Kusipäitä vaan on joka alalla, ei sille mitään voi. Joskus ammatikseni bussia(kin) ajaessani rahdissa oli vaikka mitä, esimerkiksi vainaja, jolla oli kiire omiin hautajaisiinsa. Onneksi oli tuhkattu, joten oli riittävän kevyt yksin käsitellä
Suurimmat syyt, miksi paketit jää MH:n terminaalin on ylipaino (jotkut vaan ei osaa vaakan näyttöä lukea), huono paketointi, tai valmiiksi paskana tai liian likainen.
Parhaat esimerkit oli mopo, punnittuna 58 kg ja rahtikirjassa 25 kg. Laski jo terminaalissa allensa. Tuosta ei voi syyttää kuin lähettäjää ja terminaalin vastaanottajaa. Traktorin etupaino, vaakalla jotain 70 kg ja rahtikirjassa 25, kyllähän noita kuskaisi, mutta ei viitsi särkeä itseään kuormaa tehdessä tai purkaessa. Usein luvataan nostaa kyytiin, mutta kuka on jeesaamassa purkupaikalla tai väliterminaalissa?
Lisäksi vaarallisia aineita yritetään muiluttaa mukaan " alle vapaarajan" ilman turvaohjekortteja jne. Miten, jos useampi tekisi samoin?
Miettikää jokainen, miksi homma on kustu toimimattomaksi?