Korina tuo Volvon Sveitsissä teettämä Ramseier & Jenzer, joka tuossa Saarelan myymässä autossa on päällä, on hyvin harvinainen. Erään tiedon mukaan valmistettu vain 66 koria. Tästä mallista piti tulla Volvon läpimurto turistiautopuolella Keski-Euroopassa ennen sittemmin esiteltyä B12 mallia. Kun Volvon yhteistyö hyvin kalliiksi muodostuneen korin valmistajan kanssa loppui, jäi Volvolle 13 kpl C10M -alustoja, jotka myytiin Suomeen Someron Linjalle. Näiden alustojen päälle Someron Linja rakennutti Wiimalla M500 Finlandia -malliset korit. Tiettävästi C10M -alustoja on siis kaikkiaan valmistunut 79 kappaletta ja näiden päälle tehty vain kahta erilaista koria.
Suomeen aikanaan tuotiin yksi Ramseier & Jenzer uutena 80-luvun puolivälissä Paunulle. Sittemmin 90-luvulla tuotiin joitakin yksilöitä käytettynä tämän Saarelan auton tavoin. Ko. yksilö palveli 12 ensimmäistä vuottaan Ruotsissa Linjebussilla.
Akseliväli 12-metrisessä autossa on 7 metriä, eli ylitykset tosi lyhyet, etenkin keskimoottoriautoksi. Alustapuolen tekniikka hyvin pitkälti samaa kuin 80-luvun loppupuolen B10M:ssä.
Kuten nettikoneen kuvastakin näkee, tässä korimallissa on ilmastointilaitteen lauhduttimet tuolla katon takaosassa. Ts. korin takakaton korottaminen vähintään kuolettaa ilmastoinnin, eikä varmasti muutenkaan ole yhtä helppo tehdä kuin johonkin tavanomaisempaan korimalliin. Myöskään lyhyen takaylityksen vuoksi autoon ei liene mitenkään sovitettavissa kahta kilpuria päällekkäin, koska alemman pitäisi mahtua kokonaan taka-akselin takapuolelle? Muutenkin olisi minusta suoranainen harmi, mikäli näin harvinainen ja kenties hyväkuntoinenkin yksilö päätyisi silvottavaksi... Tälle soisin pitkän elämän vaikkapa museoituna.
Tässä yksi
linkki kyseiseen, Saarelan yksilöön liittyen.