

Zippo kirjoitti:Miten ootte järjestellyt kosteuden poiston ajoneuvost jos taivasalla joutuu puol vuotta säilyttää, motonetis myydään jotain kosteudenpoistajii, kokemuksii? Ja omani ku on ilmajousittein nii pitäiskö laittaa palikoit väliin akselistoon et pussit lepäis luonnollises muodos? Ja muutakin aiheeseen liittyvää saa kommentoida.Sähkömiehenä akut tulee raahattua ainekin johonkin lämpöiseen ja välil lataillaan (6x200Ah uusia, ei viitti ottaa riskei
)..
Snäiderit (2x200Ah) myös itsellä 2v takuu. Pikkuautoss zap (5v), ainakin 3x syväpurettu ja vielä jaksaa =)Zippo kirjoitti:Akkuihin viel palaten, omas henkilöautos meni vuoden välein entiseks exiden akut juuri takuun loputtua. Päätin etsiä sen jälkeen tehokkaimman ja halvimman akun mikä pellin alle mahtuu.. Hondaan myytiin väkisin kaikkialla 45 Ah akkua. Kun olin mitannut kuinka suuri akku autoon oikeasti mahtuu päädyin ostamaan zapp merkkisen 60 Ah akun, kyseinen akku on nyt neljättä vuotta autossa ja toimii moitteettomasti ottaen huomioon että viime talvena pääsi tyhjäksi ja veti umpijäähän -20 asteen pakkasessa, vein akun silloin sisälle ja sulatin & latasin, viel toimii..Nykyiset Bussin akut on merkkiä snajder, samas tehtaas tehty ku ko. zapp..
Missähän tuo on, ei mulla ainakaan naftasuodattimien vieressä, vai onko se läpinäkymätöntä mallia?Zippo kirjoitti:- naftan vedenerottimen tyhjennys
Toi onkin tekemättä..
Se lämpee pumpussa ja suuttimissa, veikkaan. Ei kai sitä vettä nyt tuossakaan tule niin paljo että huolissaan pitäs olla, vaikken täyteen (450L) tankkaakkaan... Mut kiva ois tietää missä b58/b10m:ssä sellanen erotin on jos on.Rosvolinna kirjoitti:
En ole ehtinyt tutkia miten tuo suodatus on tuossa Rölli-B10M:ssä toteutettu. Ainakin tankkiin paluuputkesta tuleva nafta on lämmintä. Eli joku lämmityssysteemi siinä on naftalle.
Mikäs taika tässä oli että lämmöillä pelataan, halusit kastepisteen sisemmäksi autoon? Mitä ne sisäpinnat on sun autossa, jos kupruilee?happa66 kirjoitti:Edellis talvena annoin auton seistä koskemattomana ja oli sisä pinnat kupruilla keväällä, onneks ei hometta missään. Viime talvena sain priimuksen sähköpatruunan kuntoon, ja aina kun ulko lämpö meinas lauhtua, niin löin priimuksen päälle(n.+8c), ja kun pakkanen kiristyi niin otin lämmön pois. Pikkasen pelaamista ja pikkasen kävi kukkaron päälle, mutta ei kupruillut sisällä mikään. Ens talvena koitan kissan hiekkaa ja muita esille tulevia konsteja.
a-p
Toisaalta kun aine kiertää kokoajan ja jos sitä menee n.20l/h niin ei se pisara siellä kauaa viihdy tai sitten lilluu tankin pohjalla. Ei ole suodattimissa nippoja, on saman tapaisia kun auton ö.suodatin, sellanen peltinen tötterö. Kuiteski noita mahureita jokunen miljoona tehty, joten ei kai se ihan susi systeemi voi olla?Jan-Erik kirjoitti:Erikoista on jossei ole vedenerotinta. Tuo vesi "vanhin voitehista" ei kyllä voitele dieselpumppu, vaan vaurioittaa sitä. Pisarakin jo saa aikaan korroosioita ja sen jälkeen ennenaikaista kulumista. Pisara riittää myös pumpun särkymiseen.
Tuota vettä kertyy, jo kuljetuksessa, jalostamolta asemalle, aseman säiliöistä ja myös kondenssina tankkissa.
Suodattimien pohjassakin saattaa olla tulppa josta veden saa pois, vaikka ei erillistä vedenerottajaa olisikaan
Ei aavistustakaan mistä auto on tehty (ostettiin valmiina -08, tehty joskus -90?). Elikkäs kun pakkanen lauhtuu, niin sisällä myös lämpenee, viiveellä, ja samalla kosteus nousee. Testattu on. Elikkäs aina kun pakkanen lauhtuu plussan puolelle niin lyötiin lämmitys päälle (-20 alas +2), meillä päin toi on ihan normaalia lämmön vaihtelua. Ja tosta kastepisteestä oon ihan pihalla, elikkä siitä vois joku antaa lisä "vinkkejä" niin minulle, kuin varmaan muutamalle muullekin.Reddewil kirjoitti:Mikäs taika tässä oli että lämmöillä pelataan, halusit kastepisteen sisemmäksi autoon? Mitä ne sisäpinnat on sun autossa, jos kupruilee?happa66 kirjoitti:Edellis talvena annoin auton seistä koskemattomana ja oli sisä pinnat kupruilla keväällä, onneks ei hometta missään. Viime talvena sain priimuksen sähköpatruunan kuntoon, ja aina kun ulko lämpö meinas lauhtua, niin löin priimuksen päälle(n.+8c), ja kun pakkanen kiristyi niin otin lämmön pois. Pikkasen pelaamista ja pikkasen kävi kukkaron päälle, mutta ei kupruillut sisällä mikään. Ens talvena koitan kissan hiekkaa ja muita esille tulevia konsteja.
a-p