WEBASTO - Heizung- ongelmaa
-
- Rattimajuri
- Viestit: 186
- Liittynyt: 27 Elo 2013 00:08
- Truck: Volvo B57
- Location: Turku
- Paikkakunta: Turku
WEBASTO - Heizung- ongelmaa
Morjes!
Tommonen löytyisi bussistani, ja pitäisi saada kuntoon. Vanhan omistajan mukaan kaikki on kytketty ja toiminnassa,
MUTTA yksi johto on irto. Johdon väri on sininen, jos mitään auttaa, ja ilmeisesti kyseessä maa-johto.
Tuosta kuvia, jos auttaa yhtään...
Tommonen löytyisi bussistani, ja pitäisi saada kuntoon. Vanhan omistajan mukaan kaikki on kytketty ja toiminnassa,
MUTTA yksi johto on irto. Johdon väri on sininen, jos mitään auttaa, ja ilmeisesti kyseessä maa-johto.
Tuosta kuvia, jos auttaa yhtään...
- Liitteet
-
- IMG_0846.JPG (172.62 KiB) Katsottu 10540 kertaa
-
- IMG_0845.JPG (163.31 KiB) Katsottu 10540 kertaa
-
- IMG_0844.JPG (209.4 KiB) Katsottu 10540 kertaa
-
- Rattimajuri
- Viestit: 186
- Liittynyt: 27 Elo 2013 00:08
- Truck: Volvo B57
- Location: Turku
- Paikkakunta: Turku
Re: WEBASTO - Heizung- ongelmaa
Ja viimoinen kuva.
- Liitteet
-
- IMG_0848.JPG (156.47 KiB) Katsottu 10538 kertaa
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: WEBASTO - Heizung- ongelmaa
Mitä ton pitäs tehä? Mikä webaston malli jos tuo ohjaa sitä?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
- Rattimajuri
- Viestit: 186
- Liittynyt: 27 Elo 2013 00:08
- Truck: Volvo B57
- Location: Turku
- Paikkakunta: Turku
Re: WEBASTO - Heizung- ongelmaa
Tuo tosiaan ohjaa webastoa. pitää käydä kurkkaamassa mitä muuta tuolta löytyy, luulin että tuo on koko Webaston merkki...
Re: WEBASTO - Heizung- ongelmaa
Suomalaisittainhan tuossa lukee että "Webasto - lämmitys"
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: WEBASTO - Heizung- ongelmaa
Ni eiks toi oo semmonen antiikki-ajastin. Nuppi käännetään start-asentoon ni kamiina lähtee käyntiin. Sit jos nuppi käännetään 1/2 -asentoon, ni raksuttaa puol tuntii sähköö sille toholle ja sit menee pois. Melkein samanlainen kytkin on sulla saunan kiukaassa. Se oikeenpuolimmainen.
Vois olla, et noilla punasella / vihreellä kytkimellä päätetään saaks toi kello sähköö, tai sit ohitetaan se.
N
Vois olla, et noilla punasella / vihreellä kytkimellä päätetään saaks toi kello sähköö, tai sit ohitetaan se.
N
- ansa
- Rattiamiraali
- Viestit: 320
- Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
- Truck: Scania K112 Vanhool
- Location: Laihia
- Member id: 106
- Paikkakunta: Laihia
Re: WEBASTO - Heizung- ongelmaa
eiköhän toi toinen asento ole laitteen puoli teho eikä vaikuta päälläoloaikaanneppi kirjoitti:Ni eiks toi oo semmonen antiikki-ajastin. Nuppi käännetään start-asentoon ni kamiina lähtee käyntiin. Sit jos nuppi käännetään 1/2 -asentoon, ni raksuttaa puol tuntii sähköö sille toholle ja sit menee pois. Melkein samanlainen kytkin on sulla saunan kiukaassa. Se oikeenpuolimmainen.
Vois olla, et noilla punasella / vihreellä kytkimellä päätetään saaks toi kello sähköö, tai sit ohitetaan se.
N

-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Re: WEBASTO - Heizung- ongelmaa
Jaa, mitenkähän tuo puoliteho olisi toteutettu?ansa kirjoitti:eiköhän toi toinen asento ole laitteen puoli teho eikä vaikuta päälläoloaikaanneppi kirjoitti:Ni eiks toi oo semmonen antiikki-ajastin. Nuppi käännetään start-asentoon ni kamiina lähtee käyntiin. Sit jos nuppi käännetään 1/2 -asentoon, ni raksuttaa puol tuntii sähköö sille toholle ja sit menee pois. Melkein samanlainen kytkin on sulla saunan kiukaassa. Se oikeenpuolimmainen.
Vois olla, et noilla punasella / vihreellä kytkimellä päätetään saaks toi kello sähköö, tai sit ohitetaan se.
N
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: WEBASTO - Heizung- ongelmaa
Kynsitulilla.
-
- Kuski
- Viestit: 33
- Liittynyt: 05 Joulu 2011 19:51
- Truck: Scania K113 CLB vm93
- Location: Itä-Suomi
Re: WEBASTO - Heizung- ongelmaa
Käyttökytkin toimii näin:
-Nollasta vasemmalle käännettynä vain puhallin päällä ilman lämmitystä
-Nolla on vekotin pois päältä
- Seuraava puolikas on sytytyksen jälkeen voi laittaa puoliteholle, pelaa puolella kunnes taas väännetään joskus katkaisijaa.
-1 on täys hönkä päällä
-Sytytys niin että käännetään vipukello kohtaan start lähtee heti puhallus, siitä 10sek. syttyy hehku itsestään, tästä vielä 15sek.niin lähtee löpöpumppu päälle ja syttyy tulet. Kytkin ja laite pysyy päällä kohdassa 1, niin kauan kunnessa käännetään nollille.
Punainen ja vihreä on merkkivaloja (sytytys ja päällä)
Minulla on sama kytkin joka on antiikki mallia mutta käyttämätön. Auto on nyt talvipaikassa ja en pääse sitä sinistä johtoa katsomaan. Kytkimen takanta löytyy selkeällä Hollannin kielellä jokaisen johdon kohdalta väri ja käyttötarkoitus. Joutuisin myös irrottelemaan laitetta että näkis takaosaan. Jos ongelma ei ratkea, niin yritän jossakin välissä ehtiä katsomaan johtojen kytkennät. Laita yv. jos ongelma ei ratkea.
Osa näistä laitteista on ainakin Hollannin armeijan ylijäämää. Tässä os. joku jobbari myy niitä välityspalkkioineen.
http://www.wilmink.org/catalogus.php?artikel_id=10
Laitteessa ei ole älyä, toisaalta huono, toisaalta hyvä. Ylilämpösuoja mekaaninen jne.
Näitä käyttämättömiä laitteita liikkuu joskus eBay:ssa edullisestikkin, jos vain jaksaa vaivan.
-Nollasta vasemmalle käännettynä vain puhallin päällä ilman lämmitystä
-Nolla on vekotin pois päältä
- Seuraava puolikas on sytytyksen jälkeen voi laittaa puoliteholle, pelaa puolella kunnes taas väännetään joskus katkaisijaa.
-1 on täys hönkä päällä
-Sytytys niin että käännetään vipukello kohtaan start lähtee heti puhallus, siitä 10sek. syttyy hehku itsestään, tästä vielä 15sek.niin lähtee löpöpumppu päälle ja syttyy tulet. Kytkin ja laite pysyy päällä kohdassa 1, niin kauan kunnessa käännetään nollille.
Punainen ja vihreä on merkkivaloja (sytytys ja päällä)
Minulla on sama kytkin joka on antiikki mallia mutta käyttämätön. Auto on nyt talvipaikassa ja en pääse sitä sinistä johtoa katsomaan. Kytkimen takanta löytyy selkeällä Hollannin kielellä jokaisen johdon kohdalta väri ja käyttötarkoitus. Joutuisin myös irrottelemaan laitetta että näkis takaosaan. Jos ongelma ei ratkea, niin yritän jossakin välissä ehtiä katsomaan johtojen kytkennät. Laita yv. jos ongelma ei ratkea.
Osa näistä laitteista on ainakin Hollannin armeijan ylijäämää. Tässä os. joku jobbari myy niitä välityspalkkioineen.
http://www.wilmink.org/catalogus.php?artikel_id=10
Laitteessa ei ole älyä, toisaalta huono, toisaalta hyvä. Ylilämpösuoja mekaaninen jne.
Näitä käyttämättömiä laitteita liikkuu joskus eBay:ssa edullisestikkin, jos vain jaksaa vaivan.
-
- Kuski
- Viestit: 33
- Liittynyt: 05 Joulu 2011 19:51
- Truck: Scania K113 CLB vm93
- Location: Itä-Suomi
Re: WEBASTO - Heizung- ongelmaa
Katsoin omasta piuhojen kytkennät. Ei ollut ihan samanlainen käyttökytkin. Jos apua, niin sininen johto on mulla kytketty laitteen ylin liitos(blauw). Siitä kaksi liitoskohtaa olas on tyhjiä ja seutaavat kaksi alimmaista on molemmat punaisia(hehku ja puhallin?). Kytkentöjä katsotaan suoraan takaa käyttökytkin oikein päin.
Toivotaan että oli apuja selityyksistä..
Toivotaan että oli apuja selityyksistä..
Kulkuriksi kirjoitti:Käyttökytkin toimii näin:
-Nollasta vasemmalle käännettynä vain puhallin päällä ilman lämmitystä
-Nolla on vekotin pois päältä
- Seuraava puolikas on sytytyksen jälkeen voi laittaa puoliteholle, pelaa puolella kunnes taas väännetään joskus katkaisijaa.
-1 on täys hönkä päällä
-Sytytys niin että käännetään vipukello kohtaan start lähtee heti puhallus, siitä 10sek. syttyy hehku itsestään, tästä vielä 15sek.niin lähtee löpöpumppu päälle ja syttyy tulet. Kytkin ja laite pysyy päällä kohdassa 1, niin kauan kunnessa käännetään nollille.
Punainen ja vihreä on merkkivaloja (sytytys ja päällä)
Minulla on sama kytkin joka on antiikki mallia mutta käyttämätön. Auto on nyt talvipaikassa ja en pääse sitä sinistä johtoa katsomaan. Kytkimen takanta löytyy selkeällä Hollannin kielellä jokaisen johdon kohdalta väri ja käyttötarkoitus. Joutuisin myös irrottelemaan laitetta että näkis takaosaan. Jos ongelma ei ratkea, niin yritän jossakin välissä ehtiä katsomaan johtojen kytkennät. Laita yv. jos ongelma ei ratkea.
Osa näistä laitteista on ainakin Hollannin armeijan ylijäämää. Tässä os. joku jobbari myy niitä välityspalkkioineen.
http://www.wilmink.org/catalogus.php?artikel_id=10
Laitteessa ei ole älyä, toisaalta huono, toisaalta hyvä. Ylilämpösuoja mekaaninen jne.
Näitä käyttämättömiä laitteita liikkuu joskus eBay:ssa edullisestikkin, jos vain jaksaa vaivan.