olis komee kulkuri
- vanha vanaja
- Rattiamiraali
- Viestit: 369
- Liittynyt: 01 Huhti 2011 19:04
- Truck: Scania K112
- Location: Vihti
olis komee kulkuri
Jaahas ja taas on kädet mustana
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: olis komee kulkuri
Tuo keula nuorentaa kummasti tuotakin autoa. En vaan keksi mihin tuossa on laitettu 125t€
Oisko kylkipellit kultaa?

-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Re: olis komee kulkuri
Alustaksi ilmoitettu Scania ja malliksi sisu???.Eikös tuo ole juuri tuollainen mahurisisu, johon vaihdettu todennäköisest Volvon moottori. Ei ole Scanialta löytynyt n. 10 litraista konetta ainakaan vuosikymmeniin, eikä ainakaan oikein mitään konetta mahuriin. Ei tuo auto nyt tuupparilta äkkiseltään näytä. Eli tuo on tollainen IRJA-ratkaisu. Ja mitä sisupussikin suunnittelee.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: olis komee kulkuri
Olisiko Cumminsin tuuppari Allisonin laatikolla? Sisullahan on sellaisiakin ollut. Erikoinen äänimaailma siinä Cumminsissa on verrattuna muihin moottoreihin.
Tarina kertoo Sisu-miehestä joka esitteli keskieuroopan rahtiajossa nakkikoppi-Sisuaan paikallisille rekkamiehille. Paikalliset rekkamiehet vastailivat tähän tyyliin
- Jaa että Cumminsin moottori on
- ja ihan Fullerin laatikkokin
- jopas on pätevä telin nostosysteemi
- jämerästi on tehty joo...
- melko hienon olet itse tehnyt
viimeinen repliikki taisi koskea ohjaamon muotoilua
Tarina kertoo Sisu-miehestä joka esitteli keskieuroopan rahtiajossa nakkikoppi-Sisuaan paikallisille rekkamiehille. Paikalliset rekkamiehet vastailivat tähän tyyliin
- Jaa että Cumminsin moottori on
- ja ihan Fullerin laatikkokin
- jopas on pätevä telin nostosysteemi
- jämerästi on tehty joo...
- melko hienon olet itse tehnyt

viimeinen repliikki taisi koskea ohjaamon muotoilua

Tulevaisuus on sähköinen
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Re: olis komee kulkuri
Tää nyt taas lipsuu ohi aiheesta, mutta Sisulla, jossa oli "nappula-automaatti" on tullut joskus ajettua. Se taisi olla Voithin laatikko. Allisonit oli kahvalla. Moottoreista muistan ne varhaisemmat AEC:n koneella. Uudemmat olivat jollakin muulla. Eli sellainen tuuppari tuo voisi olla, mutta miksi mainostaa Scaniana? Hinnan tuplaamiseksi?Lahti32 kirjoitti:Olisiko Cumminsin tuuppari Allisonin laatikolla? Sisullahan on sellaisiakin ollut. Erikoinen äänimaailma siinä Cumminsissa on verrattuna muihin moottoreihin.
Tarina kertoo Sisu-miehestä joka esitteli keskieuroopan rahtiajossa nakkikoppi-Sisuaan paikallisille rekkamiehille. Paikalliset rekkamiehet vastailivat tähän tyyliin
- Jaa että Cumminsin moottori on
- ja ihan Fullerin laatikkokin
- jopas on pätevä telin nostosysteemi
- jämerästi on tehty joo...
- melko hienon olet itse tehnyt![]()
viimeinen repliikki taisi koskea ohjaamon muotoilua

- Sisu
- Rattiamiraali
- Viestit: 269
- Liittynyt: 04 Touko 2005 20:28
- Truck: Scania K92 Vähämaa
- Location: Haukipudas
- Paikkakunta: Haukipudas
Re: olis komee kulkuri
Mä jo säikähdin että mustako ne puhuu... Sisu-mies" 
Ja scanialla

Ja scanialla

- Volovomies
- Tosi harrastaja
- Viestit: 44
- Liittynyt: 18 Helmi 2010 18:53
- Truck: Volvo B57 Wiima
- Location: Bjärström/Finström
- Paikkakunta: Bjärström /Ahvenanmaa
Re: olis komee kulkuri
Olihan siinä siisti peli ei muuta kun pankinasioille ja pirssi kotiin
!!!

Volovomies
Re: olis komee kulkuri
Siisti on scaania
Tässä vähän edullisempi ja myös näyttävän näköinen
http://www.nettikone.com/scania/k113/938402

Tässä vähän edullisempi ja myös näyttävän näköinen
http://www.nettikone.com/scania/k113/938402
Re: olis komee kulkuri
Tässä mb, mielestäni aika edullinen jos vain kaikki korjaukset mitä ilmoittaa on tosiaan tehty tähän.
http://www.nettikone.com/mercedes-benz/ ... tar/916973
http://www.nettikone.com/mercedes-benz/ ... tar/916973
-
- Apukuski
- Viestit: 13
- Liittynyt: 21 Elo 2011 13:16
- Truck: Sisu, Ajokki
- Location: Hattula
Re: olis komee kulkuri
Pilotti kirjoitti:Tää nyt taas lipsuu ohi aiheesta, mutta Sisulla, jossa oli "nappula-automaatti" on tullut joskus ajettua. Se taisi olla Voithin laatikko. Allisonit oli kahvalla. Moottoreista muistan ne varhaisemmat AEC:n koneella. Uudemmat olivat jollakin muulla. Eli sellainen tuuppari tuo voisi olla, mutta miksi mainostaa Scaniana? Hinnan tuplaamiseksi? :DLahti32 kirjoitti:Olisiko Cumminsin tuuppari Allisonin laatikolla? Sisullahan on sellaisiakin ollut. Erikoinen äänimaailma siinä Cumminsissa on verrattuna muihin moottoreihin.
Tarina kertoo Sisu-miehestä joka esitteli keskieuroopan rahtiajossa nakkikoppi-Sisuaan paikallisille rekkamiehille. Paikalliset rekkamiehet vastailivat tähän tyyliin
- Jaa että Cumminsin moottori on
- ja ihan Fullerin laatikkokin
- jopas on pätevä telin nostosysteemi
- jämerästi on tehty joo...
- melko hienon olet itse tehnyt :shock:
viimeinen repliikki taisi koskea ohjaamon muotoilua :D
Joo, AEC:lla oli 10,3 litran mahuri, jota Sisu käytti ainakin 1970-luvulla (löydän siihen vielä männät, syöttöpumpun jne.). Minun nykyisen rosterikorisen -83 Sisu Ajokin tuulilasin alareunalinjan alapuoli oli tuossa aika tuttua sivulinjaa myöten. Näiden alustoista on aika vaikea tietää, mitä ne alun alkujaan ovat olleet. Tässäkin oli alkujaan ollut nestejarrut, joiden sylinterit ja putket oli jääneet poistamatta (riisuin ne itse), kun olivat rakentaneet ilmajarrut. Samoin automaattivaihteiston entiset hilut, vieläkin paikoillaan.
Päihteet ja moraalittomuus tuovat ongelmia, eivätkä suinkaan ratkaise niitä,
- raittiina ratissa.
- raittiina ratissa.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 153
- Liittynyt: 03 Elo 2011 08:23
- Location: Janakkala
Re: olis komee kulkuri
Ja niin on tuokin. Korin otsa näyttää kyllä kovasti Kiitokori/Erikoiskori-tuotannolta, jolloin historialle ei paljoa vaihtoehtoja jää; epätodennäköisimpänä joku pelastuslaitos, Puolustusvoimat tai umpikylkien perusteella kirjastoauto. Vaikka tokihan ikkunatkin voi pellittää... Itse kallistuisin kirjastoauton kannalle, esim. Torniossa oli tuollainen '83 BT-190C.Lahti32 kirjoitti:Olisiko Cumminsin tuuppari Allisonin laatikolla? Sisullahan on sellaisiakin ollut.
-
- Apukuski
- Viestit: 13
- Liittynyt: 21 Elo 2011 13:16
- Truck: Sisu, Ajokki
- Location: Hattula
Re: olis komee kulkuri
Saamieni tietojen mukaan alusta on Scania, ja korina Kiitokori/ kirjastoauto, jonka koneeksi on vaihdettu puolustusvoimain linja-auton AEC-kone.
Veikkauksesi taisi mennä tuosta nappiin, tosin itse pidin tuota alustankin osalta Sisuna, mutta perätuuppariksi en uskonut, vaikka sisustus puolsikin sitä.
Veikkauksesi taisi mennä tuosta nappiin, tosin itse pidin tuota alustankin osalta Sisuna, mutta perätuuppariksi en uskonut, vaikka sisustus puolsikin sitä.
Viimeksi muokannut Raskaskalustoa, 24 Marras 2011 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Päihteet ja moraalittomuus tuovat ongelmia, eivätkä suinkaan ratkaise niitä,
- raittiina ratissa.
- raittiina ratissa.
- Mimyy
- Rattiamiraali
- Viestit: 309
- Liittynyt: 27 Touko 2007 21:28
- Truck: Volvo B9M /Kiitokori
- Location: Lohja
- Member id: 047
Re: olis komee kulkuri
Tornion vanha kirjastoauto merkki on SISU ja perämoottori Cummin ja Erikoiskori.
Pohjantähti
-
- Rattimajuri
- Viestit: 153
- Liittynyt: 03 Elo 2011 08:23
- Location: Janakkala
Re: olis komee kulkuri
Trafi kyllä tarjoaa sellaista tietoa, että alusta on Sisu BT-190C (B=bussi, T=takamoottori, 190 kW, C=Cummins-moottori). Tokihan moottori voi olla jälkeenpäin vaihdettu miksi vain, mutta en kuitenkaan usko, että Cumminsia sentään "Aasiin"...Raskaskalustoa kirjoitti:Saamieni tietojen mukaan alusta on Scania, ja korina Kiitokori/ kirjastoauto, jonka koneeksi on vaihdettu puolustusvoimain linja-auton AEC-kone.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: olis komee kulkuri
Ei kai kirjastoautokilsoilla konetta tarvi mistään vaihtaa?
Tulevaisuus on sähköinen
-
- Rattimajuri
- Viestit: 153
- Liittynyt: 03 Elo 2011 08:23
- Location: Janakkala
Re: olis komee kulkuri
Ei luulisi, eikä Cumminsin LT-10:ä varsinkaan. Siksi en usko, että tuohonkaan on, ellei sitten vallan tahallaan ole rikottu, ajettu ilman vesiä tai öljyjä tai räjäytetty Start Pilotilla...
Tuollainen vastaava, mutta ruskea, keskiovella ja manuaalilaatikolla oli kytkinvikaisena myynnissä jokunen vuosi sitten. Hinta oli aika merkittävästi maltillisempi, vaikka ei siinä sisustus NIIN dramaattisesti "köyhempi" ollut...
Ainakin minun makuuni ja käyttöönikin se olisi sopinut paremmin.
Tuollainen vastaava, mutta ruskea, keskiovella ja manuaalilaatikolla oli kytkinvikaisena myynnissä jokunen vuosi sitten. Hinta oli aika merkittävästi maltillisempi, vaikka ei siinä sisustus NIIN dramaattisesti "köyhempi" ollut...

-
- Apukuski
- Viestit: 13
- Liittynyt: 21 Elo 2011 13:16
- Truck: Sisu, Ajokki
- Location: Hattula
Re: olis komee kulkuri
Komissarov kirjoitti:Ei luulisi, eikä Cumminsin LT-10:ä varsinkaan. Siksi en usko, että tuohonkaan on, ellei sitten vallan tahallaan ole rikottu, ajettu ilman vesiä tai öljyjä tai räjäytetty Start Pilotilla...
Tuollainen vastaava, mutta ruskea, keskiovella ja manuaalilaatikolla oli kytkinvikaisena myynnissä jokunen vuosi sitten. Hinta oli aika merkittävästi maltillisempi, vaikka ei siinä sisustus NIIN dramaattisesti "köyhempi" ollut... :shock: Ainakin minun makuuni ja käyttöönikin se olisi sopinut paremmin.
Mitenkään palstalaisten taitoja ja tietämystä mollaamatta totean vain, että kyllä kirjastoautojenkin historioissa löytyy monenlaista kuntaa ajomatkoineen, ajomiestä, huoltomiestä, moniosaajaa ja asentamoa, jotka tilanteissaan tekevät outojakin ratkaisuja.
Ja vielä vähän kokemuksellisesta käytetyn korjaamisen kustannuksiin vaikuttavista tekijöistä, joiden kautta menoja kertyy - vaikka ei se hullu ole, joka paljon pyytää vaan se, joka paljon maksaa.
Jos tuollaista rakentaa vuosikausia (6) vuokratiloissa ototyönä (oman työn ohella) joutuen työstämään katkenneita perätuupparin runkopalkkeja ilman, korin poistoa ja hitsailemaan ahtauden vuoksi puolikkailla tumpeilla/ automaattimaski, niin... . Jos vielä lisäksi korinkin runko on mätä lattiakorkeuteen asti, eikä enää ole koritehdasta, jolta... , niin joutuu itse taivutteleen omin konstein oikeat kaarevuudet ympäriinsä, niin kyllä siin hinta nousee, ku itelkii pitäs viel jäähä jotai myyntitilantees. Ja, jos viel toiselaise koneenki vaihto jne..
Antaka nyt anteeks tää vuodatus...
Päihteet ja moraalittomuus tuovat ongelmia, eivätkä suinkaan ratkaise niitä,
- raittiina ratissa.
- raittiina ratissa.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: olis komee kulkuri
Lukekaapa se caravan-lehden juttu kyseisestä kulkurista. Onhan se kiistatta hyvin tehty ja läpikäyty. En pidä mitenkään ihmeellisenä jos täydellinen tekniikan läpikäynti ja korkealaatuinen tekniikka maustettuna tyylikkäällä sisustamisella tulee maksamaan paljon, yläraja ei tule kellään vastaan vaikka kuinka rakentaa. Suurin osa kulkureista on kumminkin melko keveillä budjeteilla rakennettu. Silloin on vaikeampi hahmottaa paljonko maksaa viimesen päälle tekeminen. Mutta edelleen on jokaisen rakentajan oma valinta millaisella budjetilla mennään.
Tulevaisuus on sähköinen
-
- Rattimajuri
- Viestit: 153
- Liittynyt: 03 Elo 2011 08:23
- Location: Janakkala
Re: olis komee kulkuri
Kyllä. Yleisellä tasolla pitää myös muistaa, että nämä meidän markkinamme kuluja säästämättä viimeisen päälle tehdylle omavalmisteelle ovat melko pienet. Maksuvalmiin ostajan löytäminen voi olla melko haasteellista. Sellaiset ehkä kuitenkin etsivät jotain muuta, kuin liki 20 vuotta vanhalle alustalle tehtyä laitetta, olkoonkin kuinka hyvin rungosta kattoon tehty hyvänsä. Jos kyseessä olisi vene, asia olisikin aivan toinen... Potentiaalinen ostaja vertaa kohteita kuitenkin aina keskenään ja miettii, kuinka paljon enemmän saa - ja saako ylipäätään - jossain, jonka hinta on 1½-2 -kertainen muihin tarjolla oleviin verrattuna. Siksi sellaiset yleensä tuppaavat joko jäämään käsiin, tai ainakin myyntiajat venyvät pitkiksi. Sinä aikana se hintakin sitten yleensä lähenee "oikeaa". Tämä on, ikävä kyllä, vain realismia.
Mitä sitten tuohon esimerkin autoon tulee, kyllähän siinäkin myyjä on selvästi terveellä ajatuksella liikkeellä siinä mielessä, että on ainakin hinnasta ja ilmoitetuista kuluista päätellen todennut, ettei siitä tulekaan omiaan saamaan koskaan pois. Vaikka kyllä minua ainakin kylmäisi ottaa reilu neljä kymppiä takkiin.
Mutta lämpöpumppukauppa taitaakin olla melkoisen kannattavaa näinä päivinä... 
Mitä sitten tuohon esimerkin autoon tulee, kyllähän siinäkin myyjä on selvästi terveellä ajatuksella liikkeellä siinä mielessä, että on ainakin hinnasta ja ilmoitetuista kuluista päätellen todennut, ettei siitä tulekaan omiaan saamaan koskaan pois. Vaikka kyllä minua ainakin kylmäisi ottaa reilu neljä kymppiä takkiin.


- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: olis komee kulkuri
Takkiin tulee kaikenlaisten matkailuautojen kanssa. Nopeimmin ja eniten kerralla ehkä silloin kun ajetaan sadantonnin tupperware uutena liikkestä sateeseen. Vuodessa sulaa hinnasta järjetön siivu.
Kyllä silti kannattaa kulkuribussin rakentaminen. Sijoitetulla rahasummalla saa vankkaa kyytiä ja vuosiksi tilaa matkustella. Vastapainona edulliselle hankintahinnalle on kunnon polttoainekulut.
Kyllä silti kannattaa kulkuribussin rakentaminen. Sijoitetulla rahasummalla saa vankkaa kyytiä ja vuosiksi tilaa matkustella. Vastapainona edulliselle hankintahinnalle on kunnon polttoainekulut.
Tulevaisuus on sähköinen