Tämmöinen projekti tuli noin vuosi sitten hommattua, kun löytyi omalta kylältä ja tuntui jopa edulliselta. Nyt on liiat penkit saatu purettua. Etujarrut ja tuulettimen nivelakseli alkaa olla rempattu. Tarkoitus olisi käyttää laitos minimi varusteilla leimalla, hiukan ajella ja sen jälkeen jatkaa rakentamista. Tämähän on linja-autojen Corvette: Lasikuitu kori, tasainen painojakauma ja seksikäs muotoilu
Den Oudsten
- 
				Jylpynkumi1
 - Kippari
 - Viestit: 58
 - Liittynyt: 29 Elo 2010 12:18
 - Truck: Volvo b10m Den oudst
 - Location: Iitti
 
Den Oudsten
Moi!
Tämmöinen projekti tuli noin vuosi sitten hommattua, kun löytyi omalta kylältä ja tuntui jopa edulliselta. Nyt on liiat penkit saatu purettua. Etujarrut ja tuulettimen nivelakseli alkaa olla rempattu. Tarkoitus olisi käyttää laitos minimi varusteilla leimalla, hiukan ajella ja sen jälkeen jatkaa rakentamista. Tämähän on linja-autojen Corvette: Lasikuitu kori, tasainen painojakauma ja seksikäs muotoilu
   
			
							
			
													Tämmöinen projekti tuli noin vuosi sitten hommattua, kun löytyi omalta kylältä ja tuntui jopa edulliselta. Nyt on liiat penkit saatu purettua. Etujarrut ja tuulettimen nivelakseli alkaa olla rempattu. Tarkoitus olisi käyttää laitos minimi varusteilla leimalla, hiukan ajella ja sen jälkeen jatkaa rakentamista. Tämähän on linja-autojen Corvette: Lasikuitu kori, tasainen painojakauma ja seksikäs muotoilu
					Viimeksi muokannut Jylpynkumi1, 15 Heinä 2012 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
									
			
									
						- neppi
 - Vapaaherra
 - Viestit: 3097
 - Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
 - Truck: Hino Blue Ribbon -91
 - Location: Tauranga, NZ
 
Re: Den Oudsten
Hyvä hyvä! Oot saanu homman hyppää eteenpäin! Täytyy tulla jokupäivä pyörähtää pihassa. 
Taavik aka Neppi
			
			
									
									
						Taavik aka Neppi
- 
				Jylpynkumi1
 - Kippari
 - Viestit: 58
 - Liittynyt: 29 Elo 2010 12:18
 - Truck: Volvo b10m Den oudst
 - Location: Iitti
 
Re: Den Oudsten
Tervetuloa ihmettelemään tekemisen paljoutta!
			
			
									
									
						- j0ri
 - Rattiamiraali
 - Viestit: 491
 - Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
 - Truck: K112-Lahti 450 Eagle
 - Location: Savonlinna
 
Re: Den Oudsten
Joo, mä repesin kun ensin luin tuosta muotoilusta ja sitten näin ton etupään  
 No, ei siis pahalla, kaikki muotoilut ovat vain päätyneet tuohon tuulilasiin  
  Mut oikeesti, näyttää erittäin hyvälle aihiolle rakenteluun. Suorat seinät ja kunnolla korkeutta sisätiloissa! Mitäs oli mielessä?
			
			
									
									Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
						-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Re: Den Oudsten
menevän näköinen laite 
  itsekin katselin saman mallista bussia pari vuotta sitten. luulin että olis ollu alumiinista?  tsemppiä rakenteluun.
			
			
									
									Scania K112 CLB AA/6000  kutter deca 320 -87
						- Bussiton
 - Vapaaherra
 - Viestit: 2400
 - Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
 - Location: Jokela
 - Member id: 015
 - Paikkakunta: Jokela
 
Re: Den Oudsten
Kovasti tsemppiä rakenteluun, suorat seinät helpottaa kummasti hommaa 
			
			
									
									Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
						- 
				Jylpynkumi1
 - Kippari
 - Viestit: 58
 - Liittynyt: 29 Elo 2010 12:18
 - Truck: Volvo b10m Den oudst
 - Location: Iitti
 
Re: Den Oudsten
Tosiaan unohdin mainita, että asuntoauto tuosta olisi tarkoitus tehdä. Minulle, emännälle ja neljälle ipanalle pitäis löytyä tilat. Kyllä se lasikuitua on paitsi luukut ja ovet alumiinia. Runko kehikko tavallista mustaa rautaa. Huono puoli on tavaratilan puute. Suunnittelin tehdä tavaratilan perään. Samaan tyyliin kuin "kaupan" asunto-autoissa on. Kiitos kannustuksesta!
			
			
									
									
						- 
				Jylpynkumi1
 - Kippari
 - Viestit: 58
 - Liittynyt: 29 Elo 2010 12:18
 - Truck: Volvo b10m Den oudst
 - Location: Iitti
 
Re: Den Oudsten
Nyt on bussi muuttunut kuorma-autoksi. Kävin juuri ruuvaamassa kilvet paikalleen 
  Väliseinän joutui rakentamaan ja kuormansidonta paikkoja. Seinää tehdessä huomasin, ettei ne seinät ole ihan suorat vaikka siltä näyttävätkin. Nyt voi tosi rakentelu alkaa. Olisipa talli.
			
			
									
									
						- Reddewil
 - Vapaaherra
 - Viestit: 4446
 - Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
 - Truck: Tukato & FM
 - Location: Pori
 - Member id: 037
 
Re: Den Oudsten
Komia korvette on!
Jaa vai kuorkki siitä tuli, eikö siinä oo isot verot? Joo ei ne suorat seinät taija ikinä täysin suoria olla, deltalaisenki suora osuus on pari senttiä mutkalla, varmaan sen pellin suorana pysymisen takia.
Katollehan mahtuu tavaraa enempi ku lieveluukkujen taakse turistimalliin =) Onko tuo automaagi ja millasella perällä, meinaan vaan maantienopauksia, miten laulaa kone?
			
			
									
									Jaa vai kuorkki siitä tuli, eikö siinä oo isot verot? Joo ei ne suorat seinät taija ikinä täysin suoria olla, deltalaisenki suora osuus on pari senttiä mutkalla, varmaan sen pellin suorana pysymisen takia.
Katollehan mahtuu tavaraa enempi ku lieveluukkujen taakse turistimalliin =) Onko tuo automaagi ja millasella perällä, meinaan vaan maantienopauksia, miten laulaa kone?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
						- B9M
 - Kansleri
 - Viestit: 1487
 - Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
 - Truck: Volvo FH12 380 XL
 - Location: Kokkola
 - Member id: 048
 - Paikkakunta: Kokkola
 
Re: Den Oudsten
Olisko kannattanut yrittää heti matkailuautoksi.Jylpynkumi1 kirjoitti:Nyt on bussi muuttunut kuorma-autoksi.
#048
						- 
				Jylpynkumi1
 - Kippari
 - Viestit: 58
 - Liittynyt: 29 Elo 2010 12:18
 - Truck: Volvo b10m Den oudst
 - Location: Iitti
 
Re: Den Oudsten
Automaatti on ja tiuha perävälitys. Kone suorastaan ujeltaa maantiellä. On siitä jotain etujakin: "Räjähtävän" kiihtyvyyden lisäksi ei tarvitse nopeuden rajoitinta!  Perävälitys on joskus vaihtolistalla. Onko niissä vakuutusmaksuissa kuinka suuri ero. Entäs verotuksesa? Onko kuorma-autoudesta mitään etua? Harkitsin myös henkilö-autoksi, mutta olisivat vaatineet turvavyöt ja ohjauslukon. Katsuri kertoi, että suunnittelevat trafilla tiukennuksia matkailu-auto vaatimuksiin. Koskee lähinnä pikku-busseja joilla koitetaan päästä pienemmällä verolla. Muutos tulee tietenkin Suomi tyyliin takautuvasti 
			
			
									
									
						- Reddewil
 - Vapaaherra
 - Viestit: 4446
 - Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
 - Truck: Tukato & FM
 - Location: Pori
 - Member id: 037
 
Re: Den Oudsten
No jopas on ollu osaava inssi, ei sitten vetoluistonrajotinta, ajonestoo ja absiaki ollu vailla? Lampunpesimet ja valojen korkeudensäätöhän tietennii pitää olla. 
M1 henkilöauto, matkailuajoneuvo on se miksi me näitä ollaan tehty, kuten tuo munkin Volvo. Toki vuosimalli vaikuttaa mutta ei kai tuo Den oudst niin uuis ole?
			
			
									
									M1 henkilöauto, matkailuajoneuvo on se miksi me näitä ollaan tehty, kuten tuo munkin Volvo. Toki vuosimalli vaikuttaa mutta ei kai tuo Den oudst niin uuis ole?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
						- 
				Jylpynkumi1
 - Kippari
 - Viestit: 58
 - Liittynyt: 29 Elo 2010 12:18
 - Truck: Volvo b10m Den oudst
 - Location: Iitti
 
Re: Den Oudsten
Ehkäpä minunkin pitää vielä joskus muuttaa henkilö-autoksi, jos se kerran on ainoa oikea. Vuosimalli on 1990. Voi olla että, jollain toisella konttorilla olis päässyt helpommalla. Väliseinää en kylläkään pidä kovin pahana. Se tuntuu jopa jotenkin kodikkaalta.
			
			
									
									
						Re: Den Oudsten
Ei kuulu ohjauslukko vaadittaviin, vaikka välillä sekoilevat konttoreilla jotakin, 1968 eteenpäin pikkuhenkilöautoissa, mutta vielä ei oo yhtään bussim1 tullu vastaan missä olis rattilukko ollu, ei oo wiimassakaan.Jylpynkumi1 kirjoitti:Ehkäpä minunkin pitää vielä joskus muuttaa henkilö-autoksi, jos se kerran on ainoa oikea. Vuosimalli on 1990. Voi olla että, jollain toisella konttorilla olis päässyt helpommalla. Väliseinää en kylläkään pidä kovin pahana. Se tuntuu jopa jotenkin kodikkaalta.
Automaattihan on kätevä, ei tarvii turhaa kompastella vaihdeseipääseen.Jylpynkumi1 kirjoitti:Automaatti on ja tiuha perävälitys. Kone suorastaan ujeltaa maantiellä. On siitä jotain etujakin: "Räjähtävän" kiihtyvyyden lisäksi ei tarvitse nopeuden rajoitinta! Perävälitys on joskus vaihtolistalla. Onko niissä vakuutusmaksuissa kuinka suuri ero. Entäs verotuksesa? Onko kuorma-autoudesta mitään etua? Harkitsin myös henkilö-autoksi, mutta olisivat vaatineet turvavyöt ja ohjauslukon. Katsuri kertoi, että suunnittelevat trafilla tiukennuksia matkailu-auto vaatimuksiin. Koskee lähinnä pikku-busseja joilla koitetaan päästä pienemmällä verolla. Muutos tulee tietenkin Suomi tyyliin takautuvasti
Verotuksessa etu on kuorma-autossa jos kokonaismassa alle 12ton, jos yli niin häviää kuorma-autona siinäkin, nimim. näitä laskenut. Vakuutuksessa ero yli 500e vuosi m1 eduksi, esim. kutterissa olis ollu m1 500e perusmaksu m1, ja n3sena 1200e. muistaakseni, vai oliko peräti 1500 ja toi 1200 olis ollu dösänä.
Turvavöitä 1990 voi ehkä vaatia eteenpäin olevilla paikoilla, mutta mielestäni turvavyö ei ole huono asia.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto) 
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
						Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
- Timppa
 - Ajoneuvos
 - Viestit: 516
 - Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
 - Truck: Carrus 602 B 10 M
 - Location: Hollola
 - Member id: 2
 - Paikkakunta: Hollola/Lahti
 
Re: Den Oudsten
abs jarrut tuli pakolliseksi 1.1. 1990. linja-autoihin, D1 bussit myös. Rattilukko vaatimus poistui busseista samoihin aikoihin.
M1 luokan bussiin on ainakin haminassa laitettu katsurin vaatimuksesta rattilukko ? Lahessa törmäsin samaan vaatimukseen muutama vuosi sitten , liekö tulkinta juttuja. korjatkaa jos muistan väärin.
			
			
									
									
						M1 luokan bussiin on ainakin haminassa laitettu katsurin vaatimuksesta rattilukko ? Lahessa törmäsin samaan vaatimukseen muutama vuosi sitten , liekö tulkinta juttuja. korjatkaa jos muistan väärin.
- 
				Jylpynkumi1
 - Kippari
 - Viestit: 58
 - Liittynyt: 29 Elo 2010 12:18
 - Truck: Volvo b10m Den oudst
 - Location: Iitti
 
Re: Den Oudsten
Automaatti on ehdoton peli. Turvavyöt aion minäkin myöhemmin asentaa, jahka löydän mieleiset penkit missä olisi vyöt itsessään. Kuorma-autoonkin pitäisi seuraavalle leimalle asentaa virtalukko. Ohjauslukkoa ei sentään tarvitse. Saatoin ymmärtää Trafin taulukot väärin, mutta laskin että 17600kg kok.massalla käyttövoimavero olisi 835e. Jos auto olisi matkailu-auto käyttövoimavero olisi 578e + perusvero 485 = 1063e . Eroa noin 228e. Eihän tuo paljon ole, mutta kuitenkin. Saa oikaista. En tiedä paljoko, mutta perusveroa aiotaan nostaa vuoden vaihteessa. Trafin ja Kelan taulukot saa ihmisen epätoivon partaalle 
			
			
									
									
						- 
				Jylpynkumi1
 - Kippari
 - Viestit: 58
 - Liittynyt: 29 Elo 2010 12:18
 - Truck: Volvo b10m Den oudst
 - Location: Iitti
 
Re: Den Oudsten
Oikaisen itseäni. Ajoneuvoverolippu tuli: Väärin olin Trafin taulukon ymmärtänyt. Vero olikin pienempi kuin olin laskenut 
 
Käyttövoimavero on 528,52 e
			
			
									
									
						Käyttövoimavero on 528,52 e