Tämä on kiinnostava palsta, täältä saa ohjeita, jo toteutettuja ratkaisija joista saa omaan projektiin
vinkkejä ja valmiita ratkaisuja, ei kehoiteta uudemman ostoon,,, hyvä valinta.
Noin se etenee (" sama kaava oli käytössä", ensin seurantaa, rekisteröityminen, auton hankinta,jatkossa jäsennumero jne) joskus käy ettei etsimää löydä, volvo, mannia, mb aluksi
etsin, koreista neoplaanit kiinnosti, lopussa kotimaiset carrus staarit , lähinnä korin hidas ruostuminen
oli yksi valinnan kriteeri, kaikki ei osunut scania oli alusta ja kori ostettaessa oli star 302, tarkemmin
tutkittuna kori oli vector ( ex ajokki tampere) mutta starin keulamuoveilla, muutenhan nuo carrukset
ei oikeastaan eroa toisistaan.
Busseissa suunnittelun vapaus ja omat suunnitelmat on toteutettavissa, eikä tarvii joka senttiä
miettiä miten hyödyntää, noissa tehdastekoisissa joka kalusteella monta käyttötarkoitusta esim
pöytäpenkki: matkustus istui, ruokapöytä,olohuonepöytä,sänky jne...ei vaan kiinnosta ahdistaa,
6 metriin kun sovitetaan samat kuin 12 m bussinkoriin..
Tuskin on täysin valmista kulkuribussia kenelläkään ja jos niin pitkälle päässyt voi sen myydä
alkaa rakentamaan seuraavaa uusilla ideoilla, käyttökelpoinen jotka rakentelun hallitsee..
Näin käytävätyyppisen auton omistajana jonka edellinen rakentanut retkibussiksi, oon hyväksynyt
tuon käytän ympärille rakentelun, on siinä kulkeminen vähän kuin ruuhkabussia jos paljon
porukkaa..., ens kesänä tarkistamme riittääkö tila 2 aikuista ja koiralle, teorissa jokaiselle
3 m + ohjaamo.
Bussina tai valmiina kannattaa tutkia tekninen kunto ja jos yli 15v vuotta vanha alusta auton
runko kannattaa tarkistaa, aina ei kats leima takaa hitsausvapaata alustaa.

- IMG_0243.JPG (25.19 KiB) Katsottu 3921 kertaa