Retki oli jopa harmittavan tapahtumaköyhä. huoltoauto oli ladattu työkaluilla ja miehet roadkill asenteella, mutta ei... ei sitten minkäänlaista nikottelua ilmennyt reitillä. Bussineitsyyshän tuossa samalla meni ja mokoma lotjake tuntui pikkuisen pitkän oloiselta jopa Ramin jälkeen.
Tiedossa oli, että akut tästä on ihan loppu joten ei tohdittu sammuttaa koko matkalla. Hyvä niin, kotiin päästyä piti kokeilla. Jaksoi pyöräyttää ehkä puoli kierrosta

Edellinen omistaja kertoi vaihtaneensa muutaman vuoden sisään 4 akkua ja 2 on vanhoja. Tänään sitten nypättiin kaikki 6 akkua pihalle ja lataukseen.
Kaapelit ja kengät vaativat hivenen rakkautta ja substraalia. Hetken siinä ihmettelin kytkentöjä ja hupiakkujen erotukseen tarkoitettua päävirtakytkintä. Meinasin jo heittää yleismittarin romukoppaan, kun käsittämättömiä lukemia tuli oli kytkin missä asennossa vaan ja jopa + ja - mittarin mukaan oikosessa. Ihmettelin että jo nyt on ihme vehje koko keksintö, eikä ihmetystä vähentänyt se että huomasin bussin valojen olevan päällä

Eikun bussin alle selälleen kaapeleita seuraamaan ja sinnehän ne laatikkoon menee kaapelit. Takas sisälle kaivelemaan, niin viimein löytyi vielä 2 akkua lisää. ne irroittamalla sammui jo viimeinenkin tuikku.
Yhteensä 1400Ah, onks se paljon vai vähän?
Akkujen latautumisen seuraaminen alkoi kyllästyttämään, niin aloitettiin purkamaan joskus kesken jäänyttä ja nyt jo seitin ohuesti kostealta tuoksahtavaa makuuosastoa. Ei isoja yllätyksiä vielä, paitsi ne kolme muumioitunutta talitinttiä kerros sängyn alapunkan patjan alta.
Samaisen punkan alla piileskelee joku kohtuullisen tekninen laitteisto. Ensivilkaisulla näyttäisi kotitekoiselta lämminvesivarsalta, tutkitaan huomena lisää!
Suunnitelmat tämän suhteen on koittaa pikkuisen siistiä ulkoasua ja restauroida sisustan olemusta ajatuksella "aikakautta kunnioittaen", kuitenkin turhia hifistelemättä.
plussat: ristus toi alkuperäinen kello on hieno
miinukset: talitintti haisee pahalle, muumioituneenkin...