Rosvolinna "Rölli-Berkhof"
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Rölli-Berkhof
Perustuu tositapahtumiin. Näin kävi viime kesänä aamuyöstä eräässä Itä-Suomen pikkukaupungissa. Olimme museon parkkipaikan ainoa auto ja vielä laitimmaisessa nurkassa. Siivoustekninen henkilö tuli kukonlaulun aikaan töihin ja alkoi välittömästi nuuskaamaan vihanneksia ilman kättelyä.
Katsoi muuten jäätävästi, kun konklaavimme astui myöhemmin päivällä museoon kierrokselle.
No oltiin me ehkä sen työsuhdetolppapaikalla - oli pakko kysyä: "Lähtikö Yaris käyntiin ilman lohkolämmitystä?"
Katsoi muuten jäätävästi, kun konklaavimme astui myöhemmin päivällä museoon kierrokselle.
No oltiin me ehkä sen työsuhdetolppapaikalla - oli pakko kysyä: "Lähtikö Yaris käyntiin ilman lohkolämmitystä?"
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Rölli-Berkhof
28.1.2014 Kurakaari 2
Viikko sitten sunnuntaina riivin irti kuskinpuolen takarenkaat vaihtaakseni lokasuojat alumiinisiin omavalmisteisiin. Sitten iski pakkanen ja työkalut jäivät ikiroudan kynsiin. Viikkoon ei tapahtunut mitään. Ukko vain istui vihaisena tuvassa ja tuijotti elohopeaa ja rampaa bussia vuoron perään. Eilen uskalsin jatkaa. Miinus kymmenessä pystyy jo nakertamaan.
Ovipuolen kaaren olin uusinut syksyllä ja silloin päätin, että toinen puoli saa odottaa kevättä. Katsottuani lahoneen kaaren sisään tajusin, että vaihtohomma on parasta tehdä ennen kuin ajelee lisää suolan kyllästämillä teillä. Rikkinäisestä kaarenrippeestä kura ja sohjo pääsee kastelemaan jousipussien ylälautaset ja iskarit.
Itse homma oli helppo. Tallin seinustalta minulle uudenkarhea-alumiinilevy ja vanhoista pitsikuvioisesta kaaresta mallia. Hieman pop-niittejä, poraruuveja ja alustamassaa. Alustamassa oli hieman jähmeää pakkasesta johtuen. Laitoin 1/3 95E:tä sekaan - johan notkistui ja suostui tulemaan ruiskusta läpi.
Nyt on hyvä mieli ja ennen kaikkea - Nyt kehtaan viedä keksinnön katsastukseen. Jarru- ja savupaperit tulikin haettua hovikorjaamolta pari viikkoa sitten.
Viikko sitten sunnuntaina riivin irti kuskinpuolen takarenkaat vaihtaakseni lokasuojat alumiinisiin omavalmisteisiin. Sitten iski pakkanen ja työkalut jäivät ikiroudan kynsiin. Viikkoon ei tapahtunut mitään. Ukko vain istui vihaisena tuvassa ja tuijotti elohopeaa ja rampaa bussia vuoron perään. Eilen uskalsin jatkaa. Miinus kymmenessä pystyy jo nakertamaan.
Ovipuolen kaaren olin uusinut syksyllä ja silloin päätin, että toinen puoli saa odottaa kevättä. Katsottuani lahoneen kaaren sisään tajusin, että vaihtohomma on parasta tehdä ennen kuin ajelee lisää suolan kyllästämillä teillä. Rikkinäisestä kaarenrippeestä kura ja sohjo pääsee kastelemaan jousipussien ylälautaset ja iskarit.
Itse homma oli helppo. Tallin seinustalta minulle uudenkarhea-alumiinilevy ja vanhoista pitsikuvioisesta kaaresta mallia. Hieman pop-niittejä, poraruuveja ja alustamassaa. Alustamassa oli hieman jähmeää pakkasesta johtuen. Laitoin 1/3 95E:tä sekaan - johan notkistui ja suostui tulemaan ruiskusta läpi.
Nyt on hyvä mieli ja ennen kaikkea - Nyt kehtaan viedä keksinnön katsastukseen. Jarru- ja savupaperit tulikin haettua hovikorjaamolta pari viikkoa sitten.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Rölli-Berkhof
Kyllä on sisukas mies joka tuolla pakkasessa ruiskii alustamassaa. Ite oon linnoittautunut takan eteen koko talveksi. Autossakin laulaa sisätilalämmitin hoosiannaa pääsiäiseen asti että jos johonkin pitää pakosta lähteä niin on lämpönen kyyti edes.
Jotenkin vertaan itseäni tyhmäksi luontokappaleeksi joka ei tajua lähteä etelään. Talviuni on kyllä lähimpänä mieluista olotilaa.
Jotenkin vertaan itseäni tyhmäksi luontokappaleeksi joka ei tajua lähteä etelään. Talviuni on kyllä lähimpänä mieluista olotilaa.
Tulevaisuus on sähköinen
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4446
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Rölli-Berkhof
Hyvähän tuolla pihalla on touhuta, ei kastu rukkaset ku on sen verran kuiva keli, eikä mee vaattees kuraan ku makaa maassa. Kahen auton webastoja ihmetelty. Massan ku säilyttää pirtissä niin toimii ku suvena, toki mihin ruiskii nii takuuta pysyvyydelle ei voi taata. Mietin tässä että pitäsköhän kaaniaan käyvä koeasentaa tuo 5kW ilmawepa, sais testattua ja ois kivempi irrotella jakkaroita, toki siihen hommaan ei lämpöö tarvita.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Rölli-Berkhof
Kyllä tuo massa tarttuu kiinni siinä missä kesälläkin - ainakin paineletkuun, haalareihin ja peukaloon...
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Rölli-Berkhof
15.2.14 Vetotanko
Inssi oli sitä mieltä, että Röllin ohjauksen vetotanko oli kilometrinsä nähnyt. Matkahuollon hyllystä löytyi nimelläni "uusi". Kiitos kuuluu jäsen #2:lle Hollolaan.
Asennukselle varasin ajan pajaan, mutta osan valmistelun päätin tehdä luonnon armoilla.
Tiukassahan tuo mutteri oli. Olivat purkaamolla laittaneet hieman extraa mukaan. Joten kosanille ja moskalle tuli käyttöä. Aluksi yritin käyttää irroittamiseen renkaiden irroitukseen hankkimaani momentikertojaa, mutta kokoelmistani ei löytynyt siihen sopivaa 36mm hylsyä. Puolen metrin varsi ja 1" kara. Näillä mentiin.
Liekkiä niveleen, leikkuuöljyä, naputtelua, liekkiä, vääntöä, naputtelua, pari kierrosta bussin ympäri, liekkiä ja vääntöä. Palat erkanivat toisistaan ja vapauden riemusta nauttiva vetotanko putosi varpailleni. Turvakengät ovat töissä... että silleen.
Seuraavaksi tanko saa pintaan uuden maalin ja siirryn alamaljan kimppuun. Eiköhän tuosta vielä auto tule.
Inssi oli sitä mieltä, että Röllin ohjauksen vetotanko oli kilometrinsä nähnyt. Matkahuollon hyllystä löytyi nimelläni "uusi". Kiitos kuuluu jäsen #2:lle Hollolaan.
Asennukselle varasin ajan pajaan, mutta osan valmistelun päätin tehdä luonnon armoilla.
Tiukassahan tuo mutteri oli. Olivat purkaamolla laittaneet hieman extraa mukaan. Joten kosanille ja moskalle tuli käyttöä. Aluksi yritin käyttää irroittamiseen renkaiden irroitukseen hankkimaani momentikertojaa, mutta kokoelmistani ei löytynyt siihen sopivaa 36mm hylsyä. Puolen metrin varsi ja 1" kara. Näillä mentiin.
Liekkiä niveleen, leikkuuöljyä, naputtelua, liekkiä, vääntöä, naputtelua, pari kierrosta bussin ympäri, liekkiä ja vääntöä. Palat erkanivat toisistaan ja vapauden riemusta nauttiva vetotanko putosi varpailleni. Turvakengät ovat töissä... että silleen.
Seuraavaksi tanko saa pintaan uuden maalin ja siirryn alamaljan kimppuun. Eiköhän tuosta vielä auto tule.
- Liitteet
-
- tmp_nivel1-96401648.jpg (229.83 KiB) Katsottu 19971 kertaa
-
- tmp_nivel2949503776.jpg (245.89 KiB) Katsottu 19971 kertaa
-
- tmp_nivel31517582110.jpg (230.28 KiB) Katsottu 19971 kertaa
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Rölli-Berkhof
Takatankin poisto
Röllissä on alkuperäisasennuksena kakkostankki taka-akselin päällä. Tavaratilan etuseinää uusiessani päätin poistaa tuon tankin. Tankki oli puhkiruostunut ja muutenkin aivan turha. Jollain lappoperiaatteella se on toiminut. Päätankki ensin täyteen ja tämän jälkeen lisätankki täyteen. Lisätankista lähtee ohut nylonputki päätankille. Ilmeisesti päätankissa on jokin koho ja venttiili. Aivan sama...viidakkoon koko säiliö.
Ensin olisi pitänyt täyttää 400l päätankki ja tämän jälkeen vielä tuo toinen saman kokoinen ellei isompikin. Huh huh. eli 1,5k eur olisi pitänyt olla katetta Electrolla...
Any how. Nyt on iso tyhjä tila akselin päällä. Aloin heti hahmottelemaan mitä siihen voisi laittaa, kellari, jätevesitankki, aggrekaatti, hupiakut. Taidan jättää tyhjäksi. Nyt on helppo huoltaa tasonsäätöventtiilejä, tunkata autoa.
Mahtuisi kaksi kajaakkia sisään, mikäli väkertäisi takaluukun ja laajentaisi tavaratilaa.
Röllissä on alkuperäisasennuksena kakkostankki taka-akselin päällä. Tavaratilan etuseinää uusiessani päätin poistaa tuon tankin. Tankki oli puhkiruostunut ja muutenkin aivan turha. Jollain lappoperiaatteella se on toiminut. Päätankki ensin täyteen ja tämän jälkeen lisätankki täyteen. Lisätankista lähtee ohut nylonputki päätankille. Ilmeisesti päätankissa on jokin koho ja venttiili. Aivan sama...viidakkoon koko säiliö.
Ensin olisi pitänyt täyttää 400l päätankki ja tämän jälkeen vielä tuo toinen saman kokoinen ellei isompikin. Huh huh. eli 1,5k eur olisi pitänyt olla katetta Electrolla...
Any how. Nyt on iso tyhjä tila akselin päällä. Aloin heti hahmottelemaan mitä siihen voisi laittaa, kellari, jätevesitankki, aggrekaatti, hupiakut. Taidan jättää tyhjäksi. Nyt on helppo huoltaa tasonsäätöventtiilejä, tunkata autoa.
Mahtuisi kaksi kajaakkia sisään, mikäli väkertäisi takaluukun ja laajentaisi tavaratilaa.
- Liitteet
-
- tmp_empty space-65489014.jpg (221.2 KiB) Katsottu 19887 kertaa
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Rölli-Berkhof
Missä sulla se oikee tankki sit on?!? Mulla nimenomaan tuossa se alkup. pääläri.
N
N
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Rölli-Berkhof
Kuskinpuolella taka-akselin edessä ihan maanrajassa. Kolmella pannalla kiinni tavaratilan lattian rungossa. Kerran on takimmainen panta ottanut kiveen kiinni muhkuraisella tiellä. Panta lipsahti pois tankin alta. Hieman säikähdin, mutta onneksi ei tullut isompaa vahinkoa.
Tuo tankki pitää vaihtaa joskus rosteriseen. Vielä siellä liemet pysyy, mutta tuo poistettu oli ihan seula ja samaa vuosikertaa taitaa olla molemmat.
Tuo tankki pitää vaihtaa joskus rosteriseen. Vielä siellä liemet pysyy, mutta tuo poistettu oli ihan seula ja samaa vuosikertaa taitaa olla molemmat.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Rölli-Berkhof
Multa saat niitten turvavöitten kans samaan kauppaan hyväkuntosen peltitankin. Ainoa miinus on, että sieltä ei tuu löpö ulos. Muuten on tosi hyvä!
N
N
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Rölli-Berkhof
Joo, tehdään kaupat. Keksin keinon millä löpö saadaan ulos...
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Rölli-Berkhof
Alamaljan asennus
Tänään kävin Onnin Autosta hakemassa kaksi alamaljaa. Sain mukavat alennukset osista. Suosittelen, mukava paikka asioida. Samalla tuli katseltua kaikkia kivoja krominippeleitä, joilla voi kalustoaan koristaa. Kromiset mutterinhuput menee ehkä hieman överiksi...
Maljan asennukseen varattu päivänvalo loppui ensi metreillä. Ajattelin; puolen tunnin homma. no kaksi meni. Malja asentui kivuttomasti, mutta ilmapussin laitto söi miestä. Rakoa ylä- ja alalautasen väliin jäi noin 4-5cm. Tuosta välistä on kiva pujottaa kokoon viikattua ilmapussia. Tämä yksilö oli vielä jäykempää tekoa, kuin edellinen minkä kimpussa olin syksyllä.
Kaksinkerroin viikattu pussi tukki ilmantulon, joten piti välillä tunkata autoa ylös ja pyöritellä paljetta. Aina, kun palje nappasi ilmaa alleen tasonsäätöventtiili katkaisi ilman tulon. No takakontin kautta vapauttamaan säätimen varsi ja siinä vaiheessa palje oli taas vinossa. Aikansa kun tuota rundia luuppasi tuuri astui mukaan ja palje lipsahti kohdilleen.
Ei vuoda. kaikki hyvin. Huomenna vuorossa oikean puolen taka-akselin etupalje. Siinä on paikattu alamalja. Voisihan tuon vaihtaa, kun tuli kerran kaksi hankittua.
Tänään kävin Onnin Autosta hakemassa kaksi alamaljaa. Sain mukavat alennukset osista. Suosittelen, mukava paikka asioida. Samalla tuli katseltua kaikkia kivoja krominippeleitä, joilla voi kalustoaan koristaa. Kromiset mutterinhuput menee ehkä hieman överiksi...
Maljan asennukseen varattu päivänvalo loppui ensi metreillä. Ajattelin; puolen tunnin homma. no kaksi meni. Malja asentui kivuttomasti, mutta ilmapussin laitto söi miestä. Rakoa ylä- ja alalautasen väliin jäi noin 4-5cm. Tuosta välistä on kiva pujottaa kokoon viikattua ilmapussia. Tämä yksilö oli vielä jäykempää tekoa, kuin edellinen minkä kimpussa olin syksyllä.
Kaksinkerroin viikattu pussi tukki ilmantulon, joten piti välillä tunkata autoa ylös ja pyöritellä paljetta. Aina, kun palje nappasi ilmaa alleen tasonsäätöventtiili katkaisi ilman tulon. No takakontin kautta vapauttamaan säätimen varsi ja siinä vaiheessa palje oli taas vinossa. Aikansa kun tuota rundia luuppasi tuuri astui mukaan ja palje lipsahti kohdilleen.
Ei vuoda. kaikki hyvin. Huomenna vuorossa oikean puolen taka-akselin etupalje. Siinä on paikattu alamalja. Voisihan tuon vaihtaa, kun tuli kerran kaksi hankittua.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Rölli-Berkhof
Toinenkin malja asennettu. Jep oli hieman helpompaa. Tällä kertaa asensin ilmapussin alamaljaan pajan pöydällä ja nostin paketin nipussa paikoilleen. Minuutin homma.
Kurakaarten alareunat paikoilleen 10min. homma. Renkaat paikoilleen = yli tunnin homma. Ei riitä voima ei. Tuo käy niin näppärästi pumppukärryillä, joita routapihallani ei ole...
Kurakaarten alareunat paikoilleen 10min. homma. Renkaat paikoilleen = yli tunnin homma. Ei riitä voima ei. Tuo käy niin näppärästi pumppukärryillä, joita routapihallani ei ole...
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Rölli-Berkhof
Kyllä ne renkaat meni ihan näppärästi paikoilleen rautakangen kanssa
Mitä muuten kustanti uusi alamalja Onnin autossa ? Meinaan täytys aloitella vielä tuota etupäätä 


Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Rölli-Berkhof
Satasen kpl maksoivat maljat OAssa.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Rölli-Berkhof
Pajalla
Tänä aamuna vein Röllin pajalle vetotangon vaihtoon. En viitsinyt pihalla nakertaa. Mukava katsella, kun ammattilaiset työskentelevät lämpimässä sisätilassa oikeilla työkaluilla. Homma oli tunnissa valmis. Alustan nipat saivat samalla rasvauksen ja ratti tuli keskitettyä.
Pihalla
Vielä pitää hieman jatkaa takatavaratilan seinien kimpussa, mutta on tässä vielä viikko aikaa ennen kuin vikalista vanhenee...
On tuo muuten ihan hirveätä nakertaa tähän keliin tuota autoa pihamaalla. Vettä sataa niskaan ja auton alla, kun työskentelee saa maata lätäkössä. No kesällä ajetaan ja talvella korjataan - on muodostunut enemänkin säännöksi kuin poikkeukseksi.
Tänä aamuna vein Röllin pajalle vetotangon vaihtoon. En viitsinyt pihalla nakertaa. Mukava katsella, kun ammattilaiset työskentelevät lämpimässä sisätilassa oikeilla työkaluilla. Homma oli tunnissa valmis. Alustan nipat saivat samalla rasvauksen ja ratti tuli keskitettyä.
Pihalla
Vielä pitää hieman jatkaa takatavaratilan seinien kimpussa, mutta on tässä vielä viikko aikaa ennen kuin vikalista vanhenee...
On tuo muuten ihan hirveätä nakertaa tähän keliin tuota autoa pihamaalla. Vettä sataa niskaan ja auton alla, kun työskentelee saa maata lätäkössä. No kesällä ajetaan ja talvella korjataan - on muodostunut enemänkin säännöksi kuin poikkeukseksi.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Rölli-Berkhof
On muuten melko ankea sattuma kun leima loppuu helmikuussa. Pitää käyttää näytillä kesken kurjinta talvea. Sitten jännätään aina päästäänkö hiihtolomalle, meneekö bussi läpi leimasta ja jääkö sen jälkeen edes lomarahaa 

Tulevaisuus on sähköinen
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Re: Rölli-Berkhof
No eihän se ihan noin huonosti ole. Jos leima loppuu helmikuussa niin voihan sen silloin katsastaa jo neljä kuukautta ennen (matkailuauto), eli jo lokakuun lopulla. Ja jos on linja-auto, niin kuusi kuukautta ennen, eli elokuun lopulla.Lahti32 kirjoitti:On muuten melko ankea sattuma kun leima loppuu helmikuussa. Pitää käyttää näytillä kesken kurjinta talvea. Sitten jännätään aina päästäänkö hiihtolomalle, meneekö bussi läpi leimasta ja jääkö sen jälkeen edes lomarahaa

- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Rölli-Berkhof
Niinpä, teoriassa kyllä, monesti aikonut ja käytännössä ei kuitenkaanPilotti kirjoitti:No eihän se ihan noin huonosti ole. Jos leima loppuu helmikuussa niin voihan sen silloin katsastaa jo neljä kuukautta ennen (matkailuauto), eli jo lokakuun lopulla. Ja jos on linja-auto, niin kuusi kuukautta ennen, eli elokuun lopulla.Lahti32 kirjoitti:On muuten melko ankea sattuma kun leima loppuu helmikuussa. Pitää käyttää näytillä kesken kurjinta talvea. Sitten jännätään aina päästäänkö hiihtolomalle, meneekö bussi läpi leimasta ja jääkö sen jälkeen edes lomarahaa

Tulevaisuus on sähköinen
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Rölli-Berkhof
Kyllä mä olen käyttänyt syksyllä, toimii kaikki herkemmin kun on kesä ajeltu 

Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Rölli-Berkhof
Takapakkia tulipalon muodossa
Jo myrkyn lykkäsi. Röllin sähkökeskuksessa riehui tulipalo. Tulin tänään illalla töistä ja menin Rolliin etsimään yhtä kuittia - pitää palauttaa viallinen rälläkkä Honkariin...
Auton sisällä oli palaneen käry. Kävin kaikki paikat läpi ja mitään ei näkynyt ja menin auton etuosan sohvalle kuittia tutkimaan ja huomasin ajopiirturin kellon pysähtyneen. Loikkasin kuskin jakkaralle ja nappasin päävirrat päälle ja koitin startata - ei mitään, ei yksikään merkkivalo hengissä. Ei alustan sähköjä ainoastaan hupipuolessa elämää.
Päävirtakontaktorin kautta sähköluukulle. Luukun avattuni vastaan tuli keko hiiliä. Koko piirikortti oli palanut karrelle ja käyttökelvottomaksi. Myös ranteenpaksuisia johtonippuja oli eristeiden osalta palanut parinkymmenen sentin matkalta ja johtokourujen muovit olivat sulaneet kuopille
Akut irti ja tarkastelemaan vauriota. Piirturin kello oli pysähtynyt klo 14 ja palon huomasin kuuden aikoihin. Onneksi se oli sammunut itsestään eikä tuhonnut koko autoa.
Tällä hetkellä Rölli on ajokelvoton ja odottaa palovakuutuskorvauksen käsittelyä...
Voi olla, että kesäkauden -14 voi joutua aloittamaan "Tabula Rasa"
Jo myrkyn lykkäsi. Röllin sähkökeskuksessa riehui tulipalo. Tulin tänään illalla töistä ja menin Rolliin etsimään yhtä kuittia - pitää palauttaa viallinen rälläkkä Honkariin...
Auton sisällä oli palaneen käry. Kävin kaikki paikat läpi ja mitään ei näkynyt ja menin auton etuosan sohvalle kuittia tutkimaan ja huomasin ajopiirturin kellon pysähtyneen. Loikkasin kuskin jakkaralle ja nappasin päävirrat päälle ja koitin startata - ei mitään, ei yksikään merkkivalo hengissä. Ei alustan sähköjä ainoastaan hupipuolessa elämää.
Päävirtakontaktorin kautta sähköluukulle. Luukun avattuni vastaan tuli keko hiiliä. Koko piirikortti oli palanut karrelle ja käyttökelvottomaksi. Myös ranteenpaksuisia johtonippuja oli eristeiden osalta palanut parinkymmenen sentin matkalta ja johtokourujen muovit olivat sulaneet kuopille
Akut irti ja tarkastelemaan vauriota. Piirturin kello oli pysähtynyt klo 14 ja palon huomasin kuuden aikoihin. Onneksi se oli sammunut itsestään eikä tuhonnut koko autoa.
Tällä hetkellä Rölli on ajokelvoton ja odottaa palovakuutuskorvauksen käsittelyä...
Voi olla, että kesäkauden -14 voi joutua aloittamaan "Tabula Rasa"
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Rölli-Berkhof
Tuopa oli huono homma. Toivottavasti vakuutuksesta on apua. Siinä mielessä nuo vakuutuskorjaukset on hyviä että joku muu tekee.
Tulevaisuus on sähköinen
- B9M
- Kansleri
- Viestit: 1484
- Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
- Truck: Volvo FH12 380 XL
- Location: Kokkola
- Member id: 048
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Rölli-Berkhof
Taitaapi tulla lunastusneuvottelut käyntiin vakuutusyhtiön kanssa.
Ei muuta kun LYCKA TILL. T. Ari


#048
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Rölli-Berkhof
PAHOITTELEN!!! Tuntuupas kalta!
Meniks muuta? Se on järkyttävä läjä abikoja, minkä sinne joutuu laittaa! Ü
Onks mitään ajatusta, mistä ois lähteny?
Tsenppijä!
N
Meniks muuta? Se on järkyttävä läjä abikoja, minkä sinne joutuu laittaa! Ü
Onks mitään ajatusta, mistä ois lähteny?
Tsenppijä!
N
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Rölli-Berkhof
Alustan sähkökeskuksen piirikortti on tuhoutunut täysin. Muuta ei tuhoutunut. Hieman savuvaurioita, mutta ne saa pestyä pois.
Palon syttymissyytä en osaa sanoa. Auto oli parkissa kotipihassa ja päävirrat olivat poissa.
En koskenut mihinkään, otin ainoastaan akunkengät irti ja tein vahinkoilmoituksen. Odottelen tarkastajaa.
...jos tuo lunastukseen menee. Niin teen seuraavan keittiön pikalukoilla...
Sapetuksen määrä on vakio
Palon syttymissyytä en osaa sanoa. Auto oli parkissa kotipihassa ja päävirrat olivat poissa.
En koskenut mihinkään, otin ainoastaan akunkengät irti ja tein vahinkoilmoituksen. Odottelen tarkastajaa.
...jos tuo lunastukseen menee. Niin teen seuraavan keittiön pikalukoilla...
Sapetuksen määrä on vakio

Viimeksi muokannut Rosvolinna, 25 Huhti 2014 09:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun