Kerron tuosta D1-kortin ajosta

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
älö

Viesti Kirjoittaja älö »

No nyt on se D-kortti taskussa! :D ..Helppo ajo ja käsittely koe oli ja nyt on hyvä mieli!

T:ÄLÖ
H.Tawast
Rattiamiraali
Truck: Scania
Member id: 044

Viesti Kirjoittaja H.Tawast »

Onneksi olkoon!
Harry ja Päivi
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
otto
Rattiamiraali
Truck: Scania DS11
Member id: 59

Viesti Kirjoittaja otto »

Onneksi olkoon vaan eimuuta kuin vetoja kyllä katkoviivaa riittää.
"Heelmä"scania Ds11turbo-74 ajokki 5000
älö

Viesti Kirjoittaja älö »

Kiitokset paljon! :) ..Joo tässä bussi projektia tehdessä odottelen ajoja ja se on totta maantietä riittää! Ja sehän passaa mulle! :D
Bussiton
Vapaaherra
Member id: 015

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Jep onnea vaan :D itse "kävin" ajamassa viime keväänä ton D1-ajokortin :D jännää oli niin kun ekallakin kerralla kun ajoin korttia :shock: :oops: :lol: vaikka kaikki meni ekalla kerralla läpi :shock: se täytyy myöntää et oli siitä taloudellisen ajotavan osuudesta ihan kyllä hyötyäkin tossa jokapäiväsessä ajamisessa :roll:
only4pro
Vapaaherra
Truck: Volvo B58 Falcon 430

Viesti Kirjoittaja only4pro »

Jep, onnittelua vain kaikille D1 ja D kuskeille.

Itse olen A BE CE DE kortin haltija, tosin olen ammatikseni laajakaista-asentaja puhelinyhtiössä.

Ajoin ton B kortin faijan kanssa joskus 6v. sitten, jasen jälkeen kesti n. 6kk niin kävin autokoulun ja ajoin C kortin.

Sitten oli n. 4kpl välivuosia, tässä viime kesänä ajoin ensin CE yhdistelmän, ja pari kuukautta sen jälkeen niin ajoin huvin (ja 590e maksoi se hupi) A oikeudet itselleni.

Sen ajokokemuslapun täytti edellinen työnantaja, jossa olin ollut pari vuotta kaivinkone ja kuorma-auton kuljettaja. Mitään piirturilappuja sun muuta ei tarvittu, kun se kaveri joka hyväksyi sen lapun tunsi tän mun edellisen työnantajan. En tiedä että soittiko ne hänelle, ei hän ainakaan mistään sellaisesta puhunut.

Ajettuani A-oikeudet innostuin kun autokoulun opettajalla on myös linja-autoja (tilausajoa) ja ehdotti että jospa ajaisin sen kortin niin ehkä löytyisi iltakeikkoja aina välillä. Nyt sitä charter ajoa on kertynyt jo toista tuhatta, on kätevää kun itselläni on toiminimi niin ei tartte mitään kuutamokeikkoja tehdä vaan kaikki menee kirjojen mukaan.

A: 13.09.2006
B: 17.04.2002
C: 18.12.2002
D: 20.09.2006
BE: 12.07.2006
CE: 12.07.2006
DE: 20.09.2006
T: 21.10.1999

Edit: Kyllä sellainen kylähullut banderolli olisi ihan jees, miten on bb:n omistajat? Löytyykö joku kuva jonka saa vapaasti käyttää ja käydä paikallisessa ikkunatarra firmassa teettämässä omaan käyttöön?
Matkamese
Ajoneuvos
Truck: Haaveissa taas
Member id: 065

Re: Kerron tuosta D1-kortin ajosta

Viesti Kirjoittaja Matkamese »

Projektiini liittyen olen ilmoittautunut D1-kurssille, joka toivottavasti järjestetään, koska minimi osallistujamäärä on 5 henkilöä.

Laskeskelin mikä olisi kannattavaa ja koska uusi hankintani on 32-paikkainen, josta tarkoitus tehdä max. 1+16 paikkainen, kannattaa tuo D1 ajaa vaikka maksaakin 1015€ + EA1 100€. Saako EA1:n suoritettua muuallakin? Joku SPR:n tai muun järjestämä kurssi ehkä?
No eipä tuo satanen vielä budjettia kaada, harmi vaan kun työpaikan järjestämästä kurssista on kulunut jo niin kauan. Toki onhan siitä hyötyäkin kun osaa ne asiat kunnolla.

Saataahan tuosta D1:stä olla ihan rahallista hyötyä tulojenkin muodossa... :wink:
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Bussiton
Vapaaherra
Member id: 015

Re: Kerron tuosta D1-kortin ajosta

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Mä oli SPR:n järjestämässä EA1-kurssilla :D 4*4 tuntia. Kävi vielä niin hyvä tuuri et työnantaja sponsoroi ton kurssin :shock: :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Vastaa Viestiin