Heps!
Nyt on vähän tilannenappi pohjassa ja siksipä kyselenki.
Mitä eroa on Merzedeksen OM 422 ja OM 442 koneilla? Muuta ku että toisessa on kaks turboo ja toisessa ei?
Ja mitä ne kirjaimet siellä tyyppinummeron perässä tarkottaa? Niiku vaik LA?
Ts voinko ruuvailla 422:een turbot ja tsydeemit paikalleen ja nakata sen 442:n tilalle? Ja se on parempi ku pussillinen muusia?
Vai häh?
Nep
MB Moottorit
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: MB Moottorit
Ei pienintäkään käsitystä mutta ekana tuli mieleen että onko kahella turbolla oleva v8 ja yhellä turbolla oleva v6 moottori..? Näin käsittääkseni ainakin actrossissa.neppi kirjoitti:Heps!
Nyt on vähän tilannenappi pohjassa ja siksipä kyselenki.
Mitä eroa on Merzedeksen OM 422 ja OM 442 koneilla? Muuta ku että toisessa on kaks turboo ja toisessa ei?
Ja mitä ne kirjaimet siellä tyyppinummeron perässä tarkottaa? Niiku vaik LA?
Ts voinko ruuvailla 422:een turbot ja tsydeemit paikalleen ja nakata sen 442:n tilalle? Ja se on parempi ku pussillinen muusia?
Vai häh?
Nep
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: MB Moottorit
Ej. Molemmat on kaseja ja tilavuudeltaanki samalla hehtaarilla.
N
N
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: MB Moottorit
Melkeen uskallan luvata että vapariin kun pulttaat turbon ulkoset hilut, niin tulee kampi/mäntä kurkkaa että kuka kiusaa. Tai sitten on armottoman laiska tuo turpoton ja sitten kärsii suoraan pultata puhaltimet kylkeen.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: MB Moottorit
No niinhän se taitaa yleensä olla.
Saatto just pahin paniikki asian suhteen mennä ohi. Meni aika nenän edestä se buzzi.
Ei pitäis tehä töitä ku sit ei kerkee mitää...
Neppi
Saatto just pahin paniikki asian suhteen mennä ohi. Meni aika nenän edestä se buzzi.
Ei pitäis tehä töitä ku sit ei kerkee mitää...
Neppi
Re: MB Moottorit
Ite näpytin yhen mesen moottorin Vikipedialle.Löyty hyvää infoa mm.miksi moottori ei kestä ja mitkä osat breikkaa.Esim turboa ei kannata kannata siirtää koska se on vaurioitunut.
Re: MB Moottorit
Onko noi mesen dösämoottorit niin onnettomia kestoltaan?Reddewil kirjoitti:Melkeen uskallan luvata että vapariin kun pulttaat turbon ulkoset hilut, niin tulee kampi/mäntä kurkkaa että kuka kiusaa. Tai sitten on armottoman laiska tuo turpoton ja sitten kärsii suoraan pultata puhaltimet kylkeen.
Pääsääntöisesti kuitenkin dieselin kuin dieselin voi ahtaa ilman muutoksia.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 106
- Liittynyt: 15 Tammi 2010 21:55
- Truck: MB Kolibri
- Location: Uki
Re: MB Moottorit
Noissa pienemmissä mesen kutosen koneissa ei isoja mekaanisia eroja ainakaan ole (tosin ei ole tehossakaan isoa eroa). Lähinnä voi olla turbollisessa mäntien öljyjäähdytystä ja tehokkaampaa öljypumppua. Meniskö siihen tyylin isommissakin?AtAi kirjoitti:Onko noi mesen dösämoottorit niin onnettomia kestoltaan?Reddewil kirjoitti:Melkeen uskallan luvata että vapariin kun pulttaat turbon ulkoset hilut, niin tulee kampi/mäntä kurkkaa että kuka kiusaa. Tai sitten on armottoman laiska tuo turpoton ja sitten kärsii suoraan pultata puhaltimet kylkeen.
Pääsääntöisesti kuitenkin dieselin kuin dieselin voi ahtaa ilman muutoksia.
Luulisi, että ex. vapariin vaan oikeat syötöt, ennakot ja maltilliset ahtopaineet, niin voi aika huoletta ajaa menemään. Seurailee vaan, ettei pakolämmöt karkaile.