Minä hommasin eturenkaiksi Linglong-kinkit. Noin 300€/rengas. 700€ olisi ollut Michelinit. Valinta oli helppo - ei moitteen sijaa - suoraan menee ja jarrusta pysähtyy.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Joo lonkkarit on monella soramiehellä kuulemma kans.
Doublestar kumeissa sillo tällöin ollu päikköjä , etusena ei voi käyttää mut vetävässä mänöö iha ku ei mitää. Jostain tarttis ettii noktop 21 pinnalla 2 kpl 315 80 22.5 ... ja käytetyt.
ei tule ylimääräisiä kuluja ellei ole 0% alv hinta. sit tietenkin viron alvi päälle. www.ruusurengas.eu nurmirvellä myy hyvään hintaan kiinalaisia ei maksa vaivaa virosta ostaa.
Tuolla tais lukee et piti soittaa ku ei ollu kui Eestin sisäistä kuljetus hinnoittelua.
Vaikka ite myyn jne. Mut eivät myönnä kun nettihinnasta 10% pois (vannetukku) meinaan ajaa paimelan kautta perjantaina ja kysyy käytettyjä 2 kpl. Tai sit 3kpl k3säpintaisia ja sit sinne peurankaa.
Mites muuten nuissa kumeissa, eikö kaposempi mene vähemmällä löpöllä? Mulla ja vanhemmissa oon törmänny 315 kumeihin mutta uudemmat mitä oon väyjyny on järestään 295 mitä oon kattonu. Vai onko se pihien liikennöitsijöiden vitsaus? Kantavuus riittää ja liekko uraherkkyydellä eroa? Pikkuautossa sellanen 195 -> 225 kesäkumi muutos nostaaa litralla kulutusta niin voisi kuvitella että bussissa 3-5l?
Sen mitä kollegan kans höpistii ni 5 litraa vie talvirenkaat enempi pahimillaa 100 kilometrille kuorma autossa. Sillon ku ite ajoin työksee ni kulutuksella ei ollu väliä . 295 80 22.5 on kuulemma nykyää esim.linja karjalalla ihan vakio koko ja varmasti kuluttaa selvästi vähempi. Itellä suunnitelmissa taakse 295 80 22.5 kesäksi tai sit 4kpl kesäpyöriä 315 leveitä ku yks jo löytyy hyllystä. Kuiteskii ku laskee et joka pyörä on 2cm leveämpi ni tulee vaikutusta.
Ainii ja vannetukku laittaa halvalla hintaa ku lukee TRAILER ... perävaunu käyttöön.
Kantavuushan sen sanoo minkäkokoinen rengas siellä pitää pyöriä.
Mä en usko että tuo 295->315 ero on merkittävä polttoaineen kulutuksessa ja tuskin ero on merkittävä renkaan kulumisessakaan. Pistekuorma 295:llä on tietysti aavistusken isompi, voihan se kulkurissa olla jossain tilanteessa merkityksellinen, mutta tuskin. 295 etuna on se että sen saa 8,25" vanteelle, 315 vaatii 9" vanteen. Tai se on etu lähinnä jos on joutavia kapeita vanteita.
Pukaatti kirjoitti:
Ainii ja vannetukku laittaa halvalla hintaa ku lukee TRAILER ... perävaunu käyttöön.
Eikö trailerikumi kelpaa telille? Eteen sit tällänen: Linglong F02 Kuorma-autoon 295/80-22.5 M 251.73EUR (sis. ALV 24%)
Eikö vetävillä voi olla suorakuvioinen jos ajelee kesäsin vaan? Näky olevan viron kuorma-autossa talvellakin kun pihaan luisteli paljua tuomaan...
Kai se ei vetävälle telille sopii? Juu itte hommaan niin sileepintaiset ja suorat kuvioltaan kun vaan löydän Itellä yx doublestar just semmosella kuviolla.
Minulla taitaa olla LL F02 ohjaavalla akselilla ja D905 vetävällä. Ja siis kesällä. Talvella on nastat kaikilla pyörillä. Ja odotan kyllä sääntöä että kuorma- ja linja-autoihin tulee talvirengaspakko.
Miten teillä matkailuautoilla, onko teillä pakko olla talvirenkaat, kun on otteessa M1?
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.