Öljynpaine. Aiemmin jollain Nesteen 10W-30-öljyillä paineet ovat olleet lämpimänä, mittarin mukaan, kolmen-viiden baarin välillä. Nyt Teboilin 10W-30-öljyllä 2-3 baaria. Öljynpaineen varoitusvalo ei pala (noilla vanhoilla öljyillä syttyi pienillä kierroksilla siinä vaiheessa, kun öljyillä oli ajettu ~7000 km). Onkos mittarille ja valolle eri anturit? Näin muistelisin. Tuo Teboilin öljyhän on melko ohutta lirua jo valmiiksi verrattuna Nesteen öljyyn, joten siksikin paineet voinevat olla alhaalla. Lähinnä vaan mietin, että eihän öljypumppu ala olla tiensä päässä.
Kun tarkoitus on, jos ei kukaan autoa halua pois pihasta viedä, lähteä Euroopan kierrokselle (Baltian kautta Puolaan, Tsekkiin, Slovakiaan, Unkariin ja Sloveniaan ja takaisin) heinäkuussa, mietityttää hieman tuo. Toki, ottaa öljyä mukaan ja vaihtaa tien päällä, jos valo alkaa vilkutella, mutta mieluummin en.

Muuten, kylmänä tuntuisi savuttavan paljon vähemmän noilla teboililaisilla.
Jarrujen ilmasäiliöistä vedet poistettu, jarrut tarkastettu (ei tarvinnut kehiä), suodattimet vaihdettu, valot katsottu. Mitäs muuta? Sammutin täytyy tarkastuttaa.
Talven jäljiltä (ja oikeastaan kahden vuoden seisomisen, kun viime kesänä kertyi mittariin huimat 50 kilometriä) ilman pilottia käyntiin. Pakkosyöttö ei tunnu toimivan (eikös tässäkin se ole, 508:sta tuttu toiminto). Täytyy katsoa, jos jaksaisi perehtyä. Sammutin/tyhjäkäynnin säätö ei toimi oikein, joten sen vaijeria täytynee kiriä tai katsoa, onko muuta vikaa. Kaasupolkimen nivelet öljyttävä.
Eiköhän tästä Mersun saa liikenteeseen.
