
Leveät ja pitkät muuttuvat romuraudaksi. Toivottavasti C-korttihullut tajuavat rajoitukset aihioita etsiessään...
Eli onko tämä nyt sitten varma ja virallinen lausunto, eli matka loppuu siihen jos papereissa lukee 2.6 leveyttä. Ja onhan toi mun autoni 13.7m pitkäkin ja vielä 2 akselinen, ku joku sanos ettei saa olla ku 13.5 enää pituuttakaan. Koskas linja auto on museo ikäinen, näin ihan offtopiccina, kun sillon ei eu direktiivit paljoa haittais. Auto on vm. -94 ja ehtii täyttää 25v ennen leveyslain takarajaa.Rantarosvo kirjoitti:Mie kyselin asiaa trafilta joku aika takaperin ja kaverin vastaus oli että ei oo merkitystä onko yksityisessä vai yrityskäytössä. Ajo loppuu molemmilla samana päivänä, eikä erivapauksia oo suunnitelmissa. Kaveri tuumas myös että jos ite ostas aihion, niin se ei olis 260 levee.
Mie kattelen aihioita ruotsista, siellä kun vähempi leveitä ja ilmotuksissa reilusti kerrotaan auton mitat. Suomessa mittoja ei aina saa edes kysymällä, joten helppo arvata et myyjä odottaa tietämätönä/tyhmää ostajaa. Toki ruotsissa enempi noita 15m autoja myös myynnissä.
On se ainakin selkeä trafilta saatu vastaus suoraan kysymykseen. Vastaus oli että ajo loppuu 1.1.2020 2,6m leveillä linja-autoilla. Kysyin myös onko erityislupia suunnitelmissa ja vastaus oli, että ei ole. Ei auta vaikka penkkejä siirrettäisi 2,5cm lähemmäs keskikäytävääMcTortinmaki kirjoitti:Eli onko tämä nyt sitten varma ja virallinen lausunto, eli matka loppuu siihen jos papereissa lukee 2.6 leveyttä. Ja onhan toi mun autoni 13.7m pitkäkin ja vielä 2 akselinen, ku joku sanos ettei saa olla ku 13.5 enää pituuttakaan. Koskas linja auto on museo ikäinen, näin ihan offtopiccina, kun sillon ei eu direktiivit paljoa haittais. Auto on vm. -94 ja ehtii täyttää 25v ennen leveyslain takarajaa.Rantarosvo kirjoitti:Mie kyselin asiaa trafilta joku aika takaperin ja kaverin vastaus oli että ei oo merkitystä onko yksityisessä vai yrityskäytössä. Ajo loppuu molemmilla samana päivänä, eikä erivapauksia oo suunnitelmissa. Kaveri tuumas myös että jos ite ostas aihion, niin se ei olis 260 levee.
Mie kattelen aihioita ruotsista, siellä kun vähempi leveitä ja ilmotuksissa reilusti kerrotaan auton mitat. Suomessa mittoja ei aina saa edes kysymällä, joten helppo arvata et myyjä odottaa tietämätönä/tyhmää ostajaa. Toki ruotsissa enempi noita 15m autoja myös myynnissä.
hieman epävarma vastaus:Rantarosvo kirjoitti:On se ainakin selkeä trafilta saatu vastaus suoraan kysymykseen. Vastaus oli että ajo loppuu 1.1.2020 2,6m leveillä linja-autoilla. Kysyin myös onko erityislupia suunnitelmissa ja vastaus oli, että ei ole. Ei auta vaikka penkkejä siirrettäisi 2,5cm lähemmäs keskikäytävääMcTortinmaki kirjoitti:Eli onko tämä nyt sitten varma ja virallinen lausunto, eli matka loppuu siihen jos papereissa lukee 2.6 leveyttä. Ja onhan toi mun autoni 13.7m pitkäkin ja vielä 2 akselinen, ku joku sanos ettei saa olla ku 13.5 enää pituuttakaan. Koskas linja auto on museo ikäinen, näin ihan offtopiccina, kun sillon ei eu direktiivit paljoa haittais. Auto on vm. -94 ja ehtii täyttää 25v ennen leveyslain takarajaa.Rantarosvo kirjoitti:Mie kyselin asiaa trafilta joku aika takaperin ja kaverin vastaus oli että ei oo merkitystä onko yksityisessä vai yrityskäytössä. Ajo loppuu molemmilla samana päivänä, eikä erivapauksia oo suunnitelmissa. Kaveri tuumas myös että jos ite ostas aihion, niin se ei olis 260 levee.
Mie kattelen aihioita ruotsista, siellä kun vähempi leveitä ja ilmotuksissa reilusti kerrotaan auton mitat. Suomessa mittoja ei aina saa edes kysymällä, joten helppo arvata et myyjä odottaa tietämätönä/tyhmää ostajaa. Toki ruotsissa enempi noita 15m autoja myös myynnissä.eli vastaavaa kun kuljetuspuolen kontin "laudotus" oli. Museoautoja laki ei luonnollisesti koske, mutta ei tainnu -80 luvullakaan paljon olla vielä 2,6 leveitä.
Otin asian puheeksi täällä asiasta kysyttyäni ja se ei kauheesti porukkaa tuntunut huolettavan
Tätä EU-järjettömyyttä siis luvassa, vai olikos nämä meidän omat trafin suojatyöpaikkavirkamiehet "suunnittelemassa" tätä "uudistusta".Iski kirjoitti:Linja-auton max leveys on 2,55 m vuoden 2020 lopussa, Lahtelaisen voisi saada muutoskatsastettua vanhemmilla lokasuojilla, kapenisi juurikin ton 2,5 cm puoleltaan.
Itseppä taidat konttorilla olla mitan toisessa päässä niin siinä vois vähän pelata kotiinpäin jos on tarkallaItse mietin jo tuunatun mittanauhan käyttöä, mutta ei taida kelvata asiakkaan oma mittanauha katsurille
Ensiksi, pahoittelut wanhaan viestiin kommentoinnista...Rantarosvo kirjoitti: Mie kattelen aihioita ruotsista, siellä kun vähempi leveitä ja ilmotuksissa reilusti kerrotaan auton mitat. Suomessa mittoja ei aina saa edes kysymällä, joten helppo arvata et myyjä odottaa tietämätönä/tyhmää ostajaa. Toki ruotsissa enempi noita 15m autoja myös myynnissä.