Joo, positiivisesti mäkin ajattelin tämän ottaa. Tilasin nyt uuden Febi Bilstein öljypumpun Ebaysta hintaan 241€.
Jos vielä öljynpaineongelmat jatkuvat, niin myönnyn sitten mittaamaan paineen erillisellä mittarilla. Sen jälkeen on enää oikeastaan nokka-akselin laakerit josta paine voi karata. Näihin vissiin pystyi vaihtamaan laakeripinnat nokkaan?
Teemun Scania Irizar PB v.2004
- Pussikuski
- Rattiamiraali
- Viestit: 299
- Liittynyt: 19 Marras 2019 13:18
- Truck: Sca K124 Irizar PB
- Location: Mäntsälä
Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004
Sisusta mitattiin öljynpaineita joskus jollain puuilosta tai vastaavasta putkasta ostetulla 5e mekaanisella muovimittarilla, siinä kun oli sama kierre kuin öp anturissa.
Pidemmänpäälle se ei tietenkään kestä, mutta tuo minuutin kokeilu toimi hyvin, ja vaikkei tuollainen nyt välttämättä kaikkein tarkin laite ole, niin helposti sillä saatiin todettua että anturi oli sökö, eikä öljynpaine karussa.
Pidemmänpäälle se ei tietenkään kestä, mutta tuo minuutin kokeilu toimi hyvin, ja vaikkei tuollainen nyt välttämättä kaikkein tarkin laite ole, niin helposti sillä saatiin todettua että anturi oli sökö, eikä öljynpaine karussa.
- Pussikuski
- Rattiamiraali
- Viestit: 299
- Liittynyt: 19 Marras 2019 13:18
- Truck: Sca K124 Irizar PB
- Location: Mäntsälä
Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004
Uutta öljypumppua Saksasta odotellessa, aloin korjaamaan taka”puskuria”. Se on monesta kohtaa halki, ja onpa se vielä kokonaan poikki oikeasta kulmasta. Lasikuitua sisäpuolelle, kittausta ja maalaus. Vähän täytyy miettiä miten tuo katkennut osuus kiinnitetään ennen kuiduttamista. Reikäpntaa ja ruuveja, ja hartsin kovetuttua ruuvit ja pannat pois?
Täytyy myös varmaan ruuvata ja liimata pätkä alumiiniprofiilia alalippaan. Siinä on ilmeisesti ollut sikamassalla kiinni joku tanko joka on pudonnut jossain vaiheessa tielle. Koko puskurin kuorihan on liimattu teräskoteloon samaisella massalla. En taida jaksaa sitä irroitella ja liimata uudelleen….
Täytyy myös varmaan ruuvata ja liimata pätkä alumiiniprofiilia alalippaan. Siinä on ilmeisesti ollut sikamassalla kiinni joku tanko joka on pudonnut jossain vaiheessa tielle. Koko puskurin kuorihan on liimattu teräskoteloon samaisella massalla. En taida jaksaa sitä irroitella ja liimata uudelleen….
- Liitteet
-
- 3C7C8885-890E-444F-9C7D-70080072E512.jpeg (118.78 KiB) Katsottu 2152 kertaa