Mikä ac/dc tiggi

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
B9M
Kansleri
Truck: Volvo FH12 380 XL
Member id: 048

Mikä ac/dc tiggi

Viesti Kirjoittaja B9M »

Moro!
Tuossa koko kevään/kesän seuraillu lähinnä mastertiggejä ulkomailta myöten. 2300 mls ac/dc hinta tulee pitkästi toista tonnia kalliimaksi kuin tuo everlastin voimavirta vesijäähdytyksellä. Käytettynä sitten pikkasen arpapelia, kun käytetty pitkää päivää konepajoilla. Esabin valovirta muutaman satkun halvempi.
http://tuontitukku.fi/merkki/everlast-welding/46/
TIG HITSAUSKONE AC/DC EVERLAST 255 EXT
Kyllä......., netistä löytää vaikka miten :shock: halvalla monennäköistä kiinalaista ac/dc tiggiä, mutta eipä laatumerkeissä sitten olekkaan enää hinnoissa suuria eroja. Everlastikin on kinukki , mutta amerikkalaisilla on jonkinlainen kontrolli tuohon valmistusprosessiin/komponentteihin.
Gys/Wallenius/joku muu on kanssa tullut seurattua jonkin verran.
Käyttökokemuksista mielellään lukisin, ennen ostopäätöstä. EI mitään kaverin serkun vävyn mutu tietoutta. :cry:
2500-3500 ac/dc mastertiggeistä olen netin kautta kysellyt, mutta aika työkoneita ne on tietysti ollut ja hinnat kumminkin 1100€-2900€. 3500 Sulakkeet loppuu kesken :lol:
T. Ari
Wowbagger
Rattimajuri
Truck: Jonckheere B10M

Re: Mikä ac/dc tiggi

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Oot kai etsimässä vähän parempaa laitetta, mutta jotakuinkin tällainen kiinanihme, mutta ilman plasmaleikkuria olisi tarjolla http://www.ebay.de/itm/Pro-Multi-205-AC ... 5b0fd74860

Lähinnä rosteria oon hitsaillut, mutta käyttö on aivan olematonta. Ei ole aktiivisesti myynnissä, mutta jos kiinnostaa, niin yv. Myös poljin on olemassa, mutta en ole uskaltanut kokeilla.
j0ri
Rattiamiraali
Truck: K112-Lahti 450 Eagle

Viesti Kirjoittaja j0ri »

Samainen Wowbaggerin mainostama kiinan kone minullakin. Eipä oo pahaa sanottavaa, päinvastoin. Joskaan en hitsaamisesta paljoa ymmärrä, mutta tigillä olen saanut alumiinit yhteen ja puikoilla on rauta löytänyt toisensa. Vaikka on valovirtavehje, ei ole teho tuntunut loppuvan. 3.25mm puikkoa sulaa paksuun rautaan siihen tahtiin että tälläinen amatööri ei tahdo perässä pysyä :lol:
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Wowbagger
Rattimajuri
Truck: Jonckheere B10M

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

En mä sitä varsinaisesti mainosta. Laitteessa on tasavirta/vaihtovirta ja pulssi monipuolisilla säädöillä, eli onnistuu oikeasti rosteri ja alumiini. Puikolla en oo ikinä kokeillut, mutta TIGillä saa hyvää jälkeä aikaan. Säätäminen sitten on toinen juttu, sillä ei tuo sitä itse osaa millään tavalla. Käyttöönottovaiheessa jouduin avaamaan laatikon ja kääntämään magneettiventtiilin pystyyn. Ei mennyt kiinni, ja kaasu virtasi aina. Sen vuoksi lootaan porattu reikä lisää. Oisko toi ollut 2-3 vuotta käytössä, eikä pahaa sanaa tuohon hintaan.

P.S. Saatan olla väärässä, mutta Everlastin vehje näyttää saman sylttytehtaan uudemmalta malllilta.
j0ri
Rattiamiraali
Truck: K112-Lahti 450 Eagle

Viesti Kirjoittaja j0ri »

Joo, säätöjä löytyy vaikka miten. Itse kun olen tälläinen säätäjä, tykkään laitteesta.. :wink: Vaikka olisihan se hienoa jos laite säätyisi automaattisesti. Mut kun sopivat potikoiden asennot materiaalille löytyy, kännykuva talteen niin löytyy helposti toistekin!
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Vastaa Viestiin