai pahimmillaan sen et ihminen joutuis tinkimään jostain muusta ku kulkemisesta..
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
- 
				mikko
 - Ajoneuvos
 - Viestit: 995
 - Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
 - Truck: 1968 Vanaja Ajokki
 - Location: Uusimaa
 
Re: Haittaako dieselin hinta harrastusta
aargh.. älkää kertoko valtiovallalle, et miun commodoren akku vaatii heikon laturin takia latauksen noin kuukauden välein..[Volvo B57] kirjoitti:Sähkö ja bensiini tarkoittaa 'hybridiä', ei pelkällä bensalla kulkevaa?only4pro kirjoitti:ei hätää, ensivuonna perusvero nousee sekä bensalle tulee myös käyttövoimavero...Lahti32 kirjoitti:
Oikeasti politiikkaan enempi puuttumatta tuntuu epäoikeudenmukaiselta maksaa enää erillistä käyttövoimaveroa.
http://www.epressi.com/media/userfiles/ ... o-2013.pdf
jos ei avadu suoraan niin tämän kautta: http://www.epressi.com/tiedote/logistii ... -2013.html
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
- Lahti32
 - Vapaaherra
 - Viestit: 4287
 - Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
 - Truck: Jäämeri Express
 - Location: Lumijoki
 
Re: Haittaako dieselin hinta harrastusta
niin, jos joku kylähullu sit ajaa vain 2000km vuosi niin mitä narisemista siinä on? Mutta jos ajat oikeesti 10-15tkm ja henkilöautolla 60-70tkm päälle niin narisee jo.  
mites on moniko tankkaa venäjän puolella bussinsa vuosiviisumilla. Mullahan on mökki itärajalla että voisko sitä mökkireissuilla käydä 800 litran satsin hamstraamassa. Tarttis laittaa taka-akselin päälle toiset tankit.
			
			
									
									mites on moniko tankkaa venäjän puolella bussinsa vuosiviisumilla. Mullahan on mökki itärajalla että voisko sitä mökkireissuilla käydä 800 litran satsin hamstraamassa. Tarttis laittaa taka-akselin päälle toiset tankit.
Tulevaisuus on sähköinen
						- 
				mikko
 - Ajoneuvos
 - Viestit: 995
 - Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
 - Truck: 1968 Vanaja Ajokki
 - Location: Uusimaa
 
Re: Haittaako dieselin hinta harrastusta
totta, kymppitonni alkaa jo tuntua.. ehkä onni et miul ei olis edes aikaa tuollaisiin ajosuoritteisiin. muuten kyl tulee ajeltua mainitsemas kilometrit vuodessa, merkitsee tosin keskimäärin kahdeksan tunnin työpäiviä.
en oo asiantuntija, mut isot pojat on sanonu et eivät katso hyvällä lisätankkeja rajalla.. pojat kyl puhuivat isoista lava-autoista, eivät busseista. joten ehkäpä asia olis eri.
			
			
									
									en oo asiantuntija, mut isot pojat on sanonu et eivät katso hyvällä lisätankkeja rajalla.. pojat kyl puhuivat isoista lava-autoista, eivät busseista. joten ehkäpä asia olis eri.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Re: Haittaako dieselin hinta harrastusta
polttoaineen tuonti.
Polttoaineen tuonti
Sekä EU:n ulkopuolelta että EU:sta tulevan moottoriajoneuvon tavanomaisen polttoainesäiliön polttoaine on tullitonta ja verotonta. Henkilöautossa tai moottoripyörässä olevien kannettavien säiliöiden sisältämä polttoaine on tullitonta ja verotonta 10 litraan saakka, jos se on samaa kuin kyseisessä ajoneuvossa käytetään.
			
			
									
									Polttoaineen tuonti
Sekä EU:n ulkopuolelta että EU:sta tulevan moottoriajoneuvon tavanomaisen polttoainesäiliön polttoaine on tullitonta ja verotonta. Henkilöautossa tai moottoripyörässä olevien kannettavien säiliöiden sisältämä polttoaine on tullitonta ja verotonta 10 litraan saakka, jos se on samaa kuin kyseisessä ajoneuvossa käytetään.
Aina tiellä, joessa tai jällä.
						- 
				juvonen
 - Kippari
 - Viestit: 53
 - Liittynyt: 23 Marras 2007 11:10
 - Truck: kutter deca 320
 - Location: Joensuu
 
Re: Haittaako dieselin hinta harrastusta
Venäjältä saa tuoda tosiaan verottomana auton tankkien verran ainetta kerrallaan, ja tarkoittaa nimenomaan alkuperäisiä tankkeja. Itse käyn tankkaamassa viikottain, ja viimeksi käydessä kysyin bussin tankkauksesta johon v..tuuntuneen oloinen tullimies sanoi, että ei sitä saa käydä tankkaamassa kun on kuulemma joku 3,5 tonnin raja painossa. 
Soitin kuitenkin Tulliin josta tuli sitten ihan kirjallinen vastaus, eli saa toki käydä bussinkin tankkaamassa, mutta määräraja on 400litraa.
Tästäkin on tosin lähipiirissä olemassa poikkeava tapaus kun kaveri joka ajaa rahtia venäjälle tankkasi rekan tankit 800 litraa täyteen, ja sai siitä rajalla sakot ja verot päälle 400 litraa ylittävältä osalta. Valitti asiasta ja pystyi todistamaan, että auton alkuperäiset tankit on tuon 800litraa, niin sai rahansa korkojen kera takaisin. Eli mitään lisäpyttyjä sinne ei kannata rakentaa, mutta kukaan ei estä mökkireissulla käymästä vaikka pariiin kertaan rajan takana ja varastoimaan ylimääräisiä vaikka jerrryihin.
Omassa bussissa on 300litran tankki ja 100litraa webastolle jotka aion käydä jatkossa täyttämässä rajan takana. Itsellä matka rajalle on sen verran lyhyt, että tuon 400 litraa kun käy ennen reissua hakemassa, niin pitäisi aina viikonlopuksi riittää.
Suosittelen kyllä lämpimästi tankkaus reissuja jos vaan on mahdollista, meillä esim. kahdessa autossa Golf ja transporter tulee kuukausittain säästö verrattuna suomeen n.400 euroa eli lähes 5000Ke vuodessa. Bussissa säästää yhdellä tankkaus reissulla jo melkein 400euroa. Ei ole edes kovin montaa vuotta kun tuo 400 euroa riitti kahden auton polttoainekustannuksiin kuukaudessa....
  
			
			
									
									
						Soitin kuitenkin Tulliin josta tuli sitten ihan kirjallinen vastaus, eli saa toki käydä bussinkin tankkaamassa, mutta määräraja on 400litraa.
Tästäkin on tosin lähipiirissä olemassa poikkeava tapaus kun kaveri joka ajaa rahtia venäjälle tankkasi rekan tankit 800 litraa täyteen, ja sai siitä rajalla sakot ja verot päälle 400 litraa ylittävältä osalta. Valitti asiasta ja pystyi todistamaan, että auton alkuperäiset tankit on tuon 800litraa, niin sai rahansa korkojen kera takaisin. Eli mitään lisäpyttyjä sinne ei kannata rakentaa, mutta kukaan ei estä mökkireissulla käymästä vaikka pariiin kertaan rajan takana ja varastoimaan ylimääräisiä vaikka jerrryihin.
Omassa bussissa on 300litran tankki ja 100litraa webastolle jotka aion käydä jatkossa täyttämässä rajan takana. Itsellä matka rajalle on sen verran lyhyt, että tuon 400 litraa kun käy ennen reissua hakemassa, niin pitäisi aina viikonlopuksi riittää.
Suosittelen kyllä lämpimästi tankkaus reissuja jos vaan on mahdollista, meillä esim. kahdessa autossa Golf ja transporter tulee kuukausittain säästö verrattuna suomeen n.400 euroa eli lähes 5000Ke vuodessa. Bussissa säästää yhdellä tankkaus reissulla jo melkein 400euroa. Ei ole edes kovin montaa vuotta kun tuo 400 euroa riitti kahden auton polttoainekustannuksiin kuukaudessa....
- Rantarosvo
 - Kansleri
 - Viestit: 1450
 - Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
 - Truck: Haaveena vasta
 - Location: Lappeenranta
 - Viesti:
 
Re: Haittaako dieselin hinta harrastusta
Miul semmonen käsitys, että polttoainetta ei lain mukaan saa poistaa auton tankista johon se on ulkomailla tankattu. 100% varma en ole. Valvomaanhan sitä ei kukaan pysty, mutta ettei käy samana päivänä vetäsemässä 400l tankkia täyteen. Saakohan muuten webaston säiliö olla minkä suurunen?
Tullin kanssa on hauska asioida. Tiedän tapauksen jossa tukkirekan kanssa tulliin mennyt kaveri yritti perustella autossa olevaa 10l bensakannua. Kannu oli moottorisahaa varten, mutta tullimies oli sitä mieltä ettei semmosta tarvita ja bensan tuonti diesel autolla on kiellettyä.
No meni hetki aikaa kun kaveri pyyhkäs tulliin kuormalla jonka perästä törötti puu useamman metrin päähän. Tullimies rupes pitämään esitelmää, ettei semmosella kuormalla saa suomeen tulla. Kaveri tuumas, että iteppähän olitte sitä mieltä, ettei moottorisahaa tarvitse. No jatkossa se moottorisaha ja bensakannu on ollut mukana ja sanomista ei ole tullu. Kaveri sahas sen pöllin lailliseksi heti ensimmäisellä pysäkillä kun tullista lähti
			
			
									
									Tullin kanssa on hauska asioida. Tiedän tapauksen jossa tukkirekan kanssa tulliin mennyt kaveri yritti perustella autossa olevaa 10l bensakannua. Kannu oli moottorisahaa varten, mutta tullimies oli sitä mieltä ettei semmosta tarvita ja bensan tuonti diesel autolla on kiellettyä.
No meni hetki aikaa kun kaveri pyyhkäs tulliin kuormalla jonka perästä törötti puu useamman metrin päähän. Tullimies rupes pitämään esitelmää, ettei semmosella kuormalla saa suomeen tulla. Kaveri tuumas, että iteppähän olitte sitä mieltä, ettei moottorisahaa tarvitse. No jatkossa se moottorisaha ja bensakannu on ollut mukana ja sanomista ei ole tullu. Kaveri sahas sen pöllin lailliseksi heti ensimmäisellä pysäkillä kun tullista lähti
Rosmo
						- 
				juvonen
 - Kippari
 - Viestit: 53
 - Liittynyt: 23 Marras 2007 11:10
 - Truck: kutter deca 320
 - Location: Joensuu
 
Re: Haittaako dieselin hinta harrastusta
Eihän sitä polttoaineen poistamista tankista ole kielletty, mutta se tuotu polttoaine pitää lain mukaan käyttää siinä autossa jossa se on tuotu. Hankala varmasti valvoa tämäkin 
    Samana päivänä ei varmasti kannata käydä tankilla edes henkilö autolla, koska siitä saa melko varmasti tullin auton peräänsä tai ainakin rekkarin seurattavien listalle. Mutta jos ajattelis, että lahti32 viettää ,mökillään vaikka viikon, niin pari kertaa vois varmasti muutaman päivän välein käydä, tuleehan sitä ajoa.....
Tullin ja rajavartioiden kanssa asiointi on välillä todella haastavaa, kun joillakin tuntuu nousevan hilseeseen heti kun saa työtakin päälle, varsinkin nuo "poliisin oikeudet" on aiheuttanut sen, että välillä tuntuvat "katsastavan" autoja tullijonossa ja jakavat huomautuksia ja jopa sakkoja jos vaikka sattuu jälkiasennus xenonit autossa olevan
 
Kaikki tuntuu olevan vähän tapauskohtaista, ja riippuvan täysin siitä missä asennossa kuu on, sekä kyseessä olevasta virkamiehestä. Itse olen tullut kaikkien kanssa hyvin toimeen. Muutaman kerran ovat auton tarkistaneet, ja kun mitään ylimääräistä ei ole koskaan löytynyt, niin nykyään saa ajella ihan rauhassa läpi.
			
			
									
									
						Tullin ja rajavartioiden kanssa asiointi on välillä todella haastavaa, kun joillakin tuntuu nousevan hilseeseen heti kun saa työtakin päälle, varsinkin nuo "poliisin oikeudet" on aiheuttanut sen, että välillä tuntuvat "katsastavan" autoja tullijonossa ja jakavat huomautuksia ja jopa sakkoja jos vaikka sattuu jälkiasennus xenonit autossa olevan
Kaikki tuntuu olevan vähän tapauskohtaista, ja riippuvan täysin siitä missä asennossa kuu on, sekä kyseessä olevasta virkamiehestä. Itse olen tullut kaikkien kanssa hyvin toimeen. Muutaman kerran ovat auton tarkistaneet, ja kun mitään ylimääräistä ei ole koskaan löytynyt, niin nykyään saa ajella ihan rauhassa läpi.
- Lahti32
 - Vapaaherra
 - Viestit: 4287
 - Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
 - Truck: Jäämeri Express
 - Location: Lumijoki
 
Re: Haittaako dieselin hinta harrastusta
Jos nyt suunnittelis sellaisen lisätankin esim. 180 litraisen tuonne alkuperäiselle paikalle ja jättäs tuon jälkeenpäin lisätyn 300 litrasen paikalleen, muutoskatsastas sen niin että otteella näkyy polttoainesäiliöt 300+180 litraa niin mitä valittamista siinä voi tullimiehellä olla. Eikös muutoskatsastamalla saa auton muutokset virallisiksi.
			
			
									
									Tulevaisuus on sähköinen
						- Rantarosvo
 - Kansleri
 - Viestit: 1450
 - Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
 - Truck: Haaveena vasta
 - Location: Lappeenranta
 - Viesti:
 
Re: Haittaako dieselin hinta harrastusta
Tohon en osaa muuta sanoa, kun sen että täällä itärajan tuntumassa ei henkilö ja pakettiautojen tankit mee läpi katsastuksesta jos on joku muu kun alkuperänen. Jollain iänikusella vielä onnistuukin. Raskaammasta kalustosta en tiedä. Pitäs olla runkopalkit putkea, niin vois tulpata ne tankeiks 
Tota webaston tankin kokoa kannattaa varmaan tiedustella. Äkkiäkös sen aineen tankista toiseen siirtää vaikkapa porakonepumpulla ja akkukoneella. Kiinteistä pumppusysteemeistä saattas saada sanomista. Webaston tankkiin ei vaan sitten passaa ottaa löpöä, sitä kun ei tarvii paljoa olla kun värjää naftankin. Webaston tankkihan vois olla niin iso että just ilman adr papereita saa ajella.
Niin tota akkukonetta ei sit kannata bensavehkeisiin soveltaa, tyhjenee tankki äkkiä ja lähtee piru viel henkikin. Näyttäväähän se toki olis
			
			
									
									Tota webaston tankin kokoa kannattaa varmaan tiedustella. Äkkiäkös sen aineen tankista toiseen siirtää vaikkapa porakonepumpulla ja akkukoneella. Kiinteistä pumppusysteemeistä saattas saada sanomista. Webaston tankkiin ei vaan sitten passaa ottaa löpöä, sitä kun ei tarvii paljoa olla kun värjää naftankin. Webaston tankkihan vois olla niin iso että just ilman adr papereita saa ajella.
Niin tota akkukonetta ei sit kannata bensavehkeisiin soveltaa, tyhjenee tankki äkkiä ja lähtee piru viel henkikin. Näyttäväähän se toki olis
Rosmo
						- MB1962
 - Rattiamiraali
 - Viestit: 299
 - Liittynyt: 21 Syys 2009 21:55
 - Truck: MB-62ja63+Scania-87
 - Location: Kuru
 - Member id: 95
 - Paikkakunta: Kuru
 
Re: Haittaako dieselin hinta harrastusta
Mun bussi on rakennettu kotkan liepeillä aikanaan, ja tässä on agren tankki 400l. Sen saa sisältä katkaisijasta kääntäen pumpattua auton omaan tankkiin.
Ihan toimiva ratkaisu, eipä tarvinnut norjassakaan ottaa kallista dieseliä kun oli isot tankit.
			
			
									
									Ihan toimiva ratkaisu, eipä tarvinnut norjassakaan ottaa kallista dieseliä kun oli isot tankit.
MB 1962 lahti laP6  x 2
Scania K112 kutter deca 360 1987
						Scania K112 kutter deca 360 1987
- Lahti32
 - Vapaaherra
 - Viestit: 4287
 - Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
 - Truck: Jäämeri Express
 - Location: Lumijoki
 
Re: Haittaako dieselin hinta harrastusta
Laskeskelin että tuon 480 litran hakeminen 300 kilsan päästä saastää peräti 350 euroa vaikka laske hakuajot mukaan. Joka tankille kärsii hommata oman vuosiviisumin ja vieläki säästää 200-300e. Volvo kulkis tankkausretken jälkeenkin n. 1800 km noilla tankeilla. Tuollahan kävis mutkin jäämerelläkin.
			
			
									
									Tulevaisuus on sähköinen