
Ja halvemmalla ku d1

Nii ja teijä vanha kortit on voimassa ties mihi asti. Miulaki oli 2052 mut nyt sit 5v. Välein pitää lähettää hakemus trafille. Siis eka tulee ohjeet kotiin ja niillä edetään
Ensiksi: B12M -alustalle tehtyä 451 Eaglea et löydä. Edes 560 Eagleja ei montaa tuollaisen päälle ole tehty, olisiko kokonaismäärä alle kymmenen ja niistäkin 8 on edelleen aktiivipalveluksessa alkuperäisellä ostajallaan. B10M:nä noita molempia löytyy jonkin verran, suurin osa niistä on aika reilusti ajettuja. Niistäkin osa tekee yhä täyttä päivätyötä. Iso osa vuoden 1996 jälkeen valmistuneista mahurialustaisista lahtelaisista on "jatkettuja", eli moottorin ja etuakselin välissä on koritehtaan tekemä himmeli ja täyskorkea tavaratila.Mikkelin_Liikenne kirjoitti:Ykkösvaihtoehdoksi on noussu just tuo B12M, joko Eagle 451 tai 9700HD -korilla. Alkaa halvimmat olla 10 t€ hintaluokassa, tosin ne on yleensä S tai H-malleja. Onko noissa enää kummassakaan erillistä runkoa? Rosteri / alurakenteisiahan nuo molemmat ovat. Jostain sain käsityksen, että ainakin nuo Eaglet olis jotenkin veteliä vai liittyikö se takatuuppareihin? Takatuuppari ei kiinnosta, kun haluan takatilat käyttöön.
Tietysti edullisempia ja tilavampia vaihtoehtoja löytyis jos tyytyis B10M alustaan. Ilmeisesti sen ruosteenkesto on varsin hyvä. Silloin tulis vaihtoehdoiksi Golden Eagle 471 ja Superstar (jopa Jumbostar). Noissa olis korkeutta takatilassa vielä enemmän. Sais sauna- ja pesutilat perään makuutilan päälle, pieni parvekekin alas vois olla hieno. Korkeassa autossa sais vielä tarvittaessa mukavia makuuhyttejä alakertaan. Tietty vähän tarvii jättää tavaratilaakin, mutta ei sitä nyt kait hirveen monta kuutioo tarvii.