Sirinä on ilmeisesti sytytyskärjistä tuleva ääni.Pyöriikö paloilmapuhallin ja polttoaine pumppu (sama moottori pyörittää molempia)? Jos pyörii niin polttoaineen pitäisi paluuvirtauksena mennä tankkiin.
Ei lähde liekki palamaan enää, pyörii n. 20sekunttia, sitten flekti sammuu. Pitäisi varmaan vaihtaa toi polttoainesuodatin ensiksi.
Muutenkin on jotain ihmeellistä, kun sen laittaa päälle, niin noin. 10sek jälkeen se niinkun hikkaa kerran, eli kun se jäisi ilman sähkö about ½ sekunttia? Mutta se sen teki aikaisemminkin, ja syttyi sitten kuitenkin.
Etkö kivilintu voi vaihtaa niitä konkkia?
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.
Jailbird korjautti mustaakseni omastaan boxin jossain Lahden suunnalla .Paikka löytyy vamaankin jostain vanhasta viestiketjusta jos aikaa ruveta selailemaan
Minulla on uudempi Webasto Thermo 90 ST jossa vesipumpun pyöritys toimii magneettin välityksellä. 9,2 kW lämppäri Se magneetti joka on vesitilassa kerää kaiken magneettisen töhkän jäähdyttäjän vedestä ja lopulta pysäyttää pyörimisen vaikka sähkömoottori jatkaa pyörimistään.
Reaktiona on että vesi kiehuu Webastossa koska itsekierto ei riitä. tämä tapahtuessa Webasto pienentää tehon niin että lämpötila laskee = sammuttaa itsensä.
Irroita vesipumppu, neljä ruuvua auki, pumppu ja moottori erilleen, Pumpun läpinäkyvä muovikoppa irroitus (O-rengastiivisteellä) ja sitten osien puhdistusta.
PS! olen nyt vaihtanut jäädyttäjä töhkän veteen ja käyn Hankalassa ennen kuin vaihdan viellä kerran enne kun laitan glykoolia. Vesipumppu on toi pieni mötikkä Webaston alapuolella.
Liitteet
products_heaters_thermo90s_campaign2003_art_252x173.jpg (11.27 KiB) Katsottu 22105 kertaa
uus boksi kiinni ja ei toimi. ei ime polttoainetta....
ei muutaku osia irti ja tutkimaan mitä kaikkee laite on syönyt. katon samalla ton puhaltimen toiminnan
palaan taas asiaan.. pitää koittaa ettii räjäytyskuvat tosta masiinasta
Kuulosta kovin tutuilta Samat murheet vuosia sitten ja purin ja kokosin Webaston
aika monta kertaa eikä vikaa vain löytynyt Loppujen lopuksi vikana oli vuoto polttoaineen imupuolella . Vuotopaikka ei koskaan löytynyt , mutta kun uusin imuputken rupesi pelittämään ja toiminut hyvin pian kymmene vuotta sen jälkeen
joo... pitäskö ton siiven pyöriä kun moottoria pyörittää käsin?? Ei liiku ku aavistuksen ja sitt tuntuu ku jokin ottas kiinni . nyt on masiina pöydällä ja tänään ois tarkoitus avata se kokonaan.
kiitos linkistä... siitä on apua ku rupeen purkamaan tota webastoa kokonaan..
sain 2 kpl ohjain bokseja ja koko webaston.
kaikki kauppilan autohajottamolta.
vanhassa webastossa ei siipipyöri ja on ihan jumissa. Ei lähtenyt millään auki, joten kokeilin onneani ja sain koko helahoidon. Nyt laitetaan uus masiina kiinni ja kokeillaan toimiiko.
Siitä sitten enemmän.
edit: uus masiina kiinni ja autossa alkaa olla lämmintä
Mistä tietää minkä mallin Webasto itsellä on? Laite on niin likainen päältä ettei siitä erota mitään tekstejä...ohjainboksissa siinä päällä on SG jotain....(numeroita)....onko noissa eri malleissa paljon eroja?
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
No eiköhän tuo Webasto kannata joka tapauksessa puhdistaa, silloin siitä löytyy niitattu laatta jossa tyyppitiedot. Eiköhön se ole mallia DBW 2020, tai näin muistelisin tuollaista zetoria joskus työksenikin ajaneena.
Pilotti kirjoitti:No eiköhän tuo Webasto kannata joka tapauksessa puhdistaa, silloin siitä löytyy niitattu laatta jossa tyyppitiedot. Eiköhön se ole mallia DBW 2020, tai näin muistelisin tuollaista zetoria joskus työksenikin ajaneena.
Joo kannattaa varmasti puhdistaa ja koko konehuonekin voisi olla hyvä pestä pölyistä. On vaan ollut niin paljon kaikkea muuta tarkisteltavaa ja tutkittavaa, nyt kun sain noi kirjat niin homma helpottuu, tietää edes mistäpäin alkaa etsiä jotakin osaa tai laitetta.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.