Paineet
- kyykkis
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 109
- Liittynyt: 29 Marras 2010 15:03
- Truck: B10M vanhool
- Location: Haapavesi
- Member id: 122
- Paikkakunta: Haapavesi
Paineet
Mikähän on normaali jarrupaine volvossa. Omassa kummankin piirin mittarit on melkein pohjassa. Voiko/saako säätää. Tämän takia tuntuu että paine venttiili tussahtelee minusta melko tiheään.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Paineet
Mulla keventää n.9 kilossa ja sitten jää sutkuttamaan tyhjää. Sitten jossain 7 kilon nurkilla alkaa taas nostamaan. Jos on tuollanen kuivain ku mulla, niin voi säätää, sen keventimen säätö on mulla tuotu siihen ilmanpuhdistimen viereen, mutta tuo onkin muutettu systeemi. En tiijä millä välillä tuon pitäs olla, mut noin tuntuu toimivan hyvin.
Se että sulla tussahtelee useasti tarkottaa vaan että kompurassa on hyvä tuotto, kun saa paineet ylärajaan nopsaan!
Se että sulla tussahtelee useasti tarkottaa vaan että kompurassa on hyvä tuotto, kun saa paineet ylärajaan nopsaan!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- kyykkis
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 109
- Liittynyt: 29 Marras 2010 15:03
- Truck: B10M vanhool
- Location: Haapavesi
- Member id: 122
- Paikkakunta: Haapavesi
Re: Paineet
Tuo ei päästä paineita juuri putoamaan, vähän jarrulla käyttää jalkaa, niin heti alkaa nostaan paineita. Tuntuu että raja jossa se alkaa nostaan paineita on turhan korkealla. Paineet on kokoajan yli 9 kiloa
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Paineet
No sit kannattas varmaan vähän säätää, että kompura sais huilia välillä. Eti se kuivain tai mikä sutkuttaja se nyt on, ja sieltä lähtee mulla ainakin sellanen ohuempi nailonputki (x2) jonka päässä on murikka jonka kumikannen alla on pultti. Olettasin että sillä sääjetään jonpikumpi paine. Tai no parempi jos Puu Tiainen tulee kertoo totuuden =)
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Paineet
Taitaa se "suojaventtiili" just pysyä alhaalla tuolla 5,5 kilolla. Hupipiiri, ovet ja kattokanavat alkaa pelaa tuon yläpuolella tai jossain 6 kilon kohilla. Nuokin kai voi säätää, ainakin tuon hupipiirin...Lahti32 kirjoitti:meillä vaihtelee 5,5-8 barin välillä.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Paineet
Nelitieventtiili jakaa paineet tasan 5 barin kohdalla. Voi se muuten kompura aloittaa jo 6 barin kohdalla mutta joskus automaatilla parkkeerattaessa tulee polettua jarrua niin että putoaa 5 bariin saakka.
Tulevaisuus on sähköinen
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: Paineet
Kertoisin, mutta jälleen kerran puuttuu alustan tiedot ja ne valokuvat, laittakaa kuvia.Reddewil kirjoitti:No sit kannattas varmaan vähän säätää, että kompura sais huilia välillä. Eti se kuivain tai mikä sutkuttaja se nyt on, ja sieltä lähtee mulla ainakin sellanen ohuempi nailonputki (x2) jonka päässä on murikka jonka kumikannen alla on pultti. Olettasin että sillä sääjetään jonpikumpi paine. Tai no parempi jos Puu Tiainen tulee kertoo totuuden =)
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- kyykkis
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 109
- Liittynyt: 29 Marras 2010 15:03
- Truck: B10M vanhool
- Location: Haapavesi
- Member id: 122
- Paikkakunta: Haapavesi
Re: Paineet
Kävimpä tutkimassa systeemiä.
Tällainen säätösysteemi löytyi.
1: Näistä toinen menee ilmasäiliölle ja toinen kuivaajan pohjaan.
2: Mutta puutuuko systeemistä jotain, kun tastä ei lähde kuin putken pätkä. Ihan kuin olisi otettu jotain pois ja letku olisi vaan katkaistu?
Tuosta päädystä muovikannen alta löytyy kuitenkin säätöruuvi.
Tällainen säätösysteemi löytyi.
1: Näistä toinen menee ilmasäiliölle ja toinen kuivaajan pohjaan.
2: Mutta puutuuko systeemistä jotain, kun tastä ei lähde kuin putken pätkä. Ihan kuin olisi otettu jotain pois ja letku olisi vaan katkaistu?
Tuosta päädystä muovikannen alta löytyy kuitenkin säätöruuvi.
- Liitteet
-
- 24.png
- (263.87 KiB) Tiedosto ladattu 399 kertaa
-
- Tosi harrastaja
- Viestit: 35
- Liittynyt: 18 Touko 2008 18:05
- Truck: Volvo B58 ja MB 406
- Location: Mustasaari
Re: Paineet
Ainavaan puuttuu ne tärkeät tiedot jolla toi meidän erikoismies voi auttaa.....alustan tiedot
- kyykkis
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 109
- Liittynyt: 29 Marras 2010 15:03
- Truck: B10M vanhool
- Location: Haapavesi
- Member id: 122
- Paikkakunta: Haapavesi
Re: Paineet
B10m -87...
Osa on Bendixin (englanniksi) governor, asiantuntia varmaan tunnistaa tuon.
Osa on Bendixin (englanniksi) governor, asiantuntia varmaan tunnistaa tuon.
- ansa
- Rattiamiraali
- Viestit: 320
- Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
- Truck: Scania K112 Vanhool
- Location: Laihia
- Member id: 106
- Paikkakunta: Laihia
Re: Paineet
no se yks pitäis mennä kompuran vapautukselle , ohitettu toden-näköisesti sen takia että vanhemmiten kompurat vapautettuna rupeavat pumppaamaan öljyä järjestelmään, toinen hyvä puoli tuossa poistossa on tuo ilman lämpeäminen talvikäytössä ,pysyy kuivaaja paremmin toiminnassa.kyykkis kirjoitti:Kävimpä tutkimassa systeemiä.
Tällainen säätösysteemi löytyi.
1: Näistä toinen menee ilmasäiliölle ja toinen kuivaajan pohjaan.
2: Mutta puutuuko systeemistä jotain, kun tastä ei lähde kuin putken pätkä. Ihan kuin olisi otettu jotain pois ja letku olisi vaan katkaistu?
Tuosta päädystä muovikannen alta löytyy kuitenkin säätöruuvi.