Korityöt Virossa
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Korityöt Virossa
Onkos kokemusta korin metallitöistä ja maalauksesta naapurin puolella? Itsellä kun ei ole ko. töihin kykyjä eikä tuttujakaan, jotka voisivat tehdä isompia töitä. Bussifirmathan siellä käyttävät autojaan korjattavana melko paljonkin. Tälläinen harrastelija on kuitenkin vähän heikoilla neuvottelutilanteessa, kun yhtä autoa haluaa retusoitavan. Mulla on nyt neuvettelukosketus yhteen firmaan siellä, joka on tehnyt paljon töitä suomalaisliikennöitsijöille. Jos siitä jotain poikii, niin kertoilen sitten. Autoni on Scania 112 Delta vm-88, eli mustaa rautaa korin rakenteet, tietää paljon uusittavaa peltien sisältäkin...
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Kävin itse katsomassa paikanpäällä ison firman toimintoja kolmessa eri toimipisteessä. Kyllä on vakuuttavaa jälkeä, ja hinta on työtunnit huomioon ottaen hyvä, eli alhaiset tuntipalkat tekevät tuollaisista miestyötunteja vievistä töistä "edullisia".No joo kakskerros-Setra vm-84 vaatii kuusi viikkoa töitä, maksaa 25000 euroa, mutta oli kyllä varsinainen raato.Eli tälläinen oli työn alla suomalaiselle aikaisemminkin tällä foorumilla mainitulle Coach Service Finladille.Oman Superstarin korjaus on harkinnassa, voihan sitten takaisin tullessa tuoda ruuman(12kuutiota) täynnä juotavaa synttäreitä varten....
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4282
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Mitä työvaiheita tuo 15000e pitää sisällään? Maalausta, peltien vaihtoa, korin tukirakenteiden korjausta? Ainakin yksin tehtynä maalaushomma on mittava, tunteja tulee ihan älyttömästi jos yrittää kohtuullista lopputulosta. Suomessahan tuo työ on nykyään niin kallista ja äijät aika laiskoja (itseni mukaanlukien) 

Tulevaisuus on sähköinen
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
.Lahti32 kirjoitti:Mitä työvaiheita tuo 15000e pitää sisällään? Maalausta, peltien vaihtoa, korin tukirakenteiden korjausta? Ainakin yksin tehtynä maalaushomma on mittava, tunteja tulee ihan älyttömästi jos yrittää kohtuullista lopputulosta. Suomessahan tuo työ on nykyään niin kallista ja äijät aika laiskoja (itseni mukaanlukien)
Kaikki nuo työt, jotka luettelit. Maalausjälki näytti todella hyvin pohjustetulta, tasoitetulta ja sileältä. Ei ollut appelsiinipintaa! Verstaalla töissä noin 15 miestä, autoja oli työn alla neljä. Yhdessä oikaistiin kylkeä kaadon jäljiltä, toisessa korjattiin korin ruostevaurioita, kolmas oli hionnan alla aalausta varten. Ja viimeisenä maalattu auto "koottavana", eli kiinnitettiin erikseen maalattuja osia takaisin. Autoa kohden siis noin kolme-nejä miestä töissä. Korin kunnostus neljä vkoa, maalaus viikko, yht. viisi viikkoa=3000€/vko=600/päivä=150/mies=20/työtunti. Tämä hinta siis sisältää myös tarvikkeet, mm. DuPontin maalit!
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Korien kunnosta yleisestikin, eli paljonkos olette joutuneet hitsailemaan? Lahden korit ovat alumiinia, mutta ovatko kokonaan? Vanhat Deltat ja Wiimat ruostuvaa rautaa. Esim. oma Starini vm -88 ei ole rosteria nähnytkään. Uudemmissa on asteittain siirrytty ruostumattomaan kehikkoon. Mutta vasta vm. 93 tai niiltä paikkeilta eteenpäin ovat "kokonaan" ruostumatonta. Mites nuo Vähämaat? Itsellä on vieläkin vakaa tarkoitus viedä auto Viroon laitettavaksi. Kertoilen sitten lisää.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4282
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Kyllä ainakin Lahti 32 on kokonaan alumiinia seinärakenteita myöten. Rautaa (myöskin ruostuvaa) on Volvon alusta ja apurunkohäkkyrät johon kori on kiinnitetty. Keulassa on muutamia sisäverhouspeltejä muovipinnotetusta pellistä lähinnä porrasaukossa jotka on tarkoitus uusia / korvata jollain muulla materiaalilla vielä kevään aikana.
Paljolta säästyy alumiinikorin omistaja. Hitsaushommia on ollut vain takimmassa vetoraksin palkissa joka on ilmeisesti koskenut maata useinkin kun on noustu jyrkkään mäkeen. muualta ei ole hitsailtu, saa nyt nähdä kun käytän kohta taas katsastuksella...
Paljolta säästyy alumiinikorin omistaja. Hitsaushommia on ollut vain takimmassa vetoraksin palkissa joka on ilmeisesti koskenut maata useinkin kun on noustu jyrkkään mäkeen. muualta ei ole hitsailtu, saa nyt nähdä kun käytän kohta taas katsastuksella...
Tulevaisuus on sähköinen
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Vähämaat on peltiä ja apurungoissa taitaa jo olla työkäytöstä poistetuissa korjaamista. Uudemissa on keula ja perä lasikuitua. Näissä vanhoissa vain lokarit. Oma vaatii jo apurungon remppaamista isosti kesällä. Tosin vaihtokin jo siintää silmissä...Pilotti kirjoitti:Korien kunnosta yleisestikin, eli paljonkos olette joutuneet hitsailemaan? Lahden korit ovat alumiinia, mutta ovatko kokonaan? Vanhat Deltat ja Wiimat ruostuvaa rautaa. Esim. oma Starini vm -88 ei ole rosteria nähnytkään. Uudemmissa on asteittain siirrytty ruostumattomaan kehikkoon. Mutta vasta vm. 93 tai niiltä paikkeilta eteenpäin ovat "kokonaan" ruostumatonta. Mites nuo Vähämaat? Itsellä on vieläkin vakaa tarkoitus viedä auto Viroon laitettavaksi. Kertoilen sitten lisää.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 163
- Liittynyt: 31 Heinä 2007 13:49
- Truck: Scania 80 vm.1975
- Location: kauhava
- Paikkakunta: Kauhava
- Viesti:
Re: Korityöt Virossa
Onko viimeaikojen maalauskokemuksia virosta? Onko hinnat nousseet?Pitäis maalata oma-auto ja ei huvittais tehdä itse yhtään mitään
Nuorempana tuli hiottua ja maalattua pari autoa, mutta enää ei huvita
