Double decker?
Double decker?
Kertokaapas kokeneet ja viisaat, mitä saa jos investoi noin 30.000 euroa kaksikerroksiseen menopeliin? Niitä näyttäisi olevan Euroopassa tarjolla. Saako muuta kun murheita ja hyvän kaverin varaosamyyjästä.
Järki kyllä sanoo, että on seinähullua edes ajatella tuplakerroksista bussia matkailukäyttöön. Taidan kuitenkin sopia tähän porukkaan, kun on niin vaikea seurata järkeä.
Eli perustelkaa miksi kaksikerroshaaveet on syytä haudata heti.
T: (toivottavasti ei) tuleva kulkuri
Järki kyllä sanoo, että on seinähullua edes ajatella tuplakerroksista bussia matkailukäyttöön. Taidan kuitenkin sopia tähän porukkaan, kun on niin vaikea seurata järkeä.
Eli perustelkaa miksi kaksikerroshaaveet on syytä haudata heti.
T: (toivottavasti ei) tuleva kulkuri
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Double decker?
tervetuloa mukaan
mie oon rajoittunut tähän vastaamaan kun kuljen SD bussilla.
Annetaan suuvuoro DD-porukalle kun heitäkin täällä on





Annetaan suuvuoro DD-porukalle kun heitäkin täällä on

KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- pupetti
- Rattimajuri
- Viestit: 230
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 16:25
- Truck: mercedes-benz
- Location: Vaasa/ muu suomi
Re: Double decker?
Tervetuloa vaan, ja etkös jo ole jonkunmoinen kulkuri?
Vai oletko ihan vain kotosalla?
En tuohon kerros sänk... eiku kulkineeseen ota kantaa kun itelle vasta tulossa, ja on vaan yks kerros istuimia, mitä sitä turhaa katolla niitä pitää? sieltähän saattaa tippua.
No jokatapauksessa, tuohan sellainen aina vähän lisä väriä, jos ei muualle niin maantielle, ja ajatteleppa kuinka mahtava olo siitä tulee kun päästelee menemään ISOlla kulkineella pienten joukossa.
DD:n omistajat voivat kertoa miltä tuntuu.
Mutta luulen että se tunne vastaa lähinnä jonkinlaista hurmostilaa,
varsinkin sitten kun se eka reissu on aluillaan, sen piiiitkän ja harkitun väkertämisen jälkeen, sen tunteen kyllä tiedän koska olen sen kokenut ja tulen sen uudestaan kokemaan, kuten toivottavasti tulet sen itsekkin kokemaan.
Ja jos et jostakin syystä sitten päädy tuollaiseen, niin hommaat sen vähän pienemmän, koska matkailuhan avartaa, jos ei muuta niin lompakkoa.
Hyviä puolia on kuitenkin paaaljon enemmän kuin huonoja, tai ei niitä edes pidä ajatella tällaisessa joukossa, sanoi lapamatokin kun joukoa näversi.
Mutta tervetuloa joukkoon (kummaan).
Ainahan tänne yks ISO sopii, ja jos ei sovi niin tiivistetään että sopii.
Terveisin: pupetti&vintiöt.
Vai oletko ihan vain kotosalla?
En tuohon kerros sänk... eiku kulkineeseen ota kantaa kun itelle vasta tulossa, ja on vaan yks kerros istuimia, mitä sitä turhaa katolla niitä pitää? sieltähän saattaa tippua.
No jokatapauksessa, tuohan sellainen aina vähän lisä väriä, jos ei muualle niin maantielle, ja ajatteleppa kuinka mahtava olo siitä tulee kun päästelee menemään ISOlla kulkineella pienten joukossa.
DD:n omistajat voivat kertoa miltä tuntuu.
Mutta luulen että se tunne vastaa lähinnä jonkinlaista hurmostilaa,
varsinkin sitten kun se eka reissu on aluillaan, sen piiiitkän ja harkitun väkertämisen jälkeen, sen tunteen kyllä tiedän koska olen sen kokenut ja tulen sen uudestaan kokemaan, kuten toivottavasti tulet sen itsekkin kokemaan.
Ja jos et jostakin syystä sitten päädy tuollaiseen, niin hommaat sen vähän pienemmän, koska matkailuhan avartaa, jos ei muuta niin lompakkoa.
Hyviä puolia on kuitenkin paaaljon enemmän kuin huonoja, tai ei niitä edes pidä ajatella tällaisessa joukossa, sanoi lapamatokin kun joukoa näversi.
Mutta tervetuloa joukkoon (kummaan).
Ainahan tänne yks ISO sopii, ja jos ei sovi niin tiivistetään että sopii.
Terveisin: pupetti&vintiöt.
Skype: pupetti8
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Double decker?
Tässä muutama DD:läisen Galleriassa olevat kuvat
http://gallery.kylahullutkulkurit.fi/in ... ?cat=10085
http://gallery.kylahullutkulkurit.fi/th ... p?album=86
kyllä niitä on yksi lisää ainaskin mutta en sitä tähän hätään löytänyt.
http://gallery.kylahullutkulkurit.fi/in ... ?cat=10085
http://gallery.kylahullutkulkurit.fi/th ... p?album=86
kyllä niitä on yksi lisää ainaskin mutta en sitä tähän hätään löytänyt.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Double decker?
Ainakin löytyy toinen Ajoneuvoksista, eli jone-51k
Hänen kuvaa en löytänyt galleriasta, mutta ainakin siitä on pieni kuva avatarissa
EDIT: tässä linkki rakennusprojektiin: viewtopic.php?f=2&t=452&st=0&sk=t&sd=a
Hänen kuvaa en löytänyt galleriasta, mutta ainakin siitä on pieni kuva avatarissa
EDIT: tässä linkki rakennusprojektiin: viewtopic.php?f=2&t=452&st=0&sk=t&sd=a
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Double decker?
Kokkolassa oli joskus pari vuotta sitten myynnissä DAF kaksikerrosbussi jossa oli rakennettu suunnilleen kaikkia tarvittavia asioita samaan kulkineeseen. Hinta jäi mieleen, 55000 euroa... Oliko tarkoitus olla kokonaisbudjetin tuo 30000 vai laitetaanko rakennuskulut päälle
Isona minä sitten rakennan DD-bussin jossa on sauna ja autotalli molemmat sekä junan hytti tyyppisiä makuuhyttejä. Vaatii olla mahuri alusta ja korirakenteeltaan sellainen että välipohjan voi osittain poistaa ja tehdä sisäosat 1,5 kerroksiseksi.

Isona minä sitten rakennan DD-bussin jossa on sauna ja autotalli molemmat sekä junan hytti tyyppisiä makuuhyttejä. Vaatii olla mahuri alusta ja korirakenteeltaan sellainen että välipohjan voi osittain poistaa ja tehdä sisäosat 1,5 kerroksiseksi.
Tulevaisuus on sähköinen
- MAN
- Rattimajuri
- Viestit: 213
- Liittynyt: 16 Huhti 2006 00:08
- Truck: Man
- Location: Hartola/Hyvinkää/Mikkeli
- Paikkakunta: Hartola
Re: Double decker?
JOoooooooooooooo.... sois hienoo ku ois autotalli DD:ssä nii vois ajjaa bussin yöksi talliin........

*the* MAN
Kori : Niessman & Bischoff Clou Liner 1100 -89
Alusta : Man 8.170 FOC
Carthago E-Liner 55XL 2017
MB Sprinter 319 4X4 retkeilyauto
Kori : Niessman & Bischoff Clou Liner 1100 -89
Alusta : Man 8.170 FOC
Carthago E-Liner 55XL 2017
MB Sprinter 319 4X4 retkeilyauto
Re: Double decker?
Niin sitä oli tarkoitus tiedustella kokeneilta, että jos 30 k uhraa "runkoon", niin onko siitä mihinkään. Eli siitä sitten alkais vasta rakentelu.
Kun näitä juttuja lukee, saa sellaisen käsityksen että lähes kaikki linjurit on 1 - 1,5 miljoonan kilometrin jälkeen umpimätiä joka puolelta ja kelpoja lähinnä romuttamolle.
Kun näitä juttuja lukee, saa sellaisen käsityksen että lähes kaikki linjurit on 1 - 1,5 miljoonan kilometrin jälkeen umpimätiä joka puolelta ja kelpoja lähinnä romuttamolle.
- MAN
- Rattimajuri
- Viestit: 213
- Liittynyt: 16 Huhti 2006 00:08
- Truck: Man
- Location: Hartola/Hyvinkää/Mikkeli
- Paikkakunta: Hartola
Re: Double decker?
Kyllä tuolla hinnalla jo hyvän rovin saa...... mutta yks vaihtoehto on hakea saksasta tuolla hinnalla valmis peli......ja jatkaa sen jalostusta........ Winnebagoja saa melko laitteita tuohona hintaluokkaan..... ja clou lineriakin..... tosin eihän nämä oikeita busseja ole......

*the* MAN
Kori : Niessman & Bischoff Clou Liner 1100 -89
Alusta : Man 8.170 FOC
Carthago E-Liner 55XL 2017
MB Sprinter 319 4X4 retkeilyauto
Kori : Niessman & Bischoff Clou Liner 1100 -89
Alusta : Man 8.170 FOC
Carthago E-Liner 55XL 2017
MB Sprinter 319 4X4 retkeilyauto
Re: Double decker?
Jos sinulla on tiedossa, viitsitkö laittaa linkkejä, mistä noita mainitsemiasi autoja löytyis.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Double decker?
Huomannet kuitenkin sen että miljoona kilsaa on bussilla 10-15 vuoden ajosuorite, työmatkat kuljen vm.1996 volvolla jossa 1 250 000 ja on hieno peli. Minun autossa eka 700 000km kolmessa vuodessa TKU-HKI pikavuorossa... Paljon on vielä oikeissa töissä 2 000 000 km ajettuja, jopa 4 miljoonaa on saavutettu joillain, ja huhu kertoo PM kalustossa olevan 5 miljoonaa ajettu pikavuoroauto joka alkaa mennä jo minunkin hilseen yli... Julkisen liikenteen vehkeet on ollut pakko tehdä huomattavan kestäviksi kun sehän ei käy kenellekään että aamulla työmatkalaiset joutuu kävelemään loppumatkan... Ruostuu ne kaikki raudasta rakennettu lopulta, rosteri ja alumiini kestää paremmin mutta kaikissa alustoissa on ruostetta kyllä joten jos sitä pelkää niin hankkii tupperin ja alkaa sitten pelätä ylipainoja ja vastatuulta.
Eli ei mitään merkitystä ole mitä mittarissa on. Ostohetken kunto ratkaisee. Ei alustan hinnalla ole merkitystä vaan sillä mitä se tulee maksamaan. Sekin arvio ylittyy jokaisella melkoisesti. Mutta jos ei ole rahasta kiinni niin 60-90k€ alkaa saada jo melko tuoreita alustoja... DD-bussina ehkei sekään ihan riitä
Eli ei mitään merkitystä ole mitä mittarissa on. Ostohetken kunto ratkaisee. Ei alustan hinnalla ole merkitystä vaan sillä mitä se tulee maksamaan. Sekin arvio ylittyy jokaisella melkoisesti. Mutta jos ei ole rahasta kiinni niin 60-90k€ alkaa saada jo melko tuoreita alustoja... DD-bussina ehkei sekään ihan riitä
Tulevaisuus on sähköinen
- MAN
- Rattimajuri
- Viestit: 213
- Liittynyt: 16 Huhti 2006 00:08
- Truck: Man
- Location: Hartola/Hyvinkää/Mikkeli
- Paikkakunta: Hartola
Re: Double decker?
Esim http://www.dhd24.de....... valikosta ensin Fahrzeugmarkt ja seuraavasta valikosta Wohnmobilen........ sitten voit valita merkin tmv. mukaan....... hauskoja hetkiä.....

*the* MAN
Kori : Niessman & Bischoff Clou Liner 1100 -89
Alusta : Man 8.170 FOC
Carthago E-Liner 55XL 2017
MB Sprinter 319 4X4 retkeilyauto
Kori : Niessman & Bischoff Clou Liner 1100 -89
Alusta : Man 8.170 FOC
Carthago E-Liner 55XL 2017
MB Sprinter 319 4X4 retkeilyauto
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Double decker?
Tulevaisuus on sähköinen
- mkos
- Kippari
- Viestit: 57
- Liittynyt: 21 Syys 2007 22:22
- Truck: renu premium
- Location: siilinjärvi
- Paikkakunta: siilinjärvi
- Viesti:
Re: Double decker?
terve tulloo!!
minusta siinei oo huonoja puolia ,kun auton nosto kyytiin yksin.ja vanhimmat tiimiläiset ois vessaa vailla makuutiloihin ylös..
eikun autoo ostamaan,virossa ois megaliner myynissä..saiskohan sen kilpiin tänne..
tulin aika kopsakka kulkuri..
http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... _missing=1
minusta siinei oo huonoja puolia ,kun auton nosto kyytiin yksin.ja vanhimmat tiimiläiset ois vessaa vailla makuutiloihin ylös..


http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... _missing=1
t:mkos
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Double decker?
Tuo kuva-info on vähän huonolla tolalla tuossa päiväkirjassa kun en oo siirtäny niitä tonne galleriaan vielä, vaan ajallaan..only4pro kirjoitti:Ainakin löytyy toinen Ajoneuvoksista, eli jone-51k
Hänen kuvaa en löytänyt galleriasta, mutta ainakin siitä on pieni kuva avatarissa
EDIT: tässä linkki rakennusprojektiin: viewtopic.php?f=2&t=452&st=0&sk=t&sd=a
Joo kyllä DD mahdollistaa aika monta temppua mitä ei SD tiloihin voi tehdä. Melkein on mielikuvitus rajana. Ainoat miinukset mitä on eteen tullut on Neoplanin kohdalla tietty "järeys" ettei ihan peruskorjaamo voi sitä sepittää kaikilta osin vaikka "mersun sielu" siellä mekaanisesti elääkin. Ja löpöä ei mahdu ottamaan ihan kaikilta asemilta. Täyteen tuupattuna 23500kg rikkoo ojarummut pikkuteillä ja pieniä siltoja ei uskalla ylittää. Jokunen siltakin on josta ei mahdu ali, mutta pääsääntöisesti se ei matkailua rajoita kun tietää miten ne kiertää. Ja sinne minne pääse rekka niin sinne menee tommonenkin ja lain mukaan matalat sillat tulee merkitä. Pitkälle ihmiselle on myös rajoitteita kun alakerta on about 182 ja yläkerta 165 korkea niin tulee pähkäillä tarkkaan mitä minnekin laittaa. Mulla nukutaan ja istutaan ylhäällä ja alakerrassa seisoskellaan.
Ajotuntuma on kesällä ok mutta talvella ottaa pikkusen totuttelemista. Etupään ja jousitusratkaisun takia pyörä "pomppaa" montusta ärhäkästi ja jos tiessä on kaarre ja liukas keli niin tahtoo puskea ja se ei tunnu sitten lainkaan mukavalta tälläisellä laitoksella 80 vauhdissa. Britanniassa puuhataan ihan erillistä koulutusta DD-kuskeille ja eipä suotta. Deckerin kyljen purjepinta-ala on 48m2 eli tuuli ottaa ihan eri tavalla ja tähänkin pitää totutella. Ja mun mielestä autossa pitää ehdottomasti olla teli. 1 taka-akselinen on melkoisen horjakka peli ja useissa telisysteemissä on vieläpä ohjaava se takateli ja se auttaa kummasti kun alkaa autoa käänämää ahtaassa paikassa.
Mutta sitä tilaa sitten on.. ja sitähän piisää lähes 60m2! Kaikkia neliötä ei tietty saa "irti" mutta ajan kanssa järkevästi puuhaten saa kyllä melkoisen leppoisat tilat. Tasalattiaa alas ei helposti saa sillä sinne "poskiin" on sijoiteltu tekniikkaa ja ne pitäs siirtää sieltä muualle. Iso homma mutt niinkin on jotkut tehny. Alakerran käytävä on melkoisen ahdas tästä syystä. Yläkerta taasen on ihan tasainen ja siksi helppo vaan latoa haluttua palikkaa sisälle.
Aihota valitessa ei kovin eksoottista kannata valita ettei oo kotimaassa ihmeissään sen kanssa. Espanjan kulkurit on kylmiä etelään tehtyjä mutta Saksasta saa jo tuplalasitettuja autoja isolla webastolla. Auto kun tulee Suomeen niin sen pitää kestää pakkasta ja varaosia tulee olla saatavilla. Itse pähkäilin vuoden aihiota ja Neoplan N122 Skyliner mersun V10 konella oli sitten valinta. Myös Scania ja Volvo alustat ja Setra, Van Hool ja Ikarus oli kiikarissa. Suomen lain mukainen 12m pituus ja 4m korkeus tulee muistaa jos mielii tehdä C-kortillisen kulkurin.
Mutta estettä siis ei vaan hulluhan siihen taas pitää olla..vaa tuo ei lie ongelma.

Ja kokoahan sitten on. Paljoa ei tartte risteyksessä pähkäillä kun tilaa tulee ja marssijärjestys on selvä. Takana Scania/Lahti 31 joka näyttää pieneltä kun annettiin sille virtaa syksyllä. Toki tuossa tuo perspektiivi vääristää hiukan.

- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Double decker?
On toi doule decker kyllä melko äijä peli
niin juu tervetuloa vaan tähän yhä kasvavaan joukkoon 



Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Kelja
- Tosi harrastaja
- Viestit: 38
- Liittynyt: 23 Helmi 2008 11:43
- Truck: Volvo B58 Delta ½100
- Location: Parainen
Re: Double decker?
Kyllä toi perspektiivi on kun koulu kirjasta, katu, talot ja 2 objektia kadulla.jone-51k kirjoitti:Toki tuossa tuo perspektiivi vääristää hiukan.
Kyllä sen kakkos kulkurin vissiin tarttis olla tollanen DD tai Unimog, veikkaan pikkasen omalla kohalla seuraava on Unimog. Ja terve tulemast uusi täällä olen minäkin.
- Liitteet
-
- amerigo_unimog.jpg (53.46 KiB) Katsottu 19749 kertaa
-
- far4ai.jpg (23.96 KiB) Katsottu 19750 kertaa
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Double decker?
Juu, oli himppu kiire ottaa foto niin ei ehtinyt paljoa perspektiivejä miettimään kun parkkeerasin päivällä keskustassa tuohon keskelle katua että ylsi apukaapelit Scanialle.Kelja kirjoitti:Kyllä toi perspektiivi on kun koulu kirjasta, katu, talot ja 2 objektia kadulla.jone-51k kirjoitti:Toki tuossa tuo perspektiivi vääristää hiukan.

Re: Double decker?
En ole edes koskaan ollut tuollaisessa, mutta oletan että tilaa löytyy.
Ja niille joille normi DD ei kelpaa niin voivat kokeilla tuota:
http://www.youtube.com/watch?v=75ciXu5p ... re=related
Täällä päässä ainakin herättää kunnioitusta tuo teli tuossa ohjauspäässä.
Ja niille joille normi DD ei kelpaa niin voivat kokeilla tuota:
http://www.youtube.com/watch?v=75ciXu5p ... re=related
Täällä päässä ainakin herättää kunnioitusta tuo teli tuossa ohjauspäässä.
- otto
- Rattiamiraali
- Viestit: 294
- Liittynyt: 28 Maalis 2006 20:48
- Truck: Scania DS11
- Location: säynätsalo
- Member id: 59
Re: Double decker?
tuommosessa maantielaivassa on varmaan aika hellivä kyyti
ja kyllä siinä päät kääntyis kun saapuis caravan alueelle 


"Heelmä"scania Ds11turbo-74 ajokki 5000
Re: Double decker?
Pieni varoituksen sana moisesta haaveilevalle. Meillä oli remontissa N122 Skyliner, joka osoitti "lieviä" väljyyden merkkejä teliakselissa. No, loppujen lopuksi kaikki joutui laittamaan uusiksi lukuun ottamatta olkatappeja (ihme kyllä). Neoplanin osat ei todellakaan ole halpoja ainakaan Suomessa! Sitä vaan meinaan että on suosiolla parempi ostaa kerralla kunnon aihio kun työntää omaisuus loppuunajettuun peliin 

Re: Double decker?
Osaako kukaan määritellä, millaisilla kilometreillä ja hinnoilla saa loppuunajetun aihion ja millä taas "kunnollisen". Noin suurinpiirtein siis.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Double decker?
Eipä taida osata kukaan sanoa...tulevakulkuri kirjoitti:Osaako kukaan määritellä, millaisilla kilometreillä ja hinnoilla saa loppuunajetun aihion ja millä taas "kunnollisen". Noin suurinpiirtein siis.
Tulevaisuus on sähköinen
Re: Double decker?
Oma silmä ja yleinen tuntuma lisättynä jäillä hatussa on yleensä aika pätevä barometri. 

-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: Double decker?
mulla aihio maksoi 28c/kg
tekniikka on moitteeton mutta ruostevaurioita riittää.
bussin saa pahimmillaan vuodessa pahaan kuntoon, alle 100tkm ajolla
siihen tarvitaan vain kuskiksi joku k...pää ja huollon laiminlyönti
kaikki bussit on niin yksilöitä vanhempana, että lienee parasta hakea mieluinen aihio ja koeajaa se sitten ammatikseen ko laitteita korjaavan tai ajavan henkilön kanssa. sitten vaan +/- arviota kehiin

yleinen tuntuma kuten rj tuossa mainitsi, kertoo paljon
ammattilainen kertoo sitten lääkkeet ja niille hinnan, jos muuten hyvässä autossa on joku "juttu"...

tekniikka on moitteeton mutta ruostevaurioita riittää.
bussin saa pahimmillaan vuodessa pahaan kuntoon, alle 100tkm ajolla




yleinen tuntuma kuten rj tuossa mainitsi, kertoo paljon
ammattilainen kertoo sitten lääkkeet ja niille hinnan, jos muuten hyvässä autossa on joku "juttu"...