SisuPussin uusi elämä (Kesä 2023, liikkeellä edelleen)
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: SisuPussin uusi elämä
Onnittelut
sitä osaa arvostaa tota TOIMIVAA webastoa palellun yön jälkeen
laite on loppuen lopuksi varsin yksinkertanen ja "helppo"korjata kun on tietoa etes vähän
tosiaan toi liekkivahti on aika avainasemassa ton pelin toiminnan kannalta 
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä
Pientä rapistelua tapahtuu taas tällä suunnalla.
Kaveri toi hallille putkentaivutuskoneen ja tietenkin itselläkin kävi heti mielessä , että mitähän tuolla voisi tehdä
.
Ja koska hyllyssä on ollut käyttämättömänä kaksi paria Bosch 225 lisävaloja olikin ongelma ratkaistu sillä. Putkeksi kävin hakemassa 38mm paksua ja 1,5mm seinämällä olevaa putkea.
Ensimmäisenä ohjelmassa oli putken taivutus. Kaksi 90 asteen taivutusta ja se vaihe oli siinä. Seuraavaksi hitsasin valoille kolme kiinnityspistettä sekä porasin johtojen läpiviennit.
Teline tulee kiinni kolmesta pisteestä. Joten: Putken päihin hitsasin lattaraudat joilla teline tulee katolta kiinni ja putken alareunaan pienen pätkän kulmarautaa joka kiinnitetään tuulilasien välissä olevaan tolppaan. Teline tulee siis tuulilasin yläreunaan tuulilasin etupuolelle. Näin auton korkeus ei kasva turhaan eikä se näytä Mikki Hiireltä isoine korvineen..
Tällainen tilanne on siis nyt:
Takaa:

Edestä:

Vielä puuttuu lattaraudoista 2kpl 8mm kiinnitysruuvien reikiä sekä kulmarauta lattojen välille johon kiinnitetään valojen tärinäraudat. Sitten vaan maalia päälle.
Autoon tulee kolme 8mm niittimutteria joihin koko komeus(?) ruuvataan kiinni. Näin se helposti irrotettavissa. Myös sähkönsyöttö tulee pistokkeella irrottamista helpottamaan.
Webaston korjaamiseenkin olisi olemassa uusi vesipumppu. Vielä kun joku asentaisi sen paikalleen
. Tarkoitus oli asentaa tuo ennen kylmiä ilmoja mutta kylmä kumminkin ehti ensin. Kun pumppu on vaihdettu lämmityspuoli olisikin sitten täysin toimintakuntoinen.
Kaveri toi hallille putkentaivutuskoneen ja tietenkin itselläkin kävi heti mielessä , että mitähän tuolla voisi tehdä
Ja koska hyllyssä on ollut käyttämättömänä kaksi paria Bosch 225 lisävaloja olikin ongelma ratkaistu sillä. Putkeksi kävin hakemassa 38mm paksua ja 1,5mm seinämällä olevaa putkea.
Ensimmäisenä ohjelmassa oli putken taivutus. Kaksi 90 asteen taivutusta ja se vaihe oli siinä. Seuraavaksi hitsasin valoille kolme kiinnityspistettä sekä porasin johtojen läpiviennit.
Teline tulee kiinni kolmesta pisteestä. Joten: Putken päihin hitsasin lattaraudat joilla teline tulee katolta kiinni ja putken alareunaan pienen pätkän kulmarautaa joka kiinnitetään tuulilasien välissä olevaan tolppaan. Teline tulee siis tuulilasin yläreunaan tuulilasin etupuolelle. Näin auton korkeus ei kasva turhaan eikä se näytä Mikki Hiireltä isoine korvineen..
Tällainen tilanne on siis nyt:
Takaa:
Edestä:
Vielä puuttuu lattaraudoista 2kpl 8mm kiinnitysruuvien reikiä sekä kulmarauta lattojen välille johon kiinnitetään valojen tärinäraudat. Sitten vaan maalia päälle.
Autoon tulee kolme 8mm niittimutteria joihin koko komeus(?) ruuvataan kiinni. Näin se helposti irrotettavissa. Myös sähkönsyöttö tulee pistokkeella irrottamista helpottamaan.
Webaston korjaamiseenkin olisi olemassa uusi vesipumppu. Vielä kun joku asentaisi sen paikalleen
Viimeksi muokannut SisuPussi, 02 Tammi 2009 12:08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä
Tuli taasen hieman rapisteltua viikonloppuna.
Lisävaloteline tuli maalattua punaiseksi ja valot ovat telineessä paikallaan sekä johdot vedettynä. Tärinäraudat ja maadoitusjohdot puuttuvat vielä:


Ja olihan noita pakko myös sovittaa keulalle
:

Valojen sähköjen rakentaminen olisi vielä ohjelmassa, jotta nuo saa käyttökuntoon.
Myös Webaston vesipumppu on nyt vaihdettu. Itse pumpun vaihto oli kevyt operaatio. Vanha lähti kivuttomasti pois ja uusikin meni paikalleen mukavasti. Vain toisen vesiletkun joutui vaihtamaan pidempään. Onneksi tarvittava letku löytyi omasta tallista, sen löytäminen olisikin voinut olla hankalaa sunnuntaina..
Sitten olikin koekäytön paikka. Pumppu toimi hienosti ja Webastokin lähtee nyt hyvin käyntiin. Jossain vaiheessa aloin ihmettelemään kun vedenlämpö ei noussut kovin ripeästi. Epäilisin syyksi ilmaa jäähdytysjärjestelmässä, koska muitakin omituisuuksia tapahtui:
1. Moottorin flekti lähti itsestään päälle. Meinasin saada paskahalvauksen kun tuo "kaksilapainen, ei niin tehokas ja pirun kovaääninen" flekti jyrähti käyntiin
.
2. Jäähdytysvettä tuli jäähdyttäjän ylivuotoletkun kautta ulos jokunen litra.
Eli siis neste ei ilmeisesti kierrä kunnolla? Joten ohjelmassa olisi järjestelmän huolellinen ilmaus. Tätä operaatiota varten kävin ostamassa 10 litran kanisterin jäähdytysnestettä.
Notta tällaista täällä Riihimäellä.
Lisävaloteline tuli maalattua punaiseksi ja valot ovat telineessä paikallaan sekä johdot vedettynä. Tärinäraudat ja maadoitusjohdot puuttuvat vielä:
Ja olihan noita pakko myös sovittaa keulalle
Valojen sähköjen rakentaminen olisi vielä ohjelmassa, jotta nuo saa käyttökuntoon.
Myös Webaston vesipumppu on nyt vaihdettu. Itse pumpun vaihto oli kevyt operaatio. Vanha lähti kivuttomasti pois ja uusikin meni paikalleen mukavasti. Vain toisen vesiletkun joutui vaihtamaan pidempään. Onneksi tarvittava letku löytyi omasta tallista, sen löytäminen olisikin voinut olla hankalaa sunnuntaina..
Sitten olikin koekäytön paikka. Pumppu toimi hienosti ja Webastokin lähtee nyt hyvin käyntiin. Jossain vaiheessa aloin ihmettelemään kun vedenlämpö ei noussut kovin ripeästi. Epäilisin syyksi ilmaa jäähdytysjärjestelmässä, koska muitakin omituisuuksia tapahtui:
1. Moottorin flekti lähti itsestään päälle. Meinasin saada paskahalvauksen kun tuo "kaksilapainen, ei niin tehokas ja pirun kovaääninen" flekti jyrähti käyntiin
2. Jäähdytysvettä tuli jäähdyttäjän ylivuotoletkun kautta ulos jokunen litra.
Eli siis neste ei ilmeisesti kierrä kunnolla? Joten ohjelmassa olisi järjestelmän huolellinen ilmaus. Tätä operaatiota varten kävin ostamassa 10 litran kanisterin jäähdytysnestettä.
Notta tällaista täällä Riihimäellä.
Viimeksi muokannut SisuPussi, 04 Elo 2010 22:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
-
motoku
- Ajoneuvos
- Viestit: 625
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: SisuPussin uusi elämä
onko sisupussissa lukkovanteet, kun sisuskumit tarvii
suosittelen niiden vaihtamista tubelekseihin, loppuu se ikuisesti jatkuva renkaidenkorjailu...
ja sen hiirenkorville kuluneen vianorin kartan voi käyttää makkaranuotion tekoon

suosittelen niiden vaihtamista tubelekseihin, loppuu se ikuisesti jatkuva renkaidenkorjailu...
ja sen hiirenkorville kuluneen vianorin kartan voi käyttää makkaranuotion tekoon
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä
Kyllähän tuossa tykit alla on, kokoa 10R 20. Syy miksi nämä renkaat ovat alla on seuraavanlainen:
Kun ostimme auton sen alla vanhat ja kovat renkaat joten tilalle piti tietenkin etsiä uudet. Edellinen omistaja kertoi meille ,että Sisun vanne on hieman hankalankokoinen ja jos haluaisimme vaihtaa tubeless renkaat alle olisi etsittävä N88/N89 Volvon vanteet. Sellaisiahan ei tietenkään löytynyt nopealla aikataululla, joten haimme Tampereelta Pekka Mäkisen autoliikkeen lopettajaisista 0km ajetut pinnatut renkaat. Tämän rengassarjan eturenkaat on sittemmin vaihdettu pinnaamattomiin.
Takarenkaat herättävät ihmisissä iloisia ilmeitä. Ne kun ovat lähes maastokuvioiset ja muutenkin varsin karun näköiset
. Tältäkin foorumilta löytyy ihmisiä, jotka ovat todenneet asian laidan
. Ja kyydin jälkeen todenneet ne yllättävän hiljaisiksi.
Renkaita ei ole nyt suunnitelmissa vaihtaa jos ne eivät aiheuta ongelmia. Ja jos renkaat vaihtaisi uusiin 22,5 tuumaisiin ei auton alkuperäisiä kromikapseleita
,voisi enää käyttää.
Kun ostimme auton sen alla vanhat ja kovat renkaat joten tilalle piti tietenkin etsiä uudet. Edellinen omistaja kertoi meille ,että Sisun vanne on hieman hankalankokoinen ja jos haluaisimme vaihtaa tubeless renkaat alle olisi etsittävä N88/N89 Volvon vanteet. Sellaisiahan ei tietenkään löytynyt nopealla aikataululla, joten haimme Tampereelta Pekka Mäkisen autoliikkeen lopettajaisista 0km ajetut pinnatut renkaat. Tämän rengassarjan eturenkaat on sittemmin vaihdettu pinnaamattomiin.
Takarenkaat herättävät ihmisissä iloisia ilmeitä. Ne kun ovat lähes maastokuvioiset ja muutenkin varsin karun näköiset
Renkaita ei ole nyt suunnitelmissa vaihtaa jos ne eivät aiheuta ongelmia. Ja jos renkaat vaihtaisi uusiin 22,5 tuumaisiin ei auton alkuperäisiä kromikapseleita
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
- H.Tawast
- Rattiamiraali
- Viestit: 294
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 13:43
- Truck: Scania
- Location: Pori
- Member id: 044
- Paikkakunta: Pori
Re: SisuPussin uusi elämä
Karstulassa Vanhoihin Vehkeihin mennessä, Sisupussin takaosassa "lymyilleenä"
, voin allekirjoittaa renkaiden hiljaisuuden. Vieläkin kiitokset mukavasta matkasta.
Harry ja Päivi
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4446
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: SisuPussin uusi elämä
Komiasti on sisupussi valmistunut. Noihin valoihin kun oisit läväyttäny 50W xenonit, niin olisit yhdellä parilla selvinnyt nätisti 
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä
Kiitos, kiitos. Positiivinen palaute lämmittää aina mieltä.
Tuo valojuttu meni "old school" periaatteella ,koska tallissa sattui ylimääräisenä olemaan nämä valot. Ja näin ollen uusia valoja ei lähdetty ostamaan.
Tuo valojuttu meni "old school" periaatteella ,koska tallissa sattui ylimääräisenä olemaan nämä valot. Ja näin ollen uusia valoja ei lähdetty ostamaan.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
- otto
- Rattiamiraali
- Viestit: 294
- Liittynyt: 28 Maalis 2006 20:48
- Truck: Scania DS11
- Location: säynätsalo
- Member id: 59
Re: SisuPussin uusi elämä
joo samassa loossissa oltiin kyyti oli hellivä kiitokset siitäH.Tawast kirjoitti:Karstulassa Vanhoihin Vehkeihin mennessä, Sisupussin takaosassa "lymyilleenä", voin allekirjoittaa renkaiden hiljaisuuden. Vieläkin kiitokset mukavasta matkasta.
"Heelmä"scania Ds11turbo-74 ajokki 5000
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä
Kun aloimme rakentamaan autoa oli kummankin mielessä ajatus jonkinlaisesta kuvasta tai logosta SisuPussin kylkeen. Tekijää kuvalle on etsitty siitä lähtien, huonoin tuloksin. Toukokuussa saimme ajatuksen kysellä sopivaa tekijää erään autofoorumin kautta. Saimmekin nopeasti kaikenlaisia vastauksia, hyviä ja huonoja. Oma vika, mitäs laitoimme Katrin kyselemää kuvaa kääpiöpalomiehestä letkun kanssa
.. No, saimme myös vinkin taiteilijasta kuka tekee karikatyyri kuvia ja muita piirustuksia:
http://www.jormalampela.com/index.html
Otimmekin häneen yhteyttä samantien, koska hänen tyylinsä oli juuri se mitä olimme hakeneet. Olimme yhteydessä häneen kerran puhelimessa ja loput kuvan suunnittelusta tehtiin s-postin välityksellä. Kuvasta tehtiin eri versioita, oli nuorempaa äijää, tupakkaa suussa ja täyttä sekopäätä. Lopulta noin kymmenen eri version jälkeen äijä oli sellainen mikä miellytti silmää.
Seuraavaksi painelimme paikalliseen tarrafirmaan ja kuvasta tehtiin tarra moniväritulosteena. Suojaksi pinnalle tuli vielä uv-suoja kalvo, mikä myös suojaa mekaaniselta rasitukselta, esim.pesut.
Tarra saatiin paikalleen Vankkurimännikön tapaamista edeltävänä iltana ja perillä palaute olikin varsin positiivista
.
Kartturin puoli:

Kuskin puoli:

Keittiön muutos, mikä on ollut mielessä jo ensimmäisestä reissusta lähtien eteni tänään ajatuksesta osien hankintaan. Lähdimme katselemaan paikallisesta Prismasta sopivaa jenkkikaappia nykyisen kaasukaapin tilalle. Sellainen löytyikin pienen etsimisen jälkeen. Samalla mukaan tarttui myös mikroaaltouuni, koska vanha vei liian suuren osan pienen keittiön pöytätilasta. Seuraavaksi edessä on keittiön purkaminen ja keittiökaappikaupassa käynti. Jääkaappi tulee nykyisen kaapiston oikeaan reunaan ja näin ollen koko kaapiston joutuu irroittamaan ja siirtämään puoli metriä vasemmalle. Mikro taas tulee jääkaapin päälle omaan kaappiinsa.
http://www.jormalampela.com/index.html
Otimmekin häneen yhteyttä samantien, koska hänen tyylinsä oli juuri se mitä olimme hakeneet. Olimme yhteydessä häneen kerran puhelimessa ja loput kuvan suunnittelusta tehtiin s-postin välityksellä. Kuvasta tehtiin eri versioita, oli nuorempaa äijää, tupakkaa suussa ja täyttä sekopäätä. Lopulta noin kymmenen eri version jälkeen äijä oli sellainen mikä miellytti silmää.
Seuraavaksi painelimme paikalliseen tarrafirmaan ja kuvasta tehtiin tarra moniväritulosteena. Suojaksi pinnalle tuli vielä uv-suoja kalvo, mikä myös suojaa mekaaniselta rasitukselta, esim.pesut.
Tarra saatiin paikalleen Vankkurimännikön tapaamista edeltävänä iltana ja perillä palaute olikin varsin positiivista
Kartturin puoli:
Kuskin puoli:
Keittiön muutos, mikä on ollut mielessä jo ensimmäisestä reissusta lähtien eteni tänään ajatuksesta osien hankintaan. Lähdimme katselemaan paikallisesta Prismasta sopivaa jenkkikaappia nykyisen kaasukaapin tilalle. Sellainen löytyikin pienen etsimisen jälkeen. Samalla mukaan tarttui myös mikroaaltouuni, koska vanha vei liian suuren osan pienen keittiön pöytätilasta. Seuraavaksi edessä on keittiön purkaminen ja keittiökaappikaupassa käynti. Jääkaappi tulee nykyisen kaapiston oikeaan reunaan ja näin ollen koko kaapiston joutuu irroittamaan ja siirtämään puoli metriä vasemmalle. Mikro taas tulee jääkaapin päälle omaan kaappiinsa.
Viimeksi muokannut SisuPussi, 02 Tammi 2009 12:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä
Tulipa sitten tänään räjäytettyä vanha keittiö osiin. Koko homma hoitui nopeammin kuin ajattelimme.
Tilanne oli aamulla tämä:

Jääkaappi tulee siis tuon entisen laatikoston tilalle ja koko muu kaapisto siirtyy jääkaapin verran vasemmalle.

Ja reilut kaksi tuntia myöhemmin:

Purku onnistui suht hyvin, hajalle meni vain kahdeksan laattaa. Tosin nekin oli pakko hajoittaa jotta vanerin sai irti seinästä. Huomatkaa onnistunut ilme
..

Huomenna on tarkoitus käydä keittiökaappikaupassa tilaamassa jatko-osat kaapistoon. Toivottavasti toimitusaika ei ole kovin pitkä.
Tilanne oli aamulla tämä:
Jääkaappi tulee siis tuon entisen laatikoston tilalle ja koko muu kaapisto siirtyy jääkaapin verran vasemmalle.
Ja reilut kaksi tuntia myöhemmin:
Purku onnistui suht hyvin, hajalle meni vain kahdeksan laattaa. Tosin nekin oli pakko hajoittaa jotta vanerin sai irti seinästä. Huomatkaa onnistunut ilme
Huomenna on tarkoitus käydä keittiökaappikaupassa tilaamassa jatko-osat kaapistoon. Toivottavasti toimitusaika ei ole kovin pitkä.
Viimeksi muokannut SisuPussi, 02 Tammi 2009 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: SisuPussin uusi elämä
Hyvältä näyttää
Jännittikö ees yhtään kun aloitti purkua
Hyvä kun on tilaa siirtää keittiötä ettei tartte purkaa enempää
Mitenkäs tuleeko lisää muutoksia 
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä
Kiitokset! Ei nyt suoranaisesti jännittänyt, enemmänkin harmitti "turha" työ kun ei tullut mieleen käyttää tavallista jääkaappia alunperinkin. Ensin meinasimme laittaa jääkaapin vanhan keittiön jatkoksi vasempaan päätyyn, mutta siinä kaappi olisi vienyt liikaa käytävä tilaa. Ja olisi ollut kaupanpäälle vielä ruman näköinenkin.
Keittiön ja ulko-oven väliin jää tyhjää tilaa noin metrin verran. Purkamisen tuoksinassa Katri heitti ajatuksen jos siihen rakentaisi vaatenaulakon ja kenkätelineen, niille kun olisi tarvetta.
Raikasvesisäiliöllekin taisi löytyä paikka keittiö kaapistosta, tulevan kaasulämmittimen takaa. Tämän olemme ajatelleet sijoittaa vanhaan kaasujääkaapin koloon.
Kyllähän tuossa taas puuhaa riittää vähäksi aikaa,
ja
. Onneksi kesäloma alkaa ensi viikon jälkeen
.
Keittiön ja ulko-oven väliin jää tyhjää tilaa noin metrin verran. Purkamisen tuoksinassa Katri heitti ajatuksen jos siihen rakentaisi vaatenaulakon ja kenkätelineen, niille kun olisi tarvetta.
Raikasvesisäiliöllekin taisi löytyä paikka keittiö kaapistosta, tulevan kaasulämmittimen takaa. Tämän olemme ajatelleet sijoittaa vanhaan kaasujääkaapin koloon.
Kyllähän tuossa taas puuhaa riittää vähäksi aikaa,
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä
Jatketaas taas tuosta keittiöstä. Kaappi tuli sovittuna päivänä, mutta kuten edelliselläkin kerralla, mukana oli jälleen pientä sekaannusta. Jääkaapin kaappi oli liian kapea, yläkoristelista oli väärän värinen ja jalkalista oli puolestaan liian pitkä.
Kaapiston kasaaminen menikin oikeastaan ilman ongelmia, vaikka ainahan tulee jotain pientä vastaan. Nyt on kuitenkin jääkaappi ja mikro paikoillaan ja sähköt niille vedettynä. Yläkaapin alapuolelta puuttuu ainoastaan työvalo ja yläkoristelista haetaan putiikista huomenissa.
Tänään ohjelmistossa oli laattojen saumaus. Vanha saumalaasti poistettiin ja tilalle vaihdettiin vaalean harmaa töhnä.
Saumaaja työssään:

Suht valmiin näköinen keittiö:

Se keittiöstä. Jatketaan huussiasialla. Huussihan on ollut vailla lattiaa jo vuoden päivät, joten nyt oli korkea aika tehdä asialle korjaus. Ideahan on ollut selvillä pitkän aikaa, mutta toteutus on antanut odottaa työntekijöitä luvattoman kauan. Siispä tänään mars puutavaraliikkeeseen. Mukaan tarttui n. 11m höylättyä mäntylautaa, mitkä naputtelimme lattiaan kiinni nauloilla ja liimalla. Eipähän irtoa pienestä tärinästä
.
Allekirjoittanut otti penselin kauniiseen käteen ja töpötteli oksakohdat oksalakalla, jonka jälkeen koko komeus sai kiiltävän valkoisen värin pintaan. Yksi kerros ei kuitenkaan taida ihan riittää, joten huomiselle lomapäivälle riittää vielä hommia.
Huussin lattia ilkosillaan:

Huussi lattia uusissa vaatteissa:

Ai niin, saihan tuo isäntä vaihdettua lopulta rekisterikilven polttimonkin, mistä katastusmies on jo muutamana vuotena huomauttanut. Vaihto meni pitkän kaavan kautta ja loppupelissä vanhat mustat muoviset valot saivat kyytiä ja tilalle tuli uudet vanhanmalliset kromatut rekisterivalot. Kyllä nyt takana ajavia ketuttaa kun kromi kiiltelee pahasti silmään
. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin.
Kaapiston kasaaminen menikin oikeastaan ilman ongelmia, vaikka ainahan tulee jotain pientä vastaan. Nyt on kuitenkin jääkaappi ja mikro paikoillaan ja sähköt niille vedettynä. Yläkaapin alapuolelta puuttuu ainoastaan työvalo ja yläkoristelista haetaan putiikista huomenissa.
Tänään ohjelmistossa oli laattojen saumaus. Vanha saumalaasti poistettiin ja tilalle vaihdettiin vaalean harmaa töhnä.
Saumaaja työssään:
Suht valmiin näköinen keittiö:
Se keittiöstä. Jatketaan huussiasialla. Huussihan on ollut vailla lattiaa jo vuoden päivät, joten nyt oli korkea aika tehdä asialle korjaus. Ideahan on ollut selvillä pitkän aikaa, mutta toteutus on antanut odottaa työntekijöitä luvattoman kauan. Siispä tänään mars puutavaraliikkeeseen. Mukaan tarttui n. 11m höylättyä mäntylautaa, mitkä naputtelimme lattiaan kiinni nauloilla ja liimalla. Eipähän irtoa pienestä tärinästä
Allekirjoittanut otti penselin kauniiseen käteen ja töpötteli oksakohdat oksalakalla, jonka jälkeen koko komeus sai kiiltävän valkoisen värin pintaan. Yksi kerros ei kuitenkaan taida ihan riittää, joten huomiselle lomapäivälle riittää vielä hommia.
Huussin lattia ilkosillaan:
Huussi lattia uusissa vaatteissa:
Ai niin, saihan tuo isäntä vaihdettua lopulta rekisterikilven polttimonkin, mistä katastusmies on jo muutamana vuotena huomauttanut. Vaihto meni pitkän kaavan kautta ja loppupelissä vanhat mustat muoviset valot saivat kyytiä ja tilalle tuli uudet vanhanmalliset kromatut rekisterivalot. Kyllä nyt takana ajavia ketuttaa kun kromi kiiltelee pahasti silmään
Viimeksi muokannut SisuPussi, 02 Tammi 2009 12:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: SisuPussin uusi elämä
Hyvältä näyttää
Pikkasen syö miestä kun ei pääse itte tekeen autoa
no täytyy lohdutukseksi laitella edes tohon Expressiin vähän noita led-valoja 
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä
Huomasin tuossa selaillessani ettei uusitusta keittiöstä ole kunnon kuvaa, asiahan pitää korjata:

Uusittu keittiö osoittautui onnistuneeksi ratkaisuksi jo ensimmäisellä reissulla. On paljon mukavampi käydä kaupassa kun ei tarvitse etsiä oikean mallisia ja kokoisia ruokapurkkeja ja purnukoita. Ja nyt pöytätilaa on enemmän kun mikro on pois pöydältä. Lamppu tosin pitää vielä asentaa yläkaapiston alle ja kaasulinja vetää uudestaan niin saisi lieden takaisin käyttöön.
Ja ikäänkuin edellinen ikkuna-asennus ei olisi ollut tarpeeksi hankala, niin samaa pitää yrittää uudestaan:

Siinähän niitä olisi kaksin kappalein. Takaosaa jo alusta asti vaivannut pimeys ja ongelma ettei sieltä näe ulos tulee korjaantumaan näillä. Mutta viime kerrasta on sen verran opittu ettei niitä aleta asentamaan ennen tapaamista. Joten syksyllä/talvella on siis lisää ohjelmaa.
Uusittu keittiö osoittautui onnistuneeksi ratkaisuksi jo ensimmäisellä reissulla. On paljon mukavampi käydä kaupassa kun ei tarvitse etsiä oikean mallisia ja kokoisia ruokapurkkeja ja purnukoita. Ja nyt pöytätilaa on enemmän kun mikro on pois pöydältä. Lamppu tosin pitää vielä asentaa yläkaapiston alle ja kaasulinja vetää uudestaan niin saisi lieden takaisin käyttöön.
Ja ikäänkuin edellinen ikkuna-asennus ei olisi ollut tarpeeksi hankala, niin samaa pitää yrittää uudestaan:
Siinähän niitä olisi kaksin kappalein. Takaosaa jo alusta asti vaivannut pimeys ja ongelma ettei sieltä näe ulos tulee korjaantumaan näillä. Mutta viime kerrasta on sen verran opittu ettei niitä aleta asentamaan ennen tapaamista. Joten syksyllä/talvella on siis lisää ohjelmaa.
Viimeksi muokannut SisuPussi, 02 Tammi 2009 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä
Tulipa tästäkin päivästä sitten rakentelupäivä vaikka ei pitänyt
.
Lähdin aamulla siis normaalisti töihin ,mutta kun kahvitauolla alkoi näyttämään ettei töitä liiemmin ole, päätin ottaa "puolipekkasen" ja lähteä kotiin askartelemaan.
Olin siis puoliltapäivin askartelemassa SisuPussin kanssa. Lista tehdyistä töistä:
-Lisävalot saivat niistä puuttuneet tärinäraudat.
-Keskimmäinen kolmesta kennopuhaltimesta toimii nyt kunnolla. Sen letkut olivat liian pitkät ja olivat sellaisella mutkalla ettei kennolla kiertänyt vesi.
-Webaston vesipumppu ei kierrättänyt vettä kunnolla. Epäilyksenä oli että olin kytkenyt sen pyörimään väärään suuntaan. Vaihdoin johdot toisin päin mutta vika vain paheni joten ilmeisesti pumpussa ei vaan riitä teho.
-Kävin ostamassa vaatenaulakon keittiön päädyn ja ulko-oven väliin.
-Harmaita hiuksia aiheuttanut väliverho keittiön päädyn kohdalle on nyt melkein valmis, alareuna pitää vielä ommella ja tehdä kiinnityslenkki. Tästä suuri kiitos äidilleni!
Kaiken kaikkiaan siis erittäin onnistunut päivä. Naamani näyttää samalta kuin tuolla hymiöllä -->
. Kameraa ei tällä kertaa tullut mukaan joten todistusaineistoa saatte odotella...
Lähdin aamulla siis normaalisti töihin ,mutta kun kahvitauolla alkoi näyttämään ettei töitä liiemmin ole, päätin ottaa "puolipekkasen" ja lähteä kotiin askartelemaan.
Olin siis puoliltapäivin askartelemassa SisuPussin kanssa. Lista tehdyistä töistä:
-Lisävalot saivat niistä puuttuneet tärinäraudat.
-Keskimmäinen kolmesta kennopuhaltimesta toimii nyt kunnolla. Sen letkut olivat liian pitkät ja olivat sellaisella mutkalla ettei kennolla kiertänyt vesi.
-Webaston vesipumppu ei kierrättänyt vettä kunnolla. Epäilyksenä oli että olin kytkenyt sen pyörimään väärään suuntaan. Vaihdoin johdot toisin päin mutta vika vain paheni joten ilmeisesti pumpussa ei vaan riitä teho.
-Kävin ostamassa vaatenaulakon keittiön päädyn ja ulko-oven väliin.
-Harmaita hiuksia aiheuttanut väliverho keittiön päädyn kohdalle on nyt melkein valmis, alareuna pitää vielä ommella ja tehdä kiinnityslenkki. Tästä suuri kiitos äidilleni!
Kaiken kaikkiaan siis erittäin onnistunut päivä. Naamani näyttää samalta kuin tuolla hymiöllä -->
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä
Webaston voimanvälitys siipipyörälle tapastuu mangneetin välityksellä. Tämä taasen kerää kaikki rautahiput jotka ovat jähdytyjärjestelmässäSisuPussi kirjoitti: -Webaston vesipumppu ei kierrättänyt vettä kunnolla. Epäilyksenä oli että olin kytkenyt sen pyörimään väärään suuntaan. Vaihdoin johdot toisin päin mutta vika vain paheni joten ilmeisesti pumpussa ei vaan riitä teho.
...
- Liitteet
-
- products_heaters_thermo90s_campaign2003_art_252x173.jpg (11.27 KiB) Katsottu 31822 kertaa
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä
Tuo pumppu on uusittu viime talvena ,mutta tuli ostettua ilmeisesti liian pienitehoinen. Tehoa tuolla on 104W. Täytyy tarkistaa vanhan pumpun teho, jos löydän sen vielä romulavalta.KajNyy1 kirjoitti:
Webaston voimanvälitys siipipyörälle tapastuu mangneetin välityksellä. Tämä taasen kerää kaikki rautahiput jotka ovat jähdytyjärjestelmässä.
Avaa neljä ruuvia jotka pitävät vesipesän kasassa ja pura pumppu poista töhkä megneetin pinnalta niin että pumppu pääsee taasen pyörimään.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
- Mimyy
- Rattiamiraali
- Viestit: 309
- Liittynyt: 27 Touko 2007 21:28
- Truck: Volvo B9M /Kiitokori
- Location: Lohja
- Member id: 047
Re: SisuPussin uusi elämä
Kyllä 104w webastonpumppu on riittävän tehokas 30kw lämmittimellä.Tarkista että tarpeelliset ventiilit on auki eikä järjestelmässä ole ilmaa.Pumppu ei ole magneettivetoinen , vaan ihan akselivälitteinen.
Pohjantähti
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä
Hyvä tietää että pumpun tehon pitäisi riittää. Piti eilen etsiä tuo vanha pumppu tallilla käydessäni mutta muisti teki tempun ja unohti koko asianMimyy kirjoitti:Kyllä 104w webastonpumppu on riittävän tehokas 30kw lämmittimellä.Tarkista että tarpeelliset ventiilit on auki eikä järjestelmässä ole ilmaa.Pumppu ei ole magneettivetoinen , vaan ihan akselivälitteinen.
Vesipumpun tulo ja lähtöpuolella on hanat jotka suljin kun vaihdoin pumpun. Muihin hanoihin ei ole koskettu. Nyt molemmat ovat auki ja verkkoakin olen yrittänyt ilmata useampaan kertaan. Webaston käyttö tosiaan nostaa vedet jäähdyttäjän korkista moottorilämpömittarin näyttäessä vasta n.50 astetta.
Kun vesi on noussut korkista niin moottorin käynnistyksellä veden saa kunnolla kiertämään ja Webastoa voi taas käyttää hetken. Jonkin verran vesi kuitenkin kiertää koska autossa sisällä vesiputket lämpiävät.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: SisuPussin uusi elämä
Tarkistapa onko siinä webaston läheisyydessä putkessa sellaista mötikkää, jonka sisällä voisi olla jäähdytysveden suodatin
Tällainen suodatin teetti töitä naapurin autossa monta viikkoa ennenkuin se löytyi, putsattiin se ja jopa rupesi vesi kiertämään.
Tulevaisuus on sähköinen
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä
Valoa elämään. Maanantaina otettiin ensimmäinen askel eteenpäin takaikkunoihin oman viihtyvyyden ja uteliaisuuden tyydyttämiseksi
. Lähtökohtana olivat ankean harmaat sivuseinät, mitkä ovat häirinneet alusta lähtien. Oli todella ärsyttävää istua takana kun ei nähnyt oikein mitään, sama ongelmahan oli aikanaan edessäkin. Ensi kesänä voikin pällistellä rauhassa naapureiden tekemisiä
.
Lähtökohdat:


Tästä se lähtee:


Ensimmäisen päivän tuloksena oli karkeat aukot seiniin, että nähtiin mitä ne olivat syöneet sisälleen. Löydökset olivat täysin samanlaiset kuin mitä oli edessäkin eli muovitettua paperia kosteussulkuna ja lasivillaa lämpöeristeenä. Samalla tehtiin vanerista ikkuna-aukkoa vastaava malli helpottamaan sahausviivojen piirtämistä.
Tämän päivän tulosta:


Reikien sahailua jatkettiin tänään, jotta saatiin niistä oikean kokoiset ja malliset. Sapluuna helpotti hommaa huomattavasti..vaikka lopputulos nähdään vasta ikkunaa asennettaessa. Sitä ei muuten tehdä enää ikinä itse - opittiin kantapään kautta
!
Sisäpuoli on nyt valmis reikien puolesta ja huomenna isäntä saa käydä kyselemässä ikkunan asennusta. Ulkopellit rei´itetään vasta kun aika on varattu eli toivottavasti suht lämpöisten ilmojen aikana.
Lähtökohdat:
Tästä se lähtee:
Ensimmäisen päivän tuloksena oli karkeat aukot seiniin, että nähtiin mitä ne olivat syöneet sisälleen. Löydökset olivat täysin samanlaiset kuin mitä oli edessäkin eli muovitettua paperia kosteussulkuna ja lasivillaa lämpöeristeenä. Samalla tehtiin vanerista ikkuna-aukkoa vastaava malli helpottamaan sahausviivojen piirtämistä.
Tämän päivän tulosta:
Reikien sahailua jatkettiin tänään, jotta saatiin niistä oikean kokoiset ja malliset. Sapluuna helpotti hommaa huomattavasti..vaikka lopputulos nähdään vasta ikkunaa asennettaessa. Sitä ei muuten tehdä enää ikinä itse - opittiin kantapään kautta
Sisäpuoli on nyt valmis reikien puolesta ja huomenna isäntä saa käydä kyselemässä ikkunan asennusta. Ulkopellit rei´itetään vasta kun aika on varattu eli toivottavasti suht lämpöisten ilmojen aikana.
Viimeksi muokannut SisuPussi, 02 Tammi 2009 12:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä
Unohtui sitten laittaa kuvat tämänhetkisestä tilanteesta tuohon edelliseen viestiin.


Tässä siis tilanne tällä hetkellä. Ikkuna-asentajaa yritin tavoittaa perjantaina, mutta heikoin tuloksin. Mutta neliöputkea sain sentään ostettua tuohon ikkunan takareunaan.
Tässä siis tilanne tällä hetkellä. Ikkuna-asentajaa yritin tavoittaa perjantaina, mutta heikoin tuloksin. Mutta neliöputkea sain sentään ostettua tuohon ikkunan takareunaan.
Viimeksi muokannut SisuPussi, 02 Tammi 2009 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä
Pelätty ikkuna-asennus on nyt takana ja lasit onnellisesti paikallaan.
Homma aloitettiin lauantaina ulkopeltien sahaamisella. Mallivanerista oli suuri apu ja sen avulla piirsimme sahausviivat ulkopeltiin, sitten vain pistosaha laulamaan ja reikää seinään.
Sahaamisen jälkeen ohjelmassa oli ikkunan takareunaan pystytolpan hitsaus. Lopuksi pellit vielä niitattiin pop-niiteillä pystytolppiin kiinni ja maalattiin ruosteenestomaalilla. Helpommin kirjoitettu kuin tehty
, koko operaation meni lauantaina 12 tuntia ja sunnuntainakin vielä pari tuntia.
Tänään aamulla veimmekin SisuPussin lasiliikkeeseen lasien asennukseen ja noudimme sen iltapäivällä. Ikkunat olivat asentuneet ilman ongelmia, jos ei kylmää ilmaa sellaiseksi lasketa.
Kuvia laittelemme jossain vaiheessa..
Homma aloitettiin lauantaina ulkopeltien sahaamisella. Mallivanerista oli suuri apu ja sen avulla piirsimme sahausviivat ulkopeltiin, sitten vain pistosaha laulamaan ja reikää seinään.
Sahaamisen jälkeen ohjelmassa oli ikkunan takareunaan pystytolpan hitsaus. Lopuksi pellit vielä niitattiin pop-niiteillä pystytolppiin kiinni ja maalattiin ruosteenestomaalilla. Helpommin kirjoitettu kuin tehty
Tänään aamulla veimmekin SisuPussin lasiliikkeeseen lasien asennukseen ja noudimme sen iltapäivällä. Ikkunat olivat asentuneet ilman ongelmia, jos ei kylmää ilmaa sellaiseksi lasketa.
Kuvia laittelemme jossain vaiheessa..
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.