Olivatten entiset omistajat napannu takapään auki ja poistaneet rautaisen apurungon joka kannattelee korin takapäätä. Hitsailin apurungon takaisin ja se jäi taka-akselin päälle eikä vienyt tilaa saunasta. Muuten en suuremmin huolta kantanut rakenteista, ja kun kori ei ole itsekantava niin pysyy kasassa kyllä. takaistuinrakenteesta ei ole tietoakaan millainen se on alunperin ollu koska se oli myös poistettu kun auton ostin. Sen tehtävänä rakenteessa kuvittelisin olevan korin sivusuuntaisen pullistelun estäminen mutta se hoituu kyllä vankalla väliseinälläkin ja onhan lattia kiinni seinästä seinään. Oven tekemisessä huolehdittiin karmien vahvuudesta. Lopputulos on vankka eikä kellään pitäs olla sanomista rakenteista. Runkopalkit kannattelee koria ja korin kuormat tulee rakentelun painosta, matkustajista ja matkatavarasta. Talvella satelee katolle lunta.
On ne rahtiperäbussitkin aika tyhjiä peräosasta, saati autotallimallit jossa takaseinä aukeaa..
napannu takapään auki ja poistaneet rautaisen apurungon joka kannattelee korin takapäätä. Hitsailin apurungon takaisin ja se jäi taka-akselin päälle eikä vienyt tilaa saunasta.
Mikä se apurunko on? Minulla on takapään alla sellaiset palkit jotka menevät runkoon kiinni taka-akselin takana, onko se ne? Voisin ottaa kuvan mun tavaratilasta penkkien alla, siellä lukeekin "Tämän tilan kuormauskapasiteetti 700kg", tai jotain sinne päin, ainakin toi 700kg pitää paikkaansa.
Nytkin lattia on korotettu siellä auton takana (matkustamon puolella), eli keskikäytävän syvennys on poistettu jotta alalootaan tulisi lisää tilaa, kun rahtiahan näissä on ajettu.
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.
Tarkoitin sitä ristikkoa joka kiinnittyy varsinaisten runkopalkkien päähän palkkien päälle, menee auton poikkisuunnassa sivuseiniin kiinni ja on pulttaamalla kiinnitetty seinän alumiinirankaan. Eli poikittainen apurunko, ei tavaratilan pohjapalkisto. Ja se on taka-akselin kohdalla n. 50cm taka-akselin takapuolella.
only4pro kirjoitti:"Tämän tilan kuormauskapasiteetti 700kg", tai jotain sinne päin, ainakin toi 700kg pitää paikkaansa.
Tuo kyltissä lukeva paino on yleensä laskennallinen kuormatilan kantavuus. Joka on vaan jaettu käytössä oleviin tavaratiloihin. Jotensakin kaavalla kokonaispaino-matkustajien paino = tavaratilojen kantavuus, oliko 75kg per matkustaja tjsp
Mulla ei oo muuta kylttitietoa kuin vanhassa katsastustodistuksessa lukee "tässä autossa saa kuljettaa 57 matkustajaa ja 800kg tavaraa" joka tekee ---->
57 x 75 = 4275kg + 800kg = 5075kg ja kokonaispainon ollessa 15800kg josta pois omapaino 10500kg, jää 5300kg kantavuutta.
Jos tämä muutettas nykytilanteeseen tulee 5300kg - (17 X 75) 1275kg = 4025kg joka sitten on käytössä rakenteluun ja matkatavaraan. Eli varaa on mukavasti painojen puolesta käytössä. ja omapaino saattaa vielä aluksi laihtua kun penkit heivataan pihalle.
Lahti32 kirjoitti:Tarkoitin sitä ristikkoa joka kiinnittyy varsinaisten runkopalkkien päähän palkkien päälle, menee auton poikkisuunnassa sivuseiniin kiinni ja on pulttaamalla kiinnitetty seinän alumiinirankaan. Eli poikittainen apurunko, ei tavaratilan pohjapalkisto. Ja se on taka-akselin kohdalla n. 50cm taka-akselin takapuolella.
Vielä tyhmä kysymys: Onko tämä tuki siellä alla? Ainakaan tavaratilassa ei näy mitää ekstraa...
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.
joo alla on, lattian ja runkopalkkien välissä tavaratilan etuseinän etupuolella. Mun autossa on tankinkorkin reikä josta se näkyy vaikka tankki ei siellä enää olekaan
Hei
Tämä kiuas on tuoteuutuustarpeena noussut aina silloin tällöin esiin.
Periaatteessa poltintekniikkamme ympärille voisi rakentaa monia eri
sovelluksia. Uusien tuotteiden kehittämispäätökset sisältävät hyvin
monenlaisia näkökulmia alkaen potentiaalisten tuote/asiakasalueiden
priorisoinneista, riski-tuotto-analyyseistä ym. ym. Tällä hetkellä
suunnitelmissamme ei ole kiuasversion rakentamista.
Kiitos palautteestanne ja hyvää talven jatkoa.
Samuli Hellemaa
Managing Director
Wallas-Marin Oy
Kärrykatu 4
FIN-20780 Kaarina
FINLAND
Mob. +358-40-584 2202
Fax. +358-2-4120 510
www.wallas.com
EDIT:
Ei kestänyt kauan, taisin kysellä tätä about kuukausi sitten...
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.
Olenko seonnut vai enkö osaa?? kun yritän etsiä saunakeskustelua jossa lahti32 kertoo sauna projektin edistymistä??(ilmeisesti juuri nyt olette saunomassa keskisuomessa...). Lähinnä kiinnostaa se että miten toimii kiukaasta lämmönvaihtimella toteutettu systeemi ja minkä kokoinen on "varaaja" ...mikä on ollut kovin pakkaslukema jossa on vielä riittänyt lämpö koko yöksi?...
jotain kuviakin oli mutta en vaan löydä niitä mistään
Jailbird kirjoitti:Olenko seonnut vai enkö osaa?? kun yritän etsiä saunakeskustelua jossa lahti32 kertoo sauna projektin edistymistä??(ilmeisesti juuri nyt olette saunomassa keskisuomessa...). Lähinnä kiinnostaa se että miten toimii kiukaasta lämmönvaihtimella toteutettu systeemi ja minkä kokoinen on "varaaja" ...mikä on ollut kovin pakkaslukema jossa on vielä riittänyt lämpö koko yöksi?...
jotain kuviakin oli mutta en vaan löydä niitä mistään
Se ajatus kiukaalla lämmittämisestä on kesken. Suojaseinään kiinnitetyt patterit eivät lämpene juuri yhtään enkä sitten edes kytkenyt niitä verkostoon. Ehdottomasti pitää laittaa putket kiukaan vaipan sisään jotta lämpö siirtyisi mutta ongelma tulee kun sitä on sitten pakko aina käyttää kesää talvea. Nyt en ole sitä sen kummemmin jatkojalostanut mutta mielessä on ollut. Patterit kuitenkin taitaa lähteä pois.
Nyt olis asiaa jos lahti32 olihan se numero oikein sallii niin tämä ehdottomasi linkitettävä Wiki:n sisustusratkaisut ja siellä osio saunan rakentaminen kulkuriin tarkoitan tietysti tätä kuvasarjaa. En osaa itse tämmöistä tehdä. muuta esim. minun takatukivarsien uusinta projekti voisi samoin olla siellä "korjaukset kotikonstein" osiossa tai mikä sen nimi siellä oli (Wiki).
Joo koitetaan laittaa kunhan saan nettiaikaa vaimolta sen verran että onnistuu, aloittelin sinne jo Volvon laturin siirtoa siihen osastoon kotikorjauksia
Sieltähän ne kuvat löyty(helposti) ja se keskustelu mitä kaipasin olikin ne textit kuvien ohessa ... tais olla taas kerran niitä meikäläisen perjantai illan "viisaita ajatuksia/kirjoituksia"!
No pääasia että projekti elää ja voi hyvin, mielenkiinnolla seurataan... ja suunnitellaan omaa seuraavaa projektia....