WEBASTO - Heizung- ongelmaa

Kerro omasta projektistasi
Jerney
Rattimajuri
Viestit: 186
Liittynyt: 27 Elo 2013 00:08
Truck: Volvo B57
Location: Turku
Paikkakunta: Turku

WEBASTO - Heizung- ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Jerney »

Morjes!

Tommonen löytyisi bussistani, ja pitäisi saada kuntoon. Vanhan omistajan mukaan kaikki on kytketty ja toiminnassa,
MUTTA yksi johto on irto. Johdon väri on sininen, jos mitään auttaa, ja ilmeisesti kyseessä maa-johto.

Tuosta kuvia, jos auttaa yhtään...
Liitteet
IMG_0846.JPG
IMG_0846.JPG (172.62 KiB) Katsottu 10541 kertaa
IMG_0845.JPG
IMG_0845.JPG (163.31 KiB) Katsottu 10541 kertaa
IMG_0844.JPG
IMG_0844.JPG (209.4 KiB) Katsottu 10541 kertaa
Jerney
Rattimajuri
Viestit: 186
Liittynyt: 27 Elo 2013 00:08
Truck: Volvo B57
Location: Turku
Paikkakunta: Turku

Re: WEBASTO - Heizung- ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Jerney »

Ja viimoinen kuva.
Liitteet
IMG_0848.JPG
IMG_0848.JPG (156.47 KiB) Katsottu 10539 kertaa
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: WEBASTO - Heizung- ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Mitä ton pitäs tehä? Mikä webaston malli jos tuo ohjaa sitä?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Jerney
Rattimajuri
Viestit: 186
Liittynyt: 27 Elo 2013 00:08
Truck: Volvo B57
Location: Turku
Paikkakunta: Turku

Re: WEBASTO - Heizung- ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Jerney »

Tuo tosiaan ohjaa webastoa. pitää käydä kurkkaamassa mitä muuta tuolta löytyy, luulin että tuo on koko Webaston merkki...
Avatar
kengu
Rattimajuri
Viestit: 206
Liittynyt: 18 Touko 2006 15:56
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: WEBASTO - Heizung- ongelmaa

Viesti Kirjoittaja kengu »

Suomalaisittainhan tuossa lukee että "Webasto - lämmitys"
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: WEBASTO - Heizung- ongelmaa

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ni eiks toi oo semmonen antiikki-ajastin. Nuppi käännetään start-asentoon ni kamiina lähtee käyntiin. Sit jos nuppi käännetään 1/2 -asentoon, ni raksuttaa puol tuntii sähköö sille toholle ja sit menee pois. Melkein samanlainen kytkin on sulla saunan kiukaassa. Se oikeenpuolimmainen.

Vois olla, et noilla punasella / vihreellä kytkimellä päätetään saaks toi kello sähköö, tai sit ohitetaan se.

N
Avatar
ansa
Rattiamiraali
Viestit: 320
Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
Truck: Scania K112 Vanhool
Location: Laihia
Member id: 106
Paikkakunta: Laihia

Re: WEBASTO - Heizung- ongelmaa

Viesti Kirjoittaja ansa »

neppi kirjoitti:Ni eiks toi oo semmonen antiikki-ajastin. Nuppi käännetään start-asentoon ni kamiina lähtee käyntiin. Sit jos nuppi käännetään 1/2 -asentoon, ni raksuttaa puol tuntii sähköö sille toholle ja sit menee pois. Melkein samanlainen kytkin on sulla saunan kiukaassa. Se oikeenpuolimmainen.

Vois olla, et noilla punasella / vihreellä kytkimellä päätetään saaks toi kello sähköö, tai sit ohitetaan se.

N
eiköhän toi toinen asento ole laitteen puoli teho eikä vaikuta päälläoloaikaan ;-)
Pilotti
Ajoneuvos
Viestit: 597
Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
Truck: Scania K112Superstar
Location: Vantaa

Re: WEBASTO - Heizung- ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Pilotti »

ansa kirjoitti:
neppi kirjoitti:Ni eiks toi oo semmonen antiikki-ajastin. Nuppi käännetään start-asentoon ni kamiina lähtee käyntiin. Sit jos nuppi käännetään 1/2 -asentoon, ni raksuttaa puol tuntii sähköö sille toholle ja sit menee pois. Melkein samanlainen kytkin on sulla saunan kiukaassa. Se oikeenpuolimmainen.

Vois olla, et noilla punasella / vihreellä kytkimellä päätetään saaks toi kello sähköö, tai sit ohitetaan se.

N
eiköhän toi toinen asento ole laitteen puoli teho eikä vaikuta päälläoloaikaan ;-)
Jaa, mitenkähän tuo puoliteho olisi toteutettu?
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: WEBASTO - Heizung- ongelmaa

Viesti Kirjoittaja neppi »

Kynsitulilla.
Kulkuriksi
Kuski
Viestit: 33
Liittynyt: 05 Joulu 2011 19:51
Truck: Scania K113 CLB vm93
Location: Itä-Suomi

Re: WEBASTO - Heizung- ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Kulkuriksi »

Käyttökytkin toimii näin:
-Nollasta vasemmalle käännettynä vain puhallin päällä ilman lämmitystä
-Nolla on vekotin pois päältä
- Seuraava puolikas on sytytyksen jälkeen voi laittaa puoliteholle, pelaa puolella kunnes taas väännetään joskus katkaisijaa.
-1 on täys hönkä päällä
-Sytytys niin että käännetään vipukello kohtaan start lähtee heti puhallus, siitä 10sek. syttyy hehku itsestään, tästä vielä 15sek.niin lähtee löpöpumppu päälle ja syttyy tulet. Kytkin ja laite pysyy päällä kohdassa 1, niin kauan kunnessa käännetään nollille.

Punainen ja vihreä on merkkivaloja (sytytys ja päällä)

Minulla on sama kytkin joka on antiikki mallia mutta käyttämätön. Auto on nyt talvipaikassa ja en pääse sitä sinistä johtoa katsomaan. Kytkimen takanta löytyy selkeällä Hollannin kielellä jokaisen johdon kohdalta väri ja käyttötarkoitus. Joutuisin myös irrottelemaan laitetta että näkis takaosaan. Jos ongelma ei ratkea, niin yritän jossakin välissä ehtiä katsomaan johtojen kytkennät. Laita yv. jos ongelma ei ratkea.

Osa näistä laitteista on ainakin Hollannin armeijan ylijäämää. Tässä os. joku jobbari myy niitä välityspalkkioineen.
http://www.wilmink.org/catalogus.php?artikel_id=10

Laitteessa ei ole älyä, toisaalta huono, toisaalta hyvä. Ylilämpösuoja mekaaninen jne.
Näitä käyttämättömiä laitteita liikkuu joskus eBay:ssa edullisestikkin, jos vain jaksaa vaivan.
Kulkuriksi
Kuski
Viestit: 33
Liittynyt: 05 Joulu 2011 19:51
Truck: Scania K113 CLB vm93
Location: Itä-Suomi

Re: WEBASTO - Heizung- ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Kulkuriksi »

Katsoin omasta piuhojen kytkennät. Ei ollut ihan samanlainen käyttökytkin. Jos apua, niin sininen johto on mulla kytketty laitteen ylin liitos(blauw). Siitä kaksi liitoskohtaa olas on tyhjiä ja seutaavat kaksi alimmaista on molemmat punaisia(hehku ja puhallin?). Kytkentöjä katsotaan suoraan takaa käyttökytkin oikein päin.
Toivotaan että oli apuja selityyksistä..

Kulkuriksi kirjoitti:Käyttökytkin toimii näin:
-Nollasta vasemmalle käännettynä vain puhallin päällä ilman lämmitystä
-Nolla on vekotin pois päältä
- Seuraava puolikas on sytytyksen jälkeen voi laittaa puoliteholle, pelaa puolella kunnes taas väännetään joskus katkaisijaa.
-1 on täys hönkä päällä
-Sytytys niin että käännetään vipukello kohtaan start lähtee heti puhallus, siitä 10sek. syttyy hehku itsestään, tästä vielä 15sek.niin lähtee löpöpumppu päälle ja syttyy tulet. Kytkin ja laite pysyy päällä kohdassa 1, niin kauan kunnessa käännetään nollille.

Punainen ja vihreä on merkkivaloja (sytytys ja päällä)

Minulla on sama kytkin joka on antiikki mallia mutta käyttämätön. Auto on nyt talvipaikassa ja en pääse sitä sinistä johtoa katsomaan. Kytkimen takanta löytyy selkeällä Hollannin kielellä jokaisen johdon kohdalta väri ja käyttötarkoitus. Joutuisin myös irrottelemaan laitetta että näkis takaosaan. Jos ongelma ei ratkea, niin yritän jossakin välissä ehtiä katsomaan johtojen kytkennät. Laita yv. jos ongelma ei ratkea.

Osa näistä laitteista on ainakin Hollannin armeijan ylijäämää. Tässä os. joku jobbari myy niitä välityspalkkioineen.
http://www.wilmink.org/catalogus.php?artikel_id=10

Laitteessa ei ole älyä, toisaalta huono, toisaalta hyvä. Ylilämpösuoja mekaaninen jne.
Näitä käyttämättömiä laitteita liikkuu joskus eBay:ssa edullisestikkin, jos vain jaksaa vaivan.
Vastaa Viestiin