Jylpynkumi1 kirjoitti:Ehkäpä minunkin pitää vielä joskus muuttaa henkilö-autoksi, jos se kerran on ainoa oikea. Vuosimalli on 1990. Voi olla että, jollain toisella konttorilla olis päässyt helpommalla. Väliseinää en kylläkään pidä kovin pahana. Se tuntuu jopa jotenkin kodikkaalta.
Ei kuulu ohjauslukko vaadittaviin, vaikka välillä sekoilevat konttoreilla jotakin, 1968 eteenpäin pikkuhenkilöautoissa, mutta vielä ei oo yhtään bussim1 tullu vastaan missä olis rattilukko ollu, ei oo wiimassakaan.
Jylpynkumi1 kirjoitti:Automaatti on ja tiuha perävälitys. Kone suorastaan ujeltaa maantiellä. On siitä jotain etujakin: "Räjähtävän" kiihtyvyyden lisäksi ei tarvitse nopeuden rajoitinta! Perävälitys on joskus vaihtolistalla. Onko niissä vakuutusmaksuissa kuinka suuri ero. Entäs verotuksesa? Onko kuorma-autoudesta mitään etua? Harkitsin myös henkilö-autoksi, mutta olisivat vaatineet turvavyöt ja ohjauslukon. Katsuri kertoi, että suunnittelevat trafilla tiukennuksia matkailu-auto vaatimuksiin. Koskee lähinnä pikku-busseja joilla koitetaan päästä pienemmällä verolla. Muutos tulee tietenkin Suomi tyyliin takautuvasti

Automaattihan on kätevä, ei tarvii turhaa kompastella vaihdeseipääseen.
Verotuksessa etu on kuorma-autossa jos kokonaismassa alle 12ton, jos yli niin häviää kuorma-autona siinäkin, nimim. näitä laskenut. Vakuutuksessa ero yli 500e vuosi m1 eduksi, esim. kutterissa olis ollu m1 500e perusmaksu m1, ja n3sena 1200e. muistaakseni, vai oliko peräti 1500 ja toi 1200 olis ollu dösänä.
Turvavöitä 1990 voi ehkä vaatia eteenpäin olevilla paikoilla, mutta mielestäni turvavyö ei ole huono asia.