Vaihdettinpa Volvoon perävälitystä. Ennen 4:25 ja nyt 3:78. Kävin kokeileen.
1. Tarvitaan nyt ykköstäkin lähdössä.(sitä varten se on)
2. 1700r nopeus 96km/h (ennen n.86km/h 1900r)
3. Ei ulissut vaikka kilometreistä ei tietoa.
-peruutusvihde nyt turhan harva.
-harmitta luopua kuin uudesta perästä
tv: Ari
[/img]
Peränvälitys
- B9M
- Kansleri
- Viestit: 1481
- Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
- Truck: Volvo FH12 380 XL
- Location: Kokkola
- Member id: 048
- Paikkakunta: Kokkola
Päivä siihen meni ja olin apupoikana. Auto ylös, jarrukellot, vetoakselit ja kardaanipätkä irti. Lukko piti vielä löysätä. Ruuvit auki ja perä ulos. Ja uusi tilalle ja kasaan. Tunti meni telineen tekoon, että perän sai vedettyä ulos turvallisesti ja tosi helpostii meni uusi takaisin. Työ tehtiin bussien huoltohallissa= hyvä nosturi ja optimaaliset tilat. Perä painaa varmaan 200 kg joten ei kannata olla sen kanssa ahtaassa paikassa jos sattu lipsahtaan=äänenvaimentimien välissä. Asentaja sanoi 30 vuoden kokemuksella, että on helpompi vaihtaa perä kuin koko akseli. Reaktiotangot aiheutta ongelmia.
Hinta vaihdolle selviää kun saan vanhan myytyä.
tv.Ari
Uuden välitys olikin 3:56 eikä 3:78. Nyt on 5 vaihde suunnilleen sama kuin 6 ennen.
Hinta vaihdolle selviää kun saan vanhan myytyä.
tv.Ari
Uuden välitys olikin 3:56 eikä 3:78. Nyt on 5 vaihde suunnilleen sama kuin 6 ennen.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4282
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Moi
Ehjän perän vaihtaminen on tosiaan siisti homma. Kerran olin mukana sukulaismiehen tukkivolvon peräremontissa. Siinä oli perä hajonnut tuhannen murskaksi ja oli iso työ siivota akselin sisus pienistä rautahilseistä.
Saattaa vaikuttaa tuo perän vaihto polttoaineen kulutukseen muuten tosi merkittävästi.
Meidän Volvolla on käyty reissut muuten komiasti alle 20 L sadalle, aivan tarkkaa lukemaa en ole ottanut mutta 600 km menee 100 litralla niin että enemmän on jäljellä tullessa ko lähtiessä ennen 100L tankkausta. Mutta tähän astiset tärinät on hillinnyt matkavauhtia ja 80 kmh on ollut sopiva matkanopeus.
Ehjän perän vaihtaminen on tosiaan siisti homma. Kerran olin mukana sukulaismiehen tukkivolvon peräremontissa. Siinä oli perä hajonnut tuhannen murskaksi ja oli iso työ siivota akselin sisus pienistä rautahilseistä.
Saattaa vaikuttaa tuo perän vaihto polttoaineen kulutukseen muuten tosi merkittävästi.
Meidän Volvolla on käyty reissut muuten komiasti alle 20 L sadalle, aivan tarkkaa lukemaa en ole ottanut mutta 600 km menee 100 litralla niin että enemmän on jäljellä tullessa ko lähtiessä ennen 100L tankkausta. Mutta tähän astiset tärinät on hillinnyt matkavauhtia ja 80 kmh on ollut sopiva matkanopeus.
Tulevaisuus on sähköinen
- B9M
- Kansleri
- Viestit: 1481
- Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
- Truck: Volvo FH12 380 XL
- Location: Kokkola
- Member id: 048
- Paikkakunta: Kokkola
23,7l/100km välillä Kokkola-Ahlainen. Ajo oli tosi runttaamista, kaasu pohjasssa ylämäkiin ja huippunopeuden kokeilua, kylläkin kierroslukumittarin mukaan. Lopputulos, ronsisti n. 85km/h ajamalla ei kulu 24l/100km. Nätisti ajamisen tulosta en ole vielä mitannut, mutta kun kone hyrrää 1600r/minuutissa huomaa että kaasu ei ole läheskään siinä asennossa missä ennen. Jaksaa vielä ylämäkeen vaivatta. Tv. Ari