Sitten 4 pv tämän jälkeen orkesterin piti lähteä reissuun. Kuski yritti käynnistää samoin kuin minäkin, mutta ei lähtenyt, vaikka kuinka sahasi, vähän kuulemma yski, ei muuta. Soittivat minulle ja riensin paikalle, starttasin n. 10 sek. eikä yrittänytkään paria pientä yskähdystä lukuunottamatta. Sitten konekoppa ylös, katsoin, ettei ollut polttoainevuotoja missään. Kokeilin ilmauspumppua ja kun painelin 4-5 kertaa, tuntui painetta tulevan lisää. Pumppasin ehkä 15 sekuntia ja sitten kokeilin startata käsikaasu täysin auki. Alkoi heti köhiä ja lähti käynnistymään pytty kerrallaan ja pian kävi hienosti. Käynnistys oli samankaltainen, kuin suodattimien vaihdon jälkeen viime talvena, jolloin jouduin ilmauspumppua käyttämään viimeksi. Tällä välin autolla on ajettu hieman yli 20 000 km kesällä ja talvella.
Kertokaahan asiaa tuntevat, mikä tuollaisen käynnistysongelman voisi aiheuttaa? Voisiko epäonnistunut käynnistys saada ilmaa pumppuun? Tai syksy tuoda kosteutta tai vettä suodattimiin? Vai mitä ihmettä...

