O: Kattokanavan ilmasuuttimia
-
- Kokenut kuljettaja
- Viesti:
O: Kattokanavan ilmasuuttimia
Tarvis olisi fiksunnäköisille, eriillisille tai valoista ym. erillisiksi moddatavissa oleville ilmasuuttimille.
N. 6 paria.
Paitsi jos on oikein hieno koko paneli niin miksei vois laittaa kokonaisenakin.
Lohjalla olisi tarve
Kuvia vois laittaa vaikka team.keimojalisäksidnainternet.net
N. 6 paria.
Paitsi jos on oikein hieno koko paneli niin miksei vois laittaa kokonaisenakin.
Lohjalla olisi tarve
Kuvia vois laittaa vaikka team.keimojalisäksidnainternet.net
Bussit rakennellaan öisin
- Lahti32
- Vapaaherra
- Truck: Jäämeri Express
Re: O: Kattokanavan ilmasuuttimia
Käviskö mikään näistä
http://www.atoy.fi/verkkokauppa/ilmasuuttimet-139/
http://www.atoy.fi/verkkokauppa/ilmasuuttimet-139/
Tulevaisuus on sähköinen
-
- Rattimajuri
- Truck: dethleffs
- Member id: 091
Mulla linja-autosta purettuja ilmasuuttimia joissa valot ja kaiuttimet,olleet kattokanavissa,jos kiinnostaa voin laittaa kuvia sähköpostiin huomenna.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Truck: Tukato & FM
- Member id: 037
Olipa hienoja suuttimia Atoylla, mitenkähän tavan kuolevainen saa ostettua niitä?
Asiaa sivuten, ei ole ihme että autoissa on kahvat rikki ja jumissa: http://www.atoy.fi/verkkokauppa/kahva_p ... 73547-140/
Asiaa sivuten, ei ole ihme että autoissa on kahvat rikki ja jumissa: http://www.atoy.fi/verkkokauppa/kahva_p ... 73547-140/
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Iski
- Kansleri
- Truck: Carrus 502 B10M
- Member id: 149
Taitaa toi kahva olla samanlainen mitä lahtelaiset on käyttäny.
Mulla olis kans muutama vanhoolin kattokanavapaneeli, missä on kaiutin, 2 ilmasuutinta ja 2 lukuvaloa ja katkaisijat, voin kans ottaa kuvan jos tarvetta, vaihtuu juhlamoskaan...
Mulla olis kans muutama vanhoolin kattokanavapaneeli, missä on kaiutin, 2 ilmasuutinta ja 2 lukuvaloa ja katkaisijat, voin kans ottaa kuvan jos tarvetta, vaihtuu juhlamoskaan...
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
- neppi
- Vapaaherra
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
Mulla ei käy juhlamokka, pitää olla jotain tummapaahtoo, mut muuten samat tarinat.
N
N
-
- Kokenut kuljettaja
- Viesti:
Noi atoyn kamat oli ihan mielenkiintoisia, eli kamaa on maailma täysi mutta täytyy vaan tietää et mistä saa hankittua.
Mutta otan mielelläni kuvat noista bussien vakio kamoista, noi star 501 paneli ei oikein miellytä mun silmää. Osoite tossa ylimmässä viestillä tai laittakaa yv:tä
Tero
Mutta otan mielelläni kuvat noista bussien vakio kamoista, noi star 501 paneli ei oikein miellytä mun silmää. Osoite tossa ylimmässä viestillä tai laittakaa yv:tä
Tero
- Reddewil
- Vapaaherra
Nepille ei sit kelpaa ku tumma kenialainen!
Mimmoset Team Keimon bussissa on, meinaan että räppänät vaihtuvat pyöreistä neliöihin jossaki -92 ja maleja tuntuu olevan vaikka millasia...
Mimmoset Team Keimon bussissa on, meinaan että räppänät vaihtuvat pyöreistä neliöihin jossaki -92 ja maleja tuntuu olevan vaikka millasia...
-
- Rattimajuri
Tässä kuva niistä paneleista
-
- Rattimajuri
- neppi
- Vapaaherra
Tässähän on nyt ihan ostajan markkinat! Kattoo vain minkälaista kahvia sattuu kaapista löytyy ja ostaa osat siltä kelle se kahvi sattuu kelpaa.
N
N
- Zyke64
- Rattiamiraali
- Truck: Volvo Carrus 502
vm.2001 Carruksen paneeleita löytyy aika paljon. Pitää ottaa kuva, ihan siistejä ovatten. Presidentillä vaihtuu, suodatin jauhatus 

Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua

- Reddewil
- Vapaaherra
Minäkin olen pikkasen kiinnostunut kuvatuksista. Pannujouhoo ei ois ollukkaanZyke64 kirjoitti:vm.2001 Carruksen paneeleita löytyy aika paljon. Pitää ottaa kuva, ihan siistejä ovatten. Presidentillä vaihtuu, suodatin jauhatus
- neppi
- Vapaaherra
Parastahan ois siis Presso-pannulle (french-press) erikseen tarkotettu tumma paahto, mut kyl suodatinkarkeuski käy. Tai vaikka pannujauhatus, ei se ny ole niin justiin...
Täytyy muuten sanoa, että tuossa mallissa on mekaaninen kestävyys noin 30 kertaa parempi, kuin viimeisen 15 vuotta suosiossa olleissa malleissa. Ilmasuuttimien sulkumekanismi on portaaton pyöritettävä, ja kestää. Kaiuttimellekin on oikein oma volume-säätö potikalla jokaiselle penkkiparille.Reissu-Late kirjoitti:Tässä kuva niistä paneleista
Esim. Carruksen (Volvo-tuotemerkillä myytävissä) käyttämät kattokanavapaneelit ovat aivan umpisurkeita ainakin ennen viimeistä mallipäivitystä. Ilmasuuttimet hajoavat ja karkaavat kattokanavaan pyörimään jopa muutaman kuukauden vanhoissa autoissa. Samaten kaiuttimen on/off -nappulat jumittavat tai lopettavat muuten toimintansa ja useimmiten niin, että kaiutin jää mykäksi.
-
- Rattimajuri
Potikka näissä paneleissa on Lahden koritehtaan Rauhion mukaan ensimmäinen suomessa laitettu.Tuli puheeksi kun jouduin kysymään audio piirustuksia tuohon mun Eagleen.
PS: Tuli muuten kyseisen auton kaikki koripiirustukset viikon päästä kotia.
Se herra puhui sitten sujuvasti pa*kaa, nimittäin ainakin jo vuonna -87 pariin saman malliseen, mutta "pitkäkeppiseen" Eagleen Lahdessa oli noita samoja paneeleita potikoineen laitettuReissu-Late kirjoitti:Potikka näissä paneleissa on Lahden koritehtaan Rauhion mukaan ensimmäinen suomessa laitettu.Tuli puheeksi kun jouduin kysymään audio piirustuksia tuohon mun Eagleen.

Muuten tuo on hyvää jälkimarkkinointia, kun saa (niin kauan kun saa) noita piirrustuksia ja kaavioita vanhaankin autoon vielä valmistajalta. Vaikea kuvitella, että nyt uuteen Kiinassa valmistettuun Scania Touringiin on saatavana minkään valtakunnan rakennepiirrosta tehtaalta enää 25 vuoden päästä

- Matkamese
- Ajoneuvos
- Truck: Haaveissa taas
- Member id: 065
Ei kai Kiinassa enää 25 vuoden kuluttua busseja valmisteta, tehdas on siirretty Bangladeshiin jossa palkat on vielä kohdallaan
Kiinaan liittyen, vaikka muuten OT: uusimman TM:n termosvertailun kaikki 8 eri merkkiä oli valmistettu samassa maassa: Kiinassa.

Kiinaan liittyen, vaikka muuten OT: uusimman TM:n termosvertailun kaikki 8 eri merkkiä oli valmistettu samassa maassa: Kiinassa.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- Zippo
- Rattiamiraali
- Truck: Scania K113 Falcon
Tos viel kuva omistani, saa tulla hakee.. Sahasin ton kytkinosan erilleen yhdest niin sai käyttöpanelin ledvalaistukselle.
Samahan onnistuis noitten ilmakanavien kaa..

-
- Kokenut kuljettaja
- Viesti:
No nyt on ainakin tarjontaa hyvin. Ei tarvis kun päättää millaisia osia haluaa katsella tulevina vuosina. Helpompaa olis ku ei vaihtoehtoja olis ku yksi, mut parempi näin.
- Zyke64
- Rattiamiraali
Tuossapa lisää tarjontaa, Carrus vm 2001 paneeleja 8kpl vaihtuu residenttiin, jos kiinnostaa!! 

- Reddewil
- Vapaaherra
Katoha, multa löytys Carruksesta tämmösiä:
-
- Kokenut kuljettaja
- Viesti:
Mulla on autossa tuollaiset mitä reddewill:in kuvassa, paitsi siinä on molemmat valot yhden lasin alla.
Juuri tämä valo osa minusta ei ole kovin tyylikäs, sitäpaitsi valoja ei voi suunnata koska ovat lasin takana vaikka itse runko suunnattavissa onkin.
Tuota sahaamis homma minäkin aluksi ajattelin.
Suomi on kovin pitkä maa, olisi helpompaa hypätä kaffepaketin kanssa autoon ja käydä vaitamassa käypään tavaraan.
T
Juuri tämä valo osa minusta ei ole kovin tyylikäs, sitäpaitsi valoja ei voi suunnata koska ovat lasin takana vaikka itse runko suunnattavissa onkin.
Tuota sahaamis homma minäkin aluksi ajattelin.
Suomi on kovin pitkä maa, olisi helpompaa hypätä kaffepaketin kanssa autoon ja käydä vaitamassa käypään tavaraan.
T
- Iski
- Kansleri
- Truck: Carrus 502 B10M
- Member id: 149
Tässäpä kuva VanHoolin paneelista, valot ja suuttimet on suunnattavia, ainakin 3 kpl löysin voi olla muutama enemmänkin, vaihtuu kaffepaketiin/ kpl.
- Liitteet
-
- Vanhool kattopaneeli.jpg (196.68 KiB) Katsottu 21042 kertaa
Bussi on pop.
- Zyke64
- Rattiamiraali
Noita samoja Vanhoolilaisia myös löytyy koko busillinen, ku kanavat menee purkuun