Millasia ja minkä hintasia käytätte,meillä kun on alannu hiippareita liikkuun,tarttis laittaa.Keskisellä katoin kesällä yhtä (250€) saa liitettyä 4 kameraa samaan,irto kamera oli muistaakseni 79€, eli jos parikin laittasin,ei tarttis hiippareita ampumaan heti mennä, ,mullaku on toi liipasin sormi niin herkkä.
Ja sit jos saa viritettyä pyssyn riistakameraa niin laukee aina kun on liikettä ei tarvi murehtia oman liipasin sormen herkkyyttä.
Meitillä pitäis olla jotkut hyvät kamerat securitas kävi asentamassa mutta eipä niillä pimeällä oikein mitään tee näkee vaan mustia hahmoja jotka tyhjentää autoja
Riistakamera on riistakamera,sellasta katoin silloin,oli hyvä myyjä sano miten asiat on,riistakamera kuvaa kyllä mutta jo sivuttaisliike voi myöhästyä,kohtisuoraan hyvä voi olla.Eli se on riistakamera ei valvontakamera,ja uskon.Ja en mä nyt margoliinia pihalle viritä.
Lännen miehiä kun ollaan.
Mulla on Foscam-merkkisiä kameroita mitkä on wlanin kautta netissä, voi tietokoneella käydä kuvaa töllistelemässä. Noihin saa konfiguroitua liiketunnistuksen ja jonkun ftp-palvelimen osoitteen, mihin se työntää sitten kuvia heti kun liikettä havaitaan. Kuvan laatu on ihan kohtuullinen hyvässä valossa, mutta hämärässä menee huonommaksi. Tuohon on helppo ratkaisu joku liiketunnistimella varustettu LED-työvalo, saa pimeälläkin ihan hyvää kuvaa.
verkkokauppa.com myy ihan samantyylisiä kameroita Opticam-merkkisenä, en tiedä onko sama vai ei..
Mä ostin ihan vastaavan kuin Zuikkiksen kertoma on ir-valokin yökuvaukseen, mutta ostin halvimman kiinalaisen. Muuten hyvä mutta softapuoli on aika surkeaa ja kätevästi pilveen tallentavuudesta ei ole iloa kun se pilvipalvelu vaatisi selaimeen jonkun wanhan pluginin jota mikään nykyselain ei suostu turvallisuussyistä enää käyttämään. Puhelimessa sen kuvaa on tullut katseltua, tosin jatkuvassa käytössä se kuumentaa puhelimenkin tulikuumaksi. Sillä voi katsoa ihan riittävän hyvin mitä koirat touhuaa takapihalla, mutta oikeaan tallentavaan valvontakamerakäyttöön voisin hommata vastaavia kunnollisia. Itse konsepti on ihan loistava.
jep sama kiinan ihme. Oon käyttänyt sitä ton cnc:n seuraamiseen, kun ei itse jaksa odottaa tunteja autotallissa
Valvontakamerana aika huono, se liikkeen tunnistus aktivoituu kaikesta liikkestä, aurinko menee varjoon tms... joten päivässä tulee satoja hälytyksiä/kuvia. Mulla se tallentaa kuvat kotiverkon nas:lle. Mutta kuvissa ei oo mitään katottavaa
Samoin noi ir:t on tehottomat yökäyttöön.
Parilla kympillä puuilosta (tms.) liiketunnistimella led valo pihaan, ensiavuksi.
Infrapuna teholedejä löytyy ebaystä jos haluaa ettei rosvo tiedä kuvaamisesta. En tiedä miten herkästi menee automaattivalotus kameroissa sekasin jos normi pihavalo syttyy. Toki infravalo on helppo löytää kameran läpi kattomalla, eli vaan tyhmimmät rosvot ei tajuu.
Mä meen huomenna tai perjantaina kattomaan sen keskisen kameran paremmin,oli silloin joku hyllyntäyttäjä kai esittelemäs,näytti kyllä mun tyhmästä päästä siltä että vois ostaa,vielä kun selvitän pari juttuu,no yötähän sielä pitää olla,hyväs paikas.
Langallisilla analogisilla päästään kustannustehokkaaseen ja hyvään lopputulokseen.. Toki vaivaa se vähän vaatii kaapeloinnin muodossa mutta sielläpä ne on kun kerran tekee. Justiin tässä syksyllä päivittelin oman pihan kalustoa neljään tällaiseen ulkokameraan ja kahteen sisäkameraan.. Toki nää on "pelastettua romua" mutta hyvää sellaista..
Tallennin on sellainen mihin mahtuu noiden kuuden kameran liikkeentallennusta n ½ vuoden ajalta
Kännykkä ei osaa oikein lukea valvontamonitorin näyttöä, kyllä se ihan hyvää kuvaa on..
Autan suunnittelussa ja toteutuksessa asevelihintaan jos joku jotain vailla on
Mikä vika langattomis.Olis niin nätti panna,ja samanlainen näyttö kun tuoskin,ei mikää kännykkä,joka piippaas joka ihmiselle joka päivänmittaan liikkuu,siis muistikortille se pitää tulla.
Tiedän tontin laidalta ihan silmin tai kiikarilla katsomalla että sulla on sitte langaton järjestelmä joten kävelen tontillesi häiriölähetin taskussa ja ykskään kamera ei ole kuvannut mitään. Niitä lähettimiä saa mistävaan nettikaupasta n kympillä.
Pilkulleen sama homma eräiden hälylaitefirmojen myymissä "laadukkaissa" langattomissa rikosilmoittimissa..
Kerron tämän siksi koska joka ainut varas sen ainakin tietää.
Koen lähes velvollisuudekseni varoittaa ihmisiä näistä langattomista systeemeistä, voihan niillä vaikka lehmiä valvoa mutta oikeaan valvontaan nää on ihan uskomatonta pa*kaa. Hävettää kuunnella markkinamiesten juttuja kätevistä langattomista systeemeistä..
Hassusti tuossa mun koiranvalvontakamerassakin on 10cm pitkä wlan-antenni sojottamassa että varmasti kaikki näkee langattomuuden. Kaikki mun muut wlan-laitteet kuitenkin toimii sisäisillä piilotetuilla antenneilla.
Häh,pitääsköhän mun ny tutkia tilanne .Josko huomenna keskisellä kävis ja kattois nuo muutkin,ja parkkiin vähä seakramia ja ajatus luistas,sitte tehhään mitä pitää.(tai käyhän four roseskin ) .Niin joo,se tanan antenni,siinä ei hämäys käy,kuten ajattelin. .Tarttee tuumia ja lyödä kaks kovaa yhteen,pää ja betoniseinä.
Verkkokaupan opticameissa oli stöpseli myös verkkokaapelille. Ulkokameran jalusta on onneton himmeli ja vasta sisäkameroiden HD-kuvassa alkaa olla tunnistettavaa matskua. Mulla on torpassa 4 kpl ja tallennus asustorin NASsille. NASsilla on UPS. Kameroiden hinta oli löytöhyllystä plokattuna yhteensä alle 300, eli yhden kunnon kameran hinnan verran. Verkkolevy oli jo komerossa. Se maksais kai erikseen 500-1000 riippuen levyistä. Josseioo tallennusmahdollisuutta, niin ei niistä kameroista oo juurikaan iloa, kun liikkeentunnistin reagoi kaikkeen tai ei ollenkaan. Kotivakuutuksen vuosimaksu tippui muutaman kympin. En tiiä kannattiko. Vain todella tyhmä rosvo ei peitä naamaansa ja varastetun tavaran saaminen takaisin ei ole mitenkään todennäköistä.
Tarkotikko tän tapasia kiinan bulkki"tuubi"kameroita ?
Noitahan voi RJ liittimen kautta ajaa verkon yli kyllä, luotettavampi sekin kuin langaton toiminta vaikka monesti näissä on molemmat.. Muutoin kameran laadut on vähän mitä sattuu, pakkasia ja vettä ei kestä juuri yhtään vaikka niin mainostetaankin..
Ehhee! Helmi! Minuukin kiinnostaa noi kamerat sillai et sais vaikkapa kännykästä kattoo mitä mökin pihalla tapahtuu, mutta ei taida 500e tai tonnilla moisia saada edes.