Aika päivittää projektia kun on jo mennyt yli puoli vuotta edellisestä kerrasta.
Aloitetaan lämmityslaitteesta.
Vaikka SisuPussi onkin kesäkäyttöön tehty vaivasi kylmyys aika ajoin. Aamulla oli inhoittava herätä kun auto kylmän kostea sisältä. Kaksin ollessamme tämä nyt vielä jotenkin menetteli mutta nyt kun Siiri on mukana kuviossa oli asialle tehtävä jotain. Hankimme siis Trumatic S5002/2 kaasulämmittimen, tehoa laitteella on 5,8kw joten puhtia riittää. Itse lämmitimelle paikka tehtiin keittiökaapiston vasempaan reunaan, entisen kaasujääkaapin paikalle. Mutta eihän lämmitin tietenkään mahtunut suoraan vanhaan paikkaan vaan oikealla puolella olevaa roskiskaappia oli kavennettava 10cm.
Seuraavana ohjelmassa oli putkiston asennus joka olikin aikaa vievä operaatio kun putkea piti vetää kaapistojen, istuinryhmien ja sänkyjen alta. Koekäyttöjen jälkeen huomasimme putkiston kaipaavan lisää eristystä joten eristeeksi laitettiin vesiputkissa käytettävää Armaflex-eristettä. Taas alkoi sama touhuaminen kaappien alla kun eriste piti halkaista yhdeltä sivulta, asetta putken ympärille ja liimata takaisin kiinni, ärsyttävää hommaa.. Vaiva kuitenkin kannatti koska lämmitysteho parani huomattavasti.
Tällainen keittiö on nykyään:
Seuraavaksi keittiön päätylevy pitää irroittaa ja lämmitimeltä lähtevät lähtevät kaksi putkea pitää eristää. Päätylevy täytyy myös tehdä uudestaan ja pakoputkelle tehdä jonkinlainen verhouslevy.
Jatketaan virittämisellä:
SisuPussiahan on vaivannut syntymästään lahtien akuutti tehonpuute. Sitten kun vauhtiin on päästy, niin kaikki meni hyvin niin kauan kun tie oli tasaista. Mutta heti kun tuli pienikin ylämäki alkoi tehoa kaivata lisää.
Tähän löytyi lääke uuden turbon muodossa, vanha Holset otettiin pois ja tilalle asennettiin uusi Schwitzer S2B. Uusi ahdin löytyi
LDS-turbosta Kangasalta. Yllätys oli kun sopiva ahdin löytyi suoraan hyllystä ja toinen yllätys oli sen sopiminen suoraan vanhan tilalle, ainoastaan öljyn tuloputkea joutui hieman taivuttamaan. Ongelmaksi meinasi muodostua katkenneet pakosarjan pinnapultit, jotka eivät olleetkaan ihan jokaisesta Tarjoustalosta löytyvää mallia. Kierre oli 3/8" BSF eli siis brittien oma, mitä ei varmaan ole käytetty 70-luvun jälkeen. Ongelmasta selvittiin vanhojen pinnapulttien pois poraamisella ja niiden korvaamisella 10mm pultti-mutteri liitoksella. Koeajojen jälkeen vaihdettiin alkuperäisen ilmapuhdistimen tilalle vielä Simotan vapaavirtaussuodatin. Tällä ei luultavasti saavutettu muuta kuin korvia huumaavat imuäänet ja turbon vihellys. Ja tietysti paljon katseita vastaan tulevilta ihmisiltä

. Suodattimelle pitää vielä tehdä yhdistetty lämpösuojakilpi ja rapasuoja.
Reilut 30 vuotta modernimpi ahdin ja syöttöpumpun säätäminen rikkaammalle toi uutta voimaa huomattavasti. Nyt SisuPussi onkin huomattavasti mukavampi ajella maantiellä. Eikä kulutuskaan ensimmäisten ajojen perusteella ole noussut ainakaan merkittävästi. Vielä jos Leyland pysyy nipussa, niin virityksen voi sanoa onnistuneen

.
Tällainen siitä sitten tuli, kuvassa näkyy myös kaasulämmitimen pohjaa:

Samalla kun kävimme Kangasalla hakemassa turbon, alkoi myyjä tarjoamaan käytettyä Scanian välijäähdytintä. Sille löytyi sopiva paikkakin moottorin etupuolella rungon alta. Sillä kertaa jäähdytintä ei otettu mukaan mutta täytyy katsoa jos talvella sen kävisi noutamassa ja asentaisi paikalleen

.
Taakse tuli tehtyä myös uudet verhot ja niille verhokapat. Mutta näistä ei kuvaa ole toistaiseksi, joudutte vain luottamaan sanaani. Näistä kiitokset isännän äidille!