Outo käynnistysongelma

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Joe Cool
Rattimajuri
Viestit: 240
Liittynyt: 14 Syys 2008 12:50
Location: Helsinki

Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Keikkabussia (Scania 82, vm '83) kohtasi outo ongelma. Bussi seisoi n. 1,5 vko juuri nyt kun sää muuttui kovin syksyiseksi. Starttasin auton kuin kesällä, eli en vetänyt käyttöohjeen kylmäkäynnistysohjeen mukaisesti käsikaasua täysille. Piti pyörittää vähän pidempään ja lähti vähän vaiheittain pytty kerrallaan, mutta ekalla kuitenkin ja hyvin jäi käyntiin. Käyttelin lämpimäksi, käytin Webastoakin ja sammutin ehkä 30 min. käytön jälkeen.

Sitten 4 pv tämän jälkeen orkesterin piti lähteä reissuun. Kuski yritti käynnistää samoin kuin minäkin, mutta ei lähtenyt, vaikka kuinka sahasi, vähän kuulemma yski, ei muuta. Soittivat minulle ja riensin paikalle, starttasin n. 10 sek. eikä yrittänytkään paria pientä yskähdystä lukuunottamatta. Sitten konekoppa ylös, katsoin, ettei ollut polttoainevuotoja missään. Kokeilin ilmauspumppua ja kun painelin 4-5 kertaa, tuntui painetta tulevan lisää. Pumppasin ehkä 15 sekuntia ja sitten kokeilin startata käsikaasu täysin auki. Alkoi heti köhiä ja lähti käynnistymään pytty kerrallaan ja pian kävi hienosti. Käynnistys oli samankaltainen, kuin suodattimien vaihdon jälkeen viime talvena, jolloin jouduin ilmauspumppua käyttämään viimeksi. Tällä välin autolla on ajettu hieman yli 20 000 km kesällä ja talvella.

Kertokaahan asiaa tuntevat, mikä tuollaisen käynnistysongelman voisi aiheuttaa? Voisiko epäonnistunut käynnistys saada ilmaa pumppuun? Tai syksy tuoda kosteutta tai vettä suodattimiin? Vai mitä ihmettä... :roll: :?:
Avatar
Sisu
Rattiamiraali
Viestit: 269
Liittynyt: 04 Touko 2005 20:28
Truck: Scania K92 Vähämaa
Location: Haukipudas
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Sisu »

Mitä tekemistä käsikaasulla on kylmäkäynnistyksen kanssa. Kyllä minä olen kaasupedaali lattiassa aina käynnistänyt. Ja haloo jos kone napsahtaa käyntiin sen pedaalin voi vaikka nostaa ylös (ennen kuin joku taas ymmärtää väärin). Muistaakseni tuossa minun vanhassa maasturissakin käsketään tekemään niin. Sillä käsikaasulla voi sitten kylmää konetta auttaa pysymään käynnissä nostamalla kierrokset vaikkka 700 rpm.
Joe Cool
Rattimajuri
Viestit: 240
Liittynyt: 14 Syys 2008 12:50
Location: Helsinki

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Sisu kirjoitti:Mitä tekemistä käsikaasulla on kylmäkäynnistyksen kanssa.
En tiedä, Scanialla on kai joku käsitys asiasta, koska 82:n ohjekirjassa näin kehotetaan tekemään :roll: Mietin, että kytkisikö se jotain polttoaineen runsaampaa pakkosyöttöä päälle tai jotain, en tosiaan tiedä. Vai onko sillä vaan haluttu varmistaa se, että kaasu on oikeasti pohjassa, eikä kaasua yritetä lirputtaa, kuten kiihdystyspumullisessa kaasarikoneessa... :?:

Mutta onko kellään mitään ideaa tuosta ongelmasta, ettei mennä kokonaan sivuraiteelle asiasta :D
Pilotti
Ajoneuvos
Viestit: 597
Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
Truck: Scania K112Superstar
Location: Vantaa

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Pilotti »

Kyllä taitaa vetää ilmaa jostakin järjestelmään, ei tarvi olla paljon löysällä liitokset kun saa jo vedettyä ilmaa oman kokemuksen mukaan. Itsellä oli 80-luvulla K112:n yksi imupuolen liitos ennen suodattimia hieman kostea päällepäin ja tuosta imi ilmaa niin paljon auton ollessa tyhjäkäynnillä, että sammui. Itse sitten myöhemmin tuon noin 1200 km:n ajorupeaman ja välillä auton alla makailun jälkeen...
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Mielestäni viittaisi myös ilmaan. Eli joku liitos vuotaa tai voisiko jopa joku suutiin vuotaa? Onko tankissa tarpeeksi ainetta?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Puu Tiainen
Erityisasiantuntija
Viestit: 880
Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
Location: Etelä Suomi

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Puu Tiainen »

Ilmavaivoja selkeesti.
Jos siinä käsipumpussa on sakkakuppi niin todennäköisesti sen banjoliitin tai kuppi on löystynyt.
Kiristä kaikki liitokset ja banjot käsipumpusta ja ruiskutuspumpusta, melko varmaan helpottaa.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
Joe Cool
Rattimajuri
Viestit: 240
Liittynyt: 14 Syys 2008 12:50
Location: Helsinki

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Jep, ilmaa se lienee. Ilmauspumppu on ihan uusi, viime syksynä ostettu ja se on Boschin uutta mallia, ei sitä vanha kierrettävää ja vasta sitten pumpattavaa. Tämä alkaa pumpata suoraan, kun vaan tuuppi alaspäin.

Pitääpä könytä tarkasti katselamaan sinne konehuoneeseen. Onneksi ovat kesän ajojen pölyt vielä paikoillaan, nin näkee jos jostain on tihkunut :D Sitten varovasti kiristelemään.
Avatar
setrailija
Rattiamiraali
Viestit: 319
Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
Truck: M-B 416
Location: Joutseno

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja setrailija »

miulta meni se boschin uuspummu väljäksi ja alkoi vuotamaan ei sitäkään ollut käytetty kuin kerran.
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
motoku
Ajoneuvos
Viestit: 623
Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
Truck: scania k114 carrus
Location: uusimaa

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja motoku »

ruiskutuspumpussa tankkiinpaluuputken "alla" on vastapaineventtiili, jonka vuotaminen aiheutti eräässä mersun v-8koneella varustetussa työkoneessa kroonisen käynnistysongelman. moottori oli paljon tankkia korkeammalla. tihkutti aina seuraavaksi aamuksi pumpun tyhjäksi. aina tankin ollessa vajaa/ keula ylämäkeen piti käydä lutkuttamassa pumpulla. se tosin hörähti käyntiin, mutta hyytyi saman tien....
Avatar
konenikkari
Rattiamiraali
Viestit: 411
Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
Truck: Ajokin varakuski
Location: Rauma

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja konenikkari »

Ei näy välttämättä, siis vuotona ulospäin, tuo, jos järjestelmä vuotaa, ilmaa sisäänpäin.
Uusi kaikkien, imupuolen, liitosten tiivisteet.
Perinteiset, ja osa vielä uudemmistakin dieseleistä, suorastaan tykkää, jos kaasu on täysillä, käynnistäessä, kunhan muistat helpata kaasusta heti moottorin käynnistyttyä,... muistathan :D
Jossain vaiheessa, oli noi pumput, uudetkin itsessään viallisia, laskivat ilmaa järjestelmään.
Puutiainen puhui kai juuri tuosta asiasta, edellä, sakkakupin tiivisteet vuosi, ja jos kiristi vuosi vielä enemmän, siis ilmaa sisäänpäin.
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
Joe Cool
Rattimajuri
Viestit: 240
Liittynyt: 14 Syys 2008 12:50
Location: Helsinki

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

konenikkari kirjoitti:Perinteiset, ja osa vielä uudemmistakin dieseleistä, suorastaan tykkää, jos kaasu on täysillä, käynnistäessä, kunhan muistat helpata kaasusta heti
No kävin tänään koekäynnistämässä 3,5 vrk jälkeen viimeisestä ajosta. Käsikaasu täysin auki ohjeen mukaan ja nätisti lähti lainkaan nikottelematta. Ja tietysti laskin heti kaasua pois, kun käynnistyi.

Pitääpä tarkkailla taas vajaan viikon kuluttua. Muutenkin pitäisi syyshuolto tehdä, eli vaihtaa öljyt ja pa-suodatin, siinähän sitä sitten voisi katsella vähän ja kiristellä kokeeksi, josko joku liitin vähän narahtaisi.

Outoa tilanteessa tosiaan on se, että 21 000 km aikana tuo on ollut ainoa kerta, kun ei käynnistynyt helposti ...
Joe Cool
Rattimajuri
Viestit: 240
Liittynyt: 14 Syys 2008 12:50
Location: Helsinki

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Jatkan tarinaa. Ensiksi nolottaa, kun en viime syksynä muistanut kertoa tänne tarinan ratkaisua. :oops: :oops:

Se oli se lasinen karkeasuodatin, joka oli vähän mehinyt kumitiivisteestä kylkeään likaiseksi. Panin uuden ja ongelma ratkesi sillä. Kaikki meni hyvin vuoden, vaikkei tuossa suuria kilometrejä kertynytkään. Nyt ajelin muutaman päivän ja jonkun 600 km. Sitten bussi seisoi ulkona pari yötä tasaisella parin asteen pakkasessa ja käynnistyi hyvin. Sen jälkeen taas pari yötä pienessä ylämäessä ja ei lähtenyt käyntiin millään. Pumppasin ilmauspumppua (se Boschin uusi jousikuormitteinen malli) ja ei alkanut heti ottaa painetta eikä startannutkaan. Sitten pumppasin lisää ja muutaman kymmenen punppauskerran jälkeen painetta alkoi olla ja kone käynnistyi yskimällä. Ajoin bussin lämpimään talliin tasaiselle ja tänään kävin kokeilemassa eikä lupaillutkaan käynnistyä.

Könysin bussin alle tutkimaan mahd. kosteita paikkoja polttoainepuolella, eikä mitään selvää paikkaa löytynyt. Pumppasin sieltä alta vähän ja näin, miten naftaa virtasi siihen lasiseen suodatinkuppiin oikein pulppuamalla. Siellä oli vain vähän tavaraa pohjalla pumppauksen alkaessa. Pumppasin ylhäältä taas lisää ja sain painetta aikaan ja kone käynnistyi helposti.

Ilmavuotoa siis taas jossain. Tuli nyt ensimmäisenä mieleen se ilmauspumppu, koska nyt pitää pumpata paljon enmmän, kuin viime syksynä, jolloin se lasikupin tiiviste vuosi. Pitääkö sen lasikupin muuten olla täynnä tavaraa seisomisen jälkeenkin? Kertoisiko sen vajoaminen siitä ilmapumpun fuskaamisesta?

Vinkkejä kiitos ja nyt lupaan muistaa kertoa, miten tilanne ratkeaa :roll:
Joe Cool
Rattimajuri
Viestit: 240
Liittynyt: 14 Syys 2008 12:50
Location: Helsinki

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Tarina jatkuu. Eilen lähti käyntiin sisällä tallissa ilman mitään lisätemppuja. Kokeilin kiristellä ruuveja ja ilmauspumpun jalustan pienet M6 10 mm mutterit kiristyivät jonkin verran. Samoin polttoainesuodattimien banjopultit kiristyivät hieman.

Jatketaan kokeilua, ostin sen uuden käsipumpun, mutta en vielä asentanut :roll:
Avatar
konenikkari
Rattiamiraali
Viestit: 411
Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
Truck: Ajokin varakuski
Location: Rauma

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja konenikkari »

:? Etteikös vaan ja nimenomaan siellä imupuolella olis joku tukos tahi sitte kesälaatu hyytyy putkistoon :shock: alipaine hyydyttää :roll:
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
Joe Cool
Rattimajuri
Viestit: 240
Liittynyt: 14 Syys 2008 12:50
Location: Helsinki

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Hyytymiseen en usko, kun sisällä on lämpimimässä. Tänään kävin taas kokeilemassa ja lähti käyntiin, mutta ei ottanut kierroksia ja sammui muutaman sekunnin kuluttua. Vaihdoin sen käsipumpun uuteen ja pumppasi, otti painetta varsin mukavasti ja alkoi narskautella melko nopeasti.

Sen jälkeen starttaus ja lähti heti käyntiin ilman köhimisiä. Annoin käydän jonkin aikaa ja sitten samuuttelin ja kokeilin starttailla uudestaan 2-3 kertaa ja aina käynnistyi heti. Epäily siis tällä hetkellä vuotava ilmauspumppu, mutta tulevaisuus näyttää kyllä pian, oliko vika siinä...

Kokeilin irrottamaani pumppua, painoin peukalolla pumpun pohjareiän umpeen ja etusromella pianoin pumppua kasaan. Ei tarvinnut kovin kovaa åainetta, kun pärskäytti ilmeisesti sieltä kuoren alta naftat silmille :(
Viimeksi muokannut Joe Cool, 25 Marras 2010 01:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joe Cool
Rattimajuri
Viestit: 240
Liittynyt: 14 Syys 2008 12:50
Location: Helsinki

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Hyytymiseen en usko, kun sisällä on lämpimimässä. Tänään kävin taa skokeilemassa ja lähti käyntiin, mutta ei ottanut kierroksia ja sammui muutaman sekunnin kuluttua. Vaihdoin sen käsipumpun uutene ja pumppasi, otti painetta varsin mukavasti ja alkoi narskautella melko nopeasti. Sen jälkeen starttaus ja lähti heti käyntiin ilman köhimisiä. Annoin käydän jonkin aikaa ja sitten samuuttelin ja kokeilin starttailla uudestaan 2-3 kertaa ja aina käynnistyi heti. Epäily siis tällä hetkellä vuotava ilmauspumppu, mutta tulevaisuus näyttää kyllä pian, oliko vika siinä...

Kokeilin irrottamaani pumppua, painoin peukalolla pumpun pohjareiän umpeen ja etusromella pianoin pumppua kasaan. Ei tarvinnut kovin kovaa painetta, kun pärskäytti ilmeisesti sieltä kuoren alta naftat silmille :roll:
Joe Cool
Rattimajuri
Viestit: 240
Liittynyt: 14 Syys 2008 12:50
Location: Helsinki

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

On se vaan kummallista :roll: Eilen lähti hallissa tosi nätisti käyntiin, kävi hyvin ja ajoin Raskoneelle katsastukseen. Siellä kaikki meni hyvin, leimakin tul :P Hain iltapäivällä pois ja edelleen ongelmitta.

Kun bussi sitten kävi hallin pihalla tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia siirrellessäni paremmin maksavien vuokralaisten kuorma-autoja edestä, bussi sammui. No pumppasin taas reippaasti uudella pumpulla ja siitä se käynnistyi. Ajelin halliin ja jätin taas kokeeksi käyntiin siirrellessäni kuorma-autoja sisään. Kaikki meni ongelmitta ja bussi kävi hyvin.

Että jostain se sitä ilmaa sieppaa satunnaisen tuntuisesti... Seuraavaksi taidan vielä vaihtaa sen lasikupillisen suodattimen, mutta hyviä vinkkejä vastaanotetaan :)
Avatar
MB1962
Rattiamiraali
Viestit: 299
Liittynyt: 21 Syys 2009 21:55
Truck: MB-62ja63+Scania-87
Location: Kuru
Member id: 95
Paikkakunta: Kuru

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja MB1962 »

Osta uusia kuparitiivisteitä ja vaihda banjoliittimien tiivisteet ja sen sakkakupin kumitiiviste joka on yleensä kovettunu
MB 1962 lahti laP6 x 2
Scania K112 kutter deca 360 1987
Avatar
Puu Tiainen
Erityisasiantuntija
Viestit: 880
Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
Location: Etelä Suomi

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Puu Tiainen »

Joe Cool kirjoitti:On se vaan kummallista :roll: Eilen lähti hallissa tosi nätisti käyntiin, kävi hyvin ja ajoin Raskoneelle katsastukseen. Siellä kaikki meni hyvin, leimakin tul :P Hain iltapäivällä pois ja edelleen ongelmitta.

Kun bussi sitten kävi hallin pihalla tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia siirrellessäni paremmin maksavien vuokralaisten kuorma-autoja edestä, bussi sammui. No pumppasin taas reippaasti uudella pumpulla ja siitä se käynnistyi. Ajelin halliin ja jätin taas kokeeksi käyntiin siirrellessäni kuorma-autoja sisään. Kaikki meni ongelmitta ja bussi kävi hyvin.

Että jostain se sitä ilmaa sieppaa satunnaisen tuntuisesti... Seuraavaksi taidan vielä vaihtaa sen lasikupillisen suodattimen, mutta hyviä vinkkejä vastaanotetaan :)
Tarkista ruiskutuspumpun ylivuotoventtiili seuraavasti: Irroita tankille palaava putki venttiilistä, ruuvaa venttiiliä hieman auki pumpusta, kiristä takaisin. Pumppaa käsipumpulla kunnes venttiilistä tulee polttoainetta, venttiilin pitäisi avautua vasta yli kilon paineessa, joten käsipumpussa pitää tuntua selvä vastus. Jos näin ei ole, vaihda ylivuotoventtiili.

Polttoaineputkista kannattaa etsiä hankautimia, parhaiten vuoto löytyy paineistamalla polttoainelinja.
Putket irti tankista ja pumpulta, putkien toiset päät tukkoon ja ilmanpainetta reilusti sisään.
Kannattaa koeponnistaa molemmat linjat varmuuden vuoksi, saattaa löytyi piileviä vuotokohtia.
Kotioloissa pakkasessa hieman hankalampi suorittaa, mutta kylähullulta onnistuu.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
Joe Cool
Rattimajuri
Viestit: 240
Liittynyt: 14 Syys 2008 12:50
Location: Helsinki

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Kiitos vinkeistä, nyt ei ole bussille ehtinyt muilta kiireiltä vielä ihmettelemään. Tällä hetkellä olen äärimmäisen onnellisessa asemassa korjausten kannalta, kun bussi on lämpimässä valoisassa hallissa näillä pakkasilla. Jos nyt jotain negatiivista pitää asiasta keksiä, niin bussin edessä olevat kuorma-autot ovat päivisin tyhjentämässä töikseen viemäreitä :mrgreen:

Mutta kertoilen tilanteesta taas lisää, kun ehdin käydä ropaamassa.
Joe Cool
Rattimajuri
Viestit: 240
Liittynyt: 14 Syys 2008 12:50
Location: Helsinki

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Palaan tähän, ongelmat jatkuvat :x

Kaikki banjopulttien O-renkaat on pumpun nurkilta uusittu, käsippumppu vaihdettu, lasinen esisiuodatin tiivisteineen vaihdettu ja ylivutoventiili vaihdettu. Silti pitää käsipumpulla auttaa käyntiin useamman tunnin seisomisen jälkeen.

Putkistoa en ole päässyt paineistamaan.

Yksi kysymys askarruttaa, saako siinä lasisessa suodattimessa pyöriä jatkuvasti ilmaa vai pitääkö senkin olla naftaa täynnä?

Nyt se valuu melkein tyhjäksi ja pumppaus täyttää sitä lähes täyteen. Sitten kun kone lähtee käyntiin, niin se porisee koko ajan ilmakuplia. Onko tämä normaalia vai oire siitä, että putkisto vetää ilmaa ennen suodatinta?
Avatar
joope
Kokenut kuljettaja
Viestit: 133
Liittynyt: 01 Touko 2010 12:16
Truck: Volvo B12 Carrus 602
Location: Haapajärvi
Member id: 402

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja joope »

Ei sinne sakkakuppiin saa tulla ilmaa missään tilanteessa. Jossain on vuoto!
Volvo B12 Carrus Eurostar 602 -95
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Juu ei ilmaa tietenkään, sitähän tässä on kokoajan epäilty. Kaiken muunhan sä oletkin jo vaihtanu, niin nyt sitten vielä nylon-putki lasisuodattimelta tankille niin alkaa rokata =)
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Joe Cool
Rattimajuri
Viestit: 240
Liittynyt: 14 Syys 2008 12:50
Location: Helsinki

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Tässä kaiken ropaamisen ja vaihtamisen keskellä alkoivat jo ajatukset seota sen ilman kanssa. Tätä minä ajattelinkin, että se ilman tulo sinne kuppiin ei kuulu asiaan, mutta halusin vain vähän vertaistukea asialle :?

Nyt kun kiteytetään tilanne, niin se kuppihan on ensimmäinen paikka, mihin nafta normaalisti tulee, eli vuoto pitää olla sitä ennen. Näin ollen ne kaikki muiden osien vaihtamiset ovat periaatteessa olleet turhia (ellei niissä olisi lisäksi ollut vuotoja, mutta ovatpahan nyt kunnossa kuitenkin) :oops:

Vai miten se käsipumppu, imeekö se sen lasikupin läpi vai työntääkö se sinne?

Mahdollisia paikkoja ovat siis:
- imuputken liittimet, (joita on melko monta ja hankalissa paikoissa sikin sokin rungon ylitysten ja alitusten myötä)
- imuputken banjoliitin polttoainetankkiin, (jonka päällä on noin 50 mm tilaa tankin ja pohjan välissä ja 30 vuoden kurat ja pölyt)
- imuputken vauriot (tämä näkyisi varmaankin vuotona, jota ei ole)

Ehkä ensimmäisenä kannattaisi nyt yrittää päästä paineilmalla puhaltamaan se tankin liitännän ympäristö puhtaaksi, jotta voisi ahtaassa avata sen banjon ja vaihtaa kuparirenkaat, siihenkin Scanian mies myi jo tiivisteet samalla, mutta en ruvennut sitä lian keskellä avaamaan.

Samalla pitäisi könytä se imuputki läpi liitin liittimeltä ja katsoa, onko kosteutta missään.

Ei kai siinä paljon muita konsteja ole. Tietysti se paineistus, mutta sitä varten pitäisi avata yksi liitin alusta ja lopusta ja tiiviin liittimen avaus altistaa taas uudelle vuotomahdollisuudellkin :roll:
Avatar
Zyke64
Rattiamiraali
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
Truck: Volvo Carrus 502
Location: Keminmaa

Re: Outo käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Zyke64 »

Tietysti voit tankin pantoja löysätä ja laskea tankkia alemmaksi. On tosin aika töisevä homma, on varmaan pultit niin ruosteessa, että poikki napsuu. Mutta jos kohtuuela saa hyvän voiteluaineen kanssa liikkeelle. :roll:
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)
Vastaa Viestiin